Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Directia merge foarte greu !!!!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
cosmin - constantin88637
Salut,... o nuoa problema, o noua rugaminte la voi baieti sad.gif. Cand am achizitionat Ladita eram foarte multumit de dirctia ei, mergea foarte usor si era foarte sensibila , dar dupa un an de zile a inceput sa mearga f greau faceam bicepsi la ea, iar cand am vrut eu sa fac o reparatie capitala am luat si un set de capete de bare + baraaia care le uneste, le-am montat ca sa aflu cu stupoare ca acuma directia merge si mai greu, mecanicul meu mi-a zis ca treb reglata din capete de bare am desfacut si bagat capetele de-mi ieseau ochii, intr-un final : masina trage dreapta tarishor mai ales la calcarea franei ma rupe trage volanul dreapta ( ma iau la bataie cu el smile.gif )bine aici sa zicem ca tre sa mai scoatem capatul de bara dreapta dar totusi dece se misca asa greu volanul nush parca e fix, tzapan, ma gandesc sa nu fie din caseta, cum pot verfica caseta de directie sau poate trebuie sa o ung nush ce sa zic, pai dacia lu tata invart volanul cu o mana :evil: , dar imi este ciuda ca stiu ce bine mergea cand am luat-o, apoi intr-un an sa se intapanesca asa de tare, am crezut ca daca i-am schimbat cap. d bara voi face ceva dar cred ca mai mult am imbulinat-o, am mai crezut ca sunt piesele noi dar deacuma s 3.500 km de cand le-am pus shi tot asa merge. Vreun sfat Horica :pray: sau voi baieti care va pricepeti, va rog mult :wave:
mike.omega
1. Daca trage intr-o parte la franare inseamna ca ai franele reglate prost => nu franeaza cu aceeasi putere smile.gif
2. Presiunea in pneuri?! O sa razi! dar face minuni tongue.gif
3. Eu cel putin, la dacie, am pe axul volanului o bucsa in cruce, care in timp s-a stricat si aveam joc in volan enorm si era si greu de manevrat. Am schimbat bucsa respectiva si s-a simtit imediat biggrin.gif

La capete de bara sau mai stiu eu ce nu ma bag ca nu cunosc blush.gif
Mariustom
1. Are dreptate Mike tongue.gif
2. Modificări/înlocuiri la direcție se fac DOAR dacă DUPĂ se verifică unghiurile de direcție. Dute și verifică-le și vei fi surprins de ce vei găsi blink.gif
3. În casetă TREBUIE să ai tot timpul ulei, care se completează prin acel dop/șurub ce se află înfiletat pe capac (ATENȚIE, nu cel din mijloc blush.gif )
4. Cât privește reglajul casetei de direcție, citește ce am scris aici, sper să te ajute: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p...ighlight=#79556
5. Baftă biggrin.gif
cosmin - constantin88637
Te rog frumos marius , potzi sa fii o idee mai explicit, deci scot dopul ala prin dessurubare sau cum, trece prin el surubul din mijloc la care nu tre sa umblu, nu prea am intzeles cine sie ce mai fac sad.gif pe acolo
TLS-09
Puneo o poza Mariustom ca e mai simplu asa!Marcheaza locul si omul se descurca.
Horia49540
e foarte bine ce te-au sfatuit si mike si marius
deci: sa ai 1,7 atm fata si 1,8 spate al cauciucuri
desfa surubul mai mic si mai din lateral si vezi daca ai ulei, daca nu - pune ulei de transmisie bun, nu romanesc
daca ai joc mare in volan se regleaza de la surubuul cu piulita si saiba stea din centru - de la linkul spus de Marius
LASA CAPETELE DE BARA IN PACE! eventual scoate-le aparatorile de cauciuc, pune-le vaselina, ca rusii nu mai pun, apoi mergi la service sa-ti faca ei geometria, ca altfel faci munca lu' Sisif si strici si masina!
daca nu e reglata perfect directia rozi cauciucurile repede, nu ai nici directie, stabilitate etc.
ps - ai cauciucuri bune sau romanesti? sa nu fie prea late (max 165 sau eventual 175...)
succes :wave:
Horia49540
ps - ca sa te linistesti - la tine problema e din caseta, capetele n-au nimic, unge-le, vezi ce are caseta, regleaza directia si o sa mearga
succes :wave:
Dragos56563
@Horia:

In legatura cu presiunea din pneuri. Daca mai stii tu, presiunea asta este data in carte pe dimensiunea de pneuri cu care era incaltata masina cind venea din fabrica. Iar cauciucurile cu care venea din fabrica erau mult diferite fata de ceea ce avem noi acum pe ele. Adica era 155 pe 13, numai ca talonul nu era 70. Era mai degraba 90. In cazul asta, presiunea din pneuri nu mai este aceeasi. Eu la 165/70/13 merg cu 2 atm all the way. Taica-miu la Skoda Felicia 165/70/13 merge cu 2,3 atm peste tot ( asa scrie in carte ). Intrebare : de ce ?

:wave:
Horia49540
pt ca la un cauciuc mai mare/lat ai alta repartitie a greutatii pe fiecare cm al anvelopei
si mai e o chestie: presiunea din carte e data pentru cauciucuri...diagonale, noi acum avem radiale, deci poate ca nici asa nu e bine blush.gif
ar fi interesant:
- colegii care au 1500 (care din care stiu venea incaltata cu 165/13) sa ne spuna cat scrie in carte sa se umfle rotile
- daca vreunul din colegii care au lada 2105/2107 (parca Piatra Neamt are asa, nu? biggrin.gif ) are cartea tehnica sa ne spuna si ei cat scrie acolo...
stiu ca la daciile vechi erau date diferite de umplat roti: pt diagonale si pt radiale...
oricum eu merg cu cauciucuri 155r13 de aceeasi dimensiune cu cele originale (am masurat lungimea cercului cu centimetrul cand am luat cauciucurile, e sunt cativa mm diferenta parca...) cu 1,7 fata si 1,8 spate si sunt super multumit!
si cand aveam la inceput "tractoarele alea romanesti" de 175/70r13 tot asa le umflam si iar eram super multumit...

dare ca fapt divers, despre calitatea cauciucului: cu alea romanesti mai late nu aveam asa frana buna ca si cu astea slovene mai inguste...dinpotriva :bash: biggrin.gif :wave:
Costel97283
in tirg poti gasi piese noi-caseta dir. cu 100 lei noua
vf. directia dupa sivei multumit blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.