Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mai renteaza un diesel la 150.000 km?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
chevy
Vreau sa supun spre dezbatere un subiect legat de fiabilitatea motoarelor diesel.

Dar sa incep cu datele problemei: este vorba despre un HDI de 1.6 110 CP. Un motor de ultima generatie si foarte performant (cel putin asa sustin cei de la PSA). Masina in cauza este un monovolum din 2004 cu 150.000 de km la bord, dar folosita cu predilectie pe trasee lungi (de sute de km). Toate reviziile s-au respectat cu strictete si s-au folosit intotdeauna piese originale. "Magariile" sunt excluse.
In concluzie: o masina foarte bine intretinua, cu un motor care "trage" bine.
Nu se cunoaste stilul de mers al conducatorului auto sau daca au existat mai multi pe masina respectiva. Nu a fost masina pentru taximetrie, scoala de soferi sau "rent a car". Carte service si istoric service complet.

Ce parere aveti? Mai renteaza un astfel de motor? Mai poate fi utilizat inca 150.000 de km? In acelasi conditii de intretinere.

ATENTIE! Circul in medie 30.000 de km pe an si cam 70% prin oras.
Alexandru
De regula, un asemenea motor, daca este bine intretinut functioneaza cel putin 300.000 Km fara sa necesite reparatii majore. Eventual doar bujii incandescente sau injectoare (daca este cazul) si bineinteles periodic cureaua si intinzatorul distributiei
Baby Blues
Masina se afla la adolescenta. ! biggrin.gif
booneK9
Adica ai grija sa nu te dai la minore...
Radu97668
asa cum a spus si stefan, un diesel la kilometrajul asta e inca in adolescenta. eu am auzit de diesel-uri (de la VAG, ce-i drept) care au mers si peste 500.000km. Parerea mea e ca daca masina nu are vreo buba, poti sa o iei fara probleme. mai conteaza si pretul, bineinteles.
eddie
QUOTE(stefan_adrian)
Masina se afla la adolescenta. ! biggrin.gif


Inseamna ca la kilometri pe care ii au masinile mele,ambele diesel,27.000,respectiv 22.000 de km.,inseamna ca sunt inca la gradinita.... biggrin.gif biggrin.gif
Legionaru'
Nu, sunt sugare! biggrin.gif
Ediz33425
Intr-o astfel de dilema ca si Iulian eram/sunt si eu,doar ca este vorba de un VW Passat 1,9 TDI/131 CP/6 trepte v. an fabricatie 2002 la 60.000 km.Masina a facut doar un drum mai lung pana la Viena,in rest a mers numai in Bucuresti.Nu este lovita,accidentata,o stiu de la achizitionare (luata de la reprezentanta) fiind masina sefei mele,dar este masina folosita de o persoana mai putin ...entuziasta in domeniul masinilor.Exact cand balanta incepuse sa se-ncline in favoarea Passat-ului cu pricina hop si o problema:scoate fum negru si acum nu mai porneste blink.gif (acum se astepta verdictul celor de la service).

Varul meu are un Passat 1.9 TDI/101 CP/2001 cu 280.000 km si merge impecabil:nu consuma ulei,fara pierderi de putere,fara fum,etc

Ma pronunt in favoarea unei masini cu un kmtraj mai mare,dar folosita la drum lung+revizii la timp,decat o masina subturata numai prin oras.
sorin37756
Doar ca pot fi si alte defectiuni in afara de motor: alimentare etc, costisitoare, piese scumpe, service prin metoda Dorel Parere, poate fi vorba de sute-mii de Euro, spaga la ITP in functie de rulaj si an de fabricatie...dar fudulia cu cheltuiala se tine.
Cso96419
io zic ca nu are nimic masina. de curand a iesit din garantie. macar stii sigur ca are 150000 de mii facuti in 3 ani. in multe cazuri acei 100si ceva de mii sunt facuti pe lap-top.
parerea mea, ca daca e in parametrii motorul poti sa-l iei cu incredere, fara nici o retinere.
acum nu sunt sigur ca ar mai tine inca pe atat, dar inca 100000 sigur te duce.
problema e: cu cat masina e mai noua, cu atat e mai complicata constructiv, cu atat cresc sansele sa se strice ceva. cu cat e mai simplu cu atat e mai bun. uitati-va, cat merg masinile dezvoltate in anii '80. se fac 300000+km si nu au nimic, chiar daca caroseria apartine de trecut, nu trebuie luat MB cobra ca exemplu, mai sunt n. modele care tin................. personal stiu un passat din '91 cu 390000km, motor de 1.8 pe benzina. motor original, odata schimbe injectoarele. reviziile la zii toate. din acestia 250000km in RO. 70% oras+drumuri de max 30 km.
chevy
am ales motorul HDI din exemplu in mod aleator. Poate fi vorba despre orice diesel )tdi, cdi, d-4d, jtd etc.). Discutia este strcit legata de fiabilitatea motoarelor diesel.
Eu nu am avut diesel, dar am vazut ca parerile sunt impartite: ba ca motorina de la noi este proasta, ba ca dupa un an ume kilometraj nu mai iese norma de poluare etc.
Asa ca vrea sa aflu cat mai multe pareri.
Multumesc!
florin55503
motorina de noi e chiar proasta. in italia e si mai proasta. aveam o colega cu un pejo exact ca al meu si ii intra mereu un safe mode. eu ma bucuram ca am scapat de chestia asta. duminica insa cand ma intorceam de la munte CB mi-a afisat enviroment fault si cu mai mult de 30km/h nu am mers. am stat 15 min tras pe dreapta si apoi a mers fara probleme. luni am dus masina la service si ieri mi-au spus ca din cauza motrinei proaste s-a dus ceva la sistemul de admisie. pt ca firma avea un parteneriat cu omv alimentam doar de la omv. astia de la eurial mi-au spus omv, petrom si lukoil sub nici o forma.

eu nu merg subturat ba din contra. motoarele gen hdi, tdci sunt sensibile la motorina. azi voi afla si costul reparatiei. doa constatarea a facut 150 RON
Baby Blues
Eu nu am avut probleme cu motorina deocamdata dar cu benzina da. La 2 prieteni le-a inghetat benzina in rezervor (Lukoil) si la unul i s-a stricat calculatorul ( tot Lukoil) biggrin.gif .
Mie Rompetrolul mi se pare OK. ( nu Partenerii)
Han.solo
Asta cu stricatul calculatorului de la carburant e de antologie... ce are s cu prefectura?
Parerea mea e sa faci un search pentru modelul respectiv si sa vezi daca a avut probleme, la toti producatorii exista si modele mai putin reusite (si de aceea in tari civilizate fac recall-uri).
Un caz clasic e prima generatie de Touareg (plin de probleme) sau Avensis 1.8 benzina (oil sludge).
HalbaSus
La orice SH pot fi probleme indiferent de kilometraj. A mea e SH in sensul ca a fost masina familiei (mama/tata) si a parcurs 40.000 de km pana acum (majoritatea kilometrilor facuti in romania, in oras). Dar dupa acesti 40.000 km deja a trebuit sa schimb o gramada chestii la suspensie... ori asta costa... mult mult de tot (vre-o 2500 de RON mai exact). Deci eu recomand SH-urile cu conditia sa ai minim 1500 euro pusi de-oparte pentru surprize, asta indiferent daca masina are 100 de km sau 250.000.
Dorin90075
300S cu 690.000km si merge super :boxing: (conform vinzatorului):
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1986-300SDL...1QQcmdZViewItem
rosu93818
Sfatul meu este sa-ti iei daca ai posibilitate un vw,eu am avut opel astra 2001 si acum mi-am luat pasat 131 cai,este mult peste opel la taote capitolele si am mai vb si cu altii si cu mecanici si mi-au zis sa ma feresc de citroen,peugeot, ford,fiat,bmw ca-i scump la intretinere,si mercedes la fel.
Parerea mea e ca intai vin bmw sau mert, dupa vw si audi,skoda,opel,dupa restul. Ia-ti dc ai posibilitate vw si o sa fii multumit sigur,acum mai depinde si de cati bani ai, da nu lua peugeot sau alte deastea si daca nu ma crezi mai intreaba pe altii care se pricep si niste mecanici eventual
radu66490
eu stiu o zafira cu 400 000 km,2.0 dti...motorul merge ca n prima zi,doua taxiuri megane 1.6 benzina cu 6-700 000 care inca nu iau ulei si motoarele chiar merg bine,si un golf 1.9tdi130 cu 550 000km la fel...merge ca n prima zi
la masinile moderne nu mai cade motorul...cade intai masina,motorul e un amanunt
Mihai63349
Daca-i monovolum (C-max sau Picasso, cred), pare ok. Nu-i genul de masina pe care o cumperi ca s-o "omori". Motorul are referinte bune, iar daca zici ca toate-s in regula, n-ai motive de ingrijorare. Bineinteles, nu stai la fel de linistit ca si cu una noua, dar macar ai niste bani in plus in buzunar.
Florin103168
QUOTE(Iulian74637)
am ales motorul HDI din exemplu in mod aleator. Poate fi vorba despre orice diesel )tdi, cdi, d-4d, jtd etc.). Discutia este strcit legata de fiabilitatea motoarelor diesel.
Eu nu am avut diesel, dar am vazut ca parerile sunt impartite: ba ca motorina de la noi este proasta, ba ca dupa un an ume kilometraj nu mai iese norma de poluare etc.
Asa ca vrea sa aflu cat mai multe pareri.
Multumesc!


Am Renault Laguna II - 1.9 dci / 120 CP... 164.000 KM...
Motorul se comporta impecabil pana acum... merge ceas. E ca nou.
In cazul in care mai pastrez masina sper sa ma tina inca 100.000 fara reparatii (nu discutam de service-ul obligatoriu).

Am si o masina pe benzina la 200.000 km... diferenta e vizibil ... majora... deja la benzina e la 60 % din performantele initiale...

De acord ca DIESEL inseamna viata mai multa, as indrazni sa spun cel putin dubla, conditia... sa fie intretinut corespunzator. bicycle.gif
James Kilowatt
Eu am avut benzina..... 176k km, masina din '92... motorul mergea ca nou ( literalmente, performantele (viteza maxima, consumul) erau cele din carte) si singurul "neconsumabil" schimbat a fost un termostat de 8 euro, mai mult pentru ca ma manca undeva decat pentru ca era musai.
Un amic apropiat are diesel... 2002... marca celebra, (made in France. Nu Turkey) cumparat de nou, pana de curand in garantie. 85k si arde ulei. A schimbat un ECU in garantie. Recent i-a picat si alternatorul si reparatia costa 500euro...
Exemplele individuale nu inseamna nimic.... oricum sh-ul e o loterie.
chevy
Si eu cred ca este loterie. Sunt si motoare pe benzina care merg sute de mii de km fara probleme. Totul tine de intretinere, dar si de fabricant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.