Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Presiune ulei Dacia 1310 si viteza in functie de turometru..
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Berlina/Break/Pick-up
Florin99783
1. Pe indicatorul de presiune la relanti cu motorul incalzit acul imi sta la a doua liniuta de jos in sus deci urmatoarea dupa cea rosie iar cand turez acul se ridica la maxim. Este normala presiunea la relanti si cam cat este presiunea atunci cand sta acul la acea liniuta?

2. Nu imi merge vitezometrul. Este blocat la 60 km/h. Sa fie cablul sau ceasul?
Si daca se poate sa imi spuneti si mie cam ce viteza am la urmatoarele valori de turometru:
1. in treapta a 4-a la 1900 rpm
2. in treapta a 5-a la 3000 rpm
3. in treapta a 5-a la 3600 rpm
Dan99794
1 liniuta=2bar deci...4bar=cam mica,nu e grav. Inca,dar,atentie! Angrenajul ceasului,sigur gripate de la praf mult.Daca era cablul rupt sau desurubat,limba vitezometrului,ar fi coborit la 0,cel putin din inertie. Vit 4 1900=aprx 60;vit 5 3000=aprx 100;vit 5 3600=aprx120,bine am aproximat din experienta mea,mai depinde acum,si de incarcatura,panta,vint,temperatura,etc.
mike.omega
Uleiul este prost! (desi am cumparat BP)
Eu inainte sa imi fac schimbul de ulei imi cobora acul de la ulei foarte mult => presiune mica, era "apa" chiar tongue.gif
Boon, schimbam uleiul si a doua zi dis de dimineata nu mai cobora acul de la ulei la o presiune normala nici cu plecaciuni. La semafor cand stateam pe loc scadea presiunea dar daca acceleram putin se ridica repede. Se mai ridica(putin) si cand motorul e cal dar avand in vedere ca in luna Mai urmeaza programul Rabla, pe mine chiar nu ma intereseaza! biggrin.gif :angel:

La mine e altfel cu viteza: in TR III la 3000rpm am 50, in TR IV la 2000rpm am 40. Mai multe nu stiu ca nu merge nici vitezometrul laugh.gif si constatarile sunt de la senzorii de viteza de prin oras(fara radare) biggrin.gif

PS: in a 5-a la 4500 ce viteza are?! :coffee:
Florin99783
QUOTE(Dan99794)
1 liniuta=2bar deci...4bar=cam mica,nu e grav. Inca,dar,atentie!


Da dar in cartea tehnica de dacie spune ca la 750-800 rpm tre sa ai 0,7 bari iar la 4000 rpm 3,5-4 bari. Ceea ce inseamna ca eu cu 4 bari la relanti adik 800 rpm am presiune destula.
Dan99794
E adevarat cu cei 0,7 bari la relanti? E din ceva oficial?Mi se pare cam mica valoarea.Ar fi interesant de aflat si alte pareri,nu ca nu te cred,dar totusi mi se pare putin. :argue:
Florin99783
Este valoarea data in cartea tehnica pentru dacie. Am cartea pe calculator si asa scrie. Si eu tot de asta intreb pt ca vreau sa stiu si vreau sa vad daca presiunea uleiului la masina mea e buna in conditiile in care la relanti sta la a doua bara de jos in sus adik prima dupa cea rosie astaatunci cand motorul e cald.
Dan99794
Exista vreo posibilitate sa iau si eu de undeva acea carte? E pentru Dacia cu carburator sau pentru cele noi?
Florin99783
E pt cea cu carburator. Da un search pe Google si o sa gasesti de unde sa o downloade-zi. Era undeva pe un forum. Daca nu te descurci da-mi un mesaj aici si vedem cum facem sa ti-o dau.
Dan99794
Nu ma descurc,am cautat cu vreo doua formule si m-a trimis in porumb.
pokola95511
Am schimbat uleiul si am constatat, a doua zi (am incalzit motorul pana la temperatura de exploatare, iar dupa a aceea am asteptat cca 30 minute si atunci am verificat) ca nivelul uleiului este peste nivelul normal. Ce sa fac? Pot sa-l las asa, sau este neaparat sa fac ceva? Daca trebuie scos ulei pot sa-l fac si eu? Pot sa scot ulei prin locul prin care se umple (cu o siringa si un furtun)? Am citit ca daca nivelul de ulei este peste valoarea maxima atunci trebuie consultat un mecanic. De unde incepe valoarea maxima? Eu asa cred ca peste valoarea normala este deja maxima, si probleme? Ce probleme poate sa-mi creeze? N-as vrea sa-mi distrug masina.
mike.omega
E destul de cald afara, mai bine verifica nivelul la ulei dimineata, cam ala e cel real smile.gif
pokola95511
Am verificat nivelul de ulei dimineata, si asa am constatat ca nivelul este peste nivelul normal. Ce sa fac? Pot sa scot uleiul prin metoda neortodoxa: cu siringa si furtun prin locul unde se umple? Dati-mi va rog in sfat. Nu stiu ce sa fac, dar n-asi vrea sa las asa. Multumesc.
Daniel82595
nivelul il verifici cu motorul rece pt ca atunci e tot uleiul scurs in baie.
da, ai putea sa-l scoti cu o siringa...eu l-am scos pe la joja cu o siringa si un pai. Oricum daca nu e prea mult in plus poti sa-l lasi si asa ca o sa-l pape motorul biggrin.gif
mihail81843
Din punctul meu vedere as zice ca nu este obligatoriu ceasul de presiune(e bun ), dar uitati-va la masinile moderne, au un martor care se aprinde in momentul cind pui contactul, si cam atit. Nu-ti mai incarci memoria tot timpul cu presiunea la ulei,sti doar ca daca se aprinde in timpul mersului , e jale.... mare! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.