Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mator masina+cheie
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
tabacaru99655
Salut. As dori sa ma ajutati . Am un opel Zafira 2.0. DTH 2003. Cu doua saptamani in urma s-a aprins in bord martorul masina+cheie la relanti. Ulterior la cateva zile a inceput sa stea aprins si in mers. Am fost la reprezentanta opel ,am facut testul si mi-au gasit egr blocat.Au curatat toata galeria si in final mi-au transmis ca trebuie sa inlocuiesc supapa egr.Masina facea exact ca inainte . M-am documentat pe forum si am demontat supapa, am deblocat-o si am montat-o fara capacul de plastic observand astfel functionarea ei. Acum in mers nu se mai aprinde ,dar la relanti daca o las mai mult de 40-60 secunde se inchide supapa si imediat se aprinde marorul in bord. Am tinut cu degetul de secerea care actioneaza pistonul si tot s-a inchis .Am considerat ca calculatorul trimite un impuls de inchidere a supapei.Am fost iar la reprezentanta si au ridicat din umeri ,recomandand totusi sa fac o proba cu alt egr. Sa fie alt senzor care da o informatie eronata calculatorului.
Astazi am observat ca atunci cand se inchide supapa EGR la relanti imediat functioneaza si supapa de la turbina.
As dori sa va intreb cum se comporta solenoidul-parghia care actioneaza clapetele inainte de supapa EGR la motorul de 2.0 DTH . La mine la pornire daca face 10% din cursa lui si nu isi schimba pozitia in nici un regim de functionare a motorului. Am facut schimb cu electrovalva care actioneaza supapa de la turbina si se compota la fel. Daca la relanti tin motorul la 1000 rotatii supapa EGR nu se mai inchide. CURIOS
Ce sfat imi dati?
cristian99202
Sfatul meu este sa-ti faci o programare la Erebus in Bucuresti. Strict pentru diagnoza cred ca au inca cei mai buni oameni.
ion95129
baiat, nu te mai agita. Verifica bujiile incandescente si vei vedea ca una sau mai multe sunt arsa(e). Tot respectul!
tabacaru99655
Am inlocuit supapa EGR cu alta de pe alta masina si totul functioneaza perfect. Am demontat-o ,curatat-o,nu stiu cum sa demontez partea cu electromagnetul,ax.
tabacaru99655
In cele din urma am reusit sa rezolv problema. Mi-am dat seama ca este gripat rotorul, nu revenea pe pozitie supapa inchisa dupa ce il deschideam cu mana . Am demontat EGR-UL , am scos partea electronica, l-am fixat in menghina cu secerea in jos [Cu ajutorul unui patent am fixat secera in menghina].Am turnat degripant si am efectuat miscari de rotatie a statorului cateva ore.In final functionarea rotorului era mult mai buna ,cu toate ca nu revenea la pozitie - inchis supapa -, cu ajutorul arculetului atasat ,dupa deschidere . Frecarile erau foarte mici. Oricum dupa montare am constatat ca martorul nu se mai aprinde si EGR-ul functioneaza in parametri normali.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.