ion101507
Mar 12 2007, 08:09 PM
Imi cer scuze anticipat pentru nestiinta mea dar am cateva intrebari.
1)Care este temperatura de aprindere, in timpul aprinderii in camera de ardere si temperatura gazelor de evacuare pentru un diesel respectiv un motor pe benzina?
2)Care este turatia de ralanti si turatia demarorului de exemplu pentru o Dacia 1310 ?
3)Care este rolul ambreiajului compresorului, al ambreiajului alternatorului si al condensatorului dintr-un sistem de aprindere clasic.
4) Daca un vehicul dotat cu ASR nu poate urca o panta relativ decenta, o poate urca fara ASR??(ideea este ca senzorii sesizeaza ca rotile sunt la limita de aderenta si fie suprima aprinderea la unii cilindri (fie franeaza roata) astfel incat la roata nu este suficien cuplu pentru a urca respectiva panta dar asta ma face sa ma intreb ca in cazul in care ASR-ul ar fi dezactivat puterea oferita de motor pentru a se putea urca respectiva panta nu ar aduce la limita de aderenta rotile iar panta tot nu ar putea fi urcata??)
Mihai63349
Apr 18 2007, 11:19 AM
1. Nu stiu.
2. Relanti-ul - vreo 800 rpm. Demarorul ... depinde cat e de buna bateria.
3. Ambreiajele, in general au rolul de a cupla progresiv doua osii sau axe.
4. Da.
Bogdan104277
Apr 23 2007, 11:33 AM
Teoretic urci mai bine o panta alunecoasa cu o masina echipata cu control de tractiune, comparativ cu o masina fara, DAR trebuie sa stii sa utilizezi sistemul respectiv: sa utilizezi o treapta de viteza mai mare pentru a reduce din start cuplul disponibil la roata, pe deoparte, si sa maresti finetea cu care raspund rotile la accelerare. Deasemenea este obligatoriu sa nu bruschezi acceleratia pentru ca altfel intervine sistemul de tractiune si poti ajunge in situatia sa ti se opreasca motorul. Asta pentru ca initial sistemul de control a tractiunii utilizeaza sistemul de franare/ABS sa reduca turatia rotilor care patineaza. Daca totusi insisti si lipesti pedala de acceleratie de podea, sistemul incepe sa reduca puterea motorului, prin diverse metode, depinde de motor, pana ajunge sa-l opreasca de tot.
Uneori modul de utilizare a sistemului este un pic ilogic: pentru deplasarea pe drum alunecos, cu un vehicul cu control de tractiune trebuie sa reduci intai acceleratia si abia dupa aceea sa accelerezi usor. Poti incerca si o sa vezi diferenta.