Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Indrumati-ma,va rog!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
cristi98885
Sunt incantat peste masura de skoda octavia 2 trend,dar in acelasi timp sunt tinut de un buget care se invarte in jurul a 14000 E!De asemeni as vrea sa mentionez ca majoritatea calatoriilor cu autoturismul o fac in afara orasului,asa ca as dori sa stiu daca skoda motorizata cu 1.4 mpi,80 c.p. ar fi o masina potrivita!Am citit despre performantele fiecarei motorizari ale skodei si am constatat urmatoarele:motorizarea de 1.9 tdi este cu 3000 E mai scumpa iar performantele sunt mai bune in special la demaraj fata de 1.4 iar consumul in afara e doar cu 1.5litri mai mic;in ceea ce priveste motorul de 1.6 mpi,acesta este de generatie mai veche ,iar consumul este cu mai mult de 1 l la 100 fata de cel de 1.4,ca sa nu mai vb ca si pretul e de 1200 E in plus!O ultima chestiune de care as vrea sa fiu lamurit se leaga de capacitatea motorului de 1.4 de a aborda pantele fara a se simti in mod deosebit,fata de motorul de 1.4 de la logan!Multumesc anticipat de raspunsuri si sper sa-mi scuzati eventualele stangacii! beer.gif
bebeko
Incearca totusi sa ajungi la un motor mai mare ca sa nu-ti para rau pe urma :wave:
TLS-09
Cati kilometri faci pe an asta pentru a vedea castigatorul in cazul comparatiei diesel/benzinar?
Ceva similar referitor la motorizare s-a discutat aici http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...t=octavia+++mpi

e drept ca-i vorba despre Octavia Tour dar citirea topicului ar trebui sa-ti fie utila.

LE:Cred ca pe aceeasi idee a mers si Laur in postul urmator, de altfel am postat aproape concomitent.
laur71
Motorul de1,4 trage cam greu cu80cp de masina care e destul de mare si mai grea decit Loganul, tinind cont de faptul ca Trend are si climatronic, in momentul in care il folosesti se vede diferenta.
Cel mai bine ar fi sa faci un test cu toate variantele aduse in discutie si o sa te convingi.
Sau sa iei in calcul si varianta Octavia Tour 1,9TDI in jur de 14500 e cam standard cu geamuri fata si la care mai poti adauga si optionale.
Plus ca acum vine cu motor de 101CP.
cristi98885
Multzam de sfaturi,dar cred ca pana la urma ma voi baga pe drive test-uri,e cel mai util lucru ptr cel care stie ceea ce doreste!
TLS-09
Drive testul te ajuta sa te hotarasti ce iti place.
Asta nu inseamna sa omiti si alte aspecte:costuri intretinere, dotari, valoare revanzare, consum combustibil, revizii etc.
Vezi ca s-a discutat in sectiunea Skoda despre mai multe variante.
Inainte de a merge la dealer si test-drive "ca sa te lasi vrajit" ,citeste ce s-a scris pentru a lua decizia cea mai corecta pentru tine.
cristi98885
inca o data multzam de indrumari,dar as vrea sa precizez ca pe mine ma incanta mult design-ul,confortul si dotarile la skoda octavia 2,ptr ca oarecum stiu ce poate skoda octavia 1 cu motorizarea 1.9 tdi in conditiile in care un unchi de al meu detine un astfel de vehicul.Practic ce voiam sa stiu e daca o motorizare de 1.4 mpi 80 cp e cu mult mai slaba decat una de 1.9 tdi 90 cp de la octavia 1!Multumesc anticipat de raspunsuri!
serestely94734
Cine a facut un test cu Octavia 1 sau 2 de 1,4 sa ne impartaseasca impresiile. Pt. cei ce nu vor sa mearga mai mtare de 120 -130 km/ora cred ca este o masina buna.Acuma nu toti vor sa ruleze cu 180 km/ora si sa plateasca impozite mari!
AlexTM
DORU, ze guru of ze Skoda de pe-aici ne-a povestit impresiile lui de condus Octavia 2 1.4. Nu mai stiu pe unde-i topicul.
Zicea ca a fost placut surprins, nu e asa lenesa pe cit se astepta. Deci poti sa iei la incercare si motorul asta, inainte de a-l refuza din start.
serestely94734
Pai decat un LOgan de 1,4 sau 1,6 eu zic de departe o Octavia 1,4 chiar daca e mai scumpa cu cateva mii de euro.
RUE
diargrama logan 1,4.
nu stiu cum e la O2 cu 1,4 dar la logan de 1,4 dupa 3000 mai ai ceva forta pana la cam 4000... si nu e lucrata eficient de cutie. parere persoanala.
todinca99047
pai nu mai inteleg nimik....motorul de 1.6 mpi este de generatie mai veche decat 1.4 mpi ???????????????
laur71
Diferenta intre 1,4 mpi(80cp) si 1,9tdi(90cp) nu este doar de cei 10cp in plus mai este si de cuplul de 210Nm/1900rpm la 1,9tdi90cp fata de 132Nm/3800rpm la 1,4mpi80cp.
Adica practic te vei folosi de cuplul si puterea motorului mult mai repede decit la cel pe benzina.
Plus ca acum O Tour nu mai are motorul de 90cp , la aceeasi bani se echipeaza de acum cu 1,9TDI 101CP/240Nm si diferentele le vei vedea in comparatia asta: http://www.skoda.ro/technik_te.php?B_ID=11...hsMotor=423-265
serestely94734
Laur am facut o comparatie pe linkul dat de tine intre motorul de 1,4 si cel de 1,6 si diferentele sunt aproape insesizabile!Parerea mea. Este o f mica diferenta la cuplul de forta si vreo 3 secunde la acceleratie. Iar consumul este aproape egal.Care este insa diferenta de pret intre cele 2 motorizari?
cristi98885
Diferenta este de aproximativ 1100 E intre 1.4 si 1.6; motorul de 1.4 este cu 16 v iar cel de 1.6 cu 8 v.
AlexTM
Diferenta la acceleratie e 2 sec (1.9 mai exact)
Consumul e usor mai mic
Pretul + taxele sint mai mici

merita incercat macar.

PS: intreba cineva: da, motorul de 1.6 mpi este de generatie mai veche decit 1.4
DORU
QUOTE(GhitaTM)
DORU, ze guru of ze Skoda de pe-aici ne-a povestit impresiile lui de condus Octavia 2 1.4. Nu mai stiu pe unde-i topicul.
Zicea ca a fost placut surprins, nu e asa lenesa pe cit se astepta. Deci poti sa iei la incercare si motorul asta, inainte de a-l refuza din start.


Oameni buni, cititi topicul-Sticky "Drive-test - impresii personale" !
cristi98885
Cred ca m-am lamurit in ceea ce priveste acest tip de motor,intrucat am avut prilejul de conduce un vw golf motorizat cu 1.4 75 cp,cu 5 cai mai putin decat cel de pe octavia 2,iar impresia a fost una de mijloc:nici foarte slab dar nici extraordinar de vivace.Oricum e acceptabil pentru o persoana care nu e iubitoare de viteza si de demaraj naucitor.Sunt curios cum se descurca in zonele cu pante si serpentine,pentru ca n-am reusit decat sa merg vreo 20 km prin bucuresti. bicycle.gif
Ady1
Asculta aici ! Motorul de 1.4 este prea mic pt greutatea masinii si in plus am inteles ca are si ceva probleme !!!!
mai bine ia-ti un 1.6 mpi ca merita !
AlexTM
Vai, dar ce somatie. Auzi, bre, sa nu cumva sa nu faci cum zic eu, c-ai incurcat-o!!! ACUM!
Ce probleme "ai inteles" ca are motorul de 1.4?
Eu "am inteles" ca cel de 1.6 are...
ionel102518
Buna seara
Am Octavia Tour 1,6 de un an si jumatate, si 11000 Km.
Am avut urmatoarele probleme: (le-am mai postat si pe Softpedia si le copiez de acolo)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Salut
am si eu Skoda Octavia Tour 1,6 de un an si doua luni si am facut 9000 Km. In general sunt multumit de masina dar am cateva observatii:
- motorul nu merge rotund la ralanti; turatia creste si scade usor
- foarte rar, cand stau la semafor, motorul se tureaza brusc la 1000 rpm; din aceasta stare il pot scoate numai daca il accelerez brusc (se intampla ff rar dar se intampla)
- motorul este cam zgomotos, sau poate nu este bine antifonata masina
- intra greu in vitezele impare
- geamurile se aburesc imediat daca am comutat de pe pozitia de dezaburire
- pragurile se murdaresc imediat si este foarte greu sa te dai jos din masina, mai ales din spate, fara sa te freci de prag
- oglinzile imi par cam mici

Pentru problemele cu ralantiul si cu intratul in viteze am fost la service in Pantelimon la doua saptamani dupa ce am luat-o; mi-au zis ca ralantiul e OK si ca au uns articulatiile de la schimbatorul de viteze. Dupa ce am plecat am constatat ca era la fel. Dupa un an ( aprox. 7500 Km) am fost la revizie si am reclamat aceleasi probleme ca si cu un an in urma. Un tip amabil a inceput sa abereze cum ca dupa aproximativ 15000 Km se va lasa cutia de viteze pentru ca se mai tocesc pinioanele. Dupa ce i-am spus ca este cea mai mare prostie auzita in acea zi mi-a spus ca asa sunt toate Skoda Tour 1,6 benzina. Mi-au dat si scris ca asa este mansina, asa vine de la fabrica, si bu au ce sa-i faca. Am scris la Skoda si foarte elegant m-au trimis la plimbare (am trimis un email la care am primit raspuns in 10 minute) la dealerul din Romania. Acelasi email l-am trimis la Porsche Romania si dupa numai trei saptamani m-a sunat un tip superamabil care mi-a zis ca beneficiez de exact ceea ce am cumparat: cat dai atata face. Adica am cumparat o masina ieftina (am dat 14400 euro) cu aspect de masina scumpa. M-a incurajat spunandu-mi ca masina este foarte fiabila, este testata si imbunatatita de-a lungul celor 6, 7 ani de cand se produce, ca functionarea este absolut normala si problemele mele nu sunt decat lipsa unor elemente de confort care la modelele mai scumpe nu apar. I-am replicat ca am mai condus si altfel de masini si la nici una nu am intalnit probleme la intratul in viteze; cand a inceput sa-mi descrie piesele din cutia de viteze mi-am dat seama ca nu mai am ce discuta cu el si i-am multumit ca a dat curs sesizarii mele.

In rest sunt multumit de masina. Asta vara, in concediu in nordul Moldovei, am reusit sa scot un consum de 4,7 l/100 Km. A fost o exceptie; in general computerul arata un consum zilnic de 6,2 6,7 l/100 Km. In Bucuresti consumul este de 11 12 l/100Km. Si asta la un mers moderat. Cine scoate valori mai mici in oras ori merge numai noaptea ori numai duminica.

Si inca ceva: cand am comandat masina la Avia Motors am discutat optiunile cu o fatuca blonda. Am ales vopsea metalizata, opt difuzoare (CD-ul l-au dat ei cadou-pacaleala pt ca nu era original), pachet drumuri grele, etc. Cand am intrebat ce este "Tempomat" blonda a zis ca este un sistem electronic pentru plafoniera, sa sa stinga treptat... Am hotarat ca nu am nevoie de asa ceva. Ulterior am aflat ca era vorba de fapt de Cruise Control si ar fi fost foarte bun sa-l am...

Mai are si alcineva probleme asemanatoare?
Ati reusit remedierea lor?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu vreau sa umble nimeni de la noi din service la masina. Este si motivul pentru care am comandat de la inceput tot ceea ce mi-am putut permite la masina. Am vrut sa fie totul original Skoda, prin asta intelegand si manopera. M-a deranjat ca radio-cd pe care mi l-a dat cadou AVIA nu era original Skoda ( este VIETA) si a fost montat in Romania dar nu am avut ce face; daca stiam de la inceput mai bine il cumparam pe cel original. Nici alarma nu am montat pe ea; are alarma originala (sau sistemul original de securitate, cum vreti sa-i spuneti). Mi-am propus sa tin masina patru ani si apoi sa o vand. Sper ca in acesti patru ani sa nu am nici o interventie la masina, exceptand bineinteles reviziile. Daca cineva se mira de ce nu vreau interventii in service romanesc poate sa intrebe si am sa-i raspund.
In ceea ce priveste aburirea geamurilor nu sunt de acord ca ele sa se abureasca daca comut pe altceva decat dezaburire. Adica daca vreau sa ma incalzesc la picioare trebuie sa accept ca parbrizul si geamurile laterale fata sa se abureasca. Am mai avut si alte masini si parca nu era chiar asa.
Benzina pe care o folosesc este fara plumb de 95 de la MOLL (am card de pe vremea cand era SHELL). Este cea recomandata de fabricant. Este mai buna in alta parte? trebuie sa pun de 98?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acel ticait il aud si eu, vine de undeva din compartimentul motor, de sub parbriz, din dreapta, dar este foarte rar.
Saptamana trecuta iar s-a turat de cateva ori, din senin, motorul la ralanti.
Intra tot greu in viteza; am 10500Km, si cutia tot nu s-a "lasat"; incep sa il cred pe cel de la Porsche care mi-a spus ca problema de fapt nu e problema este doar "lipsa unor elemente de confort" adica "atata dai atata face".
Am pus si benzina de 98 dar ralantiul tot nu este stabil; daca esti atent se simte ca motorul nu se invarte constant si se vede si pe acul de la turometru.
Motorul este zgomotos sau masina nu este bine antifonata; probabil tot "lipsa unor elemente de confort".
Este enervant ca se murdaresc pragurile. Daca nu esti atent te murdaresti pe pantaloni. Pentru pasagerii din spate este aproape imposibil sa nu stearga pragurile.
In rest numai de bine...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ultima problema aparuta este cu una dintre chei; modelul rabatabil cu telecomanda. S-a consumat bateria, am schimbat-o si o zi a mers fara probleme. Pe urma nu a mai mers. Bateria este buna. dar la apasarea pe taste mu se mai aprinde ledul (este bun, l-am verificat)
A mai patit cineva? Este vreo procedura de reset sau de reinitializare?

Multumesc pentru ajutor
AlexTM
Salutari,

Chestia cu relanti-ul o patesc si eu, dar numai dupa ce motorul e cald bine. Tot asa, n-au stiut ce sa-i faca cei de la Skoda Timisoara.
Si eu folosesc benzina de '95. Imi amintesc ca am pus odata 1-2 plinuri cu benzina de '98, sa vad daca asta e cauza, si nu s-a schimbat nimic. O sa mai fac o incercare, o perioada mai lunga.

PS: Ce tupeu la tipul ala "atita dai, atita face" :bash:
Serban66387
Despre cutia de viteze:

La Octavia II din semnatura nu pot sa zic decat ca functineaza foarte precis si usor. Ce vorbeste desteptul ala de la Porsche RO e o prostie...
Normal, el vrea sa-ti arate ca daca luai un VW (sau un Porsche) nu aveai astfel de neplaceri ... sau, daca le aveai, atunci puteai sa protestezi... in capu' lui nu intra ca 14000 EUR platiti pe o masina noua, cu garantie, iti dau dreptul sa-ti exprimi nemultumirile... mai ales ca la banii astia luai probabil 2 x Logan !!! blink.gif

La o masina pe care ai platit peste 14000 nu e acceptabil, dar la mentalitatea din RO astea-s raspunsurile pe care le vei primi!!! :bandit:
Pacat...
robert92637
Bravo, bine spus Serban66387. Daca la o Skoda ai parte de asemenea explicatii ce pretentii sa mai ai de la masinile mai ieftine.
onet_bogdan
Ceea ce nu inteleg eu ce legatura are cel de la Porche Leasing (firma de leasing care finanteaza mai multe marci de masini) cu problemele tehnice si estetice a unei anumite masini. El ar trebui sa fie expert(sau cel putin asa se presupune) in finantari nu in altceva. Asta fara a lua in calcul faptul ca ceea ce zice el este o mare tampenie, din start o Skoda este o masina fiabila(dupa 10.000km merge perfect) si nu e o Octavia e doar o Fabia, nu de 14.000 euro ci de 9500 euro. Se pare ca esti un om calm si rabdator, eu sincer de mult faceam scandal. Numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.