Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intrebare!!!!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
marius87265
Buna!Am si eu o intrebare,sper sa gasesc aici un raspuns la ea.Am cautat pe forum,dar nu am gasit pana acum ce ma intereseaza pe mine,sau poate nu m-am uitat eu bine,recunosc,poate fi si asta.... ,daca asa e va rog nu trageti :minigun: biggrin.gif
Intentionez sa-mi schimb Daciutza cu un Matiz si as avea o intrebare legata de intretinere.
Nu am destui bani pt una noua asa ca o sa ma orientez la un sh de vreo 3500-4000 de euro(sper sa gasesc ceva bunicel in zona asta).
Dupa achizitie zic eu ca ar merge imediat o mica revizie(ulei,filtru ului,filtru aer,bujii,etc....)
Am inteles ca cel mai potrivit ulei ar fi cel 5w30,e adevarat???
As vrea sa-l folosesc impreuna cu un tratament special<Dura Lube>
e indicat pt motorasul cel "fortos" in 3 cilindri?A mai incercat cineva?
Ce sfaturi imi puteti da?
Imi puteti spune niste preturi informative pt consumabile matiz?
Din ce am mai citit pe forum e necesar sa am la mine cablu de ambreiaj si o supapa PCV? bicycle.gif
Sper ca nu agasez pe nimeni cu atatea intrebari de necunoscator,dar chiar nu am avut tangenta cu modelele Daewoo si nu stiu la ce sa ma astept.
In speranta ca voi gasi macar un bun samaritean,va multumesc anticipat arigato.gif
James Kilowatt
Uite, exact problema ta s-a discutat si aici
http://masini.ro/forum/viewtopic.php?t=14960
iar cea cu uleiul aici
http://masini.ro/forum/viewtopic.php?t=14988
Ideal ar fi sa cauti in manual ce ulei trebuie... Din cate stiu la cele actuale e 5w30 insa nu stiu sigur daca s-a schimbat de la o generatie la alta.

Chestia cu Duralube e discutabila... se pare ca efectele pozitive sunt 0 si exista cateva potentiale efecte negative. Au fost dati in judcata in state si se pare ca au pierdut.

Cu PCV-ul si ambreiajul n-am priceput.... blink.gif care-i problema? Vrei sa cumperi una care are problemele astea?
marius87265
multumesc pt link-uri,le studiez chiar in momentul asta
la dura lube cred ca o sa renunt daca e sub semnul intrebarii
o sa pun un ulei bun si gata
referitor la pcv, unii colegi de pe forum spuneau ca e aproape o piesa consumabila,si daca-mi aduc bine aminte,unii chiar asa spuneau:"nu-i rau sa ai una mereu in torpedou"
cat despre cablul ambreiaj,am inteles ca daca la o masina s-a rupt o data,va face mai mereu aceeasi surpriza si ca trebui sa ai mereu sau un cablu de rezerva,sau un surub de 8(sincer nu am fost atunci atent care e faza cu surubul,dar o sa mai caut)
oricum mersi pt bunavointa si sper sa mai fii prin zona daca mai am unele nelamuriri :angel: biggrin.gif
James Kilowatt
Daca pica PCV-ul nu ramai in drum.. ci mergi pana la service cu engine check-ul aprins smile.gif O varianta primitiva de PCV ai si la dacie, e vorba de furtunul ala care duce gazele din carter inapoi in admisie.
De faza cu ambreiajul n-am stiut... si n-am auzit pana acum.

In general problema aditivilor de ulei e discutabila, nu doar duralube. La duralube nimic din ce s-a spus in reclama nu a fost adevarat sau semnificativ, si se pare ca la temperaturi inalte da un acid care e coroziv pentru motor. Fara ulei un motor cu dura lube a mers exact la fel de mult ca unul cu duralube, si orice motor udat cu apa si apoi cu azot lichid (ca in reclama) porneste cu sau fara duralube, pentru ca stratul de gheata format impiedica motorul sa se raceasca sub -25 -30 grade, adica e departe de a ajunge la temperatura azotului lichid. La -30 grade porneste si dacia daca e pusa la punct.

In plus mai exista tot felul de aditivi pentru cresterea compresiei sau stoparea arderii uleiului. Se bazeaza pe cresterea vascozitatii, si duc la o uzura accentuata a motorului la rece. Mai bine completezi cu ulei daca pierde sau il schimbi mai des decat sa bagi un aditiv dubios.
Bogdan89223
Masinuta asta face toti banii...Stabilitatea nu e punctul ei forte, dar nu te obliga nimeni sa nu iei piciorul de pe acceleratie cand vine un camion din sens opus. Totul e sa intelegi limitele ei ca masina si pe ale tale ca sofer si nu ai probleme.

Eu personal am masina de doi ani jumate (acum o conduce sotia) si in afara unui cap de bara (l-am luat direct stricat- deh, tot second hand ca si tine!) n-am bagat bani decat in consumabile si benzina. Am facut cu ea 25.000km si am inca placutele de frana originale, valva PCV originala, bujiile originale, etc.

Anul trecut am fost in Grecia cu ea. Am facut 3.000km in noua zile fara nici cea mai mica problema. Nu mai zic cat m-am plimbat prin tara, gratare, munte, etc.

Daca vrei s-o iei, sfatul meu e sa te duci la un service care face ITP, da omului de acolo 300-400.000 sa ti-o verifice la sange. O sa aflii daca are probleme...

Da si un search pe net. Marca asta de produce Matizu' are un forum dedicat. Aflii fff multe de acolo..

Bafta la cumparare
marius87265
Buna din nou.In sfarsit am reusit:sunt fericitul posesor al unui matizel din 2006,cu 16k km la bord.Sau,ma rog,fericit eram ieri cand l-am cumparat :bash:
Precizez ca ieri am facut vreo 200 de km cu el,cu cateva opriri scurte pe parcurs.Nu am avut nici un fel de probleme,nu s-a aprins nimic pe bord,chiar am fost impresionat de cum merge si m-am felicitat pentru alegerea facuta.Dupa ce am ajuns acasa,vazand ca s-a aprins becul de la benzina,am fost la o statie petrom si am alimentat,bineinteles cu fara plumb de 95,dupa sfatul proprietarului.
EEE...azi dimineata,dornic sa ies si eu la o plimbare cu noua achizitie,am avut o uriasa surpriza:motorul a pornit mai greu,avea un relanti foarte neregulat si.....norocul meu bicycle.gif becul de check a clipit de cateva ori,dupa care a ramas aprins si a refuzat sa se mai stinga.
Am oprit motorul si l-am mai pornit de cateva ori...tot asa
Acum checkul nici la pornire nu se mai stinge dupa cateva secunde de la punerea contactului.
Ce sa fac?Sa incerc un idle learn?
Sa merg la service?
Cel mai apropiat e la 80 de km de mine...
Ajutoooor... arigato.gif
Bogdan89223
Salut,

Nu dispera. Incearca un idle learn. Procedura e asta de mai jos. Atentie: valabila pentru matizurile euro 2.

-pui contactul 10 secunde
-iei contactul si stai 10 secunde
- pui din nou contactul si, dupa ce se stinge check engine, pornesti motorul si il lasi sa mearga vreo 10 min (pina ajunge motorul la temperatura de lucru).

Daca nu se stinge check engine, deconeteaza borna (-) a bateriei si asteapta vreo 10-15 min. Apoi faci idle learn.

Da mai multe detalii cu pornirea grea a motorului. Parea sa n-aiba scanteie? Electromotorul invartea ca lumea motorul? Inainte sa-l pornesti ai asteptat sa se stinga check engine? Avea motorul cald cand ai luat-o de la proprietar?
Totusi, la 16.000 km (daca n-o avea kilometrajul manarit!) nu cred ca are vreo chestie majora. Primul meu gand e ca ai un contact imperfect, filtru de benzina infundat, poate o fisa de bujie intrerupta. Sper ca ai pus benzina fara plumb.

Baga mai multe detalii.
marius87265
in primul rand mersi pt ajutor
am incercat idle learn(si l-am facut corect am citit de mai multe ori pe forum cum se face)dar nu a mers,probabil din motivul pe care mi l-ai spus tu:a mea e euro 3,nu 2
cu pornirea m-am lamurit:(apropo,simptomul era ca nu prea invartea,am uitat sa spun atunci de zapacit ce eram):prietena a uitat radioul pornit toata noaptea,apoi dimineata a vazut prima chestia asta si l-a oprit,"uitand" bineinteles sa-mi spuna si mie acest "mic detaliu" :bash:
pe partea mecanica am verificat-o azi,am un prieten care se mai pricepe la mecanica,si am intors-o azi pe toate partile...e ok
insa m-a sfatuit sa mai adaug ceva benzina mai buna peste cea care am pus-o deja:asa ca am pus vreo 10 litri de carrera 100(tot de la petrom...in zona unde locuiesc sunt doar statii petrom,rompetrol si lukoil....din experienta de pana acum benzina de la petrom e cea mai buna<prin asta inteleg ca are cea mai putina apa si mizerie fata de celelalte...trist dar adevarat blink.gif > peste ce aveam in rezervor si am facut vreo 40 de km
in mers s-a stins de cateva ori,apoi a clipit si s-a aprins iar,si tot asa
am venit acasa,am lasat-o vreo 3 ore si cand am pornit ,checkul s-a stins imediat dupa pornire,ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat
am facut un drum scurt in oras,am oprit motorul,dupa ce l-am pornit,iar sta aprins
nu stiu ce sa mai cred
mentionez ca in mers nu se simte nimic rau
masinuta trage foarte bine,nu se balbaie,doar o usoara vibratie la relanti,nu se observa nici o pierdere de putere in mers,nici o intrerupere,daca nu ar fi becul aprins,as zice ca e perfecta
am mai cautat pe forum,un coleg spunea ca la matiz euro 3 daca se aprinde check inseamna ca e ceva legat de poluare,cum ca nu functioneaza ca si euro3,asta m-a dus cu gandul la benzina cu care am alimentat
nu pot decat sa sper ca e doar asta
colegul in cauza spunea cae problema doar daca check-ul palpaie in mers,la mine sta aprins deci sa fie antipoluarea?
sper din tot sufletul...... :angel:
nu stiu ce sa mai fac...mai merg asa un pic cu benzina care mai este in rezervor,apoi o sa ma duc si la un tester daca nu dispare
multumesc colegului de pe forum care m-a ajutat
o sa va tin la curent cu ce se mai intampla(daca va intereseaza)..poate mai pateste cineva asa si sa nu se dea cu capul de pereti ca mine..... wallbash.gif
James Kilowatt
Ma intreb daca nu e o problema de EGR... in primul rand, o eroare a EGR-ului aprinde engine checkul, un relenti dereglat nu.
Daca EGR-ul se blocheaza deschis o balbaie la relenti. Daca se blocheaza inchis merge si trage bine, insa se aprinde engine check (si daca faci raliuri s-ar putea supraincalzi). Ar trebui sa faci o vizita la service la un scanner, mai ales ca ar trebui sa fie in garantie.

PS
Idle learn e acelasi si la E2 si la E3.
marius87265
scuze ca intreb,dar dupa cum am mai spus,sunt novice in daewoo....ce inseamna EGR?ce rol are?
oricum miercuri sunt programat la service la test,sper sa nu crape ceva pana atunci,eventual eu... :stretcher: biggrin.gif
azi iar s-a stins becul cam toata ziua,seara cand am plecat spre casa s-a aprins iar
sper s-o rezolv miercuri
James Kilowatt
EGR-ul este circuitul de recirculare a gazelor arse. Iti baga gaze de esapament in motor....
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
marius87265
:help: gata am scapat....
azi dimineata cand am pornit,beculetul cu pricina pur si simplu s-a stins si de atunci nu a mai facut nici o fitza
:scratchchin: ...de parca ar fi stiut ca merg la service :rant:
oricum am fost totusi la ei....au verificat si cu testerul,am schimbat si filtrul de benzina,au verificat fise,bujii,desi o mai facusem si eu cu un prieten mecanic,nu au gasit nimic in neregula
le-am explicat cum a aparut "defectiunea" si au spus ca au mai intalnit asa ceva,spun ei ca matizul nu suporta benzina de 95...... (cine stie,o fi si asta micu' vreun pui de avion biggrin.gif )
oricum n-am ingitit galusca,dar deocamdata merg pe mana lor,daca mai face fitze ma duc iar pe capul lor
tipul de la garantii m-a asigurat ca daca pun benzina de minim 98 n-o sa mai am probleme.....
ramane de vazut...o s-o tin pe carrera 100,parca mai castiga vreo 3-4 CP acolo,parca e mai voinica
sa ne mai auzim numai cu vesti bune,si.....conduceti prudent :cheers: devil.gif biggrin.gif
adi45619
Am avut problema asta la Kia. Era debitmetrul de aer. La-a luat mult sa se prinda ce nu merge. Vreo 6 luni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.