Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Studiu despre interiorul masinilor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Daniel65671
Pentru analistii industriei auto este din ce in ce mai evident faptul ca interiorul masinilor este elementul-cheie care diferentiaza un brand auto de altul. Mai mult, studiile arata ca tot mai multi clienti isi aleg autoturismul in functie de felul in care arata habitaclul.

Designul exterior, motorizarea sau transmisia nu mai sunt sigurii factori care sunt luati in calcul de clienti atunci cand este luata decizia de cumparare.

Si asta pentru ca exteriorul este conditionat de factori practici precum coeficientul de aerodinamicitate (sau de tendintele mondiale in domeniu), motorizarile si transmisiile sunt cam aceleasi pentru toate modelele, iar suspensiile sunt dezvoltate de companii producatoare de subansamble. Dotarile si optiunile din interior ajung in cele din urma sa influenteze deciziv decizia de cumparare.

Atat interiorul modelele de lux, cat si - din ce in ce mai des - cel al masinilor mai ieftine ofera nu mare numar de optiuni. Clientii pot alege dintr-o gama variata de materiale elegante, insertii de aluminiu, piele sau lemn, dar si gadget-uri abia aparute pe piata. Un studiu efectuat de Autoweek a incercat sa prezinte cel mai dotat interior pentru fiecare clasa auto.

1. Hatchback
La aceasta categorie invingatorul este Audi A3 Hatchback, pentru ca in oferta sa se gaseste piele „Vienna”, plafon panoramic si scaune incalzite. Dotarile sunt peste clasa din care face parte masina.

2. Pickup
Invingatorul este de aceasta data o masina produse in America, Cadillac Escalade. Producatorul a potentat-o cu climatizare in scune, DVD-player si un sistem audio clasic.

3. Decapotabile
Cel mai impetuos interior este cel al legendei britanice Jaguar XKR. Masina este un model de lux al carui interior este acoperit aproape integral in piele, cu insertii de aluminiu si sistem auto Alpine.

4 Break
Mercedes E63 AMG Wagon a fost ales primul in aceasta clasa pentru ca ofera un interior imbracat in Alcantara, insertii elegante din lemn de mar si un al treilea rand de scaune pentru copii.

5. Roadster
Maserati GranSport Spyder este un alt model din „lumea buna” care surclaseaza modele mai populare. Constructorii ofera clientilor posibilitatea de a-si cladi singuri interiorul cu piele si fibra de carbon. Scaunele incalzite sunt deja in oferta de baza la aceasta categorie.

6. SUV
Categoria este detinuta de un costructor cunoscut pentru modelele sale sportive. Porsche Cayenne Turbo S are 12 pozitii diferite de reglare pentru scaune, sistem audio Bose si finisaje din lem si aluminiu.

7. Sedan
Categoria se afla in curtea BMW-ului. Seria 7 si-a depasit concurenta datorita interiorului acoperit integral in piele, insertiilor de lemn si sistemului audio performant. Seria 7 poate incorpora la bord si un frigider.

8. Coupe
CL 600 de la Mercedes ofera clientilor scaune acopetite in lina de Casmir, camere cu infrarosu pentru vederea de noapte si contact fara cheie.

9. Supercar
In aceasta categorie intra masinile supersportive dar, in acelasi timp, de lux. Castigatoarea este un Ferrari si anume 599 GTB. Sportiva are scaune de curse in fata, displei multifunctional in bord si numeroase accesori din fibra de carbon.

10. Limuzine
Brandul cu cea mai mare notorietate pe categoria de lux este Rolls-Royce. Probabil ca putini se indoiau, asa ca Phantom-ul a fost ales drept castigator al categorie pentru multitudinea optiunilor. Clientii Phantom-ului isi pot configura integral interior masinii.

Studiul cuprinde masini care se pot achizitiona cu preturi intre 20 de mii si 300 de mii de euro.

StiriAuto.ro, 27 feb 2007
HalbaSus
QUOTE
1. Hatchback
La aceasta categorie invingatorul este Audi A3 Hatchback, pentru ca in oferta sa se gaseste piele „Vienna”, plafon panoramic si scaune incalzite. Dotarile sunt peste clasa din care face parte masina.


:clapping: Eu v-am zis ca la clasa compacta A3-ul nu are rival la interior.
alin94962
Scuzati-ma, dar personal mi se face greata la insertiile de lemn...
Si-apoi, daca interior inseamna doar piele, sezut incalzit si linie audio Bose, apoi m-am luminat asupra criteriilor care despart brandurile.
Cate bordeie....
air_wolf
studiu facut de mine: bord aluminiu, 3-4 instrumente optionale, merge masina, e ok. panouri de usi din aluminiu, scaune recaro pe suspensie pneumatica de tir si gata biggrin.gif
Cso96419
pt mine un interior trebuie mai intai sa fie functional si mai apoi sa fie frumos. sa cada toate butoanele acolo unde ar trebui sa fie. degeaba e frumos, daca te intinzi dupa ele sau nu le gasesti.
in timp ce conduci, te uiti mai putin la bord in sine, si mai mult la instrumente, si mergi pe pipaite sa ajungi sa faci ce vrei.
deci pt mine conteaza lizibilitatea si logica instrumenteler de bord si amplasarea lor.
si conteaza mai mult sa se simta bine de cat sa fie plastic frumos aplicat cu colant in stil lemn de o calitate indoielnica.

personal nu prea "apreciez" scaunele cu "piele" (musama, vinil, etc) in care transpiri ca un cal, ca,.......... de unde ventilatie in scaune. mai bine stofa sau plush care "respira"

personal apreciez mai mult un bord dintr-o masina japoneza de la inceputul anilor '90 pt ergonomie si logica, chiar daca au niste materiale
:puke: si arata ca draq, de cat unul luminat super extra, la care nu gasesti nik.
Baby Blues
Cu toate ca nu sunt fan Passat, pot sa va spun ca iluminarea acestuia (modelul nou) m-a impresionat in momentul cand l-am vazut prima data. Eu sunt atras foarte mult de luminitele din interiorul unei masini biggrin.gif .
James Kilowatt
Eu remarc prima oara pozitia de condus si vizibilitatea: forma scaunelor, eventual reglajele, pozitia pedalierului, si vizibilitatea, pozitia stalpilor in campul vizual, vizibilitatea in spate ( care la rabla mea e horror).
Intr-un rover 200 inchiriat de ex oricum faceam tot nu reuseam sa stau comod la volan desi nu puteam spune exact ce ma deranjeaza... apoi am aflat ca masina e celebra pentru pozitia incomoda. Cand m-am urcat inapoi in Ibiza mi s-a parut ca stau in puf biggrin.gif Oricum, e totusi un element subiectiv, poate la alte gabarite sunt necesare alte forme. Degeaba ai piele daca dupa o ora ti-au amortit picioarele si ti-a intepenit spatele.

Abia dupa bag in seama alte elemente.... si oricum, intreaga teorie a plasticelor recunosc ca ma depaseste. Eu nu vad diferenta intre plasticul "oribil" de la Focus si cel "de lux" de la Serie1 de ex. Sau cel de la clio turcesc si cel frantuzesc.

Designul e tot subiectiv.
Val35101
Dak ar fi sa vorbesc doar despre interior, m-as gindi la:
Audi (tot) ,
Audi- lumini interioare, schimbator si scaune f egonomice ,
Mercedes- lux si
Lexus- spatiu regesc.
Momentan nu imi mai vine in minte altceva... sau nu mai este!? biggrin.gif
Otto73
maserati GS spyder este mult mai luxos la interior (materiale folosite) fata de jaguar xkr, asa ca topul de mai sus e iar o porcarie.
Voi chiar credeti ca firmele nu platesc bani grei pt. asemenea topuri?
Ionut72466
am si eu o intrebare atunci ce cauta rolls-royce in ecuatia asta stiam ca pretul lor porneste de la 350k in sus?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.