Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW F5 si F3
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Otto73
Cu F5 constructorul bavarez vrea sa dea lovitura pe piata van-urilor.
Va fi bazat pe platforma seriei 5. Motorizarile seriei 5 vor fi disponibile excluzand motorul de pe M5. Tractiunea va fi spate sau AWD.
Constructorul bavarez are in vedere sa construiasca si F3 (fratele mai mic al F5-ului) bazat pe platforma seriei 3. Motorizarile seriei 3 vor fi disponibile excluzand motorul de pe M3. Tractiunea va fi spate sau AWD.
_Theo_
inca nu stiu ce sa zic...imi inspira o senzatie de sobolan dat cu gel si cu capul alungit biggrin.gif oricum e mai frumos decat majoritatea van-urilor
Watcher
Daca vrei comparatie cu animale, CAPIBARA e cel mai apropiat si de poza si de descrierea pe care ai facut-o smile.gif

marius68582
Ani intregi bemve s-a chinuit pentru a refuza orice implicare in segmentul de piata al monovolumelor sau "people carrier" dar uite ca nici marele constror bavarez nu poate ramane nemiscat de ponderea tot mai mare pe care o au automibilele multifunctionale in detrimentul berlinelor clasice.
Pana si Alfa Romeo pregateste un Crossover blink.gif

PS-distractiva comparatia dintre imaginea masinii postata mai sus si sobolanul asta de apa dat cu gel. biggrin.gif
_Theo_
este exact cum mi l-am imaginat :angel: foarte tare
Lucian55
E urat, dar clar e mai frumos decat concurenta.
HalbaSus
Daca vor face asa ceva BMW va renunta si la ultima farama de demnitate. Problema nu se pune daca e frumos sau urat... simpla lui existenta este o rusine pentru firma bavareza. :bash:
Huooo BMW, Huooo Bangle !
Ce urmeaza ? Lansarea diviziei de camioane BMW, eventual tractoare si alte utilaje agricole ? biggrin.gif
Paul46623
Eu efectiv nu inteleg de ce pana corbului ii trebuie unei companii (mai ales una premium ca BMW) o oferta in toate segmentele pietei (in special avand in vedere ca monovolumele sunt Cenusareasa lumii auto). Chiar se merita investitia suplimentara? Sau este o goana dupa cresterea "vizibilitatii marcii" cu orice pret?
florin55503
urmatoarele masini: vanul bmw, camioneta bmw etc.

pe de alta parte masinile astea sunt compromisuri pentru ca marca sa traiasca intr-un mediu concurential din ce in ce mai acerb
air_wolf
QUOTE(Paul46623)
Eu efectiv nu inteleg de ce pana corbului ii trebuie unei companii (mai ales una premium ca BMW) o oferta in toate segmentele pietei (in special avand in vedere ca monovolumele sunt Cenusareasa lumii auto). Chiar se merita investitia suplimentara? Sau este o goana dupa cresterea "vizibilitatii marcii" cu orice pret?


deja lumea intra in etapa in care exista "masina sotiei, masina mea si masina familiei". daca primele doua sint bmw, de ce sa fie a treia renault sau citroen? biggrin.gif deci le oferim ceea ce vor.
in plus sint oameni (precum halba) ce urasc suv-urile, el n-ar rula in veci in q7, desi iubeste audi, asa ca ar lua un allroad. arigato.gif si daca o sa aibe nevoie de monovolum, audi o sa aibe o problema, pentru ca n-are ce-i oferi. biggrin.gif
Watcher
Si ar mai fi o chestie: Mercedes putem spune ca are macar aceeasi prestanta cu BMW, iar ei au mai multe 'people carrier': Vito, Sprinter, R-klasse. Deci nu cred ca e asa o rusine. Mai pomenim si de a-klasse si B-klasse (a carui aparitie in paralel cu a-klasse mie imi demonstreaza ca au clienti) si parca nu e asa de rusinos...
fishbone
LOL Theodor si Watcher.
Arata OK, insa am o mica mare obiectie. Acum, stiu ca BMW are o anume filosofie cu tractiunea RWD sau AWD si nici in ruptul capului nu ar pune FWD, dar totusi noi aici vorbim de minivans. Pana acum poezia recitata de constructorul bavarez a fost si este in continuare faptul ca RWD > FWD cand vine vorba de performante. Nu credeti si voi ca datele problemei se schimba oarecum in cazul de fata? Sa ne gandim putin care este segmentul demografic [cuvantul potrivit?] la care este tintita aceasta masina. That's right, mostly soccer moms. Watch out for these soccer moms in the winter with RWD ... Din bordura in pom si otherwise all over the place. Nu ma intereseaza de DSC si alte fitze, Newton's 3rd law still applies, pana si la teutonul invincibil AWD numit Subaru. Si sunt curios de dimensiuni si functionalitate ca, inca odata, la segmentul asta accentul este pus pe practica, nu sigla. Vorbaria aia cum ca e F3 e bazata pe platforma Seriei 3 si F5 pe platforma Seriei 5 ma cam ingrijoreaza. Adicatele in segmentul de minivans, unde piata este practic saturata de optiuni si batalii, nu e nimic impresionant. Ce e drept mi-e si lene momentan sa dau un amarat de search pe Google, deci astept sa fiu corectat.

Disclaimer: ce-am scris mai sus era considerand ca F3/F5 este tintita la piata americana. Daca nu e cazul atunci puteti ignora ce-am scris ca multe parti nu se prea aplica in Europa.
ozz86651
Daca asa e platforma (rwd/awd) asa au luat-o. Ca doar nu era sa creeze una noua pentru un proiect care poate sa nici sa nu mearga si unde costul e cuvintul de ordine. BMW nu are platforme RWD si asta spune tot.

Cit despre demnittate ad shit, eu nu inteleg idee. Si eu urasc SUVurile dar nu am nimic impotriva ca Porsche sa produca Cayenne. Asta se vinde si gata. Nu vrea sa dispara marca Porsche in demnitate si traditie. Ia sa ne uitam cum e Aston MArtin scos la mezat acum si poate o sa fie cumparat de un rus sau Luis Vuitton. Daca AM erau destepti si faceau suvuri poate nu mai era in situatia asta. Ca doar nu ma obliga nimeni sa iau suvul lor, atita vreme cit pastreaza si gama clasica.
Si traiasca Bangle biggrin.gif. Ne place sau nu, BMW prospera cu el. BTW Bangle nu are absolut nici un cuvint de spus la ce masini face BMW.
V L D
Din cate stiam eu Bangle nu mai e la bmw. Da nu vi se pare ca seamana un pic cu gama Seat?
In fine vor sa faca bani ca sa produca tehnologie nou si buna. Nu e de mirare ca vor sa produca un astfel de model. Cum peugeot scoate suv asa bmw produce minivan. Si pe piata mai sunt si cateva mini-vanuri sportive Zafira OPC , facus s-max si ceva de la mercedes am vazut intr-o emisiune de la top gear. Ce o fii o fii
HalbaSus
Da, seamana putin cu altea... oricum nu vreau sa discut despre cat e de frumos sau urat... chiar daca va fi cel mai frumos monovolum/minivan tot va fi o rusine. Faptul ca porsche face SUV-uri e o necesitate, altfel probabil ar supravietui destul de greu, dar cred ca BMW nu va da o mare lovitura de piata cu acest monovolum, cu alte cuvinte nu doar ca se prostitueaza... dar o face si pe bani putini.
V L D
Bine zis . Cine stie au facut ei mai mult ca sigur un studiu de piata sa vada daca e rentabil sa investeasca intr-o astfel de masina.
Leone
QUOTE(HalbaSus)
Daca vor face asa ceva BMW va renunta si la ultima farama de demnitate. Problema nu se pune daca e frumos sau urat... simpla lui existenta este o rusine pentru firma bavareza. :bash:
Huooo BMW, Huooo Bangle !
Ce urmeaza ? Lansarea diviziei de camioane BMW, eventual tractoare si alte utilaje agricole ? biggrin.gif


neah, urmatorul pas e BMW M dizal....sa consume putin, nu?
HalbaSus
QUOTE(Watcher)
Si ar mai fi o chestie: Mercedes putem spune ca are macar aceeasi prestanta cu BMW, iar ei au mai multe 'people carrier': Vito, Sprinter, R-klasse. Deci nu cred ca e asa o rusine. Mai pomenim si de a-klasse si B-klasse (a carui aparitie in paralel cu a-klasse mie imi demonstreaza ca au clienti) si parca nu e asa de rusinos...


B-klasse e compacta, si nu e singura compacta premium... pe de alta parte mercedes face si camioane si dube si nu m-ar mira sa se apuce si de utilaje agricole... ei au o alta politica pe care au impus-o de mult, aceea de a acoperi toate segmentele si daca se poate sa aiba cate un model pentru fiecare litera a alfabetului... nu e cazul BMW si nu e cazul Audi.

air_wolf: nu o sa am nevoie niciodata de un monovolum, daca trebuie sa transport mai mult de 4 pasageri atunci mergem cu 2 masini tongue.gif de altfel ai mei au un monovolum (VW Sharan) cu care se mai da taica-meu in ultimul timp, lui ii place suspensia moale si spatiul mare din interior.
Watcher
Halba: cerd ca nu m-ai inteles: nu am zis ca B e people carrier, ci ca e la fel de rusinos pt Mercedes sa produca A si B (for Gods sake, Mercedes e inventatorul lui S-klasse si ai demosntyrat singur ca RULZ in clasa aia) si Vito si Vaneo cum e si pt BMW.

Deci: daca Merc are politica cu toate clasele, inventam unele noi si facem si camioane, de ce sa nu faca si BMW la fel?

@BMW M disel: din moment ce avem masini de curse diesel care mai si castiga, nu rade prea tare pe tema asta smile.gif
HalbaSus
Pai deja exista Mercedes C30 CDI AMG.... :bash:
Ceea ce vroiam sa zic e: mercedes a fost prima fabrica de masini (more or less) si era normal sa ofere solutii pentru toata lumea, deci chiar daca ei au inventat S-class-ul lumea nu i-a perceput ca niste producatori care fac exclusiv masini de lux, ci doar ca fac niste masini de lux bune, dar pe langa asta mai fac si camioane si dube. In schimb BMW nu a avut aceasi istorie si nici aceasi politica, ei s-au impus prin faptul ca au oferit masini care imbinau sportivitatea si luxul, nu mai erau niste "balene" cu suspensie moale si motoare puturoase dar cu interioare captusite in piele si lemn cum erau mercedesurile anilor 70-80 ci erau "driver's car" dar in acelasi timp iti ofereau luxul pe care il cautai la un mercedes (doamne ce "impulsiv" vorbesc biggrin.gif). Asta a insemnat ca BMW-urile prin traditie au motorul in fata, tractiunea in spate, distributia greutatii 50-50, si emana sportivitate si agresivitate prin toti porii... pana si masinile lor de lux, seria 7, au o alura agresiva, usor sportiva (nu vorbesc despre ultimul model de serie 7 care exprima cu totul altceva). In acest context cum se incadreaza un monovolum BMW ? Stiu ca mai exista asemenea "struto-camile" (Altea FR, ford S Max, Zafira OPC, etc.) dar un monovolum este in primul rand o masina de familie, rolul lui e sa duca copii la scoala si sa aduca cumparaturile de la hypermarket, nu sa rupa serpentinele.

Pe scurt: e adevarat ca si mercedesul face "people carriers" dar asta nu inseamna ca fiecare producator de masini premium poate sa faca acelasi lucru. Mercedes "can get away with it" pentru ca au traditie in a produce toate tipurile de masini (inclusiv camioane).
adi.mitrea
Referitor la partea cu M diesel.... în fine, e ciudat, va apărea și ne vom obișnui cu ideea. În dizăl investesc foarte mult toți producătorii și au uitat de clasica benzină ori de GPL.

La fel și cu monovolumele BMW, ni se par ciudate, vor apărea, ne vom obișnui, iar nepoții noștri vor ști despre BMW ce știm noi despre Mercedes - mașină în fiecare segment.

Ideea e că mașinile astea sunt cam inutile. O grămadă de piese în mișcare la interior = surse de greierași.

Acum ceva vreme m-am urcat în Opel Meriva. Portbagaj mai mic decât la Astra mea, poziție de condus ca în camion, locurile din spate incomode (și nici nu e mai mult loc decât în Astra Classic). Manevrabilitatea sunt convins că e net inferioră la Meriva, deși nu am am condus una.

Ce faci cu un monovolum din ăsta mic faci foarte lejer și cu o compactă hatchback. Ideea se aplică și la SUV-uri. Mari pe dinafară, mai mici la interior decât o berlină de clasă medie/mare, premium. Manevrabilitate mai scăzută, consum mai mare. Ce faci cu un SUV poți face lejer cu un CrossOver al unui break de familie.
ozz86651
QUOTE
Referitor la partea cu M diesel.... în fine, e ciudat, va apărea și ne vom obișnui cu ideea. În dizăl investesc foarte mult toți producătorii și au uitat de clasica benzină ori de GPL.


Asta e o opinie europo-centrista. Nu generaliza ce se intimpla in Romania sau Germania la nivelul intregii lumi, sint destule tari unde nu se vinde diesel deloc. Din contra avantajele dizalului nu-s deloc asa majore, si dezavantajele destul de suparatoare la cum evolueaza civilizatia. Sint domenii de nisa unde diesel rulz (aplicatii de cuplu mare, in trasport sau carat chestii grele) dar parerea mea e ca dieselul se va stinge incet incet din trasportul d epasageri. Acu se merge pe hibrizi, alcool, alte chestii. In afara de cazul in care biodiselul o sa fie mai usor de produs ca alcoolul.

Oricum o masina sport scumpa nu are ca tinta consumul mic asa ca e o aberatie ideea. Ce-i drept, la fel de aberant e S classe sau seria 7 pe motorina si ele exista.
Watcher
QUOTE
Acum ceva vreme m-am urcat în Opel Meriva. Portbagaj mai mic decât la Astra mea, poziție de condus ca în camion, locurile din spate incomode (și nici nu e mai mult loc decât în Astra Classic).


E, atunci iti recomanda sa mergi cu o Corolla Verso: au loc 4 oameni MARI in ea, scaunele din spate au spatarul inclinabil - ca la masinile de lux. Nu zic ca incap 5 oameni mari ca e vorba de latimea fundurilor fata de masina si ai loc si de bagajele astora. Cu copii poti sa folosesti toate cele 7 locuri ok.
Se conduce civilizat pt o astfel de masina (adica e mai manevrabila ca Sprinterul tongue.gif ), iti poti ridica scaunul sau lasa destul de mult in jos, etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.