Tarabostes
Feb 4 2007, 10:12 PM
Ce motor pe la 150 CP va impresionat ca performante? Un "prieten' vrea sa schimbe masina si ar vrea un motor mai puternic fata de 90 si ceva CP cat are acum. Masina va fi aleasa in functie de motor si de tinuta de drum, marca este oarecum irelevanta sau trece in plan secund. Preferabil benzina, sa nu fie mai mare de 2L si sa fie pus pe o compacta. Ce stiti de 1.8 de la Opel si VAG? Ce altceva ar merita programarea la un testdrive?
_Constantin_
Feb 4 2007, 10:49 PM
VAG nu stiu daca are 1.8?
In orice caz cea mai inteleapta alegere daca zici ca vrei compacat este Leon sau Ocatvia II. 2.0 FSI e chiar bun desi unii au indoieli in privinta suportabilitatii benzinei de la noi, desi eu personal nu vad o problema in asta.
Mai e 2.0 de pe Focus de 145 cp, A3 daca banii nu sunt o problema. Alfa 147 desi e cam veche. Astra 1.8 din cate spun posesorii consuma cam mult, dar o benzina tot timpul consuma... hai sa fim seriosi. Merita luata in considerare si Mazda 3. VW Golf. Civic 1.8 140 e dupa parerea mea cea mai buna oferta din toate punctele de vedere dar din pacate pretul mi-se pare exorbitant.
Daca omit ceva... e prea tarziu pentru mine. In orice caz daca vrei ceva mai sportiv Leon, daca ai nevoie si de ceva spatiu suplimentar Octavia II. Sunt pe aceiasi platforma dar sunt interpretari diferite. Succes.
Andrei Suzuki
Feb 4 2007, 10:52 PM
La VAG e 1.8T de 150 de cai. Un super motor.
La Opel stiu ca este 1.8 de 125 de cai.
Mikidutzaa
Feb 4 2007, 11:33 PM
Daca motorul si tinuta de drum conteaza atunci Ford Focus 2.0 benzina sau Subaru Impreza 2.0R, in nici un caz Opel/Vauxhall, poate VAG daca insisti (vezi toate revistele auto UK de exemplu).
Mihai66305
Feb 4 2007, 11:44 PM
Cel mai interesant de la VAG (si nu numai) mi se pare acel 1.4 TSI (bi-turbo) 140 si 170 CP
Il gasesti pe Golf, daca vrei o compacta iute.
_Constantin_
Feb 4 2007, 11:56 PM
Eu ma refeream la motoare aspirate. 1.8 T e un motor "sportiv", mi s-a parut foarte vioi dar ma ingrijoreaza putin consumul. In orice caz oferta e bogata. Trebuie doar sa te hotarasti la o marca si atunci lucrurile devin foarte usoare.
Skywalker
Feb 5 2007, 06:22 AM
De la VAG ai, mai nou, 1,8T 20v de 180 cp fata de varianta de 150 cp. consumul este undeva la (pentru Passat B5 1360kg) 11% oras si 7,5% extern in ciclu de viteza 90 - 120kmh. Daca ii dai in gura urca rau de tot consumul.
Echipeaza Octavia 1, Audi A4 (B5), Passat B5.
La Opel ai 1,8 16v 140cp motor ce echipeaza Vectra C si Astra H, restul nefiind interesante.
ozz86651
Feb 5 2007, 07:39 AM
Am eu Honda aia de 140CP. Motorul e specific Honda, adica trebuie sa nu-ti displaca cuplul mic la turatii mici si trebuie turat ca sa storci din el putere. Avantajul care decurge din cuplul mic este ca consuma putin.
1.8T de a VAG numai spotiv nu e si peste balta e destul de hulit ... da ma rog, asta e valabil pentru mai toate produsele VAG aici. Eu zic insa ca in Ro e o varianta buna. Consumul nu e exagerat, din contra (motoarele turbo tind sa aiba randamente mai bune mai ales in sarcina partiala) doar ca e montat pe masini mai grele si atunci trage saracul, ce sa faca. Plus ca e foarte tunabil.
De asta zic ca intrebarea topicului e aiurea: nu motorul conteaza ci masina in ansamblu. Eu cu motorul n-am mers niciodata.
Mihai95804
Feb 5 2007, 08:13 AM
Sau ca motor pe benzina esti si Primera 2.0l si 140 CP care are un comportament dinamic super.
Tarabostes
Feb 5 2007, 10:18 AM
QUOTE(ozz86651)
De asta zic ca intrebarea topicului e aiurea: nu motorul conteaza ci masina in ansamblu. Eu cu motorul n-am mers niciodata.
people, probabil nici numai cu o caroserie nu ai mers niciodata ( desi teoretic asta se poate), evident e vorba de o masina in ansamblu. Omul vrea o masina mai puternica fara sa fie atras de o marca anume. As putea spune ce nu ii place: Citroen C4. Concluzia trasa inclusiv pe forumul de fata a fost ca 150 CP pt o compacta ar fi suficient ca putere. Bezina/Diesel iarasi nu e o conditionare, ar prefera benzina dar sigur ar aprecia un motor 2D2 de la Toyota ( din pacate pe Corola cel de 2.0 pare cam anemic in fisa tehnica). Exista si o limita financiara pe la 20k DDP ( +/-). Partea mai proasta e ca la un test drive mergi cu un cu totul alt motor decat ce ai vrea. "Se poate cu Leon, dar numai 1.9 TDI" e genul de raspuns. Ok, cu Leon a mai mers omul, dar nu cu motorul ala de 2.0, sau a mers pe Passat si cred ca e altceva. De aici titlul topicului. Adica, ok am condus Astra 1.9 DTI dar cum o fi motorul de 1.8 140 CP, ca masina dinamic se va comporta identic la 150 kmph cu oricare dintre motoare.
DORU
Feb 5 2007, 10:29 AM
NU AI PRECIZAT DACA PRIETENUL TAU ESTE INTERESAT DE SH SAU VREA MASINA NOUA !
In fine, daca vrea ceva SH la ~150CP, ii sugerez 1.8T care este o minune de motor (iar consumul nu este atat de mare cum sustin toti!) sau 1.9TDI de pe Seat Cupra.
Daca vrea ceva nou, TSI-ul de pe G5 are 2 clase de putere 140/170CP (si nu 150 cum era scris mai sus) si nu este bi-turbo, ci are turbo+compresor mecanic. Merita !
Nu recomand alte motoare pt ca nu cunosc f bine oferta concurenta.
_Constantin_
Feb 5 2007, 10:30 AM
Eu te-am inteles perfect dar e problema... 90% din producatorii de masini au o masina pana in 20 mii DDP +/- cu un motor de 2.0 si aprox 150CP.
Problema e cum pune acei 150 cp pe strada. Adica 2.2 d4d de la toyota e puternic si targe foarte bine, resursele sunt bune dar e un diesel orientat spre confort. In schimb o Honda cu 1.8 140 e alta mancare de peste. Trebuie facuta o distinctie, sport sau confort?
Eren
Feb 5 2007, 10:43 AM
park era gt-ul de la g5 1.4 170 cp .. cu compresor care functioneaza la turatii mici si turbo intra de la turatii mari fara sa piarda din putere .. asta probabil pentru un consum mai mic. mai era si 2.0 170 cp .. asa tin eu minte
Tarabostes
Feb 5 2007, 02:39 PM
Masina va fi noua, iar orizontul de cumparare este 2-3 luni. Daca era pt la toamna era mai simplu ca la SIAB poti face niste comparatii mai usor. Tipul nu e din Bucuresti ceea ce ii limiteaza accesul la unele showroom/uri si implicit teste. Eu incerc sa il conving sa ia o masina din clasa medie pt ca nu cauta musai o masina sportiva ci o masina cu resurse suficiente la depasiri, reprize bune la viteza mare, dar mai creste si pretul. Probabil va fi din zona: Focus 2.0, Golf 2.0 FSI, Octavia, Leon, Astra 1.8 dar lista ramane deschisa.
T u d o r
Feb 5 2007, 02:57 PM
Daca-i place o masina dinamica si performanta, Focus e ce vrea el..
Ghia cu motor 2.0 benzina 145 cai sau 2.0 tdci de 138, ambele puternice si echipate corect. Am mers cu tdci-ul de 138 cai, e senzational. De asemenea, cred ca in 20k euro intra C4 (desi inteleg ca nu-i place), modelul VTS de 180 cai, l-am condus. Merita sa faca un test cu el, crede-ma.
ncristi
Feb 5 2007, 03:50 PM
2L dCI 150 HP...eu inca nu l-am testat dar...340nm la 2000rpm :smokin:
Cilindree (cc) 1.995
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Raport compresie 16:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 150/4000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 340/2000
Tip injectie directa common rail
Carburant motorina Euro 4
florin55503
Feb 5 2007, 06:57 PM
variante de motor de 150 CP sunt multe. conteaza cati din cai astia sunt pusi pe sosea. mai conteaza si comportamentul masinii, stabilitatea, cat vei merge intr-un an, si nevoia de spatiu. (am mers nu demult cu un hyundai cuope de 2.7 si am fost dezamgit. nu prea erau 170 CP)
indiferent de clasa motoarele pe benzina vor consuma la cilindreea de 1.8-2.0 semnificativ mai mult decat cele pe motorina. daca va fi o masina doar pentru fun si mers in weekend atunci varinata pe benzina este cea mai indicata. daca insa va fi masina de zi cu zi atunci zic eu ca e mai indicata o varianta pe motorina.
daca tu vrei o masina de 150 CP pana in 20.000 de euro probabil ai in gand o compacta.
variante de luat in seama atat pe motorina cat si pe benzina:
golf
leon
astra (acum are suspensie independenta pe spatesi deci un comportament rutier imbunatatit. alegerea ar fi intre 1.8 i si 1.9 cdti)
focus (campionul comportamentului rutier fiind mai lat si decat mondeo)
Mihai63349
Feb 12 2007, 02:53 PM
Subaru Legacy 2.0 R, 165 CP? Era vreo 18000 euro, daca nu cumva l-au scumpit astia ...
Tarabostes
Feb 13 2007, 06:47 AM
2.5 are 165 CP, Subaru ar fi o idee buna, dar stii cum sunt oamenii din provincie, mai reticenti la marci mai putin cunoscute, fara service prin localitate..., desi probabil vecinii s-ar uita curiosi
HalbaSus
Feb 13 2007, 08:30 AM
Pe legacy se pun acum motoare de 2.0 si 165 de cp. Ar fi o alegere buna, dar intr-adevar lipsa unui service in localitate e un impediment major, ca sa-ti faci revizia trebuie sa mergi cateva sute de km, ca sa nu mai zic de eventualitatea unei defectiuni serioase.
Daniel91961
Feb 17 2007, 11:18 AM
Noul Leon 2.0 FSI 150 CP ar fi o alegere buna.
air_wolf
Feb 17 2007, 12:39 PM
n-ar fi. vorba unui prieten: "la leon faceam schimbul de ulei odata cu baia"
romb
Feb 17 2007, 03:26 PM
eu zic ca pana in 20k E se incadreaza perfect o Astra 1.9 cdti 150cp Cosmo , unde vei avea o compacta puternica cu un consum de invidiat.
Tarabostes
Feb 19 2007, 10:22 PM
Cred ca pana la urma alegerea cunoscutului meu va fi Octavia 2, 2.0 FSI sau 2.0 TDI. Voi ce ziceti de cele doua? ( ca bani nu stiu care e diferenta)
LE. am descoperit la aria Skoda un topic similar intrebarii mele.
DORU
Feb 20 2007, 10:36 AM
Ca si in topicul din aria Skoda, recomand 2.0TDI. Insa depinde de nevoile reale ale prietenului tau....
Tarabostes
Feb 20 2007, 10:53 AM
E o persoana spre 50 de ani, locuieste intr-un oras mic de provincie, de aici rezulta: temperament mai potolit, consum urban redus ( are 5 semafoare in tot orasul), inevitabil drumuri extraurbane, mentalitate asociata orasului mic si prin extensie: Skoda ca are imagine buna si pret bun la revanzare, si probabil TDI ( da mai bine intre cunoscuti, ce e ala FSI ca nu are nimeni pe aici, noi nu avem benzina de calitate, plus pledoaria omului de la vanzari pro diesel).
James Kilowatt
Feb 20 2007, 11:41 AM
@Offtopic
Care e mentalitatea asociata orasului mic?
DORU
Feb 20 2007, 01:23 PM
Mentalitatea e mai sanatoasa decat in "metropole", am descoperit asta recent, de cand am schimbat Bucuresti-ul pe un oras de provincie de cateva zeci mii suflete acum 7 luni.
Gugea40182
Feb 20 2007, 01:27 PM
decat Skoda TDI mai bine O Honda Civic 1.8 i-Vtec.
DORU
Feb 20 2007, 01:46 PM
Si cu service-ul cum face? Daca pateste ceva neprevazut cu Honda? Gandeste-te si la reteaua Honda vs. cea Skoda din tara...
Cso96419
Feb 20 2007, 02:25 PM
zic TDI, mai ales daca e in oras mai mic, nu se grabeste nimeni. nu il supara nici faptul ca se incalzeste masina mai greu. o lasa vreo 5 minute sa toarca singura pana isi bea omul cafeaua.
mai ales ca valoarea de ravanzare e alta, si cum ziceati impactul care il are atunci cand zice ca are un TTTT. DDDD. IIII.
Tarabostes
Feb 20 2007, 03:10 PM
QUOTE(James Kilowatt)
@Offtopic
Care e mentalitatea asociata orasului mic?
pai oamenii sunt mai atenti la sfaturile cunoscutilor, tehnologiile noi patrund mai greu, diesel inseamna ca ai bani mai multi, nu are nimeni in oras subaru, service-ul la Bucuresti e mai scump, nu tii masina 10 ani dar tot o vinzi la un moment dat, banii se castiga aparent mai greu ... pe aici ( si nu am zis nimic de masinile nemtesti)
G a B o S
Aug 13 2007, 05:26 PM
Pai daca tot e un oras mai mic, de provincie, de ce ii trebuie 150 de cai ??? Nu imi prea trebuie mie in bucuresti, daramite pe unde o fi el, mai ales ca este o persoana de 50 de ani.
in 20 de mii isi ia o skoda prea bine dotata dar cu motoare "clasice".
pt ca multi zic nu lua honda ca nu e servis.
dar daca iei motor tfsi, sau tsi, crezi ca stie mecanicu ce e ala, chiar daca ai servis in oras??
Sunt ei mecanici in bucuresti si se uita ca la felu 14 cand vad motoru de 2.0 de 225 cai de pe megane rs.
din pct meu de vedere are de ales intre
o skoda octavia (TDI - "za rumenian drim" pacat ca nu au cu DI rosu),
un megan (ca tot stie paysanu ce e ala reno),
sau o laguna (2 litrii diesel 150 cai)
dar sincer 150 de cai nu isi au rostul pentru o persoana cum este cea din descrierea ta. ramane la un 100 - 110 si isi vede linistit de treaba. iar cu restul de bani face ce vrea el.
Henry90720
Aug 13 2007, 08:04 PM
Daca tot se vorbeste de motor Honda, eu m-as fi gandit la cel de 2.0 si 155 CP de pe Accord, si nu la cel 1.8 - 140 CP.
In privinta service-ului Honda, nu o sa mearga prea des; in primii vreo 150-200.000 km va merge, in principal, doar pentru revizii (si alea la 20.000 km).
Tarabostes
Aug 14 2007, 07:42 AM
Omul si-a luat deja masina, dupa cum ziceam mai sus a optat pt Octavia. Henry o sa fii surprins, asta daca nu stii deja, ce reticenta exista in unele locuri la masinile din estul indepartat, chiar la persoane cu educatie si mai iesite in lume. Desi nu cred ca tine de ignoranta ci de un pragmatism mai accentuat.
Cristi86127
Aug 14 2007, 02:02 PM
Mitsubishi CZT 150CP ar fi de asemenea o alegere buna spre foarte buna.
Baby Blues
Aug 14 2007, 03:03 PM
Alegerea nu e proasta chiar daca mai exista multe alternative. E o decizie care nu te face sa te indoiesti niciodata de alegere dar nici sa zici ca ai spart gura targului. Vorba ante-scriitorului : O decizie prea pragmatica.
OFF TOPIC: Oricum daca se strica un TFSI banuiesc ca nici pe la Porche nu prea au ce sa-i faca. Probabil vor chema specialisti de pe afara sau il vor trimite pe afara.
clibin009
Nov 14 2018, 07:55 AM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.