Help - Search - Members - Calendar
Full Version: temperatura ridicata
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
johnny94098
Am un opel vectra '95 1800cm, 90CP

Am schimbat acum vreo luna termostatul si termocupla pt. ca imi crestea mult temp. apei (la drum intins imi statea pe la 90, in oras crestea mai mult peste 95), acum dupa ce le-am schimbat apa imi creste la 95 la drum intins iar in oras............ ajunge si la 100 (ies aburi daca opresc).
Ce pot face?
Florin96202
Exact asa am patit si eu.....
1.schimba termocupla(care se deschide sub 90)se potrivesc cele de solentza
2.Verifica capacul de la vasul de expansiun,sa nu fie strans
ionut83652
nu e de la termostata ci termocupla care comanda ventilatorul e de vina aia nu comanda la timp
Alex-F1
De ce sa nu fie strans capacul de la vasul de expansiune??? blink.gif Dar cum trebuie {dupa tine} sa fie? Destrans, ca sa mai iasa presiunea? Si io am tot un Vectra A 1.7 TD din '95 si la mine intotdeauna acel capac este strans!!! Termocupla trebuie sa deschida mai repede, la temperatura mai joasa (sub 90).....si termostatul bineinteles trebuie sa fie bun, sa lucreze cum trebuie!!!!
TLS-09
QUOTE(Florin96202)
2.Verifica capacul de la vasul de expansiun,sa nu fie strans

Capacul se strange pentru ca, in situatia in care apa fierbe, exista un ventil in capac(pentru supraplin).Ventilul deschide si permite eliminarea suprapresiunii si a unei parti din apa doar in cazul in care aceasta fierbe.In momentul in care presiunea scade sub o anumita limita se inchide, astfel incat se evita pierderea unei canititati mult mai mari de lichid, aceasta ramanand acolo unde-i este locul, in instalatie.
Cu capacul desfacut in cazul in care apa fierbe se pierde o cantitate mult mai mare de apa (care este aruncata afara din instalatie) putandu-se ajunge la avarii grave ale motorului in urma supraincalzirii.
Mariustom
Așa cum ți-au zis și colegii mei, capacul de la vasul de expansiune trebuie să fie strâns.
Dar nu de la acel capac ai tu probleme, ci de la termocupla ce comandă ventilatorul ce răcește radiatorul. 90 gr C la drum e perfect.
Prima dată, încearcă să verifici dacă circuitul electric al termocuplei și ventilatorului e în ordine. Pentru asta, pune contactul și cu o șurubelniță încearcă să pui în scurt bornele termocuplei. Ventilatorul trebuie să pornească. Dacă pornește, trebuie schimbată termocupla cu alta ce închide la temperaturi mai mici, gen 86 gr C.
Dacă nu pornește, atunci trebuie verificat acel circuit, care cuprinde, probabil, și un releu.

Baftă la vânătoare :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.