Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chevrolet Aveo versus Fiat Albea
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
Pages: 1, 2, 3, 4
Arthur
Vreau sa-mi cumpar o masina noua si la bugetul la care il am plus la volumul pe care il doresc am ajuns sa aleg intre Chevrolet Avei si Fiat Albea. Nu stiu mare lucru despre nici una din ele. Care este parerea voastra, ce ar fi mai bine sa-mi iau. Urmaresc in primul rind sa fie fiabil motorul si sa nu am probleme de caroserie.
mugurel97263
Daca vrei un portbagaj mai mare iti recomand Fiatul(are peste 100l mai mult decat Aveo),precum si spatiul pt sofer care este tot mai mare la Albea.
In privinta motorizarii am inteles ca e mai bun Aveo(asta fiind si unul din motivele pt care l-am si cumparat),dar nici Fiatul nu e de lepadat.
octavian67510
...e chestie de gust..numai ca fiatul e mai scump..daca le iei in lesing..cel putin pana la 1 ianuarie asha a fost...la aceleasi dotari si aceessi motorizare plateam cam cu aprox 1500-2000 euro in leasing in plus...
..in rest fiecare cu problemele ei ca masina..
Arthur
mugurel, am inteles ca ai un Chevrolet Aveo. Stiu ca e nou aparut pe piata si prea multe referinte nu sint. Tu personal cum esti multumite de ea. Lumea zice ca e instabila, ca Fiatul Albea ar fi mai stabil, dar cele doua masini au aceleasi dimensiuni, si greutatea e la fel, de ce ar fi una mai instabila ca cealalta?
Asa cum am vazut Aveo e mai elegat inauntru , s-a dat mai multa atentie confortului.
Acum urmeaza sa aflu cit face revizia la 15.000km la ambele modele, ce preturi au piesele si o sa ma hotaresc. Aveo are o motorizare mai mica 1200cm (cel putin pe asta o vreau eu) nu de alta dar nu vreau nici consum mare si nici taxe mari de platit in urma lui.
Nu sint vitezoman si nu fac nici raliu cu masina mea, soar sa pot merge cu familia in conditii decente si dupa 100km sa nu ma dau jos in patru labe din masina.
Cipp
Ca posesor de Albea, vreau sa spun si eu ceva, daca te intereseaza. Masina e ok, atunci cand am luat-o am oscilat si eu intre Aveo si Albea, dar in vara lui 2006 taxele erau aberante, un Aveo Elite(parca) ajungea undeva la 13300 euro, ceea ce mi s-a parut exagerat, eu neavad posibilitatea de a face leasing. DAR! Nu mi-a placut la Aveo:

*motoare bune dar foarte lacome - consumul nu e puncul forte la Chevy
*piese destul de scumpe, datorita taxelor vamale care se aplica la fiecare componenta in parte
*spatiu interior elegant, dar un pic mai mic decat la albea

Ai vazut ca n-am spus nimic despre stabilitate sau despre *1/2 de la EuroNCAP pentru ca de la 60 km/h in sus esti expus in orice masina la un accident grav.

La Albea este o singura problema care ma deranjeaza si la buzunar: in Carnetul de Garantie se specifica faptul ca trebuie sa schimbi Kitul distributiei la 60.000 km SAU LA 2 ANI! din motive de praf, desi am inteles ca Fiat-ul foloseste curele pe baza de teflon, tehnologie avansata ( motorul de 1.4 MPI 77 CP este preluat de pe Grande Punto ), iar toata operatiunea duce la cca 1300 RON! Cred ca mai degraba este un fel de "extensie de garantie" pe care o cere importatorul roman, nicidecum slaba calitate a pieselor! In rest, prima revizie, la 20.000 de km costa cam 800 RON iar la fiecare 10.000 de km se schimba uleiul - 260 RON.

In rest, masina e ok, cum spuneam, 6% media consumului, 8-8.5% in oras - vara-iarna, 5% afara la 100 km/h si daca as avea bani mi-as lua tot un albea! Apropos, cand imi cautam masina, cei de la GTT nici macar nu s-au sinchisit sa-mi ofere un drive test! Nici cu Kalos nici cu Aveo, poate ma convingeau, mi-au prezentat masina in exterior, interior, portbagaj si pa! La AutoPerugia a fost o domnisoara care in 4 ore mi-a adus masina si a mers personal cu mine in afara bucurestiului, mi-a oferit masina in 6 zile, covorase, au fost amabili cu alte cuvinte! Alegerea iti apartine, ma bucur daca am putut sa te ajut! CIAO!
RUE
intre 1200 si 1400 cmc nu e mare diferenta la texe. uneori chiar nu e o diferenta.
mugurel97263
Arthur , desi e putin mai scump iti recomand totusi motorul de 1.4 si 94cp...nu e vorba de viteza cat despre puterea motorului , iar 20 de cai inseamna destul de mult.
In ceea ce priveste impozitul nu-ti pot spune cu siguranta daca e mai mare la 1.4 decat la 1.2 , dar din ce stiu din anii trecuti impozitul era la fel , pt ca se lua in calcul cilindreea astfel :1201 - 1400 cc ...deci ambele motoare se incadrau la aceeasi suma.
Cei de la Fiat ofereau posibilitatea de a achizitiona masina in rate in max. 2 ani , pe cand cei de la Chevy acordau 5 ani.
Acum ramane la aprecierea ta ce alegi...
octavian67510
...e ft grea alegerea...
..si io am oscilat intre...si am ales chevrolet...e mai ieftin..iar in perioada asta am vazut ca au un model la reducere..cred ca e in functie de dealer
chevy
Mai exista un astfel de topic in sectiunea "Versus". In al doilea rand este o "greseala" sa ceri o astfel de parere pe forum-ul Chevrolet. Doar n-o sa te astepti ca posesorii de Aveo sa spuna ca sunt proaste masinile lor. Am sa incerc sa fiu cat mai obiectiv.
Eu cred ca nu poti sa faci o comparatie intre o masina facuta in Europa de Est - pentru Europa de Est (Albea) si una comercializata pe intreg Mapamondul. Este o diferenta clara de tehnologie. Aveo este cu cateva clase peste Albea.
DESIGN: Aveo arata mai bine si la exterior si la interior (repet este parerea mea).
SPATIU: Ambele sunt la fel de spatioase. Cinci persoane stau fara probleme. Portbagajul mai mare al Albeii nu se justifica. Cei 400 de L ai lui Aveo sunt arhisuficienti.
MOTOR: Recomand motorizarea de 1.4 pe Aveo. Un motor mai mare nu inseamna neparat si un consum mai mare. Albea a venit la inceput cu motorizarea de 1.2 care s-a dovedit o varianta "submotorizata". In rest cred ca motorul de pe Chevy merita mai mult: bloc motor din aliaj, cuplu mai mare, putere mai mare. In cei 70.000 de km nu am nimic sa-i reprosej. Nu consuma un gram de ulei. Despre motorizarea despre Albea nu pot sa spun decat ca este un motor "de familie". Iti faci treaba cu el, la un consum foarte bun. Acum Fiat si Chevrolet sunt "sub aceeasi palarie": General Motors. E greu sa faci comparatii.
MECANICA: Cred ca la suspensii Albea sta mai bine. Sunt amortizate ceva mai binisor gropile de pe la noi. In schimb calitatea materialelor la Aveo este mult mai buna. Am facut 70.000 de km cu Kalos-ul meu si nu am schimbat placutele de frana (cred ca ajung la 100.000). Servodirectia este super la Aveo (se conduce foarte usor). La capitolul stabilitate cred ca ambele sunt la acelasi nivel.
SIGURANTA: Eu unul nu sunt obsedat de stele euroncap, dar pot sa spun ca daca alegi variantele Premium ai 4 airbag-uri + ABS. Este cam tot ce vrei la masinile din aceasta clasa. Zic ca ambele stau la fel.
INTRETINERE: Contrar multor pareri spuse mai sus, piesele de la Chevrolet nu sunt scumpe. Chevrolet este un constructor "de masa". Problema este ca la unele astepti cam mult (pentru un buton de lampa ceata am stat 2 luni). Elemente de caroserie si componente mecanice se gasesc in tara fara probleme (timp de asteptare maxim 2 saptamani). O revizie costa mai mult la Aveo (intre 300 si 600, depinde de dealer), dar se face la fiecare 15.000 de km, fata de 10.000 la FIAT. Fata de Skoda, Renault ambele au costuri reduse.
CAROSERIE: Cred ca Albea sta mai bine la capitolul vopsit si lacuit. Aveo se zgaraie foarte usor. In plus este o mare problema: daca te loveste cineva (sau o lovesti) ai sfeclit-o! Nu mai iese aceeasi nuanta. Codul de culoare din Coreea nu este acelasi cu cel din Europa. Este o mica diferenta, dar totusi sesizabila.
FIABILITATE: Fiat-ul a avut unele probleme. Despre Aveo pot sa zic ca este fiabila. La Fiat ma abtin. Daca la Aveo nu apare nicio problema in 30.000 de km (asa numitele problema de fabrica), atunci sa stii ca te tine.
GENERAL: Ambele stau bine la sistemul audio, scaunele sunt confortabile, la ambele ai probleme cu service-ul.
Ramane sa tragi singur concluziile.
Arthur
Va multumesc foarte mult pentru sfaturi, atit dana cit si iulian mi-au dat niste idei la care nu m-am gindit si clar ca trebuie sa le iau in considerare.
Am mai discutat intre timp cu un amic al meu care are firma de import piese auto. Dupa sfatul lui se pare ca oricare varianta ar fi OK deoarece la ambele modele el poate aduce piese la comanda. Asta deoarece fata de Renault de exemplu care nu comercializeza piese decit prin service-urile lor, astia au dat drepturile de fabricatie si la alte firme. Asa ca daca iese din garantie nu mai esti obligat sa te duci la service pentru ulei, o bucsa sau o bieleta de directie. Ajunge sa mergi din cind in cind la un test motor. Tot el m-a sfatutit insa sa mai astept pina in toamna daca nu imi este graba deoarece pina atunci se va regla piata auto din Romania, se va clarifica si chestia cu taxele si vor mai scadea usor si preturile la masinile noi mai ales la cele end-off. Si pina atunci aflam mai multe si despre Aveo.
mugurel97263
Nu cred ca este necesar sa astepti pana in toamna , piata auto se va stabiliza in 2-3 luni si se vor cunoaste cu siguranta si toate taxele ce trebuiesc platite , dar ai luat o hotarare inteleapta atunci cand te-ai hotatrat sa mai astepti.
Pentru Fiatul Albea gasesti mult mai multe informatii , dar Aveo este o masina relativ noua(facand abstractie ca de fapt e vechiul Kalos putin mai aranjat la exterior) si este normal ca in momentul de fata sa nu fie prea multe informatii despre el.
Peste cateva luni ,din ce in ce mai multi posesori de Aveo vor efectua reviziile de 15 000 km sau 30 000km si atunci vor fi mai multe pareri si ceea ce e mai important e ca nu se va mai da cu presupusul ci se va vorbi despre lucruri concrete.
Pana atunci iti urez informare placuta si sper sa-ti alegi ce crezi tu ca e mai bun....numai Chevy Aveo sa fie. biggrin.gif biggrin.gif :wave:
Arthur
Deocamdata sint decic pentru Aveo, cu ceva este mai ieftin, este mai spatioasa, ergonomica si cu un design modern. Am stat in ea si imi place mai mult ca Albea. Kalosul nu este o masina rea, am vazut referinte bune despre ea, apoi la categoria asta si la acest pret toate masinile sint cam la aceeasi calitate si performanta. Daca cu Dacia mea am mers 7 ani fara sa am probleme majore atunci si cu o masina din asta o sa ma duc atita. Dar pina pina prin Mai o sa stau dupa cum m-ati sfatutuit pina atunci as acum a spus Mugurel o sa apara primii cu reviziile si daca proprietarul e un om corect atunci o sa spuna deschis ce dificultati a intimpinat , ce ai place si ce nu la masina.
mugurel97263
Dupa cum am mai afirmat , momentan sunt putini cei care au facut peste 30 000 km cu Aveo si deci informatiile despre acest model sunt pur subiective si tin mai mult de imagine.
Si eu am cautat pe mai multe forumuri si topicuri pareri despre Aveo si daca era sa ma iau dupa ele nu mi-as mai fi luat masina. Sunt multe pareri pertinente , dar cele mai multe sunt in legatura cu Kalos care se pare ca este o masina buna.
Dar despre Aveo cele mai multe pareri suna de genul:
...."am citit pe site-ul x ca a luat nu stiu cate stele la impact..."
...."mi-a zis un prieten ca..."
...."am avut ocazia sa ma urc intr-un Aveo si am constatat ca...."
...."am avut ocazia sa merg cu Aveo vreo 30 km si mi s-a parut ca nu stiu ce se aude sau ca nu stiu ce bate".
Pe viitor te sfatuiesc sa urmaresti parerile celor care au Aveo de mai mult timp precum si pe a celor care au Kalos pt ca e vorba cam de aceeasi masina.
Parerea celor care nu pot trai din cauza acelei stele si jumatate obtinuta de Aveo la impactul frontal cred eu ca prea putin conteaza. Daca au tupeu sa se urce intr-un Aveo si sa dea cu el de perete , la viteza testului, si apoi sa spuna daca are o stea sau mai multe . Pana se va intampla asta nu cred ca are rost sa se faca atatea discutii pe tema acestui test (euro ncap) , mai ales ca , Kalos a iesit f bine la acesta.
Salutare si spor la informare![/b]
Arthur
Mazda, Honda, Toyota si Mitsubishi ocupa primele pozitii ale topului fiabilitatii, intocmit de societatea Warranty Direct.





Un studiu care a cuantificat problemele tehnice aparute la peste 450.000 de autoturisme cu varsta intre trei si noua ani arata ca masinile care pun cele mai putine probleme sunt produse in Japonia si Coreea de Sud.

Mazda este brandul cu cele mai fiabile autoturisme, potrivit unui studiu exhaustiv realizat de societatea Warranty Direct pe un lot de peste 450.000 de autoturisme cu vechime intre trei si noua ani din Marea Britanie si Statele Unite.

Cercetarea a luat in calcul defectiunile tehnice raportate la fiecare 100 de polite de garantie vandute proprietarilor cu masini cu varsta cuprinsa intre trei si noua ani.

Duncan McClure Fisher, managing director la Warranty Direct, apreciaza ca acesta este genul de raport pe care producatorii „ar prefera sa nu-l vedem”. Un motiv, spune el, ar fi faptul ca „informatiile prelucrate provin de la masini reale, care au facut kilometri reali”.

Primele marci europene: Mini si Citroen

In urma studiului s-a stabilit ca doar 8,04% din automobilele Mazda luate in evidenta s-au confruntat vreodata cu o problema mecanica. La mica distanta se afla Honda, cu un procent de masini cu probleme apropiat de 9%. Toyota, un al treilea producator nipon, completeaza podiumul cu un numar aproape dublu de defectiuni tehnice identificate.

Producatorii asiatici se evidentiaza aproape la unison, ocupand primele opt locuri ale acestei ierarhii si zece din primele 12.
Dominatia lor este intrerupta de doua marci europene, Mini si Citroen, clasate, in aceasta ordine, pe pozitiile noua si zece.

Autoturismele nemtesti nu au impresionat

Prima marca germana din top este Porsche, dar abia pe locul 16. BMW se plaseaza mediocru, doua locuri mai jos. Mercedes urmeaza la alte doua lungimi. Volkswagen (23) este surclasata de Rover (21), un brand trecut mai degraba in istorie, iar Audi (27) se afunda in periferia clasamentului. Fiat (17) surprinde cu o plasare in prima jumatate a ierarhiei, in fata majoritatii marcilor nemtesti cu o imagine superioara.

SUV-urile, la periferie

Potrivit rezultatelor decelate de Warranty Direct, peste o treime din autoturismele Renault cu varsta cuprinsa intre trei si noua ani au bifat cel putin o defectiune tehnica. Totusi, cel mai slab din acest punct de vedere se prezinta doua marci care au devenit sinonime cu segmentul SUV (4x4), Land Rover si Jeep. Conform studiului realizat de Warranty Direct, 44%, respectiv 46% din masinile care poarta aceste sigle aflate in colimatorul Warranty Direct le-au creat probleme proprietarilor.


Pe mine nu ma prea intereseaza chestia cu normele euro privind securitatea, asta o faci cind ai deja atitai bani incit iti permiti masini cu tot felul de dichisuri, eu nu am banii astia si mugurel are dreptate, nu il iei sa te izbesti cu ea frontal de perete, iar daca pe drum intra un magar in tine cu 100km/h poti sa ai toate securitatea din lume ca tot te faci praf.
In lista de mai sus Daewoo se afla pe locul 9 ceea ce spune ceva, deci 90% sint deja lamurit, dar uite ca discutiile astea sint bune tocmai pentru a lamurii astfel de lucruri. Apar sfaturi si idei demne de luat in considerare.
Arthur
Am gresit , m-am uitat gresit Daewoo e pe locul 11.




Ti-ai cumparat masina visata. Te-a interesat insa cat te va costa sa o tii pe drum?





Dincolo de pretul combustibilului si al taxelor de tot felul. Una dintre marile griji ale unui proaspat detinator de masina cand se apropie de pragul primilor 10.000-15.000 de kilometri este revizia obligatorie.

Desi nu ar trebui sa devina un factor de stres insemnat, din varii motive, impartite intre proprietar si furnizorul de servicii, drumul la service prilejuieste, nu de putine ori, situatii neplacute pentru clienti.

Nemultumirile pot porni de la simpla programare, care pare a nu se putea face niciodata intr-un interval rezonabil. Apoi se ajunge la chestiunile cu adevarat serioase. Calitatea interventiei, costurile acesteia sau conditiile rigide impuse clientilor.

Informeaza-te din timp

Este bine ca toate detaliile legate de cheltuieli sa fie aflate inaintea achizitionarii masinii. Dupa cum le spune si numele, reviziile obligatorii trebuie efectuate in perioada de garantie. Intre altele, pentru pastrarea acesteia. "Nu sunt deloc multumit de felul in care am fost tratat", declara iritat Pavel Berechet, posesorul unei masini provenind din spatiul ex-comunist.

Supararea clientului depaseste insa capitolul bune maniere: "Multi importatori ofera gratuitati in perioada garantiei sau promotii pentru piese de schimb. Aici nu s-a auzit de asa ceva, trebuie sa platesti totul", se lamenteaza el. Trebuie stiut ca fiecare producator, importator sau dealer este liber sa decida daca si cand este cazul sa initieze acest gen de campanii.

Pret umflat la service

In incercarea de a reduce costurile de intretinere, unii cumpara consumabile din comert, la preturi mai mici si se prezinta cu ele la service. Aceasta practica poate fi chiar mai paguboasa daca furnizorul de servicii nu executa interventia decat cu piesele proprii. Acelasi Pavel Berechet a simtit pe propriul buzunar:

"Am cumparat un bidon de ulei original, cu eticheta, sigilat. Era cu aproape 50a mai ieftin la magazin decat la service. Dar nu au vrut sa-l primeasca".

Situatia ar putea fi evitata cu un minimum de efort. Informatiile despre cheltuielile cu piesele, cu ora de manopera pentru fiecare revizie in parte ar trebuie sa fie furnizate cu atat mai mult daca sunt solicitate. Nu s-ar mai ajunge la situatia in care primirea chitantei sa fie prilej de revelatii neplacute.

"Manopera este foarte scumpa, iti rupe buzunarele!", se minuneaza Pavel Berechet, care incearca sa-si ia gandul de la cifrele care l-au speriat printr-o autoincurajare: "Am noroc cu o masina foarte fiabila, care pana acum nu mi-a facut probleme!".

Ponturi

> Inainte de a cumpara o masina, prospecteaza bine piata si nu uita sa-l intrebi pe vanzator la ce cheltuieli de intretinere trebuie sa te astepti;

> Afla daca exista oferte speciale care privesc respectivele costuri. Exista tot mai multe promotii ce merg pana la gratuitate pentru toata perioada garantiei;

> Atentie maxima la programarea pentru reviziile obligatorii. Din diverse motive, obiective sau subiective, service-urile autorizate sunt mereu ocupate si iti pot primi masina doar peste o buna bucata de timp;

> Depasirea limitei impuse pentru oricare dintre reviziile obligatorii aduce dupa sine pierderea garantiei;

> Discutiile cu mecanicii (atunci si acolo unde au loc) trebuie purtate cu hotarare. Uneori, lucratorii pot lasa impresia ca nu inteleg tot ceea ce le comunici. Alteori chiar nu pricep. In acest caz e mai bine sa soliciti o discutie cu un superior;

> Exista situatii in care o anumita piesa acoperita de garantie necesita reparatie sau inlocuire. Vei simti in anumite situatii o dorinta de a amana efectuarea interventiei, eventual pana dupa expirarea perioadei de garantie, cand va trebui sa achiti contravaloarea operatiunii;

> Consulta cat mai atent carnetul de garantie. Informatii care la prima vedere pot parea neimportante se pot dovedi ulterior foarte utile.
mugurel97263
In ceea ce priveste costul reviziei nu pot sa-ti spun mare lucru caci nu am facut nici una , dar ca titlu imformativ iti pot spune ca la GOLD&PLATIN GALATI revizia de 15 000 km este in jur de 500-550 RON(sursa fiind dealerul). Am vazut in topicurile care trateaza acest subiect ca,costul unei revizii depinde dealer , dar in general sunt cam apropiate.
octavian67510
...despre fiabilitate...se schimba lucrurile in romania...
..in tara noastra apar probleme pe care constructorii nici macar nu le visau...si ele apar desigur de la drumuri si combustibili...
...dar masinile facute in coreea au aratat ca sunt fiabile..iar in caz de probleme au costuri de intretinere mici...
Marius30562
Legat de revizii la Kalos cel putin (motor 1.4 16V) va pot spune urmatoarele:
- revizia de 15.000 (ulei Liqui Moly 5W40 + motor flush + filtru ulei + filtru aer + filtru benzina + filtru polen + une bec ceata ars + completare lichid parbriz si verificat antigel) = cca. 550 RON
- revizia de 30.000 km (acelesi ca si mai sus dar ulei Mobil 1 5W40 + verificat suspesii, directie, articulatii, + completat antigel + reglat faruri) = 440 RON.
Ambele in Sibiu, dar, la doua service-uri diferite.
La ultimul, ora de manopera pentru revizie Chevrolet este 25 RON.
La primul, era de 45 RON.

Dat fiind faptul ca motoarele sunt indetice si la Kalos si la Aveo, nu cred sa difere prea mult costul acestor revizii.
Diferenta este data nu atat de pretul pieselor cat de tariful pentru ora de manopera si tipul de ulei utilizat.
Arthur
Eu sint din Baia Mare si cam tot aici este si aici la EuroMotors care este dealerul lui Chevrolet. Adica as cum spune Marius. Dar nu asta este esenta, ceea ce este bun atit la Chevrolet cit si la Fiat Albea , ca gasesti piese la comanda, deci nu esti legat de reteau de service.
Cind imi va expira garantia eu nu cred ca o sa mai calc pe la ei in garaj. Am mecanicul meu, care este un meserias, fac comanda la piese si imi intretin masina la el. Pentru reglaj motor nu este problema pentru ca deja gasesti indivizi care vin cu LapTop si se leaga la computer si iti spune ce trebuie reglat si impreuna cu un mecanic priceput se face treaba si la juma pret fata de service.
De ex la Renault sau Logan nu gasesti piese de schimb doar prin reteaua lor si implicit esti legat de firma. Abia cind masina are vreo 10 ani incep sa vinda drepturile de fabricatie la piese si la altel firme.
Si acum la bugetul meu de max 8000euro doar astea 2 masini le-am gasit (logan am exclus datorita costului mare de intretinere si tablaria rugineste ca la vechea Dacie, am vecin cu Logan de 18 luni si deja are rugina jos la usi-cum va arta masina peste 7 ani?) Avei si Albea, care sa fie cit de cit si o masina de familie.
LA cit m-am documentat pina acuma se pare ca Aveo este mai promitator.
Arthur
Eu sint din Baia Mare si cam tot aici este si aici la EuroMotors care este dealerul lui Chevrolet. Adica as cum spune Marius. Dar nu asta este esenta, ceea ce este bun atit la Chevrolet cit si la Fiat Albea , ca gasesti piese la comanda, deci nu esti legat de reteau de service.
Cind imi va expira garantia eu nu cred ca o sa mai calc pe la ei in garaj. Am mecanicul meu, care este un meserias, fac comanda la piese si imi intretin masina la el. Pentru reglaj motor nu este problema pentru ca deja gasesti indivizi care vin cu LapTop si se leaga la computer si iti spune ce trebuie reglat si impreuna cu un mecanic priceput se face treaba si la juma pret fata de service.
De ex la Renault sau Logan nu gasesti piese de schimb doar prin reteaua lor si implicit esti legat de firma. Abia cind masina are vreo 10 ani incep sa vinda drepturile de fabricatie la piese si la altel firme.
Si acum la bugetul meu de max 8000euro doar astea 2 masini le-am gasit (logan am exclus datorita costului mare de intretinere si tablaria rugineste ca la vechea Dacie, am vecin cu Logan de 18 luni si deja are rugina jos la usi-cum va arta masina peste 7 ani?) Avei si Albea, care sa fie cit de cit si o masina de familie.
LA cit m-am documentat pina acuma se pare ca Aveo este mai promitator.
mugurel97263
Cred ca e prea timpuriu sa te gandesti la ce vei face dupa ce va iesi masina din garantie , dar solutia cu reparat masina intr-un garaj in spatele blocului nu mi se pare o solutie viabila . Ai trecut , totusi , de la vechea Dacie pe care o reparai cu un metru de sarma din primul gard iesit in cale , la o masina net superioara si care necesita niste cunostinte mult mai avansate de mecanica si chiar de electronica .
Asa ca desi intr-un service iti poti manca nervi din cauza incetinelii cu care lucreaza si a pretului mai ridicat , te sfatuiesc sa apelezi la un astfel de prestator de servicii , nefiind obligatoriu sa te duci neaparat la dealer ci la un alt service care executa lucrari si la chevy , caci pt lucrarea prestata iti da si garantie , ceea ce in garaj nu se intampla.
chevy
Arthur, la 8000 de euro poti sa iei un Kalos foarte bun, sedan, din 2005 -full option si inca in garantie aproape 2 ani. Eu cred ca este o solutie foarte buna.

Este interesant topul cu fiabilitatea. Mie unul nu mi se pare real. Cred ca este contrafacut. Faci studii pe masini in America si Marea Britanie si nu incluzi marci americane?

Mazda 6 anul trecut a iesit pe locul 2, in competitia "Morcovul de aur"., adica cea mai proasta masina din Germania. Este topicul pe la Masini sau News/Noutati.

Iar, apoi sa treci Kia si Nissan in fata celor de la Lexus? Hai ca pasta nu am cum s-o cred. Cei de la J.D. Power au scos Lexus 6 ANI la rand cele mai bune masini si vin astia sa rastoarne mitul? Nu tine.

Multe dintre marcile din top nici nu exista in SUA: Skoda, masinile frantuzesti, FIAT. In America cei de la Toyota vand alte modele care sunt foarte bune.

Daewoo au facut masini bune. Cam tot pe acolo apare si in topul celor de la J.D. Power, dar este vorba de Daewoo Coreea si despre marci care nu s-au vandut in Romania.

Este corect, dupa parerea mea, locul celor de la Honda. Fac intradevar masini bune si am auzit ca in Japonia iau depasit pe cei de Toyota la vanzari.

Preturile reviziilor de la Dacia nu sunt corecte. Cand am fost sa ma uit la Logan MCV, am intrebat dealer-ul si de costul reviziilor. Majoritatea costa aproape 250 RON, iar revizia de la 60.000 km - 1200 RON. (motorul este Renault, nu?!)
C Z R
Mai Iulica ma tot intreb tu esti dealer Chevrolet sau nu?
Afirmatii genul:"aveo este cu cateva clase peste albea" nu se bazeaza pe nimic, decat pe speculatiile tale subiective si atat.
Nu ai condus si nici nu ai mers, poate daca ai vazut cateva pe strada si crezi ca poti sa-ti dai cu parerea ca si cum ai fi specialistul nr.1.
Te anunt ca pe acest forum mai sunt experti in masini asa ca tine si rade toata lumea de ei.
Eu unul sunt foarte sensibil la asemenea aprecieri pentru ca intamplator am mers ceva vreme cu ele intr-adevar mai mult cu albea si diferentele nu sunt asa de mari intre ele, am mers cu versiunea de 1,2 de la chevrolet si este mai slaba ca motor, viteza si demaraj, materialele sunt acceptabile, loc mai mic ca la albea, portbagaj sensibil mai mic, caroserie mai proasta, aceasta fiind desigur si parerea mea si vezi nu m-am legat de design.
Arthur
Eu acum umblu inebunit cind la Fiat cind la Chevrolet , cred c s-au saturat ambii de mine. Sa ma ia naiba daca ma pot decide. Fata de Dacia nu le pot compara , ambele sint incomparabile. Daca le caut in diferente gasesc tot timpul ceva. Tin cont de sfatul vostru care este foarte binevenit. Acum dupa ce am citit ce a scris Alex Aka , nu pot s spun numai ca are dreptate, un amanunt care mi-a scapat, caroseria. Aveo are o tabla moale, usa din spate se flambeaza in dreptul minerului cu un singur deget. Fiatul e rigid, da impreia de solid, cred ca altcumva au proiectat structura pentru ca usile sin masive si sugereaza rezistenta.
Poate ca sint eu zgircit, si poate ca la altii le vin banii usor, insa eu i-am strins din greu si pentru mine si suma asta e mare si din acest motiv sint pretentios fata de o masina care defapt nu eset facuta pentru a fi pretentioasa.
Eu am 182 cm si m-am simtit mai confortabil in Chevrolet decit in Albea, acolo dadeam cu genunchiul de volan. In dotari standard Chevy e mai dotat. Masinile au dimensiuni exterioare identice in schimb la Chevy au impins bancheta mai in spate si au furat din portbagaj in detrimentul confortului. Asta nu e o problema , prefer sa am confort decit un portbagaj mare, la nevoie se poate monta una sus.
Concluzia este ca de cind oscilez intre aceste doua masini sint mai in ceata decit am fost la inceput. Poate era mai sanatos sa dau cu banul si ce iese , aia e si gata.
Marius30562
Cu promotia actuala, Aveo ofera mai mult in bani mai putini: motor mai mare 1.4 16 V 94 CP fata de 1.4 Fire 77 CP, dotari mai multe (in plus airbaguri laterale, climatronic, oglinzi electrice si incalzite, etc).
Pentru edificare, ai aici link-urile:
Pt. Fiat Albeea versiunea Dynamic + ABS + Airbag pasager + inchidere centralizata cu telecomanda + jante aliaj 14" = pret TTI = 10.974 Euro:

http://www.fiat.com.ro/configurator_pas4.php?model=17

Pt. Chevrolet Aveo 4 dr. versiunea Platinum (de top), cutie manuala - pret TTI 10.632 Euro:
http://www.chevroletgtt.ro/nou/aveo_4_usi_platinum.html
octavian67510
...e ft greu sa alegi..si e posibil ca dupa ce alegi si dupa ce iti cumperi...orice model..sa-ti para rau dupa celalalt...in sensul ca o sa-ti pui intrebarea...oare cu celalalt cum era...
...la orice problema..o sa te intrebi..oare celalalt model cum ar fi reactionat?..cred ca e important sa implici si familia in alegerea ta...ca oricum oricat te-ai stradui..nu esti mai sus decat ceilalti membri...e doar o parere...
filipescu82758
QUOTE(Arthur)
Eu acum umblu inebunit cind la Fiat cind la Chevrolet , cred c s-au saturat ambii de mine. Sa ma ia naiba daca ma pot decide. Fata de Dacia nu le pot compara , ambele sint incomparabile. Daca le caut in diferente gasesc tot timpul ceva. Tin cont de sfatul vostru care este foarte binevenit. Acum dupa ce am citit ce a scris Alex Aka , nu pot s spun numai ca are dreptate, un amanunt care mi-a scapat, caroseria. Aveo are o tabla moale, usa din spate se flambeaza in dreptul minerului cu un singur deget. Fiatul e rigid, da impreia de solid, cred ca altcumva au proiectat structura pentru ca usile sin masive si sugereaza rezistenta.
Poate ca sint eu zgircit, si poate ca la altii le vin banii usor, insa eu i-am strins din greu si pentru mine si suma asta e mare si din acest motiv sint pretentios fata de o masina care defapt nu eset facuta pentru a fi pretentioasa.
Eu am 182 cm si m-am simtit mai confortabil in Chevrolet decit in Albea, acolo dadeam cu genunchiul de volan. In dotari standard Chevy e mai dotat. Masinile au dimensiuni exterioare identice in schimb la Chevy au impins bancheta mai in spate si au furat din portbagaj in detrimentul confortului. Asta nu e o problema , prefer sa am confort decit un portbagaj mare, la nevoie se poate monta una sus.
Concluzia este ca de cind oscilez intre aceste doua masini sint mai in ceata decit am fost la inceput. Poate era mai sanatos sa dau cu banul si ce iese , aia e si gata.



decide cu inima, nu cum mintea... vezi in care te-ai simti mai confortabil si peste ceva timp...
la albea poti sa reglezi atat scaunul cat si volanul, eu am 1,87 si stau confortabil in ea... consum mic, garda mare
la aveo imi place interiorul...
arigato.gif
mugurel97263
Arthur....fortza sa fie cu tine! biggrin.gif
Ai sa te hotarasti tu intr-un final si atunci o sa avem ocazia sa stam de vorba cu inca un roman fericit(indiferent de alegerea pe care o vei face).
Daca vei alege Albea sper ca nu ai sa parasesti acest forum si poate deschizi un nou topic : Aveo vs Albea , sa ne dam si noi cu parerea ca niste meseriasi laugh.gif
octavian67510
...mai bine de banii pe care sa-i dai pe un albea...iti iei un suziki shift..
octavian67510
...sorry...IGNIS
C Z R
QUOTE(octavian67510)
...mai bine de banii pe care sa-i dai pe un albea...iti iei un suziki shift..



Te bazezi pe ceva sau pur si simplu sunt vorbe-n vant, vorba cantecului?
Mai bine mort decat comunist sau ce?? Esti haios! biggrin.gif

p.s. nici tu nu stii ce vrei sa spui sau faci rating la mesaje scrise? blink.gif
Cipp
E o vorba romaneasca care zice asa: daca dai cuiva un sfat si iese bine, nu vine sa-ti multumeasca; dar daca iese rau, apoi te pomeneste toata viata si inca 7 ani dup'aia! Lasati omul sa-si ia ce vrea: vrea motor? sa-si ia chevy, dar sa stie de la inceput ca o sa si consume! La dotari, variantele de top sunt asemanatore, diferenta e la bani. Eu ti-as propune, daca n-ai facut-o deja sa incerci un drivetest la drum lung - 2-3 km in afara bucurestiului! Eu am 1.88 si n-am ajuns inca sa dau cu genunchiul de volan, dar o sa ma straduiesc! Pana la urma alegerea iti apartine, nu te mai lua dupa gura targului!
chevy
QUOTE(Alex Aka)
Mai Iulica ma tot intreb tu esti dealer Chevrolet sau nu?
Afirmatii genul:"aveo este cu cateva clase peste albea" nu se bazeaza pe nimic, decat pe speculatiile tale subiective si atat.
Nu ai condus si nici nu ai mers, poate daca ai vazut cateva pe strada si crezi ca poti sa-ti dai cu parerea ca si cum ai fi specialistul nr.1.
Te anunt ca pe acest forum mai sunt experti in masini asa ca tine si rade toata lumea de ei.
Eu unul sunt foarte sensibil la asemenea aprecieri pentru ca intamplator am mers ceva vreme cu ele intr-adevar mai mult cu albea si diferentele nu sunt asa de mari intre ele, am mers cu versiunea de 1,2 de la chevrolet si este mai slaba ca motor, viteza si demaraj, materialele sunt acceptabile, loc mai mic ca la albea, portbagaj sensibil mai mic, caroserie mai proasta, aceasta fiind desigur si parerea mea si vezi nu m-am legat de design.


Bai, nene Alex! Citeste si tu mai bine ce am scris. Personal nu i-am dat omului nici un sfat. Daca ai Fiat nu trebuie sa fi asa "tafnos". Accepta ca sunt si alte masini mai bune. Nu cu mult, dar sunt mai bune.

Cand o sa gasesti pe Albea climatronic si cutie automata sa ma anunti si pe mine.
C Z R
QUOTE(Iulian74637)
Bai, nene Alex! Citeste si tu mai bine ce am scris. Personal nu i-am dat omului nici un sfat. Daca ai Fiat nu trebuie sa fi asa "tafnos". Accepta ca sunt si alte masini mai bune. Nu cu mult, dar sunt mai bune.

Cand o sa gasesti pe Albea climatronic si cutie automata sa ma anunti si pe mine.



Iulica ma amuzi nespus biggrin.gif Nu i-ai dat omului un sfat doar i-ai sugerat foarte clar ce sa-si cumpere, asta da diferenta blink.gif
Da accept ca sunt masini mai bune, dar nu chevrolet, in nici un caz.
Cat despre climatronic nu stiu sa aiba - nu am informatii, insa cutie automata exista(nu se cormecializeaza in tarisoara noastra), dar asta nu dovedeste in nici un fel ca este mai proasta.
Repet: am un prieten care lucreaza la unul dintre cele mai mari service-uri opel+chevrolet si sti ce mi-a spus despre chevrolet fara macar sa-l intreb eu!? atat: "este varza". L-am intrebat de ce si iata ce mi-a spus: au probleme cu timoneria, caseta de directie, caroserie proasta si alte amanunte tehnice. Singurul model care a spus ca e mai de Doamne ajuta este Lacetti.

P.S. Poate nu ma cunosti si nu ar trebui sa faci aprecieri, ce spui? Eu sunt obiectiv si am spus mereu care sunt defectele acestei masini si deja sunt ultra-cunoscute fata de aprecierile tale ca masina ta este perfecta.
Cipp
Cand o sa gasesti pe Albea climatronic si cutie automata sa ma anunti si pe mine.[/quote]

Sa stii ca exista asa ceva si iti recomand sa te uiti pe site-ul fiat din turcia. Din motive de marketing nu se aduce la noi ca sa nu se ''ciocneasca'' cu segmentul grande punto. Exista si o varianta diesel la albea de 1.3 multijet 75cp care ar fi dat putin peste nas mai celebrului 1.5dci de pe logan. La fel, nu se aduce la noi dar bubuie pietele emergente de asa ceva. Trebuie sa intelegi ca si aveo, si albea, si logan si multe alte exemple sunt masini care intra in segmentul 10.000 de euro, ceea ce in occident nu inseamna mare lucru. Acolo, o masina decenta pleaca de la 17.000 de euro, deci cele de 10.000 sunt considerate "low-cost". Din puncul meu de vedere, masinile sunt ok la banii pe care ii dai, problema este SERVICE-ul romanesc, unde dai de tot felul de probleme legate de mentalitate, competenta, corectitudine si alte alea. Iar problema la cutia automata cred ca o reprezinta consumul mare, albea a fost gandita ca o alternativa la logan si nu la aveo! parerea mea!
catalin99051
am aveo din mai 2006, varianta berlina, motor 1.2, 72 cp, acum am 21000 km...asa ca pot sa va impartasesc cateva din impresiile mele despre masina.Din punct de vedere al motorului toate au un defect din fabricatie supapele care nu inchid bine, pe la 12000 km au picat.FIIND IN GARANTIE AU REZOLVAT PROBLEMA CEI DE LA SERVICE DE PE TIMISOARA, APOI LA 19000 SUPAPA DE GAZE (EGR PT CUNOSCATORI), SA NU MAI ZIC CA IN ACESTA PERIOADA MI S-A APRINS BECUL DE DEFECTIUNI DE 5-6 ORI , DE FIECARE DATA TREBUIND SA MERG LA SERVICE SA IMI RESOFTEZE CALCULATORUL ....IN REST MASINA E OK , POATE SUSPENSIILE UN PIC CAM RIGIDE SI ZGOMOTOASE, O SA INCEAPA CAT DE CURAND SA TRONCANE, SISTEMUL DE CLIMATIZARE (AC) ESTE SUBDIMENSIONAT, VARA PE CALDURA NU FACE FATA, LA SISTEMUL AUDIO MI S-A DUS RDS, BOXELE S-AU INECAT, CAUCIUCURILE SUNT PE 55 SI SUNT F SENSIBILE LA BORDURI SI LINII DE TRAMVAI....POATE ATI ZICE CA NU AM AVUT GRIJA DE EA , DAR POT SA VA SPUN CA NU AM NICI O ZGARIETURA IN 9-10 LUNI DE MERS 80 % IN BUCURESTI. CONSUM MIC CHIAR FOARTE MIC(7 - 7,5 IN ORAS) IN CONDITII DE TURATIE JOASA (SUB 3000-3500) , DAR PUTEREA O SIMTI DUPA 4000-4500 .EU I-AM DAT SI 180 PE CEAS DE MAI MULTE ORI SI MI-A PLACUT CA STA DESTUL DE BINE PE SOSEA(AUTOSTRADA) DAR LA UN CONSUM ENORM ZIC EU....PER TOTAL E OK
_Theo_
eu nu pot sa confirm sau sa neg tot ce ai zis tu catalin... dar la AC gresesti... eu cand am mers asta-vara cu el la viteza 3 din 4 am inghetat in masina... iar la suspensii ai dreptate sunt rigide
chevy
Pentru baietii cu Fiat Albea as dori sa inchei aceasta polemica. Asta nu este decat un forum de discutii, dar cateodata limbajul nu este cel mai adecvat. Din partea mea va urez sa va bucurati de masinile voastre din plin. Fiecare alege ce crede de cuvinta, nu? Asa vorbe sunt multe.

Eu am descoperit unele chestii (si cu asta am sa inchei subiectul):
- la ora actuala Albea este mai scump decat Aveo si mai prost dotat (ma refer la modelele de varf ale celor doua marci). Daca ar mai veni cu climatronic, cutie automata sau motor diesel, pai cred ca nu s-ar mai vinde niciuna.

De altfel, conform statisticilor APIA, Aveo se vinde de 10 ori mai bine decat Albea. Oare de ce? Numai in luna decembrie s-au vandut peste 700 de unitati si s-a clasat pe locul 4 la importuri. Se pare ca multi nu gandesc ca voi!

La final ii urez lui Arthur sa faca alegerea cea mai buna pentru el si sa nu tina cont de niciun "sfat".
Cipp
Eu nu m-as grabi sa cumpar o masina doar luandu-ma dupa volumul vanzarilor! Nu inseamna ca, daca o apa minerala se vinde mai bine decat alta, este neaparat mai buna. Cred ca vanzarile tin de alte coordonate, nu fiindca masina e proasta sau buna.
Adrian99164
Am citi toate discutiile purtate pana acum... si chiar eram curios sa stiu la ce as putea sa ma astept de la Chevy meu... pana acum nu am avut probleme cu el... abia 4000 de km cu el... La inceput mi s-a parut ca papa cam mult dar acu s-a lasat consumul considerabil. Varianta 1.2 mi se pare totusi cam lenesa... oricum era de asteptat, as zice totusi ca 1.4 este mai buna nu neaparat pentru viteza dar si pentru consum si pentru o depasire fara a te "ruga" de ea, spatiul este destul de mare tinand cont ca au incaput fara probleme 5 persoane el (1.80 fiecare biggrin.gif ).

Confirm ca este cam rigida... dar la drum intins se aseaza destul de bine tinand cont de faptul ca garda la sol este destul de ridicata, sistemul de franare si directie se comporta exemplar si in rest numai cuvinte de lauda.

In ceea ce priveste Fiat Albea... nu prea ma pot pronunta... ideea este ca si eu am fost in aceeasi situatie a trebuit sa aleg intre cele doua. In final am ales confortul si estetica...

Bafta la alegere smile.gif :wave:
C Z R
QUOTE(Iulian74637)
Pentru baietii cu Fiat Albea as dori sa inchei aceasta polemica. Asta nu este decat un forum de discutii, dar cateodata limbajul nu este cel mai adecvat. Din partea mea va urez sa va bucurati de masinile voastre din plin. Fiecare alege ce crede de cuvinta, nu? Asa vorbe sunt multe.

Eu am descoperit unele chestii (si cu asta am sa inchei subiectul):
- la ora actuala Albea este mai scump decat Aveo si mai prost dotat (ma refer la modelele de varf ale celor doua marci). Daca ar mai veni cu climatronic, cutie automata sau motor diesel, pai cred ca nu s-ar mai vinde niciuna.

De altfel, conform statisticilor APIA, Aveo se vinde de 10 ori mai bine decat Albea. Oare de ce? Numai in luna decembrie s-au vandut peste 700 de unitati si s-a clasat pe locul 4 la importuri. Se pare ca multi nu gandesc ca voi!

La final ii urez lui Arthur sa faca alegerea cea mai buna pentru el si sa nu tina cont de niciun "sfat".



Conform spuselor tale:

1. Este o polemica intre noi: FALS;
2. Am avut noi "baietii cu albea" un limabj inadecvat: FALS;
3. Albea mai scump calitate superioara > Aveo mai ieftin calitate inferioara: ADEVARAT;
4. Daca ar veni cu toate dotarile nu s-ar vinde deloc: FALS;
5. Se vinde Albea mai prost decat Aveo: ADEVARAT.

Explicatii:
1."Polemica" intre noi este intre patimasii lui aveo si tolerantii lui albea: voi sunteti innebuniti dupa acesta marca si pentru voi este perfecta ceea ce denota perfectiunea ei, deci repet FALS.
2.Limbajul inadecvat inseamna jigniri, invective, injuraturi, limbaj mirc, ironie etc.
3. Albea este mai scump pentru ca are materiale si finisari mai bune, iar FIAT ca si grup este peste Chevrolet>>>traditia este indubitabila.
4. Daca ar veni masina cu toate dotarile ar avea clienti mai multi si mai diversi pentru ca dotari mai multe inseamna diversitate si interes mai mare.
5. Chiar daca Albea se vinde mai prost si nu contest acest lucru nu inseamna ca este mai slaba. Sa inteleg ca daca sunt in Romania putine rolls-royce-uri, maybach-uri, ferarri-uri, vipere etc. decat dacii, renault-uri, skode, hyundai-uri inseamna ca primele sunt mai proaste decat cele din urma? Acest rationament tine de fanatismul tau catre aceasta marca si este incontestabil demonstrat mai-sus.
chevy
Este un forum de discutii asa ca intreb:

Dana: De ce sa nu compari cele doua masini? Fac parte din aceeasi clasa, au cam acelasi preturi. Ai spus anterior ca Albea a fost facuta pentru Logan. Pai sunt diferente mari la vanzari. Sau sa intelegem ca Toyota (nr.1 la vanzari) sunt cele mai proaste masini din lume?

Alex: Este totusi prea mult sa ma faci fanatic. Ca sunt fan al marcii Chevrolet este altceva (asa cum tu esti fan Fiat). Si mie imi plac masinile italiene: Alfa Romeo, Maserati, Lancia. Eu iti propun sa vii cu argumente despre Fiat-ul tau. De ce spui ca este mai bun decat Aveo? Ce are in plus? Eu am Kalos 1.4 16V sedan, versiunea Platinum. Deci, la fel ca si Albea ta este model concurent (nu se mai fabrica versiunile). Cand m-am referit ca Aveo este cu o clasa peste Albea m-am bazat pe argumente. Cunosc foarte bine performantele masinii, provenienta pieselor si calitatea lor.
Asa ca astept povestea ta despre Fiat Albea 1.2 16V.
C Z R
Ma bucur ca-ti plac masinile iataliene si ca sa vezi ai enumerat marci ale grupului italian Fiat dar fara Ferarri care este piesa de rezistenta cea mai buna weird blink.gif

Auzi Iulian cu ce argumente ai venit pana acum? ca nu stiu ce sa combat blush.gif

Povestea mea despre Fiat e simpla: am vrut sa-mi schimb masina, venise timpul ei. Am avut de ales intre Logan, Kalos, Clio Symbol, Cielo, Astra, Accent, Fabia, Albea si mai erau cateva. Pe mine ma interesa sa aiba un portbagaj mare, sa fie de familie, sa fie comoda si sa nu uitam sa aiba rafinament.
Logan am zis ca nu din cauza designului si a faptului ca nu mai vroiam ceva legat de marca Renault.
Kalos a fost o optiune, dar nu-mi placea designul si avand un prieten care repet lucreaza cu astfel de marca mi-a spus nu asa am facut nu am cumparat.
Clio Symbol, cunosc masina si stiu calitatea ei asa ca nu.
Cielo nu si nu.
Astra super comuna dar masina f . buna, totusi nu.
Accent nu mi-a placut niciodata si nici brandul Hyundai recunosc ca nu.
Fabia isi luase cineva in familie deja asa ca nu.
Si Albea m-a pus pe ganduri caci vazusem exact cand imi alegeam masina o emisiune despre ea si chiar am citit mult pe net apoi.
Ca si multi alti stiam ca Fiat a decazuse asa ca nu stiam daca sa ma risc, apoi era si faptul ca se crease deja o mentalitate clara impotriva imaginii de marca.
Apoi designul este destul de deosebit, nefiresc, iesit din comun prin indrazneala lui.
Apoi alt factor a fost familia care a spus "Albea" fara nici un dubiu.
Am fost la test-drive si pot spune ca mi-a placut la nebunie, era altceva, de cand deschizi usa, la scaune, la comenzi, la materiale, la finisaje, la caroserie, la forma masinii, la portbagaj, si apoi la sunetul motorului care este unic este italian, este super, perormante bune, consum mic in oras doar la turatie mica, iar in afara repet ca am mai scris pe alt topic am scos la viteza medie de 110 km/h doar 4,5 %. Service f.bun, masina fara probleme si apropo m-am interesat, adica am venit cu foarte multi in contact inclusiv cu cartile lor de garantii si pot spune o masina superfiabila si fara probleme, era sa uit are niste frane cu abs+ebd absolut extraordinare.

Ca incheiere vreau sa-ti spun ca nu am nimic cu aveo sau cu posesorii ei sau cu tine insa exagerarea, fanatismul, impatimirea nu sunt atitudini bune, sunt contra dialogului intre oameni si nu duc decat spre regres.

P.S. Daca nu esti multumit de raspuns, te rog sa-mi pui intrebari punctuale si negresit iti voi raspunde.
chevy
Dupa ce am citit raspunsul tau, primul lucru care mi-a venit in minte este actuala reclama de la ALbea: Nce &EAsy, cu propietarul "iritat" ca cineva se ia de masinuta lui.
Oricum, dintre modele pe care le-ai enumerat: te felicit! Ai facut totusi o alegere buna. Dar, nu poti sa compari un amarat de motor de 1.2 cu cele de pe Alfa Romeo sau Ferarri. Zau, prea te-ai uitat la emisiunile cu masini. Si baietii de la Chevy au niste motoare pe modelele Corvette: mama, mama! Dar nu se poate face o comparatie.

Pot sa-ti spun ca motorul de 1.4 16V de pe Kalos sau Aveo este conceput in anul 2001 si face parte din grupa GM Family II, la fel ca si motoarele de pe Opel (Ecotec). Blocul motor este din aliaj usor, cea ce inseamna ca este foarte silentios. Are 94 de CP, la o greutate a masinii de aprox. 1,1 tone. Un raport foarte bun, nu crezi?

Iar, treaba cu problemele la Kalos (prietenul tau din service) este o tampenie. Fiind mai multe modele vandute de Kalos sau Aveo decat Albea este normal sa fie si mai multe cazuri de defectiuni. Eu am 70.000 de km (fata de 21.000 ai tai) si nu am schimbat nimic. Nici macar placute de frana, discuri, nimic, nimic. Ba mai mult, ca sa intaresc afirmatia mea iti spun ca modelul Kalos se afla pe primele 3 locuri in topul J.D.Power la capitolul satisfactie clienti, clasa subcompacta. Si tot in acest top, Chevrolet se afla pe locul 8 intr-un top al marcilor in care Fiat nici nu apare. Este vorba de anul 2004, daca nu ma insel.

Totusi nu mai convins care sunt atuurile de nemaipomenit ale Albeii. Date tehnice, statistici, performante.
Spre exemplu: cutiile de viteze de pe Kalos sunt de productie AISIN (Japonia) lider mondial.
mugurel97263
Fratilor....l-ati bagat pe Arthur total in ceatza! Vroia bietul om sa-l ajutati sa-si ia o masina si ati ajuns sa sustineti cu tarie masina proprie , nicidecum sa fiti impartiali.
Avem masini de 10 000 euro , ceea ce inseamna ca nu pot emite foarte mari pretentii , dar asta nu inseamna ca nu sunt bune. Si super masinile de peste 30-40 000 euro au problemele lor , atat de calitate a finisajelor cat si a fiabilitatii in exploatare .
Daca vreti sa ajutati omul sa-si faca o idee despre aceste masini(Aveo si Albea) atunci cand ii recomandati una din ele spuneti-i si partile bune si pe cele rele , nu cum faceti acum cand le scoateti in evidenta numai pe cele bune restul fiind date luate de pe alte forumuri sau de pe la prieteni sau nu mai stiu din ce statististici.
Putem realiza ceva constructiv daca vorbim fiecare despre masina lui si nu despre ce am aflat despre masina concurenta de la altii sau din reviste(cel putin asta e parerea mea).
Bafta!
C Z R
Iulian sunt "iritat" de cei care vorbesc despre un lucru pe care nu-l cunosc pe deasupra si cu multa impatimire.
Multumesc ca ma feliciti, dar cum ramane cu faptul ca kalos este mai bun ca albea pe locul 3 in topul vanzarilor, argument suprem al calitatii??? blink.gif
Nu pot compara amaratul meu motor de 1,2 cu cele de pe Alfa sau Ferarri ca nici macar nu am facut-o blush.gif dar nici macar extraordinarul tau motor care este special si a luat zeci de premii cu care nimeni nu e pus la curent :angel:
Da m-am uitat la emisiuni si am citit reviste de specialitate si chiar am mers cu multe masini, ca sa pot sa-mi dau cateodata cu parerea fata de tine care nu ai facut-o si iti dai cu parerea.
Motorul o fi bun nu zic si nu inteleg de ce compari cu motorul meu sincer, poate nu sti dar fiat are si el motor de 1,4 16v care are 95 cp, daca il aveam pe acela puteam sa ne comparam, dar asa putem compara motorul meu cu cel de 1,2 de pe aveo care este mai slab si performante mai slabe, corect? Sper ca-ti place corectitudinea ca pana acum nu prea ai fost.
Ferarri sa fim onesti este cu mult peste Corvette sau Camaro.
Cand nu-ti convine, ce spun eu sau altii este o tampenie. Stii ce cred eu ca tu nu traiesti in lumea reala asta cred. Prietenul meu lucreaza de mult acolo cand tu erai pe la scoala generala asa ca plz. scuteste-ma cu replici de copil caruia i s-a luat jucaria, adevarul este unul si nu mai multe.
Mi se pare normal ca Fiat sa nu apara intr-un asemenea top si chevrolet sa apara biggrin.gif , daca topul era facut de italieni sa fim sigur ca era unul corect dar asa e normal ca ea nici nu exista ca marca asa ca... lasa-ma cu topul asta ca am f multe exemple neadevarate din acest top.
Nici masina mea nu a avut probleme deloc deloc si placutele le-am schimbat ca asa am vrut eu, in rest absolut nimic, iar eu nu imi menajez niciodata masina, merg cat poate si crede-ma ca poate mult.
Ca date tehnice Albea este peste Aveo de 1,2, pentru ca nu ma pot compara cu cel de 1,4 16 v al tau cum nici tu nu te poti compara cu cel de 1,6 16 v cu 103 cp al Albeii. Portbagaj mai mare, viteza mai mare decat a ta te asigur, nu obosesti la drum lung deloc, sunetul motorului care este sportiv si foarte frumos, rafinamentul care lipseste cu desavarsire la tine si care se trage din faptul ca este o italiana cu design si sunet specific deasupra ratiunii si firescului.
octavian67510
..baieti...am o rugaminte..doar daca se poate...
..nu mai trimiteti mesaje asha lungi..plictisitoare.in care spuneti doar frustrarile voastre...
..hai sa discutam constructiv...
..multumesc anticipat...
..e doar o rugaminte.. arigato.gif
C Z R
QUOTE(octavian67510)
..baieti...am o rugaminte..doar daca se poate...
..nu mai trimiteti mesaje asha lungi..plictisitoare.in care spuneti doar frustrarile voastre...
..hai sa discutam constructiv...
..multumesc anticipat...
..e doar o rugaminte.. arigato.gif


am si eu o rugaminte sa nu mai citesti daca nu-ti convine si frustrat esti tu si nu noi ok?
chevy
Pentru Mugurel: Daca Arthur doreste argumente despre cele doua masini (mai multe decat cele prezentate aici), gaseste intr-un topic asemanator in sectiunea "Versus". Pentru informati mai multe despre Aveo sau Kalos sa vada topicurile "azi mi-am luat masina...Aveo Platinum" sau "Kalos la 70.000 de km - CONCLUZII".

Pentru Alex: Sincer, am zambit cand am citit mesajul tau. Ti-am spus nu pot sa-mi scot din minte reclama Tv la Albea. Cred ca astia de la Fiat va facut un spot pe masura. Cum se leaga cineva de masinuta voastra (sau cel putin vi se pare) cum deveniti super "nervosi".

Sa stii ca exista si masini mai bune decat Albea ta. Ai spus intr-un mesaj anterior ca nu-ti plac masinile Hyundai. Pai astia sunt numarul 6 mondial la vanzari. Vand milioane de masini si incaseaza miliarde de dolari. Cu un astfel de buget, chiar crezi ca nu-si permit 2 specialisti (poate chiar italieni) ca sa faca o masina? Sa stii ca noul Accent este mult mai bun decat noua Albea.

Cred ca amandoi suntem niste impatimiti ai automobilismului si foarte bine documentati (vezi si eu sunt corect). In privinta motorului de 1.2 de pe Aveo sau Kalos, ai dreptate. Este o prostie care face firma de ras, vechi ca si tehnologie. Cred ca s-a optat pentru el din rationamente economice (ca sa scoata masina mai ieftina). In America Kalos si Aveo se vind cu un motor de 1.6 16V de 106 CP (sau 110, daca nu mainsel). Daca nu ma insel Fiat nu este detinuta de catre grupul GM? (sper ca nu ai palit)

In privinta masinilor italiene sa stii ca sunt dezamagit. Singurele marci care au "blazon". Au o istorie fantastica, plina de PASIUNE si TEHNOLOGIE. Dar, din pacate, la ora actuala traverseaza momente critice (se spera o redresare anul acesta). Nu te supara, dar cei de la FIATau avut o perioada cand faceau masini proaste. Orice pasionat auto o stie. La ora actuala toate marcile italiene sunt depasite de concurenta:
- Alfa Romeo, in clasa premium, de Audi si de BMW;
- Fiat de catre Opel, Renault, PSA;
- Lancia aproape ca nu mai exista;
- Iar ceafa celor de la Ferarri sufla cu putere: Porsche, Aston Martin sau fratii de la Lamborghini (detinuti de grupul VW-Audi).
Sa stii ca exista la momentul actual modele americane mult mai bune decat Ferarri: Ford GT, Corvette etc.

Chestia cu service-ul, ca ma jucam in nisip cand nu mai stiu ce facea prietenul ala al tau sau topurile sunt chestii in care dai dovada de lipsa de bun simt (marea problema la romani, cum zice Basescu).
Arthur
Mugurel are dreptate, m-ati bagat in ceata rau de tot. Cind am citit ce a scris catalin cu supapele am cam ramas inghetat. Citind in continuare m-am mai linistit, poate era unul din 1000 cu bug-uri , ce sa faci se mai intimpla. Acum ma duc cu familia si in care ne simtim mai confortabili, pe aceea o vom alege. Tehnic mi-am dat seama ca e greu sa alegi, cele doua modele sint in aceeasi categorie. Dar deocamdata eu vad in Aveo mai mult ca in Albea, atit confort cit si design si mai ales dotari in varianta standard. Acum sa vedem ce decide familia. Oricum eu va multumesc pentru sfaturi. Am vazut ca au aparut polemici, oarecum normal. Eu indifenet de modelul pe care o sa-l aleg o sa fiu obiectiv si o sa spun ce este ok si ce nu la masina, asa e corect si trebuie lasate orgoliile deoparte, pina la urma e o masinarie, Nu are rost sa maschezi ceva ce nu merge OK sau are un bug.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.