Care este diferenta dintre cele doua norme nu stiu,dar logic cred ca prezinta proprietati diferite,dar nu in sensul ca GL-5 este mai bun decat GL-4...In cazul uleiului de motor nu este bine sa completezi cu un ulei ce nu corespunde specificatiilor recomandate de producator,cred ca regula este valabila si in cazul uleiului ptr cv.
Citez de un site dedicat masinilor VAG:
QUOTE
Metalurgia cutiilor intre VW MK2 si MK3 este aceeasi.Am avut o Jetta 86 GLi in care am mers cu 75W90 sintetic fara probleme.Intre anii 92-95 VW punea din fabrica ulei GL 5 pana cand in urma problemelor aparute la uzura prematura ( coroziune chimica) a sincroanelor au trecut din nou la "vechiul" GL4 si au ramas fideli acestei norme.La ora actuala de ex japonezii la Nissan, Honda, Subaru recomanda 75W90 API GL4.Uleiurile GL5 pare-se ca se cam folosesc la angrenaje supuse la regim super greu ( camioane de tot felul si alt fel de utilaje care au sarcini extreme pe cutii).de asemeni americanii il folosesc la turismele lor ( metalurgie adaptata sa reziste la GL5).
Fara frica mergi pe 75W90 API GL4 full sintetic.Informatiile pe care le-am scris sunt verificate si te poti baza pe ele cu toata increderea.
QUOTE
Cand am facut greseala sa pun 75W90 API GL5 aveam probleme de shifting.Imi intra greu in viteza intai mai ales la cald iar la rece aveam un soi de " grind noise" cand intra in viteza a doua, un fel de "treapta".Imediat ce am pus MOTUL 300 GEAR API GL4 toate problemele au disparut.Aproape ca nu-mi vine sa cred ce diferenta este.Cu uleiul original aveam aceeasi problema ( avea 125.000 KM).
Pe
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/index.html?menu.html&additives.html sunt info interesante despre lubrifianti(ex:Engine Oil Bible).In martie va apare si articolul dedicat uleiurilor de cv://http://www.chris-longhurst.com/carb...leiurilor de cv://http://www.chris-longhurst.com/carb...leiurilor de cv://http://www.chris-longhurst.com/carb...leiurilor de cv.