Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Temperatura motor
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Eren
Am observat ca se raceste foarte repede motorul .. stiu ca e iarna si e rece dar e inexplicabil. Inteleg ca se incalzeste in mii de ani caci e diesel si oricum nu ajunge la 90 si acul sta un pic sub cam pe la 87.
In schimb cand ajunge acolo si opresc motorul pentru nici 5 minute scade mult sub 80. Am un prieten cu fusion si dupa 20 de minute a pornit motorul .. tot cald era pe cand al meu rece ca gheata
A si mai e ceva .. mirosul de ars de la ce poate sa vina .. nu e de la cauciucuri pentru ca nu am facut burnout
Alex-F1
Verifica termostatul, s-ar putea sa ti se fi blocat pe deschis sau semideschis....asta poate fi si motivul pt. care "se incalzeste in mii de ani"....schimba-l si se va incalzi in cateva zeci de ani.... biggrin.gif Caldura iti baga calumea inauntru sau nu prea?
Eren
caldura imi baga si cand il opresc imi taie caldura ..
TLS-09
Ai grija nu confunda termostatul cu robinetul de inchidere al incalzirii.Termostatul nu il opresti tu, el se deschide si inchide singur in functie de temperatura apei din instalatie.Alex se referea la termostat dar eu cred ca trebuie sa dai putin mai multe detalii.De exemplu ce inseamna pentru tine (mii de ani -timpul de incalzire al apei).
Inca ceva , de la masina la masina pot aparea diferente.De exemplu chiar daca este diesel poate sa ajunga pa la 90, asa e normal(cel putin la a mea). Referitor la temperatura normala a apei modul de concepere al indicatorului de bord cam spune care este temperatura normala(de exemplu la Skoda cand apa a ajuns la 90 de grade, acul indicatorului sta perfect vertical).
Diferenta aia intre 5 minute timp de racire la tine si 20 la masina prietenului paote sa apara si din cauza altor factori(exemplu: grosime bloc motor, exista sau nu scut interior, capota e capitonata sau nu pe interior, ai capac de protectie peste motor precum si diferente constructive ale circuitului de racire).
Este posibil ca termostatul tau sa nu deschida complet(sau mai degraba sa se fi blocat intr-o pozitie intermediara) astfel incat cantitatea de apa care-ti circula prin instalatie sa fie redusa si sa nu parcurga intregul circuit. In situatia in care termostatul ar deschide complet, toata apa s-ar incalzi si in concluzie si timpul de racire al motorului cand stationezi ar creste.
Cred ca al tau este intredeschis in permanenta deoarece asa s-ar explica mai usor de ce dureaza mult pana cand se incalzeste apa, de ce ramane doar sub 87 grade si de ce se raceste motorul mai repede.
Eren
acul la 90 grade ar trebui sa stea perfect vertical
nu am capac si nu e capitonata .. o sa vad care e treaba aia cu termostatul
mii de ani adica daca merg normal incet .. cum ar trebui cand e motorul rece .. se incalzeste greu in vreo 20 de minute chiar 30
am observat ca si daca stau 5 minute cu motorul pornit coboara sub 80 temperatura.. nu cred k e de la frigul de afara totusi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.