Help - Search - Members - Calendar
Full Version: A dat uleiul afara
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
cosmin - constantin88637
Salut , si bine v-am regasit . Problema care am avut-o m-a pus pe ganduri si poate imi explicati voi ce s-a intamplat: in zilele astea cu -20 grade am circulat cu masina, bun toate bune si frumoase, ieri dim am pornit am facut un drum scurt (circa 2 km ) iar la destinatie treb sa dau bateria jos sa o pun pe o dacie sa o porneasca " ne-a omu ", cand ridic capota sa constat ca toata partea stg a motorului( pe partea bujiilor) era plina cu ulei, ba chiar imi sarise pana-n capota, acuma eu am sters totul, am scos furtunul care intra in filtru de aer ( m-am gandit ca poate s-o fi facut vreun dop ceva, de era asa presiune ) totusi nu stiu pe unde a sarit atata ulei :-?? ( cred ca pe la joja ) astazi am circulat cu ea dar nu s-a mai repetat spre bucuria mea, acum ce sa fac ? sa mai astept sa se incalzeasca si sa pun furtunul la loc, sa merg asa in continuare :-??
Cosmin :wave:
Horia49540
pai daca e doar pe stanga poate fi de la:
garnitura baii de ulei - putin probabil totusi sa ajunga pana la capota...
capacul distributiei - iar foarte putin probabil
axul delcoului - nu poate sa sara in halul ala
filtru de ulei nestrans
garnitura pompei de benzina
joja (dar daca ai gasit-o bine la locul ei nu e de acolo)
ventilatia carterului
garnitura de chiulasa
garnitura capacului culbutorilor...
dar o garnitura care cedeaza va supura ulei mereu, asa ca ar fi trebuit sa-ti faca in continuare, dar tu zici ca s-a oprit...
poate a fost de la filtrul de ulei sau pompa de benzina, ale caror garnituri s-au contractat tare de tot pe frigul ala si pana sa se incalzeasca motorul sa se etanseizeze iar au aruncat ulei...e doar o supozitie, poate nu prea realista...
dar trebuia sa faci asa: stergeai uleiul de peste tot, mai putin de langa zonele de etansare, apoi te uitati cu grija: se vede o garnitura udata de ulei din exterior si alta udata dinspre interior...

dar acum urmareste-o cateva zile si daca nu mai face uitapai daca e doar pe stanga poate fi de la:
garnitura baii de ulei - putin probabil totusi sa ajunga pana la capota...
capacul distributiei - iar foarte putin probabil
axul delcoului - nu poate sa sara in halul ala
filtru de ulei nestrans
garnitura pompei de benzina
joja (dar daca ai gasit-o bine la locul ei nu e de acolo)
ventilatia carterului
garnitura de chiulasa
garnitura capacului culbutorilor...
dar o garnitura care cedeaza va supura ulei mereu, asa ca ar fi trebuit sa-ti faca in continuare, dar tu zici ca s-a oprit...
poate a fost de la filtrul de ulei sau pompa de benzina, ale caror garnituri s-au contractat tare de tot pe frigul ala si pana sa se incalzeasca motorul sa se etanseizeze iar au aruncat ulei...e doar o supozitie, poate nu prea realista...
dar trebuia sa faci asa: stergeai uleiul de peste tot, mai putin de langa zonele de etansare, apoi te uitati cu grija: se vede o garnitura udata de ulei din exterior si alta udata dinspre interior...

dar acum urmareste-o cateva zile si daca nu mai face uita ca a si facut biggrin.gif :wave:
tzo99516
se poate sa se fi intamplat si faza cu presiunea,ai zis ca ai scos furtunul care intra in filtrul de aer,vezi ca ori in furtun ori in carcasa de la filtrul de aer se afla o chestie de sarma impletita,aia se numeste spargator de flacari,si pe furtunul ala mai urca vapori de ulei si daca spargatorul e imbacsit asa de tare poate chiar el sa fi fost dopul si sa se fi spart furtunul pe undefa sa-ti arunce ulei pe motor,ia verifica tu si zine si noua ca deja ne doare sufletul ca ai patit asa ceva
Ionut45405
Cel mai probabil a inghetat pe acel furtun sau in separator (sita) condensul care apare si a blocat evacuarea gazelor de carter. Presiunea a ridicat joja si ti-a stropit motorul cu ulei. S-a mai intamplat si la alte masini/marci la frig puternic.
Sau a fost inecata si s-a aprins benzina patrunsa in baie (mai putin probabil in cazul de fata zic eu).
Horia49540
da, este foarte posiil ce a spus Ionut
deci odata la catva timp e bine sa speli interiorul fortunului si sita aceea cu benzina, pentru a se curata de reziduurile de ulei depuse acolo... :wave:
cosmin - constantin88637
Multumesc pentru sfaturi, akuma ma gandeam ca: daca tot gasesc o gramada de mizerie cand scot furtunul( acolo la intratrea in filtrul de aer, este shi acolo o sita shi e plina de ceva alb-galbui ) sa las furtunul scos sa nu-l mai pun la filtru are ceva? cineva mi-a zis ca e motorul uzat daca am mizerie acolo, si sa circul cu furtunul scos, eventual sa-l prelungesc pe la un brat, ceea ce am si facut, dar pe mine ma intereseaza daca acolo la filtru de aer treb sa las descoperit tzevusca unde ar fi trebuit sa intre furtunul sau nu ?
alin cristian100292
fii atent,daca ramane ne astupata gaura aia motorul va trage aer prin ea si nu prin filtru de aer .furtunul acela duce gazele din motor catre interiorul carburatorului
daca eshti atent cand desfaci capacul de la filtru de aer se vede unde duce acea teava .
asa ca ar fi recomandat sa o infunzi cu ceva. biggrin.gif
Horia49540
nu e bine sa scoti deloc furtunul de acolo, ca o sa-ti bage in carter tot praful d epe drum...
spala-l mai des eventual daca-ti face probleme si atat :wave:
cosmin - constantin88637
Bun Horia, am sa-l spal mai des, deci treb sa scot filtrul de aer ( adik toata oala aia ) sa-l iau in casa shi sa-l curat, numai ca nu stiu filtru de aer el se mai desface in bucati? , caci e pe undeva pe dinauntrul filtrului conducta pe care treb sa o curat, cu ce sa o curat( benzina, jet puternic de apa ? ), dar daca lasam varianta sa astup acolo cu ceva sa nu mai ia aer nefiltrat ce dezavantaje am( consum mai mare ? putere mai mica), practic la ce ma ajuta pe mine acei aburi de ulei care trec prin filtrul motorului.
P.S. Cred ca te-am inebunit Horia sad.gif, ce sa-i faci daca nu ma pricep, invatza-ne MAESTRE smile.gif)))
:wave:
Ionut45405
Daca astupi acolo n-are nik, mere beton. Praf in carter - nu prea cred, daca esti atent pe furtun ies gaze si nu aspira, chiar daca debitul e "in pufaituri".
Mazga alb-galbuie este de la ulei+apa (condens) si confirma ce am spus mai sus cu inghetatul!
Horia49540
il speli cu benzina si atat
vaporii aceia de ulei nu ajuta cu nimic filtrul de aer, dimpotriva, dar fara ei, adica daca lasi furtunul liber vei aspira pe acolo praf nefiltrat din atmosfera
iar daca il pui jos de tot, sub punte, asa cum fac unii cu dacia, si ai de trecut o mocirla, balta...
si speli bine sita aceea - "spargatorul de flacari" biggrin.gif
poti de asemenea sa desfaci acel capac de la compartimentul de la baza furtunului (unde intra in carter) si sa cureti si acolo, dar cu atentie sa nu cada murdarie in carter
succes :wave:

ps - Ionut, nu ai dreptate, pe furtunul de aerisire al carterului si da afara, dar si aspira
citeste pe aici ca am explicat ca volumul de sub pistoane nu e constant pentru ca atunci cand pistoanele se gasesc la aceeasi inaltime ele nu sutn de fapt la jumatatea cursei, si de aici rezulta volum variabil... :wave:
tzo99516
intradevar aspira si daca nu ma insel aspira atunci cand schimbi vitezele,apropo sa aveti grija daca cumva treceti cu masina printro balta mai mare care pote sa astipe esapamentul nu e indicat sa schimbati treapta de viteza mai ales daca e lunga balta
Ionut45405
La motorul cu 4 cilindri volumul carterului e constant, imi pare rau ca isc iar controverse pe forum! Nu prea inteleg ce zici tu cu pozitia pistoanelor, insa ele merg 2 cate 2 si sunt defazate fix 180 de grade si fiind pe acelasi arbore cel care urca mareste volumul carterului exact cu cat il reduce cel care coboara, deci volumul e perfect constant. Daca nu ar fi fost ar fi trebuit sa aiba "reniflard" (ca Oltcitul Special in 2 cil la care pistoanele sunt opuse), un device care sa permita ventilatia carterului cu volum variabil. La limita ar putea sa aspire la frana de motor f puternica, altfel nu vad cum. Dar esapamentul nici atunci nu trage si daca motorul merge chiar si la ralenti nu se va umple cu apa pe-acolo niciodata (ma rog, daca nu bagati mii de leghe pe sub mari, la balti d'astea de oras).
stelian61244
furtunul de care vorbesti are rolul de ventilatie al carterului , tot odata are si rolul de a reintroduce in consum vaporii de amestec care scapa pe linga cilindri in momentul compresiei .
daca scoti furtunul si o sa mergi cu el scos o perioada mai lunga, sigur vei constata ca s-a marit consumul si nu vei sti de ce, numai in cazuri de urgenta majora poti sa-l scoti si sa infunzi cu ceva locasul in care intra .
cel mai bine ar fi sa cureti furtunul mai des daca stii ca face condens si este vremea mai rece , daca nu sunt motive mecanice sa bage apa in ulei incearca sa schimbi marca de ulei ; inainte sa faci schimbul de ulei si a filtrului iti recomand sa faci o spalare interioara a motorului , si dupa aceea urmaresti daca mai face condens ,cel mai simplu mod este sa desfaci busonul pe unde pui uleiul si vezi daca pe buson se face condens.
succes in actiunea ,, condensul"
gabriel cretu
chestia asta cu condensul apare si la masini mult mai "pricopsite".......nu stiu daca si cum se poate elimina........de fapt nu prea cred sa existe solutii.......sau cine stie.........dar eu va spun ca am vazut asemenea condens la o masina fabricatie 2006.........
cosmin - constantin88637
Pe buson nu este urma de condens, iar de ulei folosesc Mobil, iar ce am remarcat, este ca: cand merg cu furtunul scos mi se pare mie ca am consumul mai mic la benzina, iar cand il pun la loc, parca motorul este umpic mai turat in relanti ceea ce imi mareste consumul ( bine acuma ce mi-e 12 ce mi-e 13 smile.gif ), insa daca am sa continui sa merg cu furtunul scos am sa am consum de ulei, Horia, am dat furtunul jos de acolo de unde mi-ai zis, l-am curatzat si m-am uitat pe tzeava aia era un fel de mazga neagra, caci am bagat varful surubelnitei, am scos cu ea de vreo cateva ori mazga aia, dar cred ca ar treb sa dau jos capacul de la carter, dar mi-e frica ca nush in ce ma bag, iar cu caseta de directie ca trebuia sa te sun sa-mi explici cum sa fac, nu ai putea sa faci rost de un connex sa te sun maine dimineata sa-mi explici cum sa fac ca am minute pe connex, alea nationale le am dupa ora 17 si-s la munci :bash:
tzo99516
la caseta de directie e cam mult de lucru,si e greu de scos capatele de bara,acolo iti trebuie presa, si dupa ce le scoti in spatele casetei,acolo unde intra axu volanuliu in ea,e un surub care trebuie scos ca dupa te intrebi dece nu merge s-o dai jos,daca nu ai mai facut pana acu,parerea mea e sa te inarmezi bine cu rabdare ca o sa ai nevoie,si nu e de glumit cu directia ca poate ti-o ia masina si in stanga si in dreapta in acelasi timp :angel: laugh.gif laugh.gif asa ca ai grija mare ce faci pe acolo
Ionut45405
Condensul e de la umezeala din atmosfera, normal ca se produce si la masini noi!
Iar de reintrodus in motor reintroduce gazele de carter pt a nu polua, nu mareste deloc consumul de benzina (si nici de ulei pt ca de aia are sita ca sa il separe si sa se scurga inapoi in baie). Deci singura ratiune pt care gazele sunt bagate inapoi in motor spre a fi arse este cea ecologica.
Horia49540
iata un desen (sper sa intre:) care arata clar ce am spus : volumul carterului nu e constant, indiferent de nr de cilindri (si mai ales la motoare de moto, de ex. cu 1 cilindru in 4 timpi)
e vorba de geometria simpla, chestia cu ipotenuza si catetele

si daca dupa acest desen mai ziuce cineva altfel, inseamna ca Arhimede trebuia ucis inca de prunc biggrin.gif

V este vilbrochenul (centrul lui)
C este capul bielei in diferite faze - PMS - punctul mort superior, PMI - punctul morti inferior, si "la orizontala" biggrin.gif

desi se vede cu ochiul liber, masurati si vedeti ca distanta dintre PMS si P(cool.gif - care este piciorul bielei, este mai mare decat distanta P(cool.gif si PMI

in aceasta pozitie (vorbim de vilbrochene defazate la 180 grade, nu de cele asimetric defazate, cum ar fi de la moto Suzuki GS 500 sau altele) toate pistoanele sunt pe aceeasi linie orizontala, care este mai jos decat linia de al jumatatea cilindrului (si implicit a cursei pistonului)
rezulta un volum mai mic
deci cand doua pistoane (la motor cu 4 cilindri) se vor ridica si doua vor cobori din acea pozitie, volumul va creste, aerul va fi aspirat si daca nu e filtrat va aspira cu el praf si ce mai gaseste

q.e.d. :wave:
Ionut45405
Arhimede... Ala se uda cand intra in cada!
Crede-ma ca diferenta aia data de unghiul bielei nu ajunge sa produca depresiune si sa aspire, scaparile de gaze depasesc lejer acea mica reducere a volumului (e atat de mica incat nu se monteaza dispozitivul mentionat de mine - reniflard).
Horia49540
n-ar' nimic, crezi de vrei, oricum vad ca ai recunoscut pana la urma ca volumul nu e constant :boxing: biggrin.gif beer.gif
si depresiunea la o frana de motor e atat de mare incat aspira linistit si fara mare efort beer.gif

iar scaparile de gaze mari se produc doar la un motor uzat...
si cum ramane cu motoarele care au doua pistoane care urca si coboara in acelasi timp?ca la motocicletele norton sau triumph din anii 50-60
acolo probabil se usuca Arhimede cand intra in cada bicycle.gif

eu unul consider discutia inchisa, am demonstrat ce era de aratat, nu pentru orgoliul propriu, ci pentru a arata ca acel furtun nu e bine sa stea liber in aer fara vreun element de filtrare

ciao :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.