Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Anvelope de iarna pe temperaturile de afara
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Cauciucuri/Roti
Dan72328
salutare!

am tot scanat topicurile din zona asta, da' nu am dat de problema mea (poate totusi ma insel, scuze anticipate):

- care e situatia utilizarii anvelopelor de iarna (Michelin Alpin 3 pe Audi A4) in conditiile temperaturilor ridicate de afara? Am mers cu ele si pe 10-15 grade. ce se poate intampla? ceva riscuri majore? recomandati schimbarea lor cu anvelope de vara? Acum sau mai spre primavara? Banuiesc ca e destul de frig noaptea. E bine sa le tin p-astea de iarna, chiar daca ziua merg 10-15 km pe termperaturi peste 7 grade (cat am inteles ca e limita temperaturii pt anvelope de vara) ?

Multumesc anticipat pt pareri si scuze inca o data.

O zi excelenta! wink.gif
DORU
O problema actuala si spinoasa, eu regasindu-ma in aceeasi ipostaza.

Anvelopelor de iarna nu le prieste o temperatura mai mare de 7C, uzura in acest caz fiind mai mare decat cea normala. Intrucat noaptea si dimineata temperatura este mai mica de 7C in timp ce ziua aceasta depaseste 7C, facem un compromis: pastram anvelopele iarna, dar atunci cand circulam peste 7C rulam cuminte, fara plecari de pe loc in forta sau viraje sportive. Eu asta fac !
cody-man
Nu sant riscuri majore , doar pierd din calitati [aderenta] un pic , si se uzeaza mai repede decat normal .
Nu cred ca e cazul sa schimbam anvelopele de iarna de pe acum pt ca totusi e februarie. Oricand se poate intoarce iarna [ chiar si pt o zi ] sau sa se faca polei intr-o zi mai friguroasa .
Eu le tin oricum pana la sfarsitul lui martie .
Adrian90853
Eu pe ale mele le-am schimbat deja cu cele de vara zilele trecute. Este evident ca cele de iarna nu mai sunt necesare si ca doar le uzezi degeaba
Dan72328
QUOTE(Adrian90853)
Eu pe ale mele le-am schimbat deja cu cele de vara zilele trecute. Este evident ca cele de iarna nu mai sunt necesare si ca doar le uzezi degeaba


asta intreb si eu.... este EVIDENT au ba? biggrin.gif
Skywalker
La Timisoara sunt cu anvelopele de vara de cand le-am cumparat (Aprilie 2006) dar nu le fortez prea tare.
Dan72328
QUOTE(Adrian90853)
Eu pe ale mele le-am schimbat deja cu cele de vara zilele trecute. Este evident ca cele de iarna nu mai sunt necesare si ca doar le uzezi degeaba


asta intreb si eu.... este EVIDENT au ba? biggrin.gif

Edit: lol.. al naibii submit pe back button.... ignore this message smile.gif
Bogdan84367
Salut, cu aceeasi problema ma confrunt si eu, nu pot decat sa merg mai cuminte cand este cald afara pentru a nu le uza prea mult, insa ma bate gandul sa le schimb dearece daca temperaturile raman la fel si oricum iarna nu cred ca mai vine(daca vine nu sta mult asta-i clar!!!), le uzez prea mult. Asadar eu mai stau cel mult o saptamana si trec pe celelalte.
Tiberiu61940
Pai si americanii ziceau ca nu mai vine iarna, si acu stau sub 2 metri de zapada... Eu le tin pe alea de iarna; cit se pot uza? in schimb, evit surprizele.
HalbaSus
Si eu mai stau pana pe la mijlocul lui martie cu gumele de iarna... dupa aceea le pun pe cele de vara...
Eugen60134
Dacă o fi să mai ningă, decat să risc să dau într-unul să mă doară mai bine tocesc un pic din cauciucurile de iarnă la cald.
TLS-09
De fapt discutia are din cate observ doua teme.
1.Daca acum , azi etc merita sa mai tinem anvelopele de iarna?
2.Ce se intampla daca le tinem si ce pericole sint?

La pct.1 cred ca nu poate nimeni(inclusiv Institutul national de meteorologie sa ne lamureasca).Asadar fiecare face cum vrea sau cum poate(de exemplu eu nu le mai am pe alea de vara ca le-am aruncat din cauza uzurii asa ca deocamdata le tin pe cele de iarna pana cand o sa le schimb peste o luna doua maxim).
La pct.2 in afara uzurii mai pronuntate nu se intampla nimic, dar nici uzura asta nu este chiar asa de speriat.Daca ne gandim ca se recomanda ca anvelopele de iarna sa fie utilizate doar 4 ani(din cate stiu) indiferent de numarul de kilometri parcursi si adaugam faptul ca le folosim doar cateva luni pe an(si alea in care oricum de regula circulam ceva mai putin), cred ca nici uzura nu trebuia sa ne sperie ca nu ajunge sa fie sesizabila raportata la timp de utilizare/kilometri parcursi.
HalbaSus
Se mai pune o problema, gumele de iarna nu sunt la fel de aderente ca si gumele de vara, mai ales daca cele de vara sunt si mai late (spre exemplu eu am 225/45/17 vara iar acum iarna am 185/65/15), ori la o frana brusca se simte diferenta, probabil si in curbe dar in ultima perioada nu am mai avut ocazia sa iau curbe cu viteza.
alin94962
QUOTE(HalbaSus)
Se mai pune o problema, gumele de iarna nu sunt la fel de aderente ca si gumele de vara, mai ales daca cele de vara sunt si mai late (spre exemplu eu am 225/45/17 vara iar acum iarna am 185/65/15), ori la o frana brusca se simte diferenta, probabil si in curbe dar in ultima perioada nu am mai avut ocazia sa iau curbe cu viteza.


Scuza-ma, dar mie mi se pare ca e exact invers, adica gumele de iarna au o aderenta sporita la carosabil uscat sau umed, si asta din cauza "carnii" mai moi, lucru ce conduce si la o uzura mult mai rapida a acestora in comparatie cu gumele de vara. Dealtfel, personal am simtit o usoara intarziere la accelaratii si o franare putin mai lunga (ca sa nu spun mai putin eficienta) la gumele de iarna pe "uscat"...
Si nu a fost ceva subiectiv, intrucat acum o saptamana am descaltat "iarna " si am incaltat "vara", iar la prima franare inaintea unui semafor m-am trezit impins bine in fata...Evident ca de la gumele de vara, care au franat mai eficient masina.
Daca-mi dati voie, nu cred ca frigul si zapada se mai intorc curand...
De aceea am optat ptr. revenirea la "vara".
DORU
Perfect de acord cu Alin. Si eu trec la cele de vara in maxim 2 saptamani.
Luka
Si eu am trecut deja la cele de vara. Accept riscul unei ninsori pt ca oricum nu ies din oras, iar in Bucuresti viteza medie nu e una foarte ridicata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.