Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vectra B vs Passat (B5) vs Audi A4 (B5)
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Skywalker
Cu motorizare numai pe benzina de 1,8 si 2,0l
Ma intereseaza urmatoarele:
1. fiabilitate
2. costuri revizii
3. consum carburant
4. piese de schimb
5. consumabile
orice alta parere pertinenta despre modelele enumerate mai sus, dupa cum a-ti observat toate modelele sunt SH. Pe mine ma intereseaza intre anii 1996 - 2000 (de atat am bani biggrin.gif )
florin55503
evident opelul va avea cea mai ieftina intretinere dintre toate. motorul de 1.8 de la opel de 125 CP e unul foarte reusit (desi daca ma gandesc la ani s-ar putea sa fie cel de 116 CP) e unul foarte echilibrat cu masa masinii cu un consum doar putin peste cel de 1.6

am mers si cu cel de 2.0 16 V de 136 CP (mare prostie ca l-au inlocuit pe cel de 150 CP care a fost o scurta perioada pe vectra A). trage bine, in oras mi-a spus proprietarul ca iintre 12-15 in maxima aglomeratie. depinde de cum se da la ea. in afara 7-8%

la passat recomand motorul de 2.0 care e celebru pt fiabilitatea. a avut un unchi un passat cu un motor din asta acum ceva timp cand nu era aglomeratia asta si nici pretul asta la benzina si se plangea de consum. dar nu stiu exact ce insemna acest consum
HalbaSus
O fi motorul de 2.0 de pe passat/audi fiabil... dar 115 cp... c'mon... Mai degraba 1.8T de 150 cp.
T u d o r
Sau 1.8 fara turbo, de 125 cai parca. Din cate stiu era pe Audi A4 din generatia solicitata. Daca nu ma-nsel, e vorba de vestitul motor cu 5 supape pe cilindru. Mai interesant decat 2.0 de 115 cai.
Cat despre Opel, as zice ca la generatia respectiva motorul de 2.0 avea 115 cai, e acelasi motor care a fost pus si pe Espero pentru Europa. Sper sa nu gresesc. smile.gif

Recomandarea mea e A4 cu 1.8 20v.
HalbaSus
Eu am avut si Vectra B (ce-i drept cu motorul 2.0 DTL) si acum am A4 1.9 TDI (B5).
Nu o sa vorbesc despre motoare pentru ca in cazul nostru e irelevant, mai ales ca e vorba de o diferenta foarte mare de putere.

Comfort:
- Ambele masini au o suspensie rigida, departe de a fi comfortabila, in ambele masini pozitia de conducere e OK.
- Locurile pe bancheta din spate in opel sunt generoase comparativ cu intreaga clasa medie, in schimb la Audi locurile din spate sunt mai mult formale, in spatele meu incap greu alte persoane adulte.

Tinuta de drum:
- Ambele masini stau destul de bine pe viraje, dar se simte superioritatea audi-ului (dar asta doar in conditii de fortare a limitelor).
- Cutia de viteze e net superioara la audi, la opel e chiar mai imprecisa decat cutia renault de pe supernova

Finisari & design interior:
- Aici castiga detasat audi-ul, atat din punct de vedere al designului cat finisajelor. De asemenea amplasariea comenzilor este ergonomica, toate sunt acolo unde te-ai astepta sa fie, in plus combinatia de lumini alb/rosii arata mult mai bine decat lumina galbena din opel, care e plictisitoare in cel mai bun caz - de-a dreptul hidoasa dupa parerea mea. Asta ca sa nu mai zic de display-ul computerului de bord din opel care la mai toate opelurile mai vechi pe care le-am vazut avea portiuni arse.
- Comparativ cu alte masini din acest segment (spre exemplu VW passat, ford mondeo, etc...) nici opelul nu sta rau, dar e departe de A4.

Portbagajul e imens la ambele modele.

Ca si fiabilitate nu pot sa ma pronunt pt ca audi-ul a fost luat de nou iar acum are spre 45.000 km iar opelul l-am condus de pe la 160.000 km pana pe la 200.000, acum e masina de firma si deja pica toate de pe ea: s-a rupt (a doua oara in vre-o 6 luni) suportul motor, cutia de viteze e pe spate (niciodata nu a fost ea foarte precisa dar acum nu mai intra in a 5-a si din a doua sare), frana chiar si dupa ce am schimbat discuri/placute/saboti e destul de ineficienta (comparativ cu A4)... am un prieten care dupa aproximativ acelasi numar de km cu un A4 1.9 TDi 100 cp (tot din aceasi perioada ~ 1997) a avut probleme doar cu debitmetrul.
Skywalker
Bun, hai sa mai bag o masina aici: Mitsubishi Galant anii 1998 - 2000
Vad ca vectra B cam are ceva hibe dar despre Passat-ul B5 chiar nu stie nimeni nimic?
florin55503
vectra B pana in 99-2000 a avut unele probleme(boli ale copilariei care s-au rezolvat mai apoi). dar nu se poate compara opelul cu audi. depinde si in stilul in care a fost condusa masina, daca s-au schimbat consumabilele la timp etc.

un punct in plus pentru passatul B5 e faptul ca a impartit multe din componente cu a4. (la urmatorul model B6 lucrul asta nu s-a mai intamplat)

o problema de care ar trebui sa te interesezi.nu stiu daca suspensia de pe B5 e aceiasi cu cea de pe B6, pt ca cea de pe B6 a avut si are probleme cu drumurile din RO, desi este o suspensie foarte confortabila.
HalbaSus
O alta problema care am omis-o la vectra B (dinainte de 99 parca) - rugina... ai rugina la praguri grupa mare.
Suspensia de pe A4 B5 este multilink, si intr-adevar a avut probleme de fiabilitate pe drumurile noastre, dar eu cred ca la o folosire cat de cat atenta nu creaza probleme, eu am avut probleme cu suspensia de pe opel desi nu era multilink, dar gropile noastre nu iarta nimic biggrin.gif.

Pe A4 suspensia este moderata, dar in nici un caz comfortabila, e ceva mai comfortabila decat la vectra, dar diferentele sunt minore. La passat nu stiu cum e, posibil sa aiba o setare orientata mai mult spre comfort.
Skywalker
Asta e Passat-ul B5 fabricat incepand cu 01/97 la asta ma fascineaza motorul 1,8T 150CP dar e bun si ala de 125CP, ca pret sunt undeva la 4000 euro.
Skywalker
Asta e Galantul, nu pre tiu multe despre masina.
T u d o r
Despre Galant nu cred ca stie multa lume, e o masina rara in Romania. Mie mi-a placut totdeauna aspectul agresiv, de pana. Stiu ca avea montat motorul 1.8 GDI de 125 cai, un motor vestit la vremea cand a aparut, cu injectie directa (daca nu ma insel, a fost primul motor cu injectie directa pe benzina din epoca moderna). Sunt convins insa ca tocmai datorita raritatii lui vei intampina dificultati in gasirea pieselor si mai ales in depanarea profesionista. smile.gif
Sustin in continuare Audi-ul. biggrin.gif
Skywalker
Audi imi place si mie dar pretul fata de Passat este cu 30-50% mai mare si nu-mi permit. Varianta cu Audi ramane atata timp cat mi se demonstreaza de catre proprietarii masinii ca este una fiabila care nu se strica repede.
HalbaSus
QUOTE
Varianta cu Audi ramane atata timp cat mi se demonstreaza de catre proprietarii masinii ca este una fiabila care nu se strica repede.


Cand iei un SH, indiferent ca e toyota (printre primele marci in toate sondajele de fiabilitate) sau mercedes (obisnuit printre ultimele), si indiferent daca are 1 zi si 10 km sau 10 ani si 250.000 km, nu poti sa stii daca se va strica sau nu... e o ruleta ruseasca absoluta... poti sa iei cea mai intretinuta masina din cel mai fiabil model al celei mai fiabile marci si sa ti se strice a doua zi sau poti sa iei un harb neintretinut, eventual frantuzesc biggrin.gif , adus de samsari, cu kilometrajul manarit, si sa te tina fara probleme 10 ani.

Daca e vorba de fiabilitate
- Audi si VW sunt cam la egalitate (doar e vorba de aceasi masina in principiu), piesele sunt relativ scumpe la ambele dar ai service asigurat cam peste tot. Ambele sunt masini bunicele cu un plus pentru audi.
- Opelul nu exceleaza la fiabilitate dar nici nu m-as plange de el (cel putin de cel pe care l-am avut), in schimb ai piese extrem de ieftine si service-uri gramada.
- Mitsubishi galant nu mi-as lua (chiar daca mi-a placut tot timpul modelul) din cauza ca daca ti se strica, o sa gasesti greu piese si mecanici pentru el.
_Constantin_
Skywalker nici eu nu as alege Galant din acelasi motiv ca si Halba, piesele se gasesc greu si mecanici priceputi nu o sa prea gasesti. Experienta mea personala se rezuma la Passat. Un bun prieten din cluj a cumparat un asemenea passat la 150.000 km, masina adusa de peste hotare. A bagat bani in ea dar nu exagerat. Pana acum, in 80.000 km care i-a facut el cu masina, a mai bagat circa 1000-1500 euro. Pe langa consumabile a trebuit sa schimbe cate ceva la suspensie, insa nimic extraodrinar( bucse) si parca ceva pe la ambreiaj.

Sincer exact cum a spus si Halba e posibil sa cada si o masina noua, tine de noroc asta. In orice caz nu o sa cada turbina sau amreiajul de 10 ori intr-un an. La orice masina second o sa trebuiasca sa mai schmbi cate ceva.

In concluzie as merge pe Passat, piesele sunt mai ieftine si din ce am vazut eu ... e si putin mai confortabil. smile.gif
Skywalker
Gata, am hotarat, schimb masina. Anul asta ar fi ideal biggrin.gif
Vand Vectra mea mai pun/adun ceva bani si-mi trag un Passat B5 de prin 1998 - 1999 de 1,8 125 cp sau 1,8T de 150 CP - astea sunt undeva la 4-5000 euro in Germania.
Astept sa vad ce va fi cu TAXA APIA si dupa asta ma decid, sper sa nu pierd, la Vectra primesc acum 3.500 euro repede.
Skywalker
De schimbat masina tot o schimb dar dupa multe cautari am ajuns la concluzia ca tot mai bun e Opel-ul in specia din cauza pieselor mult mai ieftine decat la Passat. Am inteles ca la Vectra B toata directia este la 40% din pretul de la Passat.
Asa ca revin asupra deciziei si raman la Vectra B din considerente pur financiare. Imi place mai mult Passat-ul dar am vazut ca intretinerea masinii costa mult peste posibilitatiile mele financiare.
Deci masina va fi Opel Vectra B intre anii 1998 - 2001 benzina motor X18XE de 116cp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.