Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motorul de audi a4 1.9TDI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Audi
Blenche98356
Va salut,
mi-am luat un a4 in vara din germania 1.9tdi, 90cp cod motor ahh.
pe autostrada, la intoarcere, se opreste brusc motorul si nu mai vrea sa porneasca. Ii sun pe aia de la ADAC si vine unu cu platforma si ma culege. In final o fulie de la distributie a iesit afara si o cazut distributia. Pistoanele au lovit supapele....etc. Pe cheltuiala handlerului care mi-a vanduto imi repara un mecanic tare de treaba de acolo masina. o face brici dar cu supape, tacheti si restu second.....Masina mergea brici sprintena foc, ca nou motoru...pana acum vreo luna cand apare untzacanit metalic....ma duc la proton din cj si imi confirma ca sunt tachetii si arborele cu came....mai circul asa cu masina ca nu am avut timp sa o repar.....zilele trecute se agraveaza......putere nu mai are deloc parca sunt numa 15cp sub capota......si la turatii mai mari de 1500 parca nu mai functioneaza un cilindru.....super nasol.
in sapt ce urmeaza (dupa ce termin cu stresiunea de la fackultate)intentionez sa desfac motorul sa pun tot nou supape, arcuri, tacheti, arbore...tot.
am facut acest topic pentru ca cei care se pricep sa ma ajute. Vreau sa fac eu personal asta pt ca sunt un ffff mare pasionat, am vazut cum trebuie facut dar unele detalii mi-au scapat......
promit ca am sa fac poze la fiecare etapa a procesului si am sa le public ori aici ori pe un site cu host gartis.
pana atunci insa va rog sa ma ajutati daca stiti ceva:

cum se blocheaza intinzatorul de la distributie,
cu ce forta tre stranse suruburile de la chiuloasa,
cu ce forta tre stranse suruburile de la lagarele arborelui cu came,
orice detaliu este binevenit.......

va astept sugetiile, subiectele de discutii........orice
ionut83652
ba parerea mea baga alt motor ca se gasesc pe toate drumurile 1,9 tdi nuti mai sparge capu cu astea eu am vazut ca dupa 1 an dupa ce i so rupt cureaua au inceput sa crape capetele la cilindri si sa rupt arborele nu cred ca merita
oricum daca vrei sal desfaci intinzatorul la distributie se starnge pana aproape de capat se dupa caare se armeaza si dupa aia strangi de tot iat cu pozitionatul nu e problema ca ai semne cat despre cati n /m trebuie la chiuloasa revin cu un topic tre sa consult un catalog dar repet schimba mororul cu totu e si mai ieftin si mai sigur si mai simplu!
Blenche98356
sa "crape capetele la cilindri" cum sa crape, nu am mai auzit asta (sa crape pt ca pistonu o indoit supapele) si ce arbore so rupt, arborele cotit de la pistoane, sau s-a ciobit axu cu came?

mie mi s-a ciobit axul cu came, s-au "unflat" in sus tachetii si s-au indoit supapele.......
in rest torul ok....o desfacut neamtu motoru si l-am vazut si eu...pe nici un piston nu este nici o urma......de la piston in sus (tot ce e in chiuloasa) schimb tot inclusiv arcuri supape, shaibe+piedici, tacheti si ax cu came...

nu stiu ce calcule ai facut, dar eu ies cu toate piesele si cu scule cu tot (cheie dinamometrica) undeva la 7-10 mil.... cumparate de la reprez audi autoworld din cj sau de la unix (mare importator de piese)......nu stiu daca poti cumpara cu suma asta un motor de audi 1.9 tdi....

in legatura cu intinzatorul de distributie, te rog sa imi descri mai clar un pic cum se armeaza...ca nu l-am vazut nici cum arata......mi-o zis ceva mecanic de pe un site (daca vrei iti dau linku) ca se blocheaza cu un bolt aproape de sfarsitul cursei (cand e tensionat la maxim)(ca la cureaua de ventilator)....o sa vad mai bine sistemul dupa ce incep sa o desfac...dar oricum explica-mi mai multe pls.
ionut83652
pi in primul rand cand o sarit cureaua supapele sau indoit din cauza impactului cu capul cilindrului cilindrul nu crapa pe loc ci in timp o sati cedeze!iar arborele cotit preia impactul din cilindru si e posibil ca si ala sa fie catusi de putin afectat
cat despre intinzator intradevar cand ajunge la maxim se blocheaza (nu merge intins mai tare)datorita unei bariere (o ureche metalica) eu iti spuneam de cum sal montezi usor il asezi mai intai il strangi pana nul mai poti invarti cu mana sil armezi cu cheia cat despre forta si dintrastea da un buzz pe mes simi zici exact !,,ipatiru@yahoo.com,,
Blenche98356
am inteles acum....eu il stiu ca piston pe "cap de cilindru".....ai dreptate, si neamtul mi-a spus asta, dar cand a desfacut motorul mi-o zis ca pistoanele sunt ok, garanteaza el pt asta (era un mecanic neutru, nu tinea nici cu mine nici cu handlerul) sper sa nu se fi crepat de atunci pana acum....am sa desfac motorul, le curat bine si am sa le verific
daca e crapat pistonul atunci ar trebui sa ajunga ulei in cilindru si ar trebui sa scoata motorul fum megru pe esapament (cea ce nu face) si ar trebui sa scada nivelul uleiului (ceea ce din nou nu se intampla)

cat despre arborele cotit eu il stiu pe ala tzapan de tot, din cate stiu eu se face varza supapa si axul cu came (care is mult mai fragile).

cat ar costa un motor second daca zici ca il gasesc pe toate gardurile?
Petrica61298
mda...daca vrei sfaturi uite id-ul meu de ym: npetrica .Detin programul de service, iti pot trimite documente cu tot ce te intereseaza.
SANTO76599
Tightening torques (Nm)


Component

Catalytic converter to turbocharger
25

Bracket for turbocharger


to turbocharger
20

to cylinder block
20

Oil return line to cylinder block
30

Injector pipes to injectors/injection pump
25

Viscous fan to bearing
45

Idler wheel to bracket
25

Tensioner for ribbed belt to bracket for alternator, vane pump and viscous fan
45

Toothed belt sprocket to camshaft
45

Oil supply pipe to turbocharger
30
Blenche98356
mersi mult

vreau sa va spun ca a iesit o luclare de nota 11....first class...

ii multumesc in mod special lui petrica (fara el nu cred ca ma descurcam) si lui ionut care deasemenea m-a ajutat.

daca vreti ajutorul meu la acest motor, cu cea mai mare placere...am facut si ffff multe poze cu rezolutie mare k sa se vada detaliile cele mai mici.....vi le pun la dispozitie la cerere (ID mess : bm_sebi08 )

am fost la reprezentanta dupa ce am facut motorul pt o constatare la directie si mecanicul a facut 2 ture cu masina pe Dealul Feleacului de la iesirea din Cluj (poate ati auzit de el pe la stiri ca sunt ff multe accidente in zona) si l-am intrebat ce parere are de motor si mi-o raspuns ca o sa am in curand probleme cu supapa de presiune de la turbina in rest pana in 2.000-2.500 trage neasteptat de bine la cati km are (190.000). si cand l-am intrebat o tras ca nebunu de motor ca o si sarit un furtun de la turbina (pe care nu l-am strans eu destul de tare). l-o pus inapoi el si l-o strans cand am revenit la reprez.

mai tre sa rezolv cu supapa aia care isi face din ce in ce mai simtita prezenta si o sa am un motor de nota 11. daca aveti sugestii va rog.....

si m-ar interesa si o caseta de directite noua sau sh la un pret bun (sau un kitt de reparatie a casetei de dir)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.