Salut,
Va zic si eu citeva impresii:
Inainte de a-mi cumpara masina am facut drive test cu ambele variante : diesel-bezina, pentru ca, efectiv, dealerul a tras de mine sa le vad cum merg amindoua.(super omul, pacat ca nu mai lucreaza la Mitsubishi).
Prima data am mers cu diesel-ul si am avut impresia ca nu am motor, asa de silentios mi se parea (in comparatie cu dacia 1300 pe care o aveam inainte). De asemenea trage destul de frumos, de la turatii joase si urca destul de constant. E foarte potrivit pentru oras ca te iarta daca vrei sa pleci de pe loc si nu ai turatia corespunzatoare. Nu acelasi lucru pot zice si despre benzinar.
Apoi la doua saptamini am facut drive test cu varianta de 1.3 benzina, si motorul "a revenit". (zgomotul)
Cert este ca motorul pe bezina e un mai zgomotos la turatii mai ridicate. Insa e un zgomot care parca baga adrenalina...!
Bugetul si-a spus cuvantul si mi-am luat varianta pe benzina, de care sunt multumit.
Ce i-asi reprosa motorului pe benzina e cuplul destul de mic la turatii joase, insa daca depasesti 3500 rpm efectiv explodeaza. De citeva ori m-a surprins la depasiri ce explozie are, plus ca poti sa il duci linistit pina in 6000rpm fara sa se rupa in doua.
Daca motorul de 1.3 se manifesta asa nu vreau sa stiu cum e cel de 1.5 care aru cuplu mai mare si ceva caluti in plus.
Consumul e decent: am scos 5.9 Iasi- Timisoara mers calm, si cel mai mult 6.5 Buzau-Timisoara mers in mars fortat.
In oras te rupe daca mergi putin...15%, altfel sub 7.8 nu am reusit sa o scot. In general 8-8.5.
O alta chestie buna e ca motorul are supapele angrenate prin lant, deci nu exista risc de a rupe curea sau schimbat distribuitii la 60mii KM.
Legat de cutia de viteze e celebru caraitul pe care il face cand bagi in marche arriere, insa eu l-am rezolvat astfel...mai intai bag in a 3-a si apoi bag in marche arrier. Cica asfel se opresc nu's ce sincroane prin ea. La mine are efect si => zgomot 0.
Suspensia e destul de dura si se simte in masina mai tot. Pe mine ma ia cu jale cind trec peste denivelari sau damburi mai inalte de asfalt. Insa pina acum a rezistat cu brio.
Aerul conditionat isi face treaba f. bine, e semiautomat. Raceste destul de bine vara, si nu sunt probleme sa nu faca fata. Ceea ce nu imi place mie e ca directionarea aerului nu e atat de atent studiata. Sunt momente cand nu stii cum sa il directionezi ca sa nu te deranjeze. Nu simt ca "invaluie". Poate e doar o impresie.
Bordul mie imi place, e minimalist sa zic asa...3 butoare rotative si alte 3 de tip push-in centru. Si fac tot ce ai nevoie. Faptul ca e suprafata moale e din plastic peste carton, asta e discutabil...pina nu vad unul demontat nu cred. In rest plastic la greu, asta poate fi un minus pentru anumit persoane. Ca minus as putea zice de culoare, care e un gri deschis. Vara se cam reflecta in geam si sa o senzatie de ceata. Tot din cauza asta nici computerul de bord nu poate fi vazut, daca razele soarelui cad direct pe geam.
Sistemul audio e cu 6 boxe la mai toate variantele... doar CD-playerul e inlocuit cu MP3 playerul. Se aude bine, eu is multumit, insa nu sunt asa un impatimit ca Andrei. Ce imi place mie e ca radio e destul de sensibil...in Timisoara merg fara antena si prind tot(garajul e destgul de jos) .
Ce nu imi place e sistemul de prindere al banchetei din spate, diagonal soferului...incepe sa scartaie prinderea de podea, insa cu vaselina se rezolva.
Uf..am scris un roman. Cam asta imi amintesc.
Numai bine .
Laurentiu