Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Honda Civic-pareri de la posesori si nu numai
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Catalin41556
Am mers sambata in showroom-ul Honda de langa Gara de Nord si am luat ceva oferte pt Honda Civic 1.8i 5usi-Sport. Din pacate nu aveau masina pentru un eventual testdrive. Pretul este de approx 16,500 EUR CIP si are o multitudine de dotari pt clasa sa. Imi poate spune cineva mai multe despre aceasta masina, eventual unul dintre putinii proprietari din Romania ne poate impartasi cate ceva. Mi se pare o masina deosebita (design, dotari) si poate mai aflam cate ceva si despre performante, tinuta, exploatarea propriu zisa. Mersi anticipat.
CPI
Du-te la asko pe 13 septembrie. Au si civic la drive-test. Eu am mers cu ea si e chiar mai vioaie decit Accord-ul meu desi are 15 CP mai putin.
ozz86651
Am eu una, motorul de 1.8 140CP, luata la sfirsitul 2005, dar nu sint din Romania. N-am avut mai nici o problema cu ea, vreo 3 recalluri dar astea sint normale. Are 33.000km. Cam zgomotoasa pe autostrazile din beton, pe asfalt e ok. Oricum "crusing" e la 3500rpm cel putin, deci nu e foarte liniste oricum ai da-o. Consuma putin, dar metrica mea e diferita. Sta bine pe drum, are directie destul de ferma si agila, dar asta se vede imediat la test drive. Motorul trebuie turat putin ca sa se miste, ca e mititel, prinde viata abia peste 4000rpm.
Paul46623
Nu sunt proprietar de Civic si nici n-o sa fiu, deoarece parerea mea e ca motorizarile sunt jalnice. Ai de ales dintre un benzinar aspirat pe care trebuie sa-l turezi in draci ca sa arate ceva si un diesel de acum doua generatii (de motorul de 1.4 nici n-are rost sa vorbesc); sa fim seriosi. Unde-i benzinarul turbo de 1.6? Unde-i benzinarul turbo de 1.8? Unde-i turbodieselul de pana in 2 litri de 150 cp? Daca ar avea niste motorizari decente (si ar oferi senzorii de parcare fie standard, fie optional) ar fi intr-adevar o masina interesanta.
Watcher
QUOTE
Unde-i benzinarul turbo de 1.6? Unde-i benzinarul turbo de 1.8?

Tinan cont ca vorbim despre Honda, cred ca mai ai mult de asteptat pana ai sa vezi aceste motoare wink.gif
Deci: unde? la orice alta firma biggrin.gif
Paul46623
Insa esti de acord cu faptul ca motorizarile descrise de mine ar face-o (aproape) irezistibila. Ca, vorba ceea, de stil nu duce lipsa, ba are chiar de unde da si altora.
ozz86651
Stilul Honda asta e, sportiv, nu comod, turatii mari, cuplu mic, natural aspirat, motoare mici, densitate mare de CP/L. Nu e pentru toata lumea si se adreseaza unei felii de piata destul de bine definite.
Daca o sa apara sau nu turbo om vedea, de vreme ce BMW a pus turbo.
La diesel nu ma bag, dar oricum e departe de stilul honda asa ceva. Au trebuit sa se faca frate cu dracu ca sa intre pe mai multe piete, e drept. A cumpara o masina diesel de la honda e ca si cum ai cumpara o bicicleta sau un stilou de la ferrari. Nu prea are treaba cu obiectul principal de activitate.
eddie
Mie nu mi-ar fi rusine cu motorul DIESEL de 2,2 CU 140 c.p. , de pe Accord si de pe CR-V. A iesit motorul anului 2005 parca,a batut toate dieselurile....Pai asta e si mai economic si mai rapid cu 1 secunda/100 km/h decat motorul pe benzina de 2,0 VVTI 150 c.p. ! Am dreptate ? :angel:
James Kilowatt
Totusi 1.8 140CP nu rupe gura targului... cam asta e standard acum peste tot iar unii gen bmw sau fiat sunt peste la capitotul CP/L tot cu motoare aspirate. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca se lauda cu motoare cu injectie directa si regimuri ultra lean de ceva vreme si intre timp le-a facut vw, fiat, mazda..... Jos palaria pentru S2000, insa Civic ar avea nevoie de ceva muschi in plus.

Versiunea sportiva de la civic e tentanta insa e a naibii de scumpa.
ncristi
Si eu ma gandesc la un civic 1.8 - am facut vineri drive test cu 2.2 i-CTDI si iata concluziile :

QUOTE
Masina de drive test: CIVIC 5 usi -2.2 i-CTDI 140 hP

-concluzii personale :

+
- bord si calitate, atmosfera interior - exceptionale - bordul este unul din punctele forte ale masinii - rupe monotonia masinilor de zi cu zi
- motor demential 2.2 i-CTDI un produs de exceptie smile.gif
- tinuta de drum buna - comparabila cu ce ofera meganul - chiar daca masina costa de 2x mai mult
- franele mai slabe de cat la megane sad.gif -- putin dezamagit - ori poate chestie de obisnuinta
- pozitia de condus si spatiul interior - exceptionale

-

- suspensia spate - cam varza pentru o masina acre costa 25000E cu toate taxele. Zgomote comparabile cu cele din C4 sau 307 - pentru cine a mers cu una din aceste masini sad.gif - PROFUND dezamagit

- un greieras in partea dreapta - la cat reclama se face acestei masini chiar nu ma asteptam sa aud asa ceva
- plusul (materialul textil) de pe manerele usilor era deja jegos
- materialul din care este confectionat bordul este tare - cam ca la clio III varianta ce-a mai varza sad.gif
- ceva dubios la ambreiaj - avem senzatia ca zvacneste ceva cand il calcam



Firma ELCA Ploiesti (deale hyundai - de curand si honda) - jos palaria pentru comportament.

Ca o parere personala - cel mai bun raport calitate/pret il are motorul de 1.8. Dieselul face ca acest raport sa fie ireal (sau aberant - conform unui amic care m-a insotit : ) ). Dieselul costa 25000E - varianta de baza - cu destule otiuni dealtfel.
ozz86651
James: evident nu toate motoarele honda au peste 100CP pe litru, dar asta e filozofia generala, asta inseamna upscale la honda (asa cum la altii insemna V8 sau piele si dotari. Deci turbo si cuplu mai putin (asta e relativ, evident ca pe motoarele V6 de 3L e suficient cuplu). Motorul de 1.8 nu este intradevar exceptional dar e un motor bun, sint sigur ca se compara cu orice echivalent la consum si spre deosebire de fiat chiar merge, iar BMW nu e in aceeasi categorie (2X la pret) deci nu se compara. Nu uita ca Civicul e o masina destul de ieftina (nu foarte ieftina, dar nu premium)... ca nu e in europa e altceva dar modelul de baza in US e sub 14.000$. Iar Civic Si deja te duce la 100CP/L la vreo 20.000$. Arata-mi cite masini in pretul asta ai cu preformantele astea, si asta include fiabilitate si imagine de marca deci nu concuram aici cu Focus. Nu zic neaparat ca e singura, dar sigur nu sint multe.
Iulian HondaFan
motorul de pe Civic de 1.8 este unul relativ comun. e SOHC VTEC. nu are VVTi. e intr-adevar usor, frecarea interna este foarte limitata ( se invarte usor), e cat se poate de economic pentru acest tip de motor.

a existat un motor de 1.8l DOHC iVTEC cu 200CP pe Integra JDM. In Europa motorul asta a fost la 180CP iar in America la 195CP. modelul a fost disponibil intre 1995 si 2001 in Japonia si intre 1998 si 2002 in Europa si USA. unii afirma ca e primul benzinar normal aspirat de peste 100CP produs pe o masina de serie.

in 2001 acest motor a fost inlocuit de cel de 2.0l...

iubesc Honda, dar politica de preturi in Europa este foarte ciudata. masina ar trebui sa fie la pret similar cu VW sau sub putin ca pentru hatch nu are suspensie independenta pe spate. in USA decent echipata la 18000$ merita fiecare cent... dar 20-25k euro e mult tare ( chiar si diesel fiind).

oricum vanzarile europene sunt bune, chiar cererea e un pic mai mare decat capacitatea de productie... sunt sigur ca pe moment nu se vor agita sa scada preturile.
ozz86651
Nici eu nu mi-as lua Honda in Romania, dar asta e altceva.
CUm nu are VVT? VTEC nu inlude si VVT? La modelele mai vechi cu 2 rinduri de lobi schimabti mecanic prin presiunea uleiului se schimba nu numai profilul camelor dar si asezarea lor pe arbore, nu? sau asa cred. Asa ar fi logic.
eddie
V-TEC este la Honda,am gresit eu cand am spus VVT-I,ma gandeam probabil la motoarele Toyota...
James Kilowatt
Politica de preturi in Europa e cam stranie. In Francia costa intre 21k si 26k 1.8 benzina si intre 21k si 28k 2.2 diesel. LA aceeasi echipare, preturile sunt aproape aceleasi. Eu nu prea-i vad vanzand prea multe pe benzina pe aici... cel mult, doar pentru puristi, dieselul e net mai economic si chiar o idee mai performant si nu mai are nici dezavantajul costului mai mare.

Io mi-as lua pe benzina.... Type R 2.0L 201CP smile.gif Si as baga instant GPL. biggrin.gif
Si as iesi cu totul pe la 28.000 (fara promotii), adica pretul unui Golf TDI170. 30CP in plus, economie comparabila, design incomparabil... tare m-ar tenta...

Desi sunt constient ca sub 5000rpm Nubira mea e mai iute.... insa tot m-ar tenta, pentru ce se intampla la peste cei 5000rpm biggrin.gif
ozz86651
Ma indoiesc ca e vorba de 5000 rpm... cel mult 2-3000. Putem sa ne uitam la curbele de putere. Eu cred ca de la vreo 3000 daca nu sub incolo CTR e mai puternic, chiar daca nu cu mult.
Cuplul nu are sens sa-l masuram ca trece prin trasmisie si daca red line e la 7000 iti permiti sa faci o transmisie mai scurta.
James Kilowatt
Poate 4000-4500. La aceeasi turatie, cuplu mai mare -> putere mai mare.
In fine, totusi comparam 130CP cu 200CP. Insa nu asta conteaza... pe mine nu ma deranjeaza sa mestec in mamaliga si sa urc la 7500 daca motorul o cere. Chiar imi face placere smile.gif
Aprpo, Type R 200CP ce fel de cutie are? I-shift sau clasica?
CPI
QUOTE(James Kilowatt)
Politica de preturi in Europa e cam stranie. In Francia costa intre 21k si 26k 1.8 benzina si intre 21k si 28k 2.2 diesel. LA aceeasi echipare, preturile sunt aproape aceleasi. Eu nu prea-i vad vanzand prea multe pe benzina pe aici... cel mult, doar pentru puristi, dieselul e net mai economic si chiar o idee mai performant si nu mai are nici dezavantajul costului mai mare.

Io mi-as lua pe benzina.... Type R 2.0L 201CP smile.gif Si as baga instant GPL. biggrin.gif
Si as iesi cu totul pe la 28.000 (fara promotii), adica pretul unui Golf TDI170. 30CP in plus, economie comparabila, design incomparabil... tare m-ar tenta...

Desi sunt constient ca sub 5000rpm Nubira mea e mai iute.... insa tot m-ar tenta, pentru ce se intampla la peste cei 5000rpm biggrin.gif

Stii ce repede ajunge la 5000? Si din treapta in treapta schimbi doar pe final (6500 in cazul civic) astfel incit ajungi pe la 4500 la urmatoarea. Vrooom!
James Kilowatt
La Type R "finalul" e pe la 7800... wink.gif Asta-i farmecul smile.gif
CPI
Am stat in dreapta intr-un type-r pe serpentinele Poiana spre Brasov si e chiar spectaculos. Toti se dadeau jos din masina cu un mare zimbet biggrin.gif pe fata. Era o intilnire Honda care s-a lasta cu demo-uri de type-r-uri.
Iulian HondaFan
QUOTE(ozz86651)
Nici eu nu mi-as lua Honda in Romania, dar asta e altceva.
CUm nu are VVT? VTEC nu inlude si VVT? La modelele mai vechi cu 2 rinduri de lobi schimabti mecanic prin presiunea uleiului se schimba nu numai profilul camelor dar si asezarea lor pe arbore, nu? sau asa cred. Asa ar fi logic.


VTEC SOHC este numai cu VTEC - adica la 4500rpm ( or so) se trece de la un tip de came la alt tip de came. asta e la motoarele mele ( si V6-le e tot SOHC VTEC) si cel de 1.8 de pe Civicul actual (mk.8) si la cel de 1.6 de pe Civic mk.6. toate V6-le Honda - afara de bijuteria de pe NSX care era DOHC iVTEC - sunt SOHC VTEC. d-aia acu' si sunt depasite in putere litrica de ultima generatie de la Toyota si Nissan care sunt DOHC cu VVT iar la Toyota si cu injectie directa.

VTEC-ul DOHC este cu VVT ( adica schimbarea unghiului camei pe ax) pe admisie la Accord 2.4 american 160-165CP si 2.0l 155CP european; aceleasi motoare sunt pe CR-V.

motoarele de mare putere litrica numite generic iVTEC au VVT dual (admisie si evacuare) si VTEC. sunt cele de 2.0l si 200CP ( cel de pe S2000 este diferit) si sau 2.4l 190-210CP de pe Si/typeR, TSX/Accord 2.4 non-american.
Iulian HondaFan
QUOTE(James Kilowatt)
Desi sunt constient ca sub 5000rpm Nubira mea e mai iute.... insa tot m-ar tenta, pentru ce se intampla la peste cei 5000rpm biggrin.gif


nu cred ca ai cuplu ma mare si ratii mai bune... cred ca si daca limitezi ambele masini la 5000rpm tot CTR-ul va fi mai rapid.
James Kilowatt
Io ceva peste 180Nm... la 2400 si la 4400. 2.0L 200CP are maxim 193NM la 5600rpm... speculez si eu ca pana prin 4500rpm are tot pe la 185nm. Are 100kg in plus si daca are cutia scurta mai scurta pierde la viteza de varf (limitata fiiind la 5000rpm), daca o are comparabila cu a mea pierde s-ar putea sa piarda la demaraj. DAca fac rost de date si o sa am timp o sa fac un test cu programelul de cartest.

Oricum, sunt constient ca e o comparatie idioata, insa cred ca totusi sub 4500 nu rupe asfaltul si nu simti cei 200CP.

Insa cine naiba cumpara asemenea masina ca sa o tina sub 4500....Poate eu, as merge sub 4500 cand fac drivetestul cu sotia in dreapta ca sa o conving sa o luam.... biggrin.gif Dupa aia, mai vedem biggrin.gif
ozz86651
Pai ce mare lucru, uite aici:
http://www.hondata.com/reflash_euroctr.html
La mine tirziuy, va las pe voi sa stabiliti din ce an e masina ca mi se pare aiurea puterea aia de 180CP. Oricum curba de cuplu si putere e foarte originala smile.gif si e vtecul vechi care e brutal (probabil facut specila asa pentru senzatii). Cuplul e cam plat pe 2000-6000 adica 110-120 ftlb. La 5000 masina are 110CP deci pe varinata asta de CTR sigur bati smile.gif.
Interesant:
The interpretation here is that the stock valves are good. We have had a test vehicle running with an 8900 Rev limit for 2 months now.
Iulian HondaFan
motorul k2A2 are 200CP. dyno e la roti deci 180CP e chiar rezonabil.
ozz86651
Aha, deci James nu mai bate deloc asa sigur (ma refer la linie dreapta, evident ca pe circuit nu are sanse). Mai ales ca generatia noua de vtec are cuplul mai omenesc la turatii mici.
James Kilowatt
Din diagrama aia e stransa treaba... pana la 5000 are la roti pe la 175NM. Panarama mea are la flansa pe la 180... nu sunt convins ca am prea multe sanse nici cu limitarea la 5000rpm. Oricum, comparatia era metaforica, ideea era doar ca la turatii joase nu e chiar o bomba (desi sa numesti 5000rpm "turatii joase" e o ineptie pentru un tdi-ist biggrin.gif)
Insa din diagrama se vede clar ca a fost gandita pentru a fi tinuta in ture... abia la peste 5600ture are un salt sanatos de cuplu.
Iulian HondaFan
mda, asta e esenta VTEC - came cu profil agresiv de la peste 4500rpm or so. cuplul la turatii medii (2-4000rpm) este imbunatatit la modele cu iVTEV prin folosirea si a VVT.

insa chiar si motorul asta de pe Civic mk.7 (cod D17A) e destul de fasnetz la turatii medii - se misca chiar mai bine decat un Golf mk.4 2.0l 115CP chiar daca are un mare deficit de cuplu, dar masina e mai usoara si rapoartele de multiplicare mai mari. si se misca mai bine decat acel Astra 1.7CDTI inchiriat asta vara ( aceeasi problema, Astra e mai grea). dar la 100km/h este deja la 3000rpm, la 130km/h e la 4000rpm, cum izolarea fonica nu e punctul forte la Civic-uri sunt ceva mai zgomotoase decat un diesel care sta cu 1000-1500rpm mai jos la aceleasi viteze.
ozz86651
La mine partea cea mai mare si mai deranjanta a zgomotului mi se pare ca vine de la cauciucuri... cauciucurile stock sint demai mult de touring (bridgestone turanza) deci sint relativ dure si implicit zgomotoase. Abia astept sa le schimb. Evident prea mare cistig nu are cum sa fie dat fiind ca tot pe strazi de beton o sa merg si tot all season o sa iau.
Iulian HondaFan
Turanzele sunt niste mizerii. si mie mi-au pus dintr-astea pe TL... they suck :minigun: Pirelli P Zero Roso pe care le-am avut pe A3 erau super. cand termin cu astea imi iau tot dintr-celea
ozz86651
Nu, Turanza sint numai proaste smile.gif... se vede ca nu ai mai inchiriat masini de o vreme. Am avut un recall acum 2 zile (mi s-a desprins luneta si 2 geamuri pe spate de era sa le pierd biggrin.gif) si cum dealerul nu repara geamuri a chemat geamgiul etc si mi-au tinut masina 2 zile pentru o ora de reparatii. Drept care mi-au dat o masina de la ei, tot un Civic, modelul anterior. Eu am mai avut experiente proaste cu masini de inchiriat si cum afara ploua cu galeata am vrut sa vad cit de proaste sint cauciucurile pe care le am si daca am ABS. E drept in California ploua rar si strada devine foarte alunecoasa de la dejectiile acumulate ale masinilor, poti sa te dai si cu pantofii pe ea. Am piscat frina si s-a dus sanie. Cauciucurile astea care se pun pe masinile de inchiriatr se schimba 2 perechi pe viata masinii (tin peste 80.000 de mile)... alea sint mizerii cu adevarat. Daca nu esti atent crapi cu ele de git. Prin comparatie Turanza sint high performance summer tires.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.