Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2 l TDI sau 2 l FSI ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Silviu99120
Salut. In urmatoarea saptamina urmeaza sa platesc avansul pt. o Skoda Octavia 2, si as vrea sa ma ajutati ce motor sa aleg intre cele doua.Am configurat-o (Elegance + airbag pt. cap, esp, maxi dot, tempomat, alarma, volan cu comenzi radio) , dar chiar nu cunosc aproape nimic despre cele doua motoare. Lasind la o parte pretul si consumul fiecarui motor in parte, ce puteti sa imi spuneti despre performante, fiabilitate, intretinere, valoarea la revinzare, silentiozitate,etc.
Va multumesc. Daca exista deja un topic despre acest subiect,scuze si redirectionati-ma.
robert92637
Daca faci mai mult de 10-15000 km pe an iti recomand motorul diesel .Pe linga faptul ca este mult mai economic beneficiezi de un cuplu motor foarte mare chiar la turatii mici si sa nu uitam ca vine cu o cutie de viteze in 6 trepte. Este un pic mai zgomotos fata de cel pe benzina iar diferentade putere este de numai 10CP pe care sigur n-ai sa-i sesizezi.
Dpdv al costurilor de intretinere ele sunt apropiate un pic mai scumpe la diesel .
todinca99047
daca nu esthi fun diesel...as zice sa-ti iei FSI...
Radu97668
motoarele pe benzina sunt mai silentioase, se aud mai frumos la turatii mari si dau o senzatie de agilitate in oras. pe de alta parte, la motoarele diesel ai un consum mai mic, insa investitia nu se amortizeaza in timp util prin diferenta de consum decat daca mergi vreo 30k km pe an. De asemenea, merita luat in calcul si cuplul mare la turatii mici, extrem de util cand pleci la drum lung sau cand vrei sa te angajezi in depasiri. Ar mai fi o chestie: motoarele diesel au o perioada de viata mai mare decat cele pe benzina, insa nu cred ca ai de gand sa faci cateva sute de mii de km cu o masina.
si inca un dezavantaj la diesel: exista un usor tremurat al masinii. eu cred ca ar trebui sa faci cate un drive test cu fiecare inainte pentru a vedea care ti se potriveste mai bine.
_Constantin_
robert92637 la 15.000 km pe an esti nebun daca iti iei diesel, poate doar daca esti fan, iar chestia cu cuplul... 2.0 FSi e un motor super tare si dispune de destul cuplu chiar la turatii mici. Eu vad utilitatea unui diesel doar daca faci peste 30.000 km pe an, sau daca e vorba de o masina cu gabarit mare ( Sclasse, Audi A8 unde consumul la benzina sare lejer de 20%).

parerea mea, am mers cu 2.0 Fsi si am mers si cu 2.0 tdi dar pe passat... sincer nu as lua dieselul( mai ales ca a avut ceva probleme) nici daca ar fi mai ieftin.
DORU
Este chestie de gust in a alege intre benzina si motorina. Sincer, as lua diesel-ul. Performant, consum redus. Dar zgomotos si poate cere completare de ulei...intretinere mai scumpa. Benzinarul este rafinat si silentios, dar nu prea se simte sportiv.

Recomand drive-test cu ambele !

P.S. Comanda stergator luneta spate...
Silviu99120
fac in jur de 15000 - 20000 de km pe an. agreez condusul mai sportiv, dar nu sint chiar shumacher. locuiesc intr-un oras mai mic(Resita), deci consumul urban nu este asa de mare, si fac drumuri multe in exterior. despre tdi-ul de la vw am citit pe alte forumuri ca ar fi consumator de ulei, si ar fi cam zgomotos. eu chiar nu am condus nici unul dintre aceste motoare, deci chiar nu pot face nici o comparatie practica( acum detin un logan 1,6, de care in parte sunt multumit, desi e un pic cam lenes si cam zgomotos la viteze mai mari ). in prezent balanta e inclinata in favoarea fsi-ului. dar mai accept sfaturi practice. multumesc.
Bogdan84367
Salut, iti recomnd sa faci un drive test mai intai, te vei convinge singur, dar daca vrei o parere care s-ar putea sa fie subiectiva avand in vedere masina din semnatura iti recomnd 2.0 tdi, cuplu prezent la turatii joase, consum mic fata de 2.0tfsi, la drum lung este o placere sa-l folosesti. Este adevarat ca acest motor consuma putin ulei si usor zgomotos insa daca-ti place zgomotul produs iti spun ca nu te deranjeaza. Este alegerea ta si cel mai bine cum iti spuneam fa un test drive cu amandoua si vezi care-ti place, insa eu daca as mai cumpara o masina ar fi binenteles diesel si nu mai mic de 2 litri. Iti doresc alegerea usoara!
robert92637
trebuie sa remarc cat de obiectiv poate fi DORU care desi este clar un fan benzinare recomanda totusi diesel-ul. Eu recunosc ca sunt inebunit dupa diesel-uri fiind fidel acestora din90 pana acum.Totusi solutia cea mai buna ar fi un drive-test cu cele doua modele si nu parerile noastre. :wave:
todinca99047
smile.gif la km care ii faci tu nu se merita investitia in diesel...dar sa stii ca si FSI este destul de pretentios la combustibil
Silviu99120
m-am hotarit : benzina. oricum multumesc pt. sfaturi. voi reveni cu impresii la cald(probabil peste vreo doua luni)
ionut83652
eu zica ca daca tot iti permiyi un diesel de ce sal refuzi ca sa ai acelasi demaraj cu un diesel turat la 3000 rpm la benzinar trebuie sai dai 5000 rpm si te asigur eu ca consumul la 5000 rpm nu mai e de 8-9 -10 in oras cred ca pentru buzunarul propriu e mai bun un diesel chiar recomandabil 1.9 tdi (e mai vezchi deci mai putine bube)parerea mea!
Watcher
Problemele care le ai cu diesel (in general):
- initial e mai scump
- ulterior trebuie sa pui numai motorina buna care uneori nu o gasesti (prin tara)
- reviziile sunt mai scumpe
- trebuie sa ai mai multa grija cum il conduci
- daca nu faci X km (X trebuie calculat de la masina la masina in functie de dif de pret intre diesel si benzina si intre litrul de motorina si cel de benzina), banii aia in plus dati la inceput SE PIERD. Adaugand si reviziile, TCOul este mai mare.

In schimb, la benzina (aspirat) ai avantajele:
- poti sa il freci mai tare pe motor, suporta mai multe stiluri de condus
- e mai ingaduitor si cu benzina (desi la FSI nu cred ca se aplica treaba asta)
- e mai ieftin la inceput
- e mai ieftin la revizii.

Spun astea ca sa se vada si argumentele astea, nu doar cele pt diesel smile.gif
serestely94734
Dar dejavantaje la fiecare nu ne prezentati? Iar in primul rand motorina buna gasesti la :Mol,OMV si chiar la Rompetrol. al doilea in cazul motorinei faci o economie de minim 2-3lt/100 km ceea ce inseamna minim economie de 6 lei/100km care intr-un an daca faci 15000 km inseamna 900 RON. apoi o durata mult mai lunga a motorului.
Radu97668
TDI-ul consuma ulei doar daca ai un stil mai sportiv de condus. Chiar si asa, e vorba de vreo 300ml la 15.000km. Daca te porti frumos cu el nu conuma un gram. La TDI e foarte misto senzatia pe care ti-o da cand pleci de pe loc num ai din ambreiaj, practic simti cuplul. Este o alegere destul de grea si, asa cum am spus si mai sus, te sfatuiesc sa faci un drive test cu fiecare.
Kun95299
Vreau sa vad si eu cand scoate Skoda o masna pe curent electric...M-am saturat de benzina si motorina. Oricum benzina si motorina SUNT pe cale de disparitie. Nepotii nostrii o sa vada doar mostre din benzina si motorina prin muzee.
Legat de TDI sau FSI ...daca te tine buzunarul ia-ti TDI, da cel mai bine fa un test drive cu ambele ca sa nu fii dezamagit cand primesti masina.
onet_bogdan
Sunt prea multe si mari interesele ca sa nu se scoate nici benzina si nici motorina. Tehnologia exista 100% doar ca nu se doreste implementarea ei. Deci Kun mai este pina sa scoata Skoda o masina electrica smile.gif
serestely94734
Bine ar fi sa scoata skoda o masina in care sa bagi apa si scoate bere..........germana
DORU
Ia tu legatura cu Piciul, el nu stiu ce baga in masina lui, dar la fiecare intalnire scoate bere din ea ! biggrin.gif beer.gif
TLS-09
Da respecta Legea germana a puritatii berii? Ca de observat prezenta berii in toate mesajele lui am observat-o. biggrin.gif
Silviu99120
dintre cele doua motoare in urma unor lungi cugetari si sfatuiri pina la urma am ales...1,9 tdi.Elegance capucino bej, tapiterie neagra, plus esp ,airbag cap, tempomat, alarma, maxidot, stergator luneta. revin cu impresii(peste 8 saptamini)in topicul adecvat. :wave:
robert92637
Buna alegere. Asteptam primele impresii. :clapping:
rvm
Si eu m-am dus la dealer cu un singur gand: 2.0 FSI Automata si am plecat de acolo cu o comanda 2.0 TDI DSG. Decizia a fost extrem de grea, contractul cu optionale era scris si a ramas un singur loc gol, adica doua: motorizarea si pretul final. De ce a fost vorba despre o decizie din moment ce am stiut exact ce vreau? Pentru ca vanzatorul m-a luat deoparte si mi-a spus ca trebuie sa discutam: "De ce vreau 2.0 FSI?" "De ce nu iau 2.0 TDI?" Si a tot insistat cu diesel-ul ala pana mi-a facut capul calendar si sa rugat de mine sa fac un test drive macar cu un 1.9 TDI... pana la urma am acceptat sa fac acel Test Drive mai mult de jena, eu stiam sigur ca vreau 2.0 FSI... dupa test drive stateam serios in cumpana, nu era batranul diesel care il stiam de la tata acum 10 ani... era foarte sprinten, mult mai sprinten decat Escort 1.6 din 1995... dar parca nu eram total convins.... Si m-a intrebat vanzatorul daca totusi nu vreau sa mai fac un test drive cu 2.0 TDI pentru ca stia el ca imi va placea... am acceptat mai mult din curiozitate, cu toate ca nu eram pregatit pentru diferenta de pret de la FSI la TDI. Ei bine frati romani, 2.0 TDI este RACHETA... imi tremurau picioarele de emotie dupa tura cu masina... o diferenta de la cer la pamant intre 1.9 TDI si 2.0 TDI. Din nefericire, nu am putut testa si 2.o FSI, nu au avut pe stoc, si mi-au spus ca nici nu vor aduce pentru ca nu se vinde. Si inca ceva, mi-a spus ca la FSI au probleme din cauza benzinei proaste si ca mereu vin clientii sa le stearga erorile la masini...

Acum eu nu sunt sigur de ce acel vanzator nu a vrut pur si simplu sa vanda 2.0 FSI, ma intreb si acum daca a avut personal motivele lui, s-au a fost pur si simplu un sfat bun... poate nu voi afla niciodata, parerile sunt impartita cand vine vorba despre benzina si diesel... la mai mare[/img]
AlexTM
Hmm, ce politica ...
Ti-a dat la testat mai intai 1.9-le si apoi 2.0 TDI-ul, LA ACEEASI VIZITA?
Adica avea 2.0 de la bun inceput?
rvm
Am vrut 2.0 FSI din start. Dar mi-a dat la testat mai intai 1.9 TDI argumentand ca este mai ieftin decat 2.0 FSI si ca are suficienta putere. Apoi am testat 2.0 TDI.

Preturile erau asa (in paranteze diferenta de pret de la modelul anterior):
1.6 FSI ... 18.851
1.9 TDI ... 19.245 (+394)
2.0 FSI ... 20.172 (+927)
2.0 TDI ... 21.131 (+959)
Octavian56993
Am 1,9 TDI de ceva timp. (1,7 ani) - 44.000 Km in bord deja.

Dupa prima revizie (care m-au obligat sa o fac la 10.000 km :bash: ) pe la 17.000 mi s-a aprins becul la ulei; am completat si de atunci nu au mai fost probleme.

O sa fac si eu un test drive cu 2.0 FSI-ul - am auzit lucruri bune despre acest motor (exceptand consumul).

La 160 - 180 Km/h ma cam deranjeaza motorul.
DORU
QUOTE(Octavian56993)
O sa fac si eu un test drive cu 2.0 FSI-ul - am auzit lucruri bune despre acest motor (exceptand consumul).


Va fi mai greu de acum, intrucat la Octavia 2 acest motor a fost scos din oferta din saptamana 38, fiind inlocuit de 1.8TFSI 160CP. Deocamdata il mai regasesti doar pe modelul Scout inca nelansat in Ro, dar banuiesc ca nu pt multa vreme...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.