Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Land Cruiser Suspensie Penumatica TEMS
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2
rotonib
Doresc sa cumpat un Land Cruiser 120 si nu stiu daca merita banii suspensia pneumatica de la Land Cruiser TEMS. Cine are si a folosit , ce ma poate sfatui ; cat de mult ajuta suspensia penumatica ?Isi merita banii ? De asemenea ce alte sfaturi imi pote da referitor la dotari pentru Land Cruiser .
vio
TEMS ul este disponibil decat la cutie automata varianta VIP in primul rand , dotari sunt decat 2 linii Executive si VIP .

acum ce Land cruiser vrei LC120 sau LC 100

oricum varianta VIP isi merita absolut totzi banii , posed asemenea animal dar cu 6 MT , imi plac mashinile cu cutie manula si asa m-au sfatuit si cei de la Toyota . totul este super oki la el si navi si climatizarea pozitie la condus tot tot .
rotonib
Land Cruiser 120 vreau sa iau, Diesel 3,0, cutie automata dar ma intreb daca merita VIP cu TEMS 8000 EURO in plus fata de executive
M A R I A N
Cand am fost in Tunisia si am facut excursii prin desert, aia aveau numai Land Cruiser 100. Oare se preteaza mai bine terenului accidentat in comparatie cu 120?
vio
pai ai multe in plus la Vip fatza de Executive , A-TRC VSA , diferential central blocabil, navigatie , trapa electrica , tapitzerie piele , scaune incalzite parca . aici poti sa zici daca vrei sa ti iei cu sau fara TEMS pt exista si varianta fara ... avea cineva pe aici un LC120 cu Tems si era incantat de ea dar parca decat pe puntea spate are asa ceva ..... nu stiu exact


ehe LC 100 de fapt e adevaratu Land cruiser smile.gif asta e un frate ceva mai micutz asa smile.gif
_Constantin_
In orice caz... LC 100 e hardcore... e mai greu de "digerat" in viata de zi cu zi. LC 120 eu zic ca in orice echipare l-ai lua e bestial. Sincer personal nu sunt fan al suspensiei pneumatice si nu cred ca merita 8000 euro in plus, in plus e un alt lucru care se poate strica si oricum suspensia normala de pe LC 120 mi-se pare un compromis excelent. Acum daca intradevar cei 8000 euro blink.gif nu sunt o problema... go for it.
vio
dif cred ca e mai mica de 8000 - asta este dif intre Executive si Vip parca intre Vip si Vip Tems e de 2500 vb de motorizarea cu cutie automata

dif de bani intre Exe si Vip merita smile.gif 100%
_Constantin_
Ca echipare normal.... ia maximul daca poti.
rotonib
intre executiv si VIP TEMS este 8000 euro diferenta ,dar eu nu-mi doresc dintre dotarile VIP decat supensia pneumatica , restul pot si fara ele. Acum pe executive sunt standard mai multe dotari fata de anul trecut : VSC + ATRC ,HAC + DAC si Cruise control . Toate acestea sunt acum standard la executive.

A fost in schimb pentru mine un soc sa platesc impozitul la cele 2 masini care le mai am, si am aflat ca un 3,0 capacitate cil. are impozit pe an 9 milioane lei. Mi se pare foarte mult de plata intre RAV 4 pentru care ar trebui sa platesti 150 lei si Land Cruiser pentru care trebuie sa platesti 900 lei. Ce parere aveti ?

Dupa ce am aflat aceasta nu mai stiu ce sa fac . Am facut un drive test cu Land Cruiser 120 , cu Touareg cu suspensie Pneumatica V6 TDI si cu RAV AT 2,0 benzina, din toate acestea Land Cruiser mi-a plactut si mi s-a parut exceptionala , cel mai putin mi-a placut Touaregul o masina parca neterminata care e frumoasa pe afara dar inauntru nu m-am simtit bine si care e prea moale.Decat Touareg ma simt mai bine si in RAV.

Acum nu stiu ce sa iau parca ma sperie sa stiu ca an de an voi plati atatia bani la primarie. Dar de Land Cruiser m-am indragostit la prima vedere. Nu cred ca ar fi alta masina care mi-ar place mai mult . Aveti voi vreo sugestie ? Sa mai incerc ceva cu motor de capacitate mai mica dar cu performante similare lui Land Cruiser ?
M A R I A N
S-ar putea sa ma hazardez dar spunea cineva ceva de noul Jeep Wrangler cum ca s-ar comporta destul de bine off-road si ca ar avea preturi omenesti. Dar e totusi o masina americana... :scratchchin:
_Constantin_
Sa ma ierte cel care a initiat thredul dar ... daca ai 40.000 euro sa dai pe un 4x4 te plangi pentru 9 milioane pe an impozit? O sa platesti de 10 ori mai mult asigurare deci... nu cred ca impozitul e problema.

Ma repet... nu cred ca merita suspensia pneumatica si daca ti-a placut ravul... mai bine ala, LC 120 o sa fie inlocuit in curand iar pozele spion arata o masina complet noua. Ravul este de conceptie noua iar preturile si impozitul sunt foarte acceptabile, paracare mai usoara si personal cred ca arata foarte bine. Ai posibilitatea sa faci un drive-test cu Suzuki Grand Vitara? Si aia e o optiune demna de considerat.
rotonib
multumesc de sfat , si eu ma gandeam sa mai astept noul Land Cruiser sau sa aleg RAV 4, cat despre suspensia pneumatica am decis sa renunt
rotonib
Am studiat si Pathfinder Nissan . Pare interesant mai dotat , motor de 2,5 cap. cu taxe mai mici dar aceiasi putere ca la Land Cruiser 3,0 , fac un drive test si daca este la fel de confortabil si usor de condus la Land Cruiser ar putea deveni principala optiune de cumparare .

Ce-mi puteti zice de Nissan Pathfinder ? Daca aveti informatii de anumite defecte sau alte sfaturi apreciez.
_Constantin_
Eu am mers cu unul si masina arata excelent afara insa in interior e teroare. Chiar arata agricol. Capabilitatile ofroad sunt bune. E chestie de gust, imi place cum arata dar nu as putea suporta interiorul ala zi de zi.
rotonib
fac maine un drive test cu Pathfinder si ma voi convinge . Pentru mine este foarte important sa ma simt bine in masina. La Touareg exact acest lucru m-a facut sa-l resping nu m-am simtit bine in el si nici ca masina cum sta pe sosea nu mi-a placut
drabisan
Tuareg-ul e masina buna pentru blondele inteligente care locuiesc in pipera si conduc dimineata la 8 cu ochelari de soare.
Sau pentru blondele excitate de faptul ca poate sa traga un 747 - pe asta am mai spus-o undeva pe forum.
Dar nu e masina, sa fim seriosi. Si SUV ca look exterior, dar atit.

Cine e fan Tuareg...sa ma scuze, dar aia de la Zaraza au dreptate!

NU, aia e o masina care se vinde din cauza brandului VW, construit perfect de marketing.
In rest, praf!
Sint sigurul care vede Tuareg-ul sau Porche-le doar o caroserie pusa pe un sasiu inalt? Dar nu masina de semi-teren?
virtualm67947
TEMS rules, ai controlul inaltimii, setarea suspensiei, linia masinii constanta indiferent cat bagi in ea. Am deja 13000km facuti in 4 luni.
Nu simti cratere, gropi, borduri, linii de tramvai, pavaj.. etc
Cu o echipare corespunzatoare te poti baga pe orice teren.

Noul landcruiser este LC100 si nu LC120. Oricum cel mai devreme apare prin 2008.
La VIP ai si lcd de 10" (touchscreen) in care ai toate functiile masinii.


VM
vio
QUOTE(Barbulescu100616)
intre executiv si VIP TEMS este 8000 euro diferenta ,dar eu nu-mi doresc dintre dotarile VIP decat supensia pneumatica , restul pot si fara ele. Acum pe executive sunt standard mai multe dotari fata de anul trecut : VSC + ATRC ,HAC + DAC si Cruise control . Toate acestea sunt acum standard la executive.

A fost in schimb pentru mine un soc sa platesc impozitul la cele 2 masini care le mai am, si am aflat ca un 3,0 capacitate cil. are impozit pe an 9 milioane lei. Mi se pare foarte mult de plata intre RAV 4 pentru care ar trebui sa platesti 150 lei si Land Cruiser pentru care trebuie sa platesti 900 lei. Ce parere aveti ?

Dupa ce am aflat aceasta nu mai stiu ce sa fac . Am facut un drive test cu Land Cruiser 120 , cu Touareg cu suspensie Pneumatica V6 TDI si cu RAV AT 2,0 benzina, din toate acestea Land Cruiser mi-a plactut si mi s-a parut exceptionala , cel mai putin mi-a placut Touaregul o masina parca neterminata care e frumoasa pe afara dar inauntru nu m-am simtit bine si care e prea moale.Decat Touareg ma simt mai bine si in RAV.

Acum nu stiu ce sa iau parca ma sperie sa stiu ca an de an voi plati atatia bani la primarie. Dar de Land Cruiser m-am indragostit la prima vedere. Nu cred ca ar fi alta masina care mi-ar place mai mult . Aveti voi vreo sugestie ? Sa mai incerc ceva cu motor de capacitate mai mica dar cu performante similare lui Land Cruiser ?




din ce ai testat tu decat LC 120 e un 4x4 redutabil io zic sa ti iei nu mai sta pe ganduri e hyper super mashina am fost ieri la Cabana susai si surpiza ... 3 LC un Land Rover si un RAV 4 erau sus , din care 2 LC erau V6 biggrin.gif:D:D:D ........ concurent pt LC poate fi decat noul Pajero , restul sunt cam i nurma , Pathfinderu e mic , iti da senzatia de inghesuiala sau Nissan Patrol aia mashina care sa concureze LC ....
Watcher
Teoretic Patrolul concureaza cu LC, DAR in practica nu prea. Iata cateva observatii pe care le-am facut personal:
1) in Africa dintr-o mie de masini, 990 sunt LandCruiser si 10 sunt LandRover + Patrol (bine poate doar 980 de LC-uri daca vi se pare ca exagerez cu 990 tongue.gif )
2) Account Managerul de la Vodafone imi povestea ca din flota lor de Patrol unul singur nu a avut nevoie de service 'extra' timp de 700 000 km: UN Land Cruiser biggrin.gif
vio
comparam vis a vis de ce off roadere autentice intra in aceiashi clasa biggrin.gif ... .LC e un fel de T-Rex al 4x4 cum a zis cineva biggrin.gif
Watcher
QUOTE
Noul landcruiser este LC100 si nu LC120


Vrei sa explici unpic te rog frumos? Te referi la faptul ca pozele spion cu viitorul LC arata unul care pare a continua sasiul lui LC100 sau te referi la altceva? Ce altceva mai stii despre viitorul LC?
vio
dap alea sunt spion pt LC 100 nu prea sunt multe detalii pe net despre el.
rotonib
Va multumesc la toti pentru informatii sunt valoroase si depistez ca multe lucruri ce le-am citit pe forum si mi se pareau exagerate sunt apropiate de adevar . Multi dintre voi sunteti cu adevarat specialisti !

De exemplu eu eram inebunit de Touareg si nu intelegeam de ce unii il pot critica dar dupa ce am facut drive testul am fost total deceptionat de ea si cred ca nu este masina cu care se lauda firma am avut aceiasi senzatie ca este apreciata si se vinde mai mult pentru literele din fata. Daca am da literele jos n-ar ramane mare lucru.

De exemplt TLC 120 mi se pare ca invinge Touaregul la toate capitolele dar nu este atat de laudat deoarece nu este nemteasca. Cu adevarat TLC este o supermasina.

Un alt exemplu auzisem de Pathfinder , ca este destul de brutala , azi am facut drive test cu un model si am rams socat cat de urata poate sa fie inauntru , bord cam ca la Dacia veche , si pe acest fond de uratenie generala au trantit o groaza de super dotari care nu se potrivesc de nici o culoare . ca si cum ai pune camera in marsalier la tractor . Manevrabilitate foarte proasta fata de TLC , absorbtie denivelari doar in prospecte;in realitate este cu mult sub Touareg nemaivorbind de TLC - am mers pe linia de tramvai si directorul de la vanzari din dreapta era sa scape telefonul- , cand acceleram mai puternic senzatia ca se ridica fata . Rog sa nu se supere detinatorii de Pathfinder sunt convins ca aceasta masina are si calitati, dar ele nu se potrivesc cu gusturile mele.

Mai ramane in cursa TLC si ML cu pachet airmatic si off road .

multumesc pentru sfaturile legate de suspensia pneumatica . M-a ajutat intre timp si altcineva de pe forum.

Daca este cineva care a condus si TLC 120 cu TEMS si ML cu air matic poate sa imi spuna cineva ce diferente sunt ? Care are avantaje mai mari si unde (off road sau on road)?
rotonib
Va multumesc la toti pentru informatii sunt valoroase si depistez ca multe lucruri ce le-am citit pe forum si mi se pareau exagerate sunt apropiate de adevar . Multi dintre voi sunteti cu adevarat specialisti !

De exemplu eu eram inebunit de Touareg si nu intelegeam de ce unii il pot critica dar dupa ce am facut drive testul am fost total deceptionat de ea si cred ca nu este masina cu care se lauda firma am avut aceiasi senzatie ca este apreciata si se vinde mai mult pentru literele din fata. Daca am da literele jos n-ar ramane mare lucru.

De exemplt TLC 120 mi se pare ca invinge Touaregul la toate capitolele dar nu este atat de laudat deoarece nu este nemteasca. Cu adevarat TLC este o supermasina.

Un alt exemplu auzisem de Pathfinder , ca este destul de brutala , azi am facut drive test cu un model si am rams socat cat de urata poate sa fie inauntru , bord cam ca la Dacia veche , si pe acest fond de uratenie generala au trantit o groaza de super dotari care nu se potrivesc de nici o culoare . ca si cum ai pune camera in marsalier la tractor . Manevrabilitate foarte proasta fata de TLC , absorbtie denivelari doar in prospecte;in realitate este cu mult sub Touareg nemaivorbind de TLC - am mers pe linia de tramvai si directorul de la vanzari din dreapta era sa scape telefonul- , cand acceleram mai puternic senzatia ca se ridica fata . Rog sa nu se supere detinatorii de Pathfinder sunt convins ca aceasta masina are si calitati, dar ele nu se potrivesc cu gusturile mele.

Mai ramane in cursa TLC si ML cu pachet airmatic si off road .

multumesc pentru sfaturile legate de suspensia pneumatica . M-a ajutat intre timp si altcineva de pe forum.

Daca este cineva care a condus si TLC 120 cu TEMS si ML cu air matic poate sa imi spuna cineva ce diferente sunt ? Care are avantaje mai mari si unde (off road sau on road)?
Colonelu'
Inainte de a incerca sa faci un drive test cu ML ( cu sau fara Air Matic) cere-le un desfasurator cu costul reviziilor, cat si cateva preturi pt elementele ce pica in mod uzual pe drumurile mult iubitei noastre patrii (capete de bara, pivoti, bucse la bara de torsiune etc). Cred ca ... dar mai bine te las pe tine sa ne spui impresiile si parerile biggrin.gif .
rotonib
exact asta am facut , i-am rugat sa-mi dea costul reviziilor pana in 90000 km si de atunci cei de la reprezentanta mercedes nu m-au mai contactat , banuiesc de ce si la Touareg cand am incercat sa fac acelasi lucru nu au vrut sa-mi dea raspuns. Am sa-i mai contactez o data pe cei de la Mercedes sa insist asupra problemei apoi revin
Watcher
QUOTE(Barbulescu100616)
i-am rugat sa-mi dea costul reviziilor pana in 90000 km si de atunci cei de la reprezentanta mercedes nu m-au mai contactat ,


TARE. Ma intreb de ce. biggrin.gif:D
Sincer as fiu nici la Toyota nu mi le-au dat aia de la vanzari, dar mi-au spus pe gura si evrificand pe forum cam asa a fost.
vio
mie mi le-au dat biggrin.gif la 105 000 km era in total cam 1800 de euro toate reviziile
Colonelu'
Am uitat sa precizez inca un lucru foarte important: in momentul in care solicitati o lista a costurilor la revizii, intrebati-i pe cei de la service si cat costa ora de manopera. Acolo sa vezi ce diferente apar intre importatori/dealeri, ca e posibil sa mai intri in service si in afara reviziilor obisnuite.
vio
era inclusa si manopera ...... wink.gif
drabisan
QUOTE(Watcher)
Teoretic Patrolul concureaza cu LC, DAR in practica nu prea. Iata cateva observatii pe care le-am facut personal:
1) in Africa dintr-o mie de masini, 990 sunt LandCruiser si 10 sunt LandRover + Patrol (bine poate doar 980 de LC-uri daca vi se pare ca exagerez cu 990 tongue.gif )
2) Account Managerul de la Vodafone imi povestea ca din flota lor de Patrol unul singur nu a avut nevoie de service 'extra' timp de 700 000 km: UN Land Cruiser biggrin.gif


Au fost 2 LC-uri. Unuia i s-a spart unul din diferentiale intr-un bolovan pe un teren "interesant".
Dar ambele au avut nevoie de benzina (erau pe benzina), ulei, filtre si astfel de detalii. In rest...Oamenii de teren si acum le regreta, dupa ani de zile...
Colonelu'
Din cate imi amintesc, masinile celor de la fostul Conex, actualul Vodafone, erau LC100 si nu 120 (dupa noua titulatura a lui Toyota).

Revenind la costuri, din ce am intrebat si eu la service-ul din Iasi, cea mai scumpa dintre revizii este cea cand se schimba si cureaua de distributie impreuna cu anexele, in rest costa in medie cca 1.000 lei.



In alta ordine de idei, citeam mai devreme in sectiunea de Versus, topicul legat de "Incompatibilitatea in caz de accidente", in care s-a pornit de la un film in care se ciocnea un SUV de un turism si am incercat sa fac o legatura intre ce am vazut si citit acolo, cu dilema mea ce ma framanta de ceva vreme si la care inca nu am gasit un raspuns definitiv.

Mai exact despre ce este vorba: Dupa mai multi ani in care am condus diverse masini de talie mica (ale mele sau ale firmelor unde am fost angajat) prin 2003 am avut oportunitatea de a cumpara un MB Vito dubita. La inceput a fost ceva mai deosebit sa conduc "de la etaj", dar cu timpul a inceput sa imi placa tot mai mult, mai ales prin faptul ca pot vedea peste ceilalti participanti la trafic si sa anticipez cu mult inaintea lor diversele probleme ce pot aparea si sa iau decizii din timp. Pe de alta parte, masina fiind mai mare, mai grea si cu centrul de greutate mai sus mi-a mai potolit din tendintele de tip "Schumy" (care, fie vorba intre noi, cam fiecare le are mai mult sau mai putin in sange).
In prezent as dori sa schimb masina cu una mai noua, dar dilema este: cumpar un sedan sau una inalta? O alta variabila din acesta ecuatie este legata de starea infecta a drumurilor, care reusesc sa-ti rupa masina in doi-trei ani, cat nici in 10 pe afara. Poate si din acesta cauza unii cauta sa-si cumpere o masina de tip LC, chiar daca nu o folosesc mai deloc in off-road. biggrin.gif De fapt noi circulam tot timpul in off-road, chiar in oras.

In final pot doar sa spun ca il inteleg pe Barbulescu pentru dorinta sa de a cumpara o masina de acest fel.
Clauss92942
daca as avea bani de masini de genul asta as cumpara LC 120 VIP AT ...fara tems ...sau executiv A/T
LC 100 este pt. cunoscatori sau nemuritori
rotonib
Exact Romania este un teren off road in general si TLC este o masina care se comporta pe astfel de drumuri exceptional fiind foarte confortabila si stabila. In acelasi timp intrucat eu nu intentionez sa merg cu viteze mai mari de 150 km/ora TLC imi este de ajuns. Inca nu am cumparat dar 99% asta va fi optiunea. Un alt element important TLC are un sistem 4x4 care mi se pare adevarat, electronica nu il influenteaza decisiv adica am tractiune pe fiecare roata permanent , ceva similar mai este la Subaru si A6 All Road . Marea majoritate se bazeaza pe electronica (VOLVO, BMW, MERCEDES, VW , RAV , SANTA FE etc) si le consider mai limitate .
rotonib
QUOTE(Clauss92942)
daca as avea bani de masini de genul asta as cumpara LC 120 VIP AT ...fara tems ...sau executiv A/T
LC 100 este pt. cunoscatori sau nemuritori


DE ce fara TEMS . Ce te-ar incurca TEMS . Este prima optiune de acest fel si sunt curios ce nu accepti la TEMS .
Clauss92942
Tems e ok, numai sa-l vrei biggrin.gif
MAVGH1102053
Incerc sa ma orientez spre un suv la nivelul Touareg ,Landcruiser 120,Discovery 3 si am citit pareri pe diverse forumuri atit pro cit si contra acestor modele.Chiar si aici am gasit o parere ca Touareg-ul este cel mai slab dintre modelele testate.Asteptam si motivul pentru care o considera slaba, ce nu i-a placut?

Sincer sa fiu trecind peste faptul ca site-ul oficial Volkswagen pentru modelul Touareg ofera informatii 0 despre aceste model,dealtfel nici la Toyota nu-mi este clar daca anumite optiuni cum ar fi diferentialul blocabil spate este valabil numai pentru confort sau poate fi ales si pe executiv?
Unii vor spune ca aceste probleme se rezolva mergind la dealer .OK

Eu vedeam rezolvarea problemei altfel
Avem 2 modele Touareg vs LC 120
1.Motorizari Touareg 225 CP greutate 2300kg ? 2500kg ?
LC 120 173 CP greutate 2000kg

Raport greutate /CP vedem care motor este mai puternic
2.Consumuri
3.Dotari
Diferential blocabil spate,diferential central blocabil etc,ESP,ABS
4.Dotari interioare
5.Pret
Costuri intretinere ?
6.Drive test
7.Plusuri minusuri pentru ambele modele

Poate asa am scapa de pareri subiective si chiar si eu care nu sunt blonda asi intelege care este alegerea optima.
vio
QUOTE(MAVGH1102053)
Incerc sa ma orientez spre un suv la nivelul Touareg ,Landcruiser 120,Discovery 3 si am citit pareri pe diverse forumuri atit pro cit si contra acestor modele.Chiar si aici am gasit o parere ca Touareg-ul este cel mai slab dintre modelele testate.Asteptam si motivul pentru care o considera slaba, ce nu i-a placut?

Sincer sa fiu trecind peste faptul ca site-ul oficial Volkswagen pentru modelul Touareg ofera informatii 0 despre aceste model,dealtfel nici la Toyota nu-mi este clar daca anumite optiuni cum ar fi diferentialul blocabil spate este valabil numai pentru confort sau poate fi ales si pe executiv?
Unii vor spune ca aceste probleme se rezolva mergind la dealer .OK

Eu vedeam rezolvarea problemei altfel
Avem 2 modele Touareg vs LC 120
1.Motorizari Touareg 225 CP greutate 2300kg ? 2500kg ?
LC 120 173 CP greutate 2000kg

Raport greutate /CP vedem care motor este mai puternic
2.Consumuri
3.Dotari
Diferential blocabil spate,diferential central blocabil etc,ESP,ABS
4.Dotari interioare
5.Pret
Costuri intretinere ?
6.Drive test
7.Plusuri minusuri pentru ambele modele

Poate asa am scapa de pareri subiective si chiar si eu care nu sunt blonda asi intelege care este alegerea optima.


VW Tuareg nu e un off roader pur sange deci iese din compartia cu LC 120 de aia nici nu sa vorbit, si peste LC 120 decat LC 100 este mai bun...cam asa s-ar reduce discutia
rotonib
Incerc sa raspund la intrebare . In primul rand mi s-a parut Touaregul o masina prea moale prea slaba , diferenta intre setarea sport si confort nu se simte real , interiorul desi este de calitate imi pare fara gust , bord are functionalitate greoaie, si personal nu m-am simtit bine in masina , scaunele neconfortabile , motorul desi V6 TDI nu mi-a placut ca cel de pe Toyota mai slab , masina nu este in curbe cum e laudata e destul de greoaie . Reglarea garzii la sol nu este cum am anticipat ci destul de neflexibila.Cand am testat Touaregul l-am testat convins sa-l cumpar numai ca am fost total dezamagit si m-am razgandit.
Asta nu inseamna ca nu se poate potrivi cu alte gusturi , desi eu cred ca la Touareg mai atragatoare si mai valoroasa este emblema decat masina insasi.

Off road nu am testat Touareg dar LC este exceptionala in off road .
Watcher
Raspunsul la intrebarea cu diferetialul blocabil este: da, cel putin in Romania, al doilea blocabil se poate cumpara DOAR pe nivelul de dotare cel mai slab, care sincer arata ca dracu si din afara si dinauntru.

Pe de alta parte, a scris pe undeva expertul de serviciu (air_wolf) ca pentru iesiri in offroad NORMALE (adica nu Carpat trophy) iti ajunge blocabilul central si reductorul.

Inca o chestie: in toamna, Toyota avea oferta la LC120 - chip de la TTE gratis si masina ajugea pe al 200+cp.

O ultuima chestie pe care am tot zis-o: nu o sa vezi LC stricat de la mersul de zi cu zi, la Toyota nu o sa auzi de turbine crapate, de bujii incandescente schimbate, etc.

O parere personala, interiorul de LC120 cu piele este peste Touareg.
Revenind la ce a zis si Vio: Adevarata concurenta pentru LC ar fi Nissan Patrol ( LC100 este mult mai scump) , care insa nu este la fel de indestructibil smile.gif chiar daca poti spune ca arata mai bine
vio
nissanu da smile.gif mai crapa pe ici pe colo smile.gif dar oricum la un LC VIP are dif centrabil blocat si A-TRC care face exact ce face si ala blocabil pe spate biggrin.gif dar pe ambele punti asa ca este super chiar am incercat asta cu a mea dihanie si merge parfum biggrin.gif
Watcher
E, aici ajungem din nou la discutia aia cu electronica vs mecanica si nu o mai scoatem la cap, asa ca hai sa nu o incepem smile.gif
vio
A-TRC este sistemul de control activ al trac]iunii care permite
noului Land Cruiser s` accelereze chiar n condi]ii de teren
alunecos. Sistemul previne patinarea la accelera]ie prin
frānarea ro]ii care tinde s` piard` aderen]a [i redistribuirea
puterii motorului spre celelalte 3 ro]i. Practic, A-TRC
repartizeaz` spre fiecare roat` for]a maxim` de trac]iune
pān` la limita p`str`rii aderen]ei.
A-TRC [i dovede[te eficacitatea n teren "off-road" la urcarea
rampelor abrupte, dar [i pe [osea, n condi]ii de carosabil
alunecos.


dupa cate am citit pe toate site urile toyo exista cam asa TRC, E-TRC, A-TRC si A-TRAC patru sisteme diferite pt diferite tipuri de mashini si gata nu mai zic nimic nimic pe tema asta beer.gif
Watcher
beer.gif De acord, o propozitie scurta fiecare wink.gif .Uite-o pe a mea:
Mecanica>>electronica, pt ca nu franeaza nimic ci distribuie egal cuplul la roti.
Gata, nu mai zic nici eu nimic tongue.gif
Colonelu'
Sper ca cele scrise mai jos sa lamureasca putin problema diferentialelor:


La inceputurile erei automobilelor, masinile nu aveau diferentiale, miscarea transmitandu-se cu aceeasi turatie la amandoua rotile de pe aceeasi punte. Pe loc drept, treaba era OK, dar in curba masina o lua "razna" pentru ca rotile se invarteau cu aceeasi turatie, in loc ca roata din exteriorul curbei sa se roteasca mai repede pentru a se pastra puntea pe aceeasi raza de curbura. Aici este vorba de viteza unghiulara la rotirea in cerc si care difera, pe aceeasi raza, in functie de distanta fata de centrul cercului.
Pentru a se elimina acest deficient, s-a introdus diferentialul.

Din cele constate de cei care fac off-road, in teren dificil este mult mai de folos de a se putea bloca acest diferential, coroborat si cu reductorul.

In rest, pentru rulajul masinii in conditii dificile sunt mai de folos sistemele electronice de asistare, pentru ca nu toti cei care conduc masinile sunt destul de abili in a lua diverse decizii si de a le si aplica in timp de milisecunde.
vio
QUOTE(Valentin-129)
Sper ca cele scrise mai jos sa lamureasca putin problema diferentialelor:


La inceputurile erei automobilelor, masinile nu aveau diferentiale, miscarea transmitandu-se cu aceeasi turatie la amandoua rotile de pe aceeasi punte. Pe loc drept, treaba era OK, dar in curba masina o lua "razna" pentru ca rotile se invarteau cu aceeasi turatie, in loc ca roata din exteriorul curbei sa se roteasca mai repede pentru a se pastra puntea pe aceeasi raza de curbura. Aici este vorba de viteza unghiulara la rotirea in cerc si care difera, pe aceeasi raza, in functie de distanta fata de centrul cercului.
Pentru a se elimina acest deficient, s-a introdus diferentialul.

Din cele constate de cei care fac off-road, in teren dificil este mult mai de folos de a se putea bloca acest diferential, coroborat si cu reductorul.

In rest, pentru rulajul masinii in conditii dificile sunt mai de folos sistemele electronice de asistare, pentru ca nu toti cei care conduc masinile sunt destul de abili in a lua diverse decizii si de a le si aplica in timp de milisecunde.


da dar daca dif central nu e blocabil degeaba il ai pe ala pe spate blocabil si parca la LC ala pe spate e cu LSD deci e autoblocabil in traducere directa , altfeltrage o punte si una oha .... nem tudom smile.gif) cam asa beer.gif
Colonelu'
Vorba evreului: Si tu ai dreptate! Si tu ai dreptate!

Dupa cum am lasat sa se inteleaga, fiecare sistem este mai indicat a se folosi preponderent in functie de traseul pe care il parcurgem: off-road pur sau drumurile publice ale patriei, cu greutatile pe care le stim cu totii.

Dar, asa cum ati scris si voi mai sus, sa ne oprim aici cu off-topicul si sa revenim la ideea topicului.

Poate ca cine are bani multi si vrea sa "se dea mare" in fata altora, isi cumpara masini mai mari, mai inalte, mai ... Eu unul, dupa ce am inceput sa conduc din 2003 un MB Vito, in prezent parca nu as mai vrea sa conduc un turism, ci as vrea tot o masina inalta.
Si eu sunt tentat de a lua un LC si pentru faptul ca este o masina robusta, care rezista cu succes pe drumurile noastre. In opinia mea, cine isi ia un LC este un om mai calm, care nu se apuca sa faca liniute la semafor. As face o analogie cu un urias, care este constient de puterea sa si o foloseste numai atunci cand este nevoie si nu ca sa se ia la intrecere "de muschi".
rotonib
Am facut intre timp un drive test cu Discovery 3 . O masina destul de buna cu comportament off road bun , totusi are probleme elementare la dotari (nu se fabrica cu oglinzi incalzite) si ce este mai important este prea grea sau cel putin motorul nu are o manifestare sportiva. La 2500 kg si 13% consum urban este sub TLC cu 10% consum si 2000 kg.Denivelarile le simte mai mult decat TLC 120 executive si nu o simt atat de lipita de sosea ca Land Cruiser.

Am mai facut un drive test si cu Santa Fe nu am ce sa-i reprosez dar nu am incredere in tractiunea 4x4 eletronica (desi denivelarile evident nu le depaseste ca un TLC) .Acea milisecunda la viteza mare pe o suprafata dificila poate face diferenta . Mi se pare peste RAV .Motorul disel de pe Santa Fe exceptional. Totusi incomparabila cu TLC evident si la pret diferenta este mare. O masina mai confortabila ca Toyota Land Cruiser 120 nu am putut gasi . Deci hotararea este pentru TLC su TEMS ca sa nu imi para rau mai tarziu. Se pare ca TEMS aduce tehnologie de varf si face cu adevarat diferenta intre o supensie sport si confort . Practic masina are valente bune pe orice suprafata.

Multumesc pentru parerile voastre . Dupa ce o iau o sa va zic daca imi pare rau sau nu ....
rotonib
cat despre masina ideala pentru Romania in nici un caz nu este Passat , Audi sau Mercedes limuzine , atat timp cat la noi se repara anul acesta un drum si pana sa faca altul in doi ani e stricat, pana cand vom avea tara impanzita de autostrazi (cam 10 ani cred eu cel putin) cu aceste limuzine cu garda la sol de 12 cm multe venite cu scuturi din plastic sau fara , pregatite pentru autostrada sunt cam nepotrivite pentru conditiile noastre . Am o astfel de masina cu garda la sol de 12 cm si desi locuiesc in oras m-am saturat de stresul ce il am sa nu se atinga masina pe dedesubt pe atatea strazi unde se schimba borduri, se pune canalizare , apoi gaze , apoi se asfalteaza si apoi se reconditioneaza...
vio
rotonib : Multumesc pentru parerile voastre . Dupa ce o iau o sa va zic daca imi pare rau sau nu ....

nu are de ce sa-ti para rau smile.gif o sa vezi smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.