Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme la pornire
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
mugurel97263
De ieri a venit iarna si la Galati si in afara de ger nu parea a fi nimic in neregula.
Astazi am pornit masina pt a pleca la munca si am avut o surpriza destul de neplacuta: motorul mai ca nu a murit!? Abia reusea sa-si mentina relantiul...variatie de turatie intre 400-1200 rpm. E normal sa faca asa?
Am stat vreo 5 min cu motorul pornit si nu s-a linistit dupa care am plecat . Pe parcurs nu am mai avut probleme , dar acel tremurat foarte accentuat si acea fluctuatie de turatie nu mi se par normale ...sau poate asa trebuie sa faca? :scratchchin: :help:

P.S. : Asta noapte au fost in jur de -10 grade.
TLS-09
Nu se prea justifica variatia de turatie.La pornire socul automat o tine turata insa fara variatii si oricum -10 nu este o temperatura atat de scazuta pentru probleme la pornire.
James Kilowatt
Ar fi util daca ai spune si despre ce masina e vorba... eventual sa o treci in semnatura...

Daca e vorba de un daewoo... pardon, chevrolet, exista o procedura de invatare a relentiului in caz ca are probleme, care se aplica sigur la kalos si probabil si la aveo sau lacetti.
mugurel97263
Salut!
Pentru James :E vorba de Chevy Aveo 1.4 sedan.
Pentru TLS :Si eu consider ce electro-socul trebuie sa-si faca treaba si sa nu existe variatii de turatie atat de mari : acum dadea sa moara....acum se ducea la 1200.
mugurel97263
James ...imi poti explica si mie procedura de invatare a relantiului?

Merci.
chevy
Eu zic sa dai o fuga pana la service. Din cate stiu eu nu pare sa fie normal.
James Kilowatt
DACA E ACELASI CA LA KALOS:

Ideal e sa scoti bateria (minusul) pentru cateva minute ca sa fii sigur ca ECM-ul e resetat.

Apoi, invatarea relentiului.
1. Se pune cheia pe pozitia contact (fara a porni motorul) si se mentine asa timp de 5 secunde.
2. Se readuce cheia in pozitia de repaus si se mentine asa timp de 5 secunde.
3. Se porneste motorul si se lasa sa functioneze pana cand se incalzeste la temperatura normala de functionare (acul indicator se apropie de gradatia mijlocie).
4. Se porneste aerul conditionat si se mentine pornit timp de 10 secunde.
5. Se opreste aerul conditionat timp de 10 secunde.
6. La masinile cu cutie automata se trage frana de mana, se apasa pedala de frana si se pune schimbatorul pe pozitia Drive.
7. Se porneste aerul conditionat si se mentine pornit timp de 10 secunde.
8. Se opreste aerul conditionat timp de 10 secunde.
9. Se opreste motorul tip de cel putin 10 secunde.


Apoi ar urma reinvatarea parametrilor de mers care isi face efectul dupa cateva cicluri oprire-pornire. Ideal e un drum liber de minim 20 minute in care sa se marga lejer insa fara a se merge incet... accelerari usoare, frana de motor, etc.

PS
Cred ca se aplica si la Aveo, insa nu sunt 100% sigur.
mugurel97263
Multumesc!
Mai tarziu plec la munca si o sa vad daca mai face ca ieri si in cazul in care se comporta la fel ii voi aplica metoda . Daca nu...o las in pace.
O sa va dau de stire.
Marius30562
Am avut o problema similara iarna trecuta.
Nu a fost nevoie de reinvatarea relantiului.
A fost vorba, pur si simplu, de calitatea benzinei.
La momentul respectiv alimentasem cu MOL 95.

Nici pana atunci, nici de atunci incoace, nu a mai facut figuri.
Si au fost zile muuuult mai geroase.
mugurel97263
Se pare ca a fost un fenomen singular ...sau cel putin asa sper.
Nu stiu daca e de la benzina pentru ca pe asta o folosesc de cand am luat masina(efix-rompetrol) si nu am mai avut probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.