Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aveo Platinum Automatic
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
Pages: 1, 2, 3
Adrian101433
Desi va urmaresc forumul din umbra de ceva vreme, inca dinainte sa fiu posesor de Chevrolet, m-am decis sa ma inregistrez si sa ies din anonimat...

In urma cu doua saptamani am luat si eu masina, un Aveo Platinum cu transmisie automata cu care nu am apucat sa fac decat vreo 400Km pana acum.
Am deschis acest topic pentru a impartasi pareri cu ceilalti posesori de Aveo/Kalos cu A/T si nu numai.

Incep prin a posta un review personal al masinii.
In principiu sunt incantat de masina si voi puncta si eu, asemeni altora, partile bune si rele pe care le gasesc la noua mea achizitie...

Incep cu cele bune:
1. Cutia automata este (cel putin la prima impresie) foarte comoda, silentioasa si eficienta. Nemaiconducand pana acum nici o masina cu transmisie automata (am condus vreo 9 ani numai cutii manuale), am fost oarecum sceptic in privinta deciziei de a achizitiona o masina cu A/T, mai ales dupa ce am auzit la unii ca are demaraj prost, consum mare, placere de a conduce redusa... Dar nu e asa. Demarajul e peste asteptari (este chiar mai bine etajata decat cutia manuala de pe Aveo). Consumul inca nu i l-am facut, dar estimativ am condus cam 300Km cu jumatate de rezervor (ce-i drept neforjata si mai mult in afara localitatii). Iar la placerea condusului pot spune ca numai cineva care nu a condus o astfel de masina poate spune ca nu are placerea condusului. Eu cel putin am fost incantat mai ales in oras unde e o placere. Prima impresie si la mine a fost ca nu trage (datorita faptului ca schimba foarte lin vitezele) si aveam tot timpul tendinta sa schimb vitezele si sa caut ambreiajul, dar dupa 100Km am devenit addicted to it...
2. Sistemul audio bun, dar nu excelent. Volumul maxim nu te scoate din masina, dar nici eu nu vreau sa dau discoteca in masina. Pentru mine e OK. Oricum nu ascult muzica in mers decat ocazional si la drum intins.
3. Climatizarea automata e comoda si pe deasupra are si un design fancy... Din motive meteo nu am putut testa eficacitatea sistemului de aer conditionat la racire.
4. Iluminarea plansei de bord (inclusiv a schimbatorului automat) e de nota 10+.
5. Scaune confortabile si interior placut.
6. Diverse gadget-uri care lasa o impresie placuta. Ex. antena radio integrata in dezaburitor luneta, suportul de pahare fata retractabil, suportul de ochelari, finisajul moale al bordului, sistemul de reglare al tetierelor, iluminarea dispozitivului de dezactivare al airbagurilor pasager etc.
7. Motor silentios
8. Spatiu interior suficient, cel putin pentru persoane de talia mea (1.70-1.80m/60-70Kg). De asemenea portbagaj mai mult decat generos.
9. Servodirectie buna, precisa si relativ usor de manevrat.
10. Frane bune si eficace. Totusi nu am avut ocazia sa incerc inca ABS-ul...
Si altele care momentan nu-mi trec prin minte, dar pe care le voi completa ulterior.

Parti negative:
1. Usile se inchid destul de aiurea. Comparativ cu masina din showroom, a mea necesita cel putin un efort dublu la "trantirea" usilor pentru a se inchide bine. Chestia asta ma scoate din minti.
2. Montare si reglare defectuoasa a elementelor caroseriei. De ex. spatiu inegal intre faruri si calandru/aripa. De ex. farul meu stanga are spatiu intre el si masca de aprox 6-7mm pe cand cel din dreapta are doar 3mm. Lucruri care la prima privire nu se observa, dar in timp deranjeaza si lasa un gust amar.
3. Zgomotul suspensiei destul de mare pe drum denivelat. In plus este destul de rigida. La asta insa contribuie si geometria anvelopelor 185x55/15. Inca un lucru rau la acest capitol: initial au fost umflate la 2.8 bar si pana acasa am simtit fiecare pietricica si crapatura din asfalt. Le-am redus presiunea la 2.1 cum scrie in carte, dar tot rigida e suspensia.
4. Cel putin la a mea, schimbatorul automat nu este imbracat in piele, desi in specificatiile de pe site si brosurile lor de prezentare scrie clar: volan si schimbator imbracate in piele. Doar volanul este in piele. De asemenea intreg ansamblul schimbatorului este diferit de cel afisat pe site/brosuri. Aceasta a fost prima dezamagire la primirea masinii. Personal as fi preferat modelul prezentat in reclame pentru ghidajul neliniar al schimbatorului. Al meu este liniar si daca nu esti atent poti foarte usor cand vrei sa scoti din D4 in N sa sari accidental direct in marsarier si sa ai niste probleme la care nici nu vreau sa ma gandesc. Voi atasa o poza cu schimbatorul meu si rog pe ceilalti posesori de Aveo automatic sa-mi confirme daca si al lor este la fel.
5. Finisajul sistemului de climatizare si al sistemului audio foarte firav. Am sters de praf si de urme de amprente cu o piele de caprioara suprafata de plastic lucios a sistemului de climatizare si deja se observa pe ea cateva zgarieturi. Inca un gust amar...
6. Nu se poate asculta muzica fara cheie in contact in pozitia ACC sau ON. Iar daca cheia este in aceste pozitii nu se poate lasa nici o usa deschisa ca piuie de te innebuneste.
7. Unele plastice din interior lasa o impresie de ieftin. Ex. geamul din fata instrumentelor de bord, imitatia de aluminiu de pe bord si usi, plasticul de sub volan si torpedou.
8. Efortul motorului insesizabil la pornirea A/C sau actionarea servodirectiei, in schimb, culmea, se simte la actionarea geamurilor electrice sau aprinderea farurilor. Situatie nemaintalnita de mine pana acum.
9. Lipsa scut motor. Imi place sa am masina curata, inclusiv motorul, dar acesta din pacate fara scut se murdareste dupa 500Km ca altele dupa 5000Km.
10. Stabilitatea cam lasa de dorit in curbe. Dupa ce am fost obisnuit cu Fiat Croma si VW Passat, m-am cam speriat cand am luat o curba in viteza in Aveo.
La fel, mai sunt cu siguranta lucruri care ma nemultumesc, dar pe care nu mi le amintesc. Pe parcurs insa le voi adauga.

Acum sper ca nu v-am plictisit si ati reusit sa cititi pana la capat tot postul meu. Astept in continuare comentarii pro/contra, adaugiri si pareri.
Va multumesc si va doresc cati mai multi Km placuti in masinile dvs.
:wave:
Adrian101433
Atasez si cateva poze cu Dragobetele meu (l-am numit asa pentru ca l-am achizitionat pe 24 februarie biggrin.gif )
Adrian101433
Inca una...
Stie cineva daca si cum se pot atasa mai multe imagini in acelasi post?
Adrian101433
Si pentru ca am vorbit mai devreme de schimbatorul automat care nu imi place mie, iata si o poza cu acesta...
Laurentiu99665
Am pus scut la motor in ziua in care am luat masina, costa aprox 600 ron cu manopera, dar decat noroi la greu in motor, mai bine mai dai un ban sad.gif
Meditatorul
banuiesc ca celofanul ala pe scaune nu o sa ramana o vesnicie acolo!

partea cu usile: poate ar trebui reglate un pic.

partea cu pielea : era precizat piele naturala sau ecologica?

SA O STAPANESTI SANATOS!

celelalte lucruri se rezolva ele cumva!
RUE
lasa domne'ca harabii au lexus cu full piele si merg luni de zile cu celofanele pe scaune!
sa stranga omul bani de huse faine...
pozitia aia la R si pozitia liniara sunt ok si asta e grija soferului sa nu sara in R.

felicitari pt masina!nu ai spus pretul, discountul ... modul de achizitie..
Adrian101433
Multumesc pentru urari!

Usile o sa incerc sa le reglez eu, dar din lipsa de timp asta nu cred ca va fi prea curand. Si m-a deranjat diferenta dintre masina din showroom si a mea.

Celofanul de pe scaune deja nu mai era acolo la momentul deschiderii topicului, dar nici huse nu mi-am luat inca. Pozele le-am facut a doua zi dupa ce am luat masina. Caut niste huse cu decupaj pentru airbag lateral.

Chestiunea cu pielea... Nu scria piele naturala sau ecologica, doar piele si atat. Problema e ca schimbatorul meu nu are de nici un fel pe el. E plastic si atat. Dar si asta o zic ca ma deranjeaza mai mult din principiu (sunt eu cusurgiu), pentru ca oricum pot sa traiesc cu acest amanunt. La fel cum m-am obisnuit deja sa scot din D in N fara probleme si fara sa ma uit la schimbator.

Masina am luat-o de la GTT. Pretul a fost de 11889 EUR cu totul, inclusiv vopseaua metalizata. N-am avut parte de nici un fel de discount, desi am achitat masina integral (fara leasing)... :nope: A fost doar acea promotie Chevrolet la nivel national valabila de la 1 ianuarie pentru toti dealerii din RO (cam 1100 EUR reducere la acest model). Ce-i drept, un lucru bun din partea dealerului a fost ca mi-au adus masina in doua saptamani, cu doua mai devreme decat era termenul de livrare trecut in contract. Noroc ca am facut rost de bani la timp... biggrin.gif

Laurentiu, unde ti-ai montat scutul? Cei de la GTT mi-au spus (si au repetat acest lucru si altor clienti) ca la aceasta masina nu este posibila montarea unui scut motor decat cu improvizatii gen sudura, gaurire etc. si ei nu fac aceste montaje pentru ca nu sunt autorizate de Chevrolet. 600 RON mi se pare un pret OK si l-as pune cat mai repede daca ar fi autorizat de Chevrolet si as stii ca nu am probleme ulterioare cu rugina sau cu supraincalzirea motorului.
Laurentiu99665
Eu am luat masina de la Radacini Motors, unde am intrebat de scut din prima zi, iar tipul de acolo mi-a spus ca au, si monteaza frecvent scuturi la motor. Cand am ridicat masina avea scutul montat deja, de aceea nu mi-am facut probleme de felul cum e prins, pana acum nu m-am bagat sub masina, dar m-ai facut curios, am sa fac și asta, sa vad cum e prins.

O alta problema pe care nu am vazut-o semnalata de nimeni, eu am avut ghinionul sa dau cu mashinutza mea, cand nu avea inca 100km, intr-un bolovan de ciment, intr-o parcare unde eram blocat de doua masini. Nu mai conteaza cat am fost de idiot si de ghinionist, problema e alta: am infundat pragul din dreapta, cam pe o suprafata de 10 cm, doar agatand bolovanul de ciment, incercand sa ies din parcare cu viteza melcului, desigur. S-a auzit un scartz, si atat, ma asteptam sa fie doar o zgârietura, dar mi-a stat inima. Concluzia: atentie la borduri, pietroaie, santuri, canale, pragul cedeaza incredibil de usor, sper ca doar pragul are problema asta! (nu faceti ca mine!) In ceea ce priveste schimbatorul si volanul, la mine sunt ambele din piele, dar eu am varianta cu cutie manuala, poate la cea automata s-au razgandit. P.S. (...atentie la borduri, dacă am cu ce, va fac o poza cu paguba) Va salut pe totzi!
octavian67510
...sun curios..daca exista vreo masina de serie pana in 20.ooo euro..care sa aiba sistemul audio cum zici tu..sa te scoata din masina...
..nu te lasa impresionat de masinile..in care proprietarii si le-au adus la mana a 2-a si le-au bagat boxe suplimentare.
...am mers cu un golf 4 si era inferior sistemul audio fata de aveo.
..scut se rezolva in 6 milioane..
usile ca se inchid mai greu in primele zile..sunt mofturi..
alex-179
una peste alta...ma repet....este o masina cinstita la banii astia, dar se putea si mai bine.
Acu dupa 4k pot sa spun ca singurul lucru care ma mai deranjeaza la masina asta este dat de comportamentul la franare violenta cand ai peste 90
Am fost nevoit sa ajung de la 140 la 0 si .....nu-mi mai doresc experientza asta....nu o controlezi deloc si nu se duce drept.
Daca mai incearca careva va rog sa-mi spuneti si mie poate este ceva la mine...mai stii?
Adrian101433
Laurentiu, ti-ai reparat masina? Intr-adevar, tabla e foarte subtire, chiar si pe praguri. Nasol oricum ce ti s-a intamplat.
In rest, te-ai mai uitat si la scut sa vezi cum e prins?
Alex, nu a lucrat ABS-ul sau cum? Intr-adevar stabilitatea nu e punctul forte al acestei masini, dar totusi ar trebui sa ai un minim de control si o traiectorie previzibila daca rotile nu se blocheaza si nu patineaza. In ce conditii ai franat, nisip, noroi ceva?
chevy
Eu am un Kalos din 2004 automatic si 71K la bord. cu o parte din cele spuse aici nu sunt de acord:
- sistemul audio: este excelent! ce vreti mai mult de atat? din cate stiu eu pe Aveo este tot Blaupunkt. Un sistem audio este bun daca reda fidel muzica (adica se aude clar) si nu daca se aude tare. Intre R-CD din masina si Home Theater-ul de acasa nu este nici o diferenta. Sunt 6 difuzoare, fapt ce permite sa se auda foarte bine oriunde ai sta in masina.
- caroseria: nu stiu ce intelegeti voi prin "tabla", dar pe kalos/Aveo nu exista asa ceva: caroseria este realizata dintr-un aliaj de zinc, tip sandwich (sunt doua starturi). Este "moale", dar rezista foarte bine la rugina (mai mult decat dau ei garantie). Eu as numi asta un compromis in favoarea clientului.
- toata lumea se vaita de suspensii. Pe buna dreptate ca sunt zgomotoase, dar sunt si rezistente. Cei de la Chevrolet nu au proiectat suspensiile pentru drumurile din Romania. In cei 71K de km pot spune ca nu au cedat nici un pic. Pe drumuri bune confortul este excelent.
- cutia automata: cine spune ca daca la cutie automata nu ai confort, nu stie ce vorbeste. tocmai pentru asa ceva au fost proiectate. Nu mai pierzi timpul si te stresezi cu schimbatul vitezelor, mai ales in zonele aglomerate. In plus iti permite sa te concentrezi mai bine la drum. La mine ca sa treci din N in R se apasa pe maneta, asa ca nu poti in mers sa faci acest lucru accidental. Multi se feresc de cutiile automate pentru ca daca se strica nu le mai repari. Adica, se repara, dar nu exista mecanici care sa stie asa ceva (daca nu au existat dacii automate?!). Majoritatea sunt garantate 3-400K de km. Iar, singurul lucru care se poate strica la ele sunt contactorii. Recomand sa se tina cat mai mult maneta in pozitia D4 (chiar si atunci cand stati la semafor). Aveti mare grija cu prietenii. Socrul meu care a condus toata viata Dacie cand s-a urcat pentru prima data era sa-mi rupa maneta: nu se schimba vitezele decat cu motorul pornit si pedala de frana apasata.

Cam atat. Sunt mai mult sfaturi. Comentarii?
Adrian101433
Multumesc Iulian! De apreciat sfaturile.
In privinta cutiei automate, am spus si eu in primul post acelasi lucru ca si tine. Mult mai comoda si cel putin mie personal imi ofera mai multa satisfactie in condus decat orice masina cu cutie manuala pe care am condus-o in ultimii 9 ani.
Un lucru nu inteleg eu la Kalosul tau... Nu e aceeasi cutie ca la Aveo? La mine nu se apasa nicicum maneta. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci cand schimbi e sa apesi butonul de deblocare si pedala de frana (mai putin cand treci din D4 in N sau in 2 unde nu mai e necesara frana). Schimbatorul tau de pe Kalos e la fel cu cel din poza mea de mai sus sau e cumva varianta in zig-zag fara buton de deblocare? Nu ai o poza cu al tau?
Inca ceva... Am mai vazut intr-un reply de al tau din alt topic chestia cu defectarea contactorilor daca nu e utilizata cum trebuie cutia. Acum sa-mi fie scuzata nestiinta, dar ce sunt si unde sunt mai exact contactorii astia si in ce conditii se pot defecta?

P.S. Sistemul audio e mai mult decat suficient pentru mine. Am spus si mai devreme ca nici nu am nevoie de mai mult pentru masina, mai ales ca nu ascult muzica decat cand conduc la drum intins.
chevy
La Kalos-ul meu cutia nu este in linie dreapta, iar in loc de buton pentru deblocare, am un sistem tip scarita (cam greu sa dai gres). In momentul cand vrei sa treci din N in R trebuie apasata maneta, o manevra ca nu cumva sa treci din greseala in marsarier, intimpul mersului. De fapt din ce am observat eu cutiile astea sunt mai "destepte" decat credem noi. Spre exemplu odata am oprit brusc masina cu maneta in pozitia D4 (eram nervos si la inceput). Cand sa pornesc din nou, nimic. La inceput am crezut ca m-a lasat bateria. Dadeam la cheie si nimic. Apoi am observat pozitia manetei. Dupa ce am repozitionat-o in P a pornit. Clever, nu?!

Care este treaba cu aceasta cutie. In primul rand nu ai de ce sa-ti faci probleme. Sunt realizate de catre AISIN, o companie japoneza, lider mondial in domeniu. Sunt facute sa reziste mai bine decat cutiile manuale. Din acest motiv este si masina mai scumpa.

Care este principiul: cutia automata este si mecanica, dar si electronica. Cand pozitionezi maneta intr-o pozitie, ea intra intre niste contactori. De fapt sunt niste lamele care sunt apropiate si se formeaza astfel un circuit (o comanda). Fata de masinile care au cutii manuale si ambreiaj uscat, monodisc, intr-o cutie automata (ca a noastra) sunt 4 ambreiaje. Diferenta este ca ele se afla in ulei, deci gradul de uzura este foarte mic, iar ele sunt actionate pe rand prin presiunea uleiului. Daca ai citit manualul, cutia este lubrifiata pe viata. Nu se schimba uleiul, doar in cazuri speciale se completeaza.
Ca o concluzie cu cat tii mai mult maneta in D4, uzezi mai putin acei contactori si nu o sa ai probleme. Oricum sunt facute sa reziste sute de mii de km. Sa nu treci din greseala in mers in marsarier sau sa schimbi vitezele fara piciorul pe frana. Masina are un sistem: in momentul cand tii piciorul pe frana exista niste sensori care deblocheaza cutia. Cand ridici piciorul ai vazut ca ea pleaca lin si nu brusc.

Este meserie! Sau boierie.
Adrian101433
Merci mult, Iulian!

Si cutia mea este tot Aisin. Am vazut simbolul acela serpuit al Aisin AW stantat pe partea frontala a cutiei. Din ce am citit, Aisin au fost in trecut aliati cu Borg-Warner (producatorul de transmisii automate al GM si fostul nr. 1 mondial). Ulterior s-au separat si acum Aisin detine cea mai mare cota de piata la nivel mondial in productia de transmisii automate.

Mi-ar fi placut sa am si eu schimbatorul acela in scarita. Mi se pare mai ergonomic asa. De fapt in brosurile de prezentare la Aveo asa figureaza. Nu stiu de ce la mine este liniar. :bash: Dar m-am obisnuit si cu el asa. Apropos, al tau este imbracat in piele?

Nici la mine nu porneste motorul in D4 (am patit si eu la inceput acelasi lucru ca si tine, am oprit-o in D4 si am uitat sa o trec pe P). A mea porneste doar in P sau in N. Asa scrie si in manual. De fapt se recomanda doar pornirea in P, in N e doar in caz de blocare a cutiei.

E adevarat ce zici tu cu schimbarea doar cu piciorul pe frana, cu exceptia cazurilor cand muti din D4 in 2 sau din 2 in 1. Asta o faci de obicei in mers si scrie si in carte ca nu e necesara apasarea pedalei de frana si, culmea, cica nici a butonului de deblocare (la mine). Oricum, eu pentru siguranta apas butonul si calc frana intotdeauna cand schimb.

La chestia cu franarea si deblocarea cutiei nu cred ca ai dreptate. Zic asta pentru ca in momentul cand franezi, tot cuplul motorului se pierde in hidroconvertizor. E aceeasi situatie ca atunci cand esti cu roata oprita de un obstacol si masina la ralanti nu inainteaza chiar daca e in D4 sau in R, dar nici motorul nu are tendinta de a se opri (subliniez, la ralanti). Pur si simplu atunci hidroconvertizorul absoarbe in fluidul sau tot cuplul motorului. Stiu de pe la niste cursuri din facultate ca un convertizor hidraulic de cuplu are proprietatea de a transmite cuplul la iesire cu un randament foarte mic pentru turatii mici si un randament mare la turatii mari. El practic la turatia de ralanti a motorului "aluneca" si permite astfel motorului sa functioneze linistit fara sa se forteze. Observi asta cel mai bine cand esti cu masina la ralanti in rampa si ea ramane acolo, nici nu urca si nici nu "galgaie" motorul. In momentul in care calci acceleratia, pleaca, deoarece randamentul hidroconvertizorului creste si astfel puterea transmisa la roata creste si ea. Daca aveai cutie manuala in astfel de situatii trebuia sa o tii din ambreiaj sau sa turezi ca sa nu se opreasca motorul. Uite o chestie care mi-a placut la nebunie la cutia automata... Face plecarea din rampa o joaca!
O chestie importanta trebuie spusa pe marginea acestui aspect pentru cei care mai citesc acest topic pe viitor... Niciodata sa nu se tina piciorul pe frana sau sa fie trasa frana de mana si in acest timp sa se tureze motorul cu cutia intr-una din pozitiile pentru mers inainte sau in R. Atunci se forteaza hidroconvertizorul sa absoarba o putere foarte mare si asta il poate distruge, in special prin dilatatie termica. Mai bine zis nu trebuie turat motorul in gol decat cu maneta in pozitiile P sau N.
Laurentiu99665
Salut, din nou! ...inca nu am „intrat“ sub masina sa vad cum e montat, sorry, nu am avut timp, am fost plecat din oras fara masina! In ceea ce priveste pragul am fost la Service, iar cei de acolo mi-au spus: „trebuie tăiata bucata indoita, si sudata alta in loc, ...mi-a venit rau, „taiata“! Alt tip: „daca ar fi masina mea, as lasa-o asa!“ ...ceea ce am si facut, mi-au dat cu vopsea pe zona indoita... si atat! Daca fac rost de un aparat digital, va pun poza cum am promis. Nu stiu daca cu telefonul va iesi bine?
Adrian101433
Laurentiu, din pacate nu prea ai alte solutii... Aceeasi problema ca si tine am avut si eu la VW Passat, acum vreo 2 ani... Am atins un bolovan mare prin Bulgaria si mi-a infundat pragul. Dupa mai multe vizite la mecanici am ajuns la concluzia ca trebuie taiat si sudata alta bucata acolo. Un alt mecanic mi-a spus ca mai e o solutie, unele serviceuri au o scula speciala care sudeaza niste bucatele de metal de prag pe care le trag mai apoi cu un fel de presa hidraulica pentru a indrepta tabla pragului. Procesul in sine e destul de delicat, costisitor si functie de gravitatea situatiei nu da intotdeauna rezultatele asteptate. Uneori poate fi mai OK varianta cu taiat si sudat. Eu l-am lasat asa pe al meu si l-am dat cu grund si apoi vopsea si aproape ca nici nu se mai observa. Am vandut mai apoi masina asa, toamna trecuta. Cu Aveo sper din tot sufletul sa nu am aceeasi problema vreodata, mai ales ca pragurile la Aveo imi par mult mai firave ca cele de pe VW.
chevy
Adrian vezi ca in panta ori stai pe loc cu piciorul pe frana ori accelerezi si pleci. Niciodata sa nu lasi cutia de viteze sa te tina pe loc. Daca panta nu este foarte abrupta pleaca oricum.

Referitor la statul pe loc se observa cand mergi incet si apoi franezi (la mersul in coloana, bara-la -bara). In momentul candai oprit definitiv se decupleaza cutia. Parca masina se "relaxeaza". Daca ei piciorul de pe frana se simte cuplul motor (daca te uiti la turometru, scade turatia). Acest lucru se observa numai la rularea cu viteza mica.
Adrian101433
Da, Iulian, stiu ca nu e bine sa o tii in panta (sau in rampa) din cutie. Scrie si in carte si oricum nu fac asta. Am observat insa ce spuneam mai sus atunci cand bag masina in garaj: la mine la intrarea in garaj e o denivelare pe care la ralanti masina nu o urca daca nu turez, dar nici motorul nu se forteaza nici macar un pic (cum se intampla la celelalte masini cu cutie manuala pe care le-am avut). Ce vroiam sa spun insa e ca la mine nu se simte nici o relaxare a motorului cand tin pe frana. O foarte usoara relaxare (vizibila si pe turometru) se simte doar atunci cand e scoasa efectiv din viteza, adica in pozitiile N sau P.
Sa fie cutiile diferite intre Kalos si Aveo? Uite, cu proxima ocazie o sa fac cateva poze la cutie si o sa le postez aici.
P.S. Chiar ma bucur ca mai e cineva cu cutie automata cu care pot sa schimb impresii, pareri, sugestii... :cheers:
chevy
Relaxarea de care vorbesti la mine se intampla si cand stau pe loc, in viteze si cu piciorul pe frana.
Nu cred ca sunt diferite. Cea de pe Aveo cred ca este mai noua ca si tehnologie.
Totusi din discutiile cu multi posesori de Aveo, am ajuns la concluzia intre Kalos si Aveo sunt ceva diferente. Eu am Kalos din prima generatie (2004), model care pana anul trecut s-a vandut si in America. Pe bateria ta scrie Made in Detroit, USA?

Am sa pun si eu poze.
Adrian101433
Nu stiu ce natie e bateria mea, dar aproape sigur nu e facuta in USA. Marca e ceva cu D, parca Delkor...
Cu vremea asta n-am apucat sa fac poze la motor, dar sper sa se incalzeasca in curand si sa ies la o sedinta foto... wink.gif
eddie
Bateria Delkor este coreana.
chevy
Adrian te-am intrebat pentru ca am impresia ca cei de la Chevy au mai umblat la calitatea pieselor cand au scos Aveo.
Mi se pare mai ieftinuta decat Kalos-ul de la inceput.
Kalos-ul meu (din 2004) s-a vandut 3 ani in America (sau alte state, in afara de Europa) fara nicio modificare de design.
Adrian101433
Si eu am aceeasi impresie... De aceea te intrebasem daca schimbatorul tau automat e in piele sau nu...
Initial Kalosurile de aici erau identice cu cele vandute in US (la ei se numeau Aveo de pe atunci), acum Aveo de aici e mult diferit fata de ce e acolo... De ex. semnalizarile de pe faruri (nu sunt rotunde), stopurile (la ei sunt clare), mai multe elemente de crom pe caroserie, eleronul diferit, spoilere, tapiterie de piele bej, trapa electrica, cruise control, cd-changer cu mp3, lumini de zi etc. Unele sunt optionale, dar figureaza in oferta. Dar au si cateva chestii lipsa. De ex. la ei nu e disponibila nici macar optional climatizarea automata si nici volanul in piele... Iar CD-playerul, chiar daca e tot cu mp3 e diferit si mi se pare mai nasol al lor.
Una peste alta, am vazut pe net cateva poze cu compartimentul motor de la Aveo 2007 din US. Si e exact aceeasi cutie de viteze, aceeasi baterie, sunt multe elemente sunt identice. Doar motorul e de 1.6 in loc de 1.4.
_Theo_
mi se pare normal sa ofere optiunile astea in SUA. daca ar baga piele, trapa, crom mai mult etc pe Aveo la noi si ar ajunge la 16 000 de euro ti l-ai mai lua?
Adrian101433
QUOTE(Theodor83121)
mi se pare normal sa ofere optiunile astea in SUA. daca ar baga piele, trapa, crom mai mult etc pe Aveo la noi si ar ajunge la 16 000 de euro ti l-ai mai lua?


Sincer, pentru trapa si tapiseria aceea de piele bej, as fi fost dispus sa mai dau 1000 euro in plus. Chiar am intrebat daca e disponibila trapa pe acest model si mi s-a spus ca nu... blink.gif
Am preferat sa-mi iau masina full options, chiar daca stiam ca la banii astia gaseam o masina mai bine evaluata de piata (gen megane 2, cordoba, astra classic, corsa, octavia tour etc.), dar cu dotari minuscule in comparatie cu a mea... Ca sa nu mai zic de cutia automata... In plus dintre toate, Aveo imi place cel mai mult ca look interior si exterior.

Atasez cateva linkuri cu poze de la modelul american:
Interior
Exterior fata
Exterior spate
Compartiment motor
Personal imi plac mai mult la cel din US urmatoarele:
- semnalizarile din faruri
- stopurile clare si bara de crom care se prelungeste intre ele
- interiorul cu tapiterie de piele bej si insertii imitatie de mahon
- pilotul automat
- trapa
- reglaj lombar la scaunul soferului
Si mi se par mai aiurea:
- lipsa volanului imbracat in piele
- lipsa comenzilor audio pe volan
- cd-playerul
- eleronul
chevy
Misto pozele Adrian. Vreau sa-ti spun ca la interior arata senzational. Se vede clar calitatea materialellor mult mai buna. Deja cred ca nu mai este vorba despre o masina "low-cost".
In privinta compartimentului motor, al meu de pe Kalos este identic. Motorul din poza este cel de 1.4 16V si nu de 1.6 16V. Are deasemenea cutie automata, iar bateria este cea despre care iti vorbeam: alba cu negru si autocolant cu galben.
Personal imiplace foarte mult cum arata, mai ales interiorul.
Comenziile audio sunt pe volan, asa cum reiese din fotografie.
Sa inteleg ca sunt norocosul posesor al unui Kalos pentru piata americana?
Nu ma dau mare, dar sa stii ca sunt foarte multumit de masina. Gandeste-te ca am 71.000 de km si uzura placutelor si a discurilor este la jumatate? Nici mecanicilor din service nu le vine sa creada.
Insa, cred ca starea foarte proasta a drumurilor noastre incepe sa-si spuna cuvantul: am un mic joc in caseta de directie (stabilit luni cand am fost in service).

Am uitat sa te intreb: iti place senzatia cu pedala de acceleratie? Ai observat ca in momentul cand apesi mai mult pedala, cutia trece automat intr-o treapta de viteza inferioara si astfel beneficiezi de mai multa putere. Suna extraordinar motorul, iar senzatia este faina.
Adrian101433
QUOTE(Iulian74637)
Deja cred ca nu mai este vorba despre o masina "low-cost".

Varianta full ajunge la $16000... blink.gif

QUOTE(Iulian74637)
In privinta compartimentului motor, al meu de pe Kalos este identic. Motorul din poza este cel de 1.4 16V si nu de 1.6 16V. Are deasemenea cutie automata, iar bateria este cea despre care iti vorbeam: alba cu negru si autocolant cu galben.

"Pare" identic, dar nu e... Si al meu e la fel, dar doar pare. Motorul e de 1.6 nu 1.4, dar arata la fel in partea frontala. In US nu mai e disponibil deloc 1.4 pe Aveo. Cutia si la mine e la fel (inclusiv schimbatorul). Bateria e diferita insa.

QUOTE(Iulian74637)
Comenziile audio sunt pe volan, asa cum reiese din fotografie.

Nope, alea sunt comenzile pentru cruise control. Daca te uiti cu atentie se observa simbolurile de pe ele. Comenzile audio ar trebui sa fie in partea stanga.

QUOTE(Iulian74637)
Am uitat sa te intreb: iti place senzatia cu pedala de acceleratie? Ai observat ca in momentul cand apesi mai mult pedala, cutia trece automat intr-o treapta de viteza inferioara si astfel beneficiezi de mai multa putere. Suna extraordinar motorul, iar senzatia este faina.

Sincer nu prea am avut ocazia sa-i dau talpa si sa retrogradeze. N-am mers prea mult cu ea de cand o am (1 luna), mai mult din lipsa de timp. Si oricum sunt in rodaj si nu vreau sa depasesc 3500 rpm. In schimb imi place "adaptabilitatea" cutiei la stilul de mers. Daca mergi lejer schimba jos si asa se comporta cativa Km. Daca mergi mai sportiv schimba la 3500 (atata am apucat sa vad pana acum) si pe urma chiar daca o lasi mai usor, o perioada scurta schimba tot sus pana se reobisnuieste cu stilul de mers (cam 5-10Km).

O chestie vroiam sa te intreb... Am observat un lag de aproape 2 secunde din momentul in care trec din N in D si pana se simte cuplarea efectiva a cutiei. Din N in R parca cupleaza mai rapid... E normal? "Asa face toate?" smile.gif

In rest nu pot sa spun decat ca esti un norocos cu masina ta. Cred ca e si chestie de noroc cu nimeresti o masina, chiar si noua daca o iei. Iti doresc sa faci cati mai multi Km si sa te bucuri cu ea!
chevy
Referitor la trecerea din N in D este normal. Si la mine se simte. Mai intai scade turatia motorului, dupa care se pune in miscare. Treaba este din cate am citit sa nu o lasi de multe ori sa-si faca de cap. Cum ai trecut-o in D trebuie sa accelerezi. Nu tare, dar trebuie sa accelerezi. scrie pe undeva prin carte.

Sa stii ca chiar sunt norocos. biggrin.gif

Chestia cu pedala se simte si cand urci o panta. La un moment dat cand simti ca moare si trebuie sa-i dai mai multa forta, calci acceleratia si cutia retrogradeaza intr-o treapta inferioara. Cam cu 2500-3000 de turatii urci fara probleme orice panta si chiar in viteza. Ma refer la pantele din oras (40-50 km/h).

Varianta "low cost" din Europa. In America este alta treaba. Chevrolet are o traditie si nu au nevoie de publicitate sau de preturi mici ca sa vanda masini. Chevrolet Aveo este cea mai bine vanduta masina din America. Asa zic ei. Oricum chevrolet este un producator "de masa". Masini acceptabile ca pret, raport calitate/pret foarte bun.
Adrian101433
Ma refeream ca varinta full ajunge la $16000 in US, care dupa spusele unora de pe acolo, nu e chiar "low cost". Oricum mie mi se pare OK pretul asta pentru ce ofera masina.
Pana una alta, GM a avut un profit semnificativ dupa achizitionarea Daewoo. Se spune ca Daewoo le-a salvat pielea americanilor de la GM in ceea ce priveste piata din Europa. Desi controversata initial, achizitionarea Daewoo a fost unul din cele mai bune lucruri pe care GM putea sa le faca pentru a iesi din impasul financiar.

Da, ai dreptate, si la urcarea in panta retrogradeaza. Am fost la Campina saptamana trecuta si am urcat dealul ala de la intrarea in oras si a retrogradat in 2 din 3. Viteza era constanta, undeva la 50-60Km/h. Asta dovedeste ca schimbarea treptelor nu se face numai dupa turatie si stilul de mers ci si dupa sarcina.

Mi s-a parut ciudat faptul ca se cupleaza in D mai repede decat in R... Asta nu stiam daca e normal.
Cum adica sa nu o las sa-si faca de cap? Pai nu isi face... Pur si simplu dupa ce schimb in N din D, sta 2 secunde dupa care se simte un soc foarte usor si turatia scade putin (cam 50-100 rpm). In R se manifesta la fel, doar ca in loc de 2 secunde ii ia cam 1 secunda. In rest nu se mai intampla nimic. La mine in carte nu scrie nimic de asta... Si am citit sectiunea pentru cutie automata de vreo 5 ori... wacko.gif Scrie doar ceva de genul ca IN TIMP ce schimbi in R sau D sa NU accelerezi. Mi se pare normal intrucatva pentru ca ii dauneaza convertizorului hidraulic.
Ca stil de mers, eu cand plec incalzesc motorul 1 min. cu ea pe P sau N, dupa care pun pe D si asa merg cu ea pana stationez sau parchez. Decat daca prind bariera sau se schimba semaforul in fata mea pe rosu, atunci mut pe N, altfel o tin numai in D. Asa cum spuneai pe alt topic, decat daca stationarea depaseste 2-3 min. o scot pe N, altfel o las "in viteza".
chevy
Hai sa-i lasam in pace pe americani, Gm si Daewoo. Sa vorbim de ale noastre (de masinile noastre).

In topicul anterior (nu ultimul) vorbeai de trecerea din N in D. In ultimul te referi de mutarea inversa, D in N. Nu mai inteleg. Ce pot sa-ti spun este urmatorul fapt: cand treci din N in D, turatia motorului scade de la 1000 la aproape 700 (vorbesc de prima pornire si tot dupa ce o las 1 minut) dupa care se pune in miscare. Exact cele 2 secunde. Treaba este ca dupa ce scade turatia motorului sa accelerezi. Daca o lasi pe ea sa meraga din inertie (singura), fara se accelerezi, inseamna UZURA. Este acelasi lucru cu statul in panta, fara piciorul pe frana, doar din cuplarea cutiei. Intelegi? Folosesti cuplul oferit de cutie, fara sa accelerezi, doar dupa ce s-a incalzit motorul si mergi in coloana. Ca sa te deplasezi 2-3 metri. Din N in R nu se mai simte acea pauza, pentru ca in R cuplul motorului este mai mare si actioneaza masina mai repede. Sper ca m-am exprimat corect si ai inteles.

Te sfatuiesc sa tii maneta tot in pozitia D si la stop sau semafor. Pare absurd, dar uzura este mai mica. Daca o tot scoti uzezi contactorii de care iti vorbeam. Asa in pozitia D si cu piciorul pe frana, nu se intampla nimic. Nu mai ai ambreiaj uscat. Toata componentele cutiei stau in ulei, asa ca uzura este foarte mica (minima). Tatal meu este sofer profesionist si a condus multe masini cu automata. Mi-a spus ca cel mai repede pica contactorii. Bine si astia, dupa 200.000 de km. De aceea este bine sa nu muti foarte mult maneta. In rest nu prea are ce sa se uzeze. Cunosc multe cazuri de masini cu automata care au facut peste 400.000 de km fara nicio problema. O venica are un Cielo coreean de prin anii 96-97, cu automata. Ca sa nu uzeze foarte mult cutia o lasa in parcare cu frana de man trasa si in pozitia N. Evita astfel de fiecare data 2 pozitii: P si R.

Ia spune: ai folosit butonul "HOLD"? Care este faza cu el? Trebuie sa recunosc ca nu prea imi este clar ce face.
Adrian101433
Scuze, de obosit ce eram aseara am tastat aiurea... Ma refeream intradevar la trecerea din N in D. Am corectat acum greseala...
Am inteles acum la ce te referai cu "sa o lasi sa-si faca de cap". Adica sa nu plece la ralanti de pe loc in D fara sa turezi, decat daca motorul e incalzit si pe distante scurte.

In carte scrie ca desi motorul poate fi pornit in pozitiile P sau N, nu e recomandat sa faci asta in N decat in stuatii de urgenta cand cutia se blocheaza si nu poate fi scoasa din P dupa pornirea motorului. De aceea prefer sa o las tot timpul in P cand opresc motorul.
Inca o chestiune: Daca opresc accidental motorul cu ea in D, pe urma realizez asta si o mut in P (sau N) cu motorul oprit, are ceva? Ii dauneaza cumva in sensul ca motorul e oprit si eu deplasez maneta cu motorul oprit? (ma refer daca e vreo problema de ungere sau ceva, avand in vedere ca mai nimic pe acolo nu se mai alimenteaza) Am facut asta o data pentru ca uitasem sa o trec in P inainte sa opresc motorul si o lasasem in D. A mers fara probleme sa o pun pe P cu cheia scoasa din contact, dar evident nu se mai poate scoate de acolo decat cu cheia pe pozitia ON si frana apasata. Vroiam doar sa stiu daca uzeaza suplimentar cutia o astfel de manevra cu motorul oprit.

N-am avut ocazia sa folosesc functia Hold pana acum. De fiecare data am tot fost presat de timp si nu am avut cum sa experimentez. Am zis ca intr-un weekend cand ies la plimbare sa incerc si functia asta sa vad cum se manifesta si cum ma impac cu ea. De asemenea as vrea sa incerc si treptele 2 si 1 in conditii de panta/rampa, sa-mi dau seama cam ce frana de motor face si cum urca la deal. Stiu ca in mod normal poti merge cu 2 si prin oras... Cutia schimba automat doar intre 1 si 2, insa pentru 40-50 km/h cred ca e OK treapta 2 (ajunge cam la 3000 rpm cred in treapta 2 la 50 Km/h).

Functia Hold iti mentine treapta curenta si impiedica schimbarea automata a altei trepte. Practic poti sa mergi cu masina in orice regim de turatii daca apesi pe Hold pentru ca ea nu mai schimba automat treapta de viteza si o mentine pe cea care este selectata la momentul respectiv. Daca apesi inca o data pe Hold, cutia revine la regimul automat. In plus, daca apesi pe Hold inainte sa pleci de pe loc si cutia e in D, se selecteaza automat de la inceput viteza 3, aceasta manevra fiind de folos iarna pe drum alunecos pentru ca iti reduce mult cuplul la roti si nu mai derapeaza. Te poate ajuta cand ramai inzapezit.
chevy
In primul rand ai inteles bine la ce ma referam. Chestia cu plecatul de pe loc si cu accelerarea.

Ti-am dat exemplu vecina. Nu am zis ca eu fac asa. Nu vreau sa fiu rautacios, dar am in parcare doua soferite care nu vor sa parcheze cu spatele niciodata. biggrin.gif Nu cred ca are ce sa se strice daca o lasi in N (teoretic, nu-ti recomand sa incerci), doar ca nu ai rotile blocate si daca nu ai frana de mana buna "o ia la vale".

Daca uiti maneta in D, bagi cheia in contact si o pozitionezi pe ON. La tine nu se aude ca un "bazait", semn ca se distribuie curent la toata instalatia. Ca sa fi sigur verifici sa mearga geamul. Dupa care cu piciorul pe frana, obligatoriu, schimbi maneta in pozitia P sau N. Vezi ca frana apasata are un rol fatal in schimbarea treptelor. Nu este doar pentru a stapani masina pe loc.

Nu te sfatuiesc sa mergi prin oras cu treapta 2. Uzezi masina degeaba. Iar in al doilea rand la 3000 de ture consuma de rupe (peste 10%). Dupa ce ajung la 50 km/h turatia motorului se mentine undeva la 1500. Adica, la jumatate. La 3000 de ture am pe autostrada 120 km/h. De fapt in carte se recomanda utilizarea pozitiei D pe cat de mult posibil.

Cred ca am inteles care este faza cu HOLD. Daca te afli in D si apesi Hold, treapta se transforma in a 3. Cred ca se foloseste mai mult la situatii dificile. Frane de motor. Seamana a "pilot automat". biggrin.gif

Te sfatuiesc sa nu folosesti prea des pozitiile 1 si 2. Lasa deoparte curiozitatea. Motovul: uzura contactorilor. Asta daca vrei sa pastrezi mai mult timp masina (peste 5 ani).
Adrian101433
Stiu ca e importanta frana. Masina are BTSI (brake transaxle shift interlock). Chestia asta se observa cel mai usor cand vrei sa scoti din P si butonul de deblocare nu se apasa pana nu se apasa si frana. In momentul in care apesi frana chiar se aude un usor click in interiorul manetei si butonul de pe ea se poate apasa.

Chestia cu pozitia 2 era mai mult ca idee... Nu cred oricum ca as avea curaj sa merg cu ea in 2 prin oras. As vrea insa sa incerc o data pozitia 2 (si eventual 1) cand urc pe serpentine abrupte la munte sau cand cobor o panta si o sa am nevoie de frana de motor. E bine sa stii la ce sa te astepti de la masina si ce rezerve are pentru situatii mai dificile. In rest, doar D, frana si R... wink.gif

Ai inteles partial chestia cu Hold. In D, cutia schimba in treapta 3 cand apesi pe Hold doar daca masina nu se deplaseaza. Daca masina se deplaseaza, atunci cutia pastreaza treapta curenta (oricare ar fi ea 1-4) si nu mai schimba pana nu apesi din nou pe Hold. Nu prea seamana a pilot automat, e mai mult un fel de mod manual de a schimba vitezele. Sper ca m-ai inteles, daca nu mai revin cu explicatii.

P.S. Daca nu se intampla nimic rau si totul merge bine intentionez sa pastrez masina mai mult de 5 ani... Altfel mi-as fi luat un opel sau un vw care au valoare de revanzare sh mai mare, desi sunt mai scumpe si mai slab dotate.
chevy
Parerea mea este ca daca ai grija de masinuta, zece ani nu ai probleme majore cu ea. Si cei de la Chevrolet fac masini fiabile. In plus nici nu se merita sa o vinzi, pentru ca se devalorizeaza foarte mult (momentan). Macar pana se prind romanii ce inseamna Chevrolet.

Merita sa o tii pana "isi scoate banii" dupa care o dai cu cat mai poti. Nu foarte mult. Cine stie intre timp se mai imbunateste si chestia cu buy-back-ul, dar si dobanzile vor mai scadea la banci. Si eu vreau sa o tin cel putin 5 ani. Daca ar fi sa o dau dupa 2 ani si inca in garantie nu iau mai mult de 7000 de euro, iar prin sistem buy-back ti se ofera 5500-6000 de euro. Tu ai da-o la banii astia?
Adrian101433
QUOTE(Iulian74637)
prin sistem buy-back ti se ofera 5500-6000 de euro. Tu ai da-o la banii astia?


Da... Dar fara cutie de viteze pe care o pastrez ca amintire... biggrin.gif
chevy
Mi-a placut raspunsul! Eu le-as da doar caroseria.

Ei, cum este? Cati km. ai facut? Te-ai obisnuit cu mersul lejer, relaxant?

Auzi!? Treaba cu Hold nu prea am inteles-o, dar nu mai conteaza. O intrebare: cand apesi HOLD se mentine turatia motorului constanta chiar daca apesi pe acceleratie?
Adrian101433
Spre rusinea mea n-am facut decat vreo 500Km... N-am avut nici cand si nici unde. Iar ultimii 100 au fost mai mult fatait prin oras. Dar vreau, poate saptamana asta, sa fac un drum intins mai lung (vreo 600-700Km) ca sa-si mai dea drumul masina ca imi pare cu cat merg mai mult prin oras cu atat merge mai prost... Ceva tacaneli pe la motor la rece dimineata, se mai aude si un fasait din cutie in P si N, dar asta se intampla in schimb dupa ce se incalzeste. Sau poate sunt eu doar paranoic... unsure.gif

Holdul nu mentine turatia si nici viteza. Mentine doar treapta. Nu lucreaza decat cu cutia. Pur si simplu nu o mai lasa sa schimbe automat treptele.
Ex: cutia e in D si Holdul nu e activat, pleci de pe loc (cutia e in 1), te deplasezi, turatia creste, cutia schimba automat 2, apesi Hold, cutia ramane in 2, indiferent cat mai accelerezi sau decelerezi. Daca mai apesi o data schimba din nou automat treapta conform cu turatia/sarcina.
Nu stiu daca acum ai inteles... E dimineata sunt adormit si poate nici eu nu explic prea clar... blink.gif Daca mai ai neclaritati, spune-mi, ca nu ma deranjeaza.
chevy
Cred ca chestia cu Hold-ul am inteles-o de data asta. Merci!

Referitor la zgomote, nu stiu ce sa zic. Poate ca nu este rodata masina. Trebuie sa ai rabdare. Oricum nici tu nu te-ai obisnuit cu ea. Sa vezi la 71.000 de km ca n-o sa ti se mai para nimic. biggrin.gif
Dimineata este normal sa auzi un "tacanic" mic la motor. Si la mine se aude din cand in cand, mai ales daca este mai frig peste noapte. Porneste mai turata, dar dupa cateva secunde se regleaza singura. La mine pleaca cu 1700 de turatii, iar dupa un minut scade la 1000, moment in care demarez de pe loc. La cutie nu aud nimic. Si nici tu nu ar trebui sa auzi.

Am sa revin cu poze.
Adrian101433
Zgomotul din cutie nu e chiar zgomot... E mai mult un fasait asemanator cu cel al curelelor de transmisie (sau ca sunetul unui receptor radio neacordat). Si e destul de slab, nu se aude din masina decat cu geamul sofer deschis. Imi dau seama ca e din cutie pentru ca face doar in P si N, cand mut pe D,R,2,1 inceteaza. Nu face cand e cutia rece.
In rest nu are nici un simptom suspect.
Dupa ce am postat ultima data si am zis ca dupa mers la drum intins masina se comporta mai bine decat dupa fataiala prin oras, in acea dupa-amiaza am mai facut un drum de vreo 60Km in afara cu viteza intre 100 si 140Km/h. Cand am ajuns acasa cu masina, parca mergea altfel... Asa ca revin a ceea ce am spus atunci si confirm... Dupa un mers in afara merge mai bine... wink.gif

In rest astept cu interes poze cu masinutza ta (interior, exterior, compartiment motor, etc.) si iti doresc sarbatori fericite! Cand ai drum prin Ploiesti poate le facem cunostinta si schimbam impresii live... La un pahar, evident de ceva fara alcool wink.gif :cheers:
chevy
SARBATORI FERICITE!

Vorbim dupa Paste. Sa ne auzim cu bine!
chevy
Cum se pune o poza?
Adrian101433
Yupiii! In sfarsit am reusit si eu sa trec de 1000Km... biggrin.gif
Am facut un drum doar de "amorul artei" Ploiesti-Fetesti si retur pe DN1+A2. Viteza medie ~120, maxim 160. Am observat cu aceasta ocazie si cum e etajata cutia... La 120 am fix 3000rpm, la 140Km/h 3500rpm si la 160 am 4000rpm. Mai mult nu am dus-o ca nu vreau sa depasesc 4000rpm in primii 2000Km. Consumul la acest drum mi-a iesit de 7.2% (am facut plinul inainte de plecare si la intoarcere). Ma declar multumit de consum considerand viteza, vantul puternic de pe autostrada, cutia automata si motorul "nelasat". Masina trage bine si la 160, dar e FOARTE sensibila la vant lateral si la cea mai mica atingere a directiei. Practic la viteza mai mare de 120 m-am simtit fortat sa tin volanul strans cu ambele maini. Ce-i drept si vantul pe Baragan era destul de puternic si masina era neincarcata (doar 2 oameni subtirei la bord si rezervorul plin de benzina).

Iulian, foloseste butonul "Browse" din pagina de reply. Vezi sa nu depasesti dimensiunea de 100KB. Din pacate forumul nu permite atasarea mai multor imagini in acelasi mesaj, dar poti posta succesiv.
chevy
Pentru poze vezi link-ul urmator:

http://freeshop.evonet.ro/kalos.html
Adrian101433
Imi place mult modelul de Kalos cu semnalizatoare sabii Jedi. Nu degeaba e "designed by Pininfarina". :wave:
Vad ca si tu ai functie de Hold la cutie. Am testat-o putin saptamana trecuta intr-un drum la munte si functioneaza dupa asteptari. Te lasa sa atingi orice turatie intr-o treapta si nu mai schimba automat. Bine, nu am depasit 5000rpm oricum. Dar a fost mai mult din curiozitate pentru ca in D4 masina urca foarte bine si lejer pantele de pe Valea Prahovei (si cu 5 persoane la bord). Daca o treceam in 2 ajungeam la turatii prea mari si nu avea rost sa o fortez. Am vazut necesitatea folosirii pozitiei "2" doar la vale cand se simte mult mai zdravana frana de motor si iti protejezi astfel franele (care mie mi se cam incalzisera la un moment dat).
In plus vad ca ai exact modelul de dispunere a treptelor asa cum mi-l doream eu (in scarita). Dar asta e, m-am obisnuit si cu cel liniar al meu.
Dar nici tu nu ai schimbatorul imbracat in piele... Deh, am si o eu o dambla... :bounce:
chevy
O precizare: Kalos-ul este desenat de Giugiaro. Lacetti este marca Pininfarina. De fapt, mai mult ca o parere personala, sa stii ca se cunoaste mana celor doi designeri (case de design). Si ma refer mai ales la interior, care mi se pare mai bine partajat (mai spatios, nu neaparat mai frumos - vezi Aveo). Sau poate m-am obisnuit eu. Oricum cu bordul lat al lui aveo nu am sa ma obisnuiesc vreodata.

Cutia cred ca este aceeasi numai ca s-a schimbat ca si design. Este foarte bine partajata. Nu degeaba AISIN este No. 1. Consum bun si forta motorului.
Adrian101433
QUOTE(Iulian74637)
O precizare: Kalos-ul este desenat de Giugiaro. Lacetti este marca Pininfarina.


Sorry, am incurcat borcanele...
Andras101185
Cum am spus am luat masina sambata. Am exact 137 Km la bord. So far so good. Singura problema e ca nu prea imi vine sa cobor din masina blush.gif
Am si eu o alta problema: Nu prea im place alarma cu care vine masina. Adica este prea simplut in sensul ca se activeaza numai la deschiderea usilor (+ capota si portbagaj). Iar eu in ultima vreme nu prea gasesc loc de parcare unde sa si vad masina. Din cauza asta m-am gandit la una cu pager. Am intrebat de la service daca se poate monta alta. Da se poate cu numai 900 RON blink.gif Da? Si ce face pentru pretul acesta? Face si paine prajita si te scoala de dimineta? A, nu are in plus ceva senzor de soc. Pager are? Nu, nu are. Dar e singura alarma agreata de service asa ca se poate umfla pretul cat doresti :bash:
Stiti voi ceva ce eu nu? A montat cineva alarma pe un Chevi nou astfel incat sa nu piarda garantia?
Adrian101433
Sa te plimbe sanatos, cat mai multi km!

Lasa mai bine alarma originala a masinii... Parerea mea. Pe langa faptul ca alarma lor e foarte scumpa si daca iti pui alta pierzi garantia, oricat de meseriasi ar fi oamenii care ti-o monteaza, sa te apuci la o masina noua sa umbli la instalatia electrica nu e chiar cel mai indicat lucru. Mai ales ca e destul de complicata. In plus si asa masina asta are prostul renume de a aduna cat mai multi greieri din cauza plasticelor ieftine, daca mai desfaci si bordul o sa ai mai tarziu un concert pe cinste de scartaieli in masina. In plus nu sunt adeptul improvizatiilor sau modificarilor de nici un fel.

In rest ce parere ai de cutia automata?
Ai aceeasi varianta ca a mea (vezi pozele de pe prima pagina a topicului) sau au schimbat iar designul schimbatorului?

Pune si tu poze sa admiram si noi noua achizitie...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.