seby78495
Feb 25 2007, 09:34 PM
circulam la o viteza destul de mare sa spunem 100 km/h si ne vine ideea sa schimbam din viteza in care se afla masina in viteza pentru mers inapoi . ce defecte credeti ca va suferi masina. :minigun:
Legionaru'
Feb 25 2007, 10:11 PM
Da' voi n-aveti ce face?
TLS-09
Feb 25 2007, 10:12 PM
Pai sa nu va vina ideea asta decat daca mai aveti o cutie de viteze in plus si nu aveti motiv sa o puneti pe masina.
Ediz33425
Feb 25 2007, 11:20 PM
Baiatul vecinilor mei i-a facut lui taica-sau o "placuta" surpriza schimband(accidental :angel: dupa cum afirma el
) viteza dintra patra la a treia la aprox.6000 rpm.A fost nevoit sa schimbe 2 pistoane si numai stiu cate supape.CV n-a patit nimic.(masina Passat 1.8 125 CP,1999)
Incerc sa-mi imaginez cum ar fi in cazul trecerii la viteza mare in marche-arriere
T u d o r
Feb 25 2007, 11:59 PM
Intrebare de baraj...
Intra??? Nu am incercat si nici nu intentionez, dar din cate stiu nu intra in marche arriere asa.
TLS-09
Feb 26 2007, 12:09 AM
Servus Tudore!
Pai daca baietii au idei de genul asta atunci fii sigur ca sint si perseverenti.Trebuie sa intre si in marche-arriere cumva!Daca nu din prima precis mai incearca ei.
Oricum dupa ce se apasa temeinic ambreiajul si se cupleaza mersul inapoi intra, da si cand lasi ambreiajul devine distractiv.
ozz86651
Feb 26 2007, 03:02 AM
Nu intra, poti sa incerci pina nu mai poti. In cutie sint niste chestii care se cheama sincroane care nu te lasa pina nu se opreste masina.
ivghenie74744
Feb 26 2007, 04:02 AM
Caraie de parca i o baba de 90 de ani cand nu i convine ceva , sincronul cred!?!da n am incercat schimbul din a cincea ci din a doua si asta din greseala .... mai in tinerete!!!Oricum cred ca nu mai faci mare lucru din CV!
f1anatic
Feb 26 2007, 04:36 AM
Te asigur eu ca la Subaru meu nu poti sa treci dintr-a 5-a in marche arriere din cauza unei configuratii a cutiei de viteza. Pe de alta parte, Suby are interference engine - si nu e necesar sa bag in reverse pt. a indoi supape si nenoroci pistoane.
ozz86651
Feb 26 2007, 07:43 AM
Configuratia aia speciala pe care ti-a vindut-o subaru numai tie e pe toate masinile. Pe bune, tu n-ai mai condus nici o alta masina pina acum?
James Kilowatt
Feb 26 2007, 08:49 AM
Din categoria "offtopic, dar adevarat"
QUOTE(ozz86651)
Configuratia aia speciala pe care ti-a vindut-o subaru numai tie e pe toate masinile. Pe bune, tu n-ai mai condus nici o alta masina pina acum?
Nici eu nu cred ca te lasa sincroanele sa bagi in marsarier pana cand masina nu e oprita sau nu merge foarte incet. S-ar putea mai degraba sa se indoaie ceva pe la timonerie.
Eduard RO
Feb 26 2007, 09:35 AM
Daca masina nu e oprita total nu te lasa sa bagi in marsarier.Chestie incercata de mine.La inceput ma dispera chiar chestia asta cand vroiam sa intorc rapid.Repet nu merge nici macar cu 5 km/h.
air_wolf
Feb 26 2007, 10:22 AM
sa-ti raspund la intrebare: motorul sare efectiv prin capota.
stiu pe cineva care a incercat si a reusit faza asta. data viitoare promitem sa filmam, oricum trebuie convins nebunul sa mai incerce odata.
Lucas
Feb 26 2007, 03:22 PM
hahaha...asta chiar merita...combina-l cumva sa o mai faca o data si sa il filmezi.
f1anatic
Feb 26 2007, 03:25 PM
QUOTE(ozz86651)
Configuratia aia speciala pe care ti-a vindut-o subaru numai tie e pe toate masinile. Pe bune, tu n-ai mai condus nici o alta masina pina acum?
Subaru insista pe curele de cauciuc...pe cind altii au trecut la lant de mult. Asta mi-e nemultumirea. Motorul de 3 L si cele SOHC 2.5 sint non-interference; cele turbo sint insa.
Ozz my man, "configuratia aia speciala"...e pe din ce in ce mai putine masini :-( Minivanul din 1999 are timing chain iar spaceshipul japonez din 2005...are curea.
cody-man
Feb 26 2007, 03:45 PM
Nu intra , caraie de zici ca acu-i sar toti dintii la pinion .
Este totusi o varianta : ambriaj apasat+frana maxim [mers taras ] , deci rotile nu se invart ,implicit nici pinioanele din cutie rezulta intrare in marsalier . Cel mai usor e de facut pe gheata .
Problema e alta ; daca dupa ce ai facut asta ai luat piciorul de pe ambriaj [si esti pe asfalt nu pe gheata] nu stiu ce explodeaza prima data motorul sau cutia de viteze.
Baby Blues
Feb 26 2007, 05:50 PM
QUOTE(cody-man)
Nu intra , caraie de zici ca acu-i sar toti dintii la pinion .
Este totusi o varianta : ambriaj apasat+frana maxim [mers taras ] , deci rotile nu se invart ,implicit nici pinioanele din cutie rezulta intrare in marsalier . Cel mai usor e de facut pe gheata .
Problema e alta ; daca dupa ce ai facut asta ai luat piciorul de pe ambriaj [si esti pe asfalt nu pe gheata] nu stiu ce explodeaza prima data motorul sau cutia de viteze.
Poate amandoua. Oricum ar trebui sa -i lasam sa incerce si sa ne spuna si noua rezultatul.
booneK9
Feb 26 2007, 08:24 PM
Sezi bland puisor ca poti sa te rogi de machineta cu mama, cu tata, cu tot neamu' si sa-ti aduci tu cel mai tare halterofil sa traga de levierul ala, ca tot nu intra. Intai se rup dintii pinioanelor / sincroanelor, dupa aia se indoaie schimbatorul, dar n-ai sa vezi marche arriere.
Totusi, daca tii neaparat poti sa te joci invers... Mergi cu spatele si dupa aia bagi intr-a-ntaia. Asta merge, dar nu mereu.
Si daca tot ti-ai propus sa faci masina zob, mai bine o iei la ciocane, caramzi, tarnacoape si ai rezultate mai repede... Sau o faci cotet pentru gaini. Sau ... lasa.
Legionaru'
Feb 26 2007, 09:45 PM
Topicul asta seamana cu zicala aia romaneasca cu nebunul si piatra!
malin34426
Feb 26 2007, 11:11 PM
Majoritatea cutiilor de viteze mecanice au roti cu dinti drepti la marche arriere si cuplare nesincronizata pe mersul inapoi (de aici zgomotul specific al cutiei la mersul inapoi si recomandarea de a nu merge mai mult de cateva sute de metri odata. Mai nou au aparut cutii sincrovnizate si pe mersul inapoi dar sunt inca putine modele in fabricatie (passatul nou, alfa 159,...). Oricum , daca nu franezi pina la blocarea rotilor nu ai nici o sansa sa cupleze la viteze peste 5 km la ora. vibratia din levier ti-ar arunca mana jos.
air_wolf
Feb 27 2007, 02:46 AM
multa lume nu stie ca daca auzi crrrrrr ai si niste pilitura prin cutie. de asta drain plug-ul e bine sa fie magnetic
daca iti reuseste faza iti iei adio de la masina, socul e incredibil
iar, daca iti pleaca vre-un pinion la plimbare sparge lejer cutia, trece prin podea si daca ai noroc si prin plafon. a patit-o un amic si va jur ca stateam 8 insi si ne uitam interzisi la gaurile facute de un mic pinion si nu ne venea sa credem.
AlexTM
Feb 27 2007, 01:46 PM
Auzi, tu ce fel de amici ai?
air_wolf
Feb 27 2007, 02:29 PM
sa stii ca sintem absolut sanatosi la cap... doar un pic curiosi.
accidente se intimpla, mai ales cind repari masini mai tot timpul. de vreo 2 ani am luat o pauza (darimari de garaje, etc). dar revin in forta
booneK9
Feb 27 2007, 09:45 PM
AIR, p-asta cu pinionul sarit prin te miri ce n-o cred nici picat cu ceara.
Pur si simplu nu intra. Daca vrei sa sara pinionul ... desfaci cutia, demontezi trenurile (axurile, nu axele), extragi pinionul si dupa aia il arunci cum iti place tie. Cu mana, cu prastia, cu...cum dracu sa o ia la plimbare prin cutie, prin podea, prin te miri ce.
Pinocchio!
Cso96419
Feb 27 2007, 11:21 PM
eu la golf abia pot sa bag marche arriere si stand pe loc. daca o iau usurel de abia intra, poate doar la a doau miscare. trebuie o smucitura foarte zdravana si hotarata sa o bag. de altfel nu necesita o forta majora, dar trebuie sa fi hotarat sa cuplezi treapta. toate astea pt ca nu e sincronizata. daca se misca masina devine si mai incapatanat, deci in mers la a mea e cam exclus sa intre.
la ford insa a fost altfel. acolo era cu inel amarche arriere-ul
mergeam asha linistit si ma jucam cu inelul, in treapta a cincea si am vrut sa dau marche arriere nerealizand ce fac. a intrat pe jumatate, cel putin asta am simtit eu, ca a intrat cat de cat, cei ce au ford de generatie mai veche stiu cum sa simte la treapta 1. si la marche arriere senzatia aceea ca intra un pic, dar nu de tot si apoi daca mai insisti, intra de tot, si se cupleaza treapta. noroc ca nu am lasat ambreiajul. am bagat 5 inapoi si am mers mai departe. nu a patit nimic. dar am ramas cu o sperietura zdavana.
la cutia aceea intra mai usor in marche arriere, si la viteze "mai mari" in jur de 10km/h chiar daca era urmat de un chrrrrrrrrr evident. dar numai cu dublu ambreiaj. mergeam cu 10km/h in I. scoteam la punctul mort, ambreiam din nou, dadeam marche arriere, si intra.
io zic sa nu incercati ca ramanati fara cv. io m-am invatat si imi tin mainile pe cotiere si nu ma mai joc cu "focul" (schimbatorul de viteze)
ozz86651
Feb 28 2007, 12:51 AM
QUOTE
Ozz my man, "configuratia aia speciala"...e pe din ce in ce mai putine masini :-( Minivanul din 1999 are timing chain iar spaceshipul japonez din 2005...are curea.
Marea majoritate a masinilor au curele in loc de lant (euy am nimerit 2 cu lant), vad ca in ultima vreme se revine la lant pe unele masini din motive de preturi de intretinere. Dar tot nu vad ce are toata treaba asta cu cutia de viteza si marsarierul. Ti se frica ca se rup curelele si iti indoi supapele? aia e ultima ta problema.
florin55503
Feb 28 2007, 11:26 AM
eu am mers cu un bmw 525 si pe la 190 a incercat sa faca frana de motor si sa bage a patra dar a nimerit a doua. pur si simplu a aruncat-o din a doua pe liber. stiu ca sunt cutii de viteza care nu iti permit sa bagi in revers decat daca masina este oprita de tot
air_wolf
Feb 28 2007, 12:27 PM
QUOTE(booneK9)
AIR, p-asta cu pinionul sarit prin te miri ce n-o cred nici picat cu ceara.
Pur si simplu nu intra. Daca vrei sa sara pinionul ... desfaci cutia, demontezi trenurile (axurile, nu axele), extragi pinionul si dupa aia il arunci cum iti place tie. Cu mana, cu prastia, cu...cum dracu sa o ia la plimbare prin cutie, prin podea, prin te miri ce.
Pinocchio!
stii ca nu e obligatoriu ca pinioanele sa fie intregi cind se sparg
sa vezi capac blindat, de diferential, care are niste urme de la un pinion planetar de te sperii. carcasa cutiei de viteze e de aluminiu (dural parca) care e casant si se sparge. faptul ca e un caz la 5-6.000.000 nu inseamna ca nu se poate.
e suficient sa vezi gaurile si sa te apuce dorul de verificat cutia
evident ca nu traim cu frica asta, ar fi absurd
Adrian81432
Mar 2 2007, 03:54 PM
Va raspund eu. Cand eram la inceput eram in a 3 si am bagat a 4 a s-au cel putin asta am vrut eu. Dar cum am manevrat maneta intra in marsarier dar a scos un scartait cutia si a venit inapoi la punctul mort. In concluzie cutiile sincronizate nu te lasa sa bagi marsarier daca masina se deplaseaza in fata.
HalbaSus
Mar 2 2007, 04:25 PM
Dar la masinile cu cutie automata ? Poti baga in marsarier din mers ? Eu stiu ca odata mergeam destul de incet si am bagat din D in P (asta inseamna ca am trecut si prin R dar nu m-am oprit acolo) si masina s-a oprit intr-un mod destul de violent (desi aveam vre-o 5 km/h maxim). Acum nu stiu daca m-ar fi lasat sa o las in R sau daca aveam viteza.
Stiu ca la masinile cu cutii automate mai noi nu poti schimba treptele de viteza decat daca e apasata frana... dar ce se intampla la masinile cu cutii vechi, la care nu e obligatoriu sa apesi frana pentru a schimba treptele... Sau ce se intampla daca ai 120 km/h, apesi frana si bagi in R ?
cody-man
Mar 2 2007, 05:38 PM
Deja treaba a evoluat .
Cred ca ar trebui sa scriem la emisiunea aia " Mit busters " ca aia au bani sa incerce aproape orice .
air_wolf
Mar 2 2007, 05:39 PM
QUOTE(cody-man)
Deja treaba a evoluat .
Cred ca ar trebui sa scriem la emisiunea aia " Mit busters " ca aia au bani sa incerce aproape orice .
hai.
ivghenie74744
Mar 2 2007, 06:31 PM
la cutia de la smart am patit o eu . in prima saptamana dupa ce am luat o am plecat de la semafor si dupa ce am accelerat , obisnuit cu cv. manuala de la dacie am facut exact traseul de la cea manuala si... acolo era marsarierul. rezultatul s a oprit motorul brusc si nu a mai vrut sa porneasca . calculatorul de bord in loc sa arate pe liber in bord "N" arata trei linii orizontale care zicea in cartea tehnica "cutie blocata ". deci nu incercati la automate :se blocheaza cutia.
HalbaSus
Mar 2 2007, 06:36 PM
Eu am trimis mail la TopGear, poate testeaza aia teoria
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.