Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi la cumpararea unei Laditze
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Matei93575
Ma gandeam sa deschid un topic cu acest subiect poate ca sunt unele topicuri care mai ating acest subiect dar aici sa se adune toate sfaturile.La ce trebuie sa fim atenti la cumpararea unei masini?Care sunt punctele slabe ale caroseriei?Cum se poate stabili cat de cat starea reala a motorului.Banuiesc ca la comfort 1500 e superior fata de 1200 si la performante.Dar la consum?Astept reactiile voastre si sper ca oricine vrea sa cumpere o Laditza sa gaseasca aici lamuriri si sa faca o alegere buna biggrin.gif
Cosmin65397
Salve! Caroseria puncte slabe nu ar avea...dar tinand cont ca Lada e veche de 20 si ceva de ani rugina cred ca apare peste tot, predomina in fata in coltu de sus al aripi si pe la rama de la ochelar de la far ...aici sare cel mai repede in ochi ...te poti uita la praguri sa nu fie coapte, sa nu aiba gaurle ca altfel pa pa I.T.P si in interior in partea de jos a stalpilor de la usile din fata , te mai poti uita de rugina pe la compartimentu motor ..pe la gaurile de fixare la amortizoare, la contraaripi...Cam pe aici sa te uiti ..zic eu ..daca mai sunt alte locuri poate ne mai ajuta si colegii forumisti...
La motoras cred ca Horica e in masura sa zica se pricepe si stie....
bafta!
Cosmin65397
ai aici o pozutza...
Horia49540
Verificarea unei masini la cumparare e delicata si e bine sa fie facuta de un specialist
Dar in lipsa de asa ceva facem fiecare dupa cum ne taie capul biggrin.gif
Eu asa as face la o lada (si nu numai)
- examinat caroseria – cum foarte bine a zis Cosmin, + dat capitonaj podea + portbagaj jos si vazut urme de accident, dat cu pumnul in contraaripi etc pt a vedea daca au fost chituite
- daca suspectezi ca o portiune a fost chituita mult iei un magnet si il plimbi pe acolo – unde e tabla o sa prinda, unde e doar chit o sa « scape »
- - o persoana sta sub masina (langa) si o alta zguduie puternic pt a observa daca nu se misca lonjeroane ruginite etc la socuri
- examinat masina pe dedesubt pentru eventuale lovitui de la gropi etc.
- vazut interiorul – uzura volanului, a schimbatorului (asta nu prea se vede ca e din plastic dur si tine mult…), scaune, verificat ca merge tot – climatizare, comenzi bord etc.
- se apuca (2 persoane) de bara din fata si apoi spate, se balanseaza puternic sus-jos de 3-4 ori si se da drumul brusc : masina tre sa se opreasca din balans dupa max 2 oscilatii, altfel amortizoarele sunt uzate(la o lada buna se sopreste dupa prima oscilatie)
- o persoana sub masina pune mana pe fiecare cap de bara in timp ce alta misca tare de volan stg-dreapta : capetele nu tre sa aiba nici cel mai mic joc, altfel vor trebui schimbate in curand…
- la fel si la pivoti : aici ori se misca/apasa de masina, ori cel mai bine se ridica pe o capra (cric stabil, sa nu cada masina smile.gif smile.gif si se misca de roata tinand de partea superioara si inferioara a rotii ; de obicei pivotii de jos uzati se simt in ers, cand bat tare si azurzitor (pastrand proportiile de rigoare smile.gif)))))))))))

proba de drum
- se umpla rotile la 2 atm pe fata si pe spate – asa vei simti mai usor batai in suspensie, cauciucuri su probleme, amortizoare duse etc.
- se porneste motorul rece (rece, fara sa mai fi fost pronit in ziua aceea ! – asa e ideal) si se asculta pt eventuale batai in motor etc.), dupa pornire socul se inchide 2-3 mm si motorul trebuie totusi sa mearga bine
- se pleaca cu masina si se vede : cum se incalzeste motorul, cum trage, cum accelereaza (lin sau cu zmucituri – asta se face din reglaje, nu e grav)
- se asculta batai in suspensie, sirectie, se merge pr drumuri proaste
- se mai asculta : zgomot diferential (pt asta e bine sa stai in spate si sa asculti si cu geamul deschis si apoi cu el inchis), zgomot ruklment cardan, rulmenti roti etc.
- se merge si tare, si cu acceleratii puternice, dar si incet, si cu acceleratii line (de ex. de la 5 la 40 la ora intr-a doua) ascultand cu atentie ce se intampla
- cutia de viteze tre sa se asctioneze usor, acceleram de cateva ori brusc in fiecare viteza sa vedem daca sare din viteza (nu tre sa sara, evident!)
ambreiajul tre sa fie lin si progresiv
- se face stanga dreapta de volan in mers (nu la 1000 la ora !smile.gif)))))) pt a observa uzuri in suspensie-directie etc.
- dupa ce s-a incins bine oprim si ne uitam la motor : nu tre sa aiba scurgeri de ulei, piese atasate slab (suruburi lipsa etc.)
- punem mana pe frane : in spate nu tre sa fie incins dupa un drum in oras, in fata tre sa fie caldute

tre apoi sa calculam ce nu e in ordine si cat costa reparatiile, pe care sa le scadem eventual din costul de achizitie – dar la cat costa o lada daca mai scadem si astea tre ne dea vanzatorul bani sa-i luam masina smile.gif)))))))))))))))))
oricum, merita muuuuult mai mult sa luam o masina cu o caroserie cat mai buna, chiar daca are mecanica mai slaba… decat o mecanica super dar cu o caroserie cazuta…
succes

ps – daca am uitat ceva va rog completati, e spre binele nostru al tuturor
gabriel cretu
e scris foarte bine......asa ar trebui verificata o masina la cumparare.....si mai simplu este sa te duci in targul vitan si te rezolva ei pe stand am inteles ca e scumpicel dar profesionist.....pentru o Lada probabil costul testului e echivalent cu al masinii biggrin.gif dar stai linistit.......
Acum , daca e sa "treaca" tot ce a scris Horia parerea mea este ca trebuie sa te pregatesti de ceva parale.......nu sunt sigur ca cineva care a pastrat o masina in perfecta stare atatia ani o vinde pe nimic........de obicei sunt batrani,foarte atasati de ele,si e super dificil sa-i faci sa se desparta de ea........eu iti spun din proprie experienta ca am negociat (m-am rugat,mai bine zis) DOI ANI ca sa o pot cumpara..........!!!!!!! iar ca bani n-are rost sa va spun ca lumea ma crede "cu capul".....
Dar daca iti place si vrei o masina ieftina si trainica e alegerea buna.....cred,daca vrei o masina performanta,spectaculoasa......reorienteaza-te.....
Ca idee intr-adevar cauta o caroserie foarte buna,sunt putini care sunt in stare sa faca reparatii spectaculoase,si sunt foarte scumpi daca-i gasesti , la mecanica ii poti cumpara eventual un motor nou si ai rezolvat treaba pentru 10 ani......... biggrin.gif
Horia49540
asta asa e, e aproape imposibil sa gasesti o masina la varsta ei in stare foarte buna, care sa stie "sa raspunda la toate intrebarile"
dar oricum aceste verificari tre facute

Gabi, ai spus-o super: reparatii spectaculoase biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Matei93575
Salut!SE mai gasesc eu am gasit la un batranl aici in Tg-Mures 2 Lada 1500 una verde si una alba in stare excelenta...Cea verde a avut reparata motorul cea alba inca e originla.Masinile arata impecabil doar ca si pretul e pe masura 46 mil /buc.Gabi nu-mi dau seama tu cat ai dat pe KGB dar nu cred ca prea curand cineva o sa mai gaseasca o asemenea bijuterie.Am mai gasit un 1500 la 2,5 mil ar necesita o schimbare de aripa in rest e intreaga are si ITP cred ca ar renta si pt piese daca nu merita sa fie facutaSalu
eugen93201
QUOTE(Matei93575)
Am mai gasit un 1500 la 2,5 mil

Scrie suma cu litere - n-am inteles pretul de vanzare. Multumesc !
gabriel cretu
iti scriu eu........doua milioane si jumatate....... biggrin.gif ti se pare ciudat???? nu,nu e deloc.........stiu si eu una care era cinci milioane era in stare de functionare.......nu stiu daca o mai are,dar atat voia bietul om pe ea......... :wave:
gabriel cretu
n-as vrea sa crezi ca era "ceva de soi" dar ajungeai cu ea acasa.......... biggrin.gif
eugen93201
Gabriel, nu mai am cuvinte la asa pret !
eugen93201
Sper ca nu ai uitat ca eu sunt din Arad. Costa cu ceva mai mult decat la IC, dar avantaj ca raman cu masina ! Si mai pot veni in Bucuresti.
Cosmin65397
Haideti sa ramanem " on topic"....
As mai aduga si jocul volanului care cred eu ca e important..un joc mare indica probleme la caseta de directie...se rezolva cu reglaje si inca ceva ar fi modul in care se inchid usile ,capota si portbagaju aici iti poti da seama daca au fost lovite sau schimbate .Bafta!
Horia49540
da, si asta e f important, si de asemenea sa vedem daca scoate fum...
si demontatul bujiei pt a vedea starea ei (daca ne lasa proprietarul:) :wave:
matei67174
fratilor voi vorbiti cum so verifici la cumparare o masina,eu vreau so dau pe a mea si am curajul so pun la ce teste vreti voi si sunt sigur ca 90%trece cu brio nu zic 100%ca nui noua dar am intretinuto bine si nare bube grave,doar franele trebe re3glata mai exact trebe schimbat un etrier fata cai ud si pierde presiune in rest e ok,ieri iam schimbat uleiul si la 7000km mia mancat 400grame si nu cred ca motoru e dus avand in vedere ca o calca afara 120-130 biggrin.gif
Horia49540
pai o masina care reista la orice test nu se vinde biggrin.gif
ce mi-ar placea sa vad si eu laditsa ta... :wave:
Popescu91011
400 ml ulei la 7000 de km? blink.gif
Georgian40398
Tovarasi ladisti, nu sunt sigur, insa imi trece prin cap sa cumpar o masina usor de condus si de o sotie, fara griji in privinta drumului lung, cu aer conditionat pentru ca am copil f mic si nu il pot deplasa 4-5 luni in conditii de baie turceasca blush.gif Bineinteles ca sunt trist, e o masina iubita, dar... Nea ala mecanicul mi-a aranjat supapele de face ca tractorasul (intrebati pe Tzo, pur si simplu daca deschizi capota nu mai auzi vorbele altuia), fum iese pe la tevusca si cred ca se rezolva numai cu reparatia motorului, adica bani destui sad.gif , cureaua de la alternator mai face cate o festa, se largeste si hop, nu mai am curent din dinam... Nu ma pricep la mecanica, nici nu am timp sa invat... Sotia are nevoie de masina si lada e prea de tot, da-i la pompitza, vezi cu shocul, incalzeste motorul bine sa nu moara, trage volanul de iti creste tensiunea...

Socrii au promis ca ne ajuta financiar la eventuale rate, insa nu m-am decis inca beer.gif Mi-ar place sa stiu masina ajunsa la un ladist priceput, i-am dat acu 2 ani o vopsea si a fost dat totul jos de pe ea, frecat cu smirghel, apoi dat cu grund, antifonat si revopsit. Insa in cateva puncte iar e de munca, mai ales intr-un colt fatza... Motorul tb refacut si apoi cred ca ar fi o masina super fun, ma mai gandesc beer.gif Masina e din '83, facuta pt Franta, are cam 120.000 km, eu am mers cu ea cu placere vreo 20.000 km in 4 ani. Daca ati fi interesati de ea stam de vorba la cateva beri camaradesti :cheers: Si nu o sa va las balta cu situl lada, bineinteles.
Horia49540
cred ca e o decizie inteleapta, Georgian
succes si sa luati ceva dragut si usor de condus biggrin.gif

si cand iti va fi dor de lada sa dai un semn si venim sa te plimbam biggrin.gif beer.gif :wave:
Georgian40398
Merci Horia pt cuvinte beer.gif
Acu ca o gluma, daca as vrea sa vand masina, ar insemna ca viitorul cumparator sa plateasca o taxa de mediu uriasa ? biggrin.gif
madalin46093
S-a mai dus unul.
Usor ne "ducem" toti.Urmatorul va fi Gabriel,iar dupa aceea cred ca voi fi eu. :wave:
Daniel82595
NUUUUUUUU :cry: Exista si o parte buna: Va luati masina noua !
:coolspeak:
Adevarul este ca la varsta lor laditele noastre nu prea mai sunt pt mers zilnic, parca sunt o aparitie "exotica" prin peisajul din centru plin de marci mai renumite.....mai degraba sunt clasice.
Eu am sa incerc sa tin masina cat mai mult (desi uneori m-a enervat si am amenintat-o ca o dau biggrin.gif, dar eram eu de vina :angel:) pentru ca este intr-adevar o masina ADEVARATA. O sa fie o clasica in exploatare in jungla urbana biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

PS: Sa ne aratati ce titiuri va luati sa vedem tehnologie :clapping: beer.gif
Horia49540
nu, Georgian, din cate stiu taxa aia uriasa e doar la prima inmatriculare...doar daca nu cumva ai nr de inmatriculare false biggrin.gif :wave:
Matei93575
Salut!Eu in curand nu o sa renunt la Laditze am 2.Una cu 49 de mii de km reali e din 79 plus una mai forjata care e din 84.Nu renunt la ele pt ca este o pasiune daca renunti intre timp inseamna ca a fost ceva trecator.In strinatate au ajuns sa fie apreciate bineinteles cele care sunt in buna stare si au un pret mai ridicat decat nu stiu ce masina vestica.La care omul o sa vada ce inseamna cand ai nevoie de ceva piese si nu gasesti sau daca gasesti preturile sunt f mari.Normal fiecare poate sa faca ce crede de cuvinta.Eu dupa ce la toamna ma insor imi doresc sa pot lua o casa Laditza o sa ma tina nu imi este frica.Un pasionat incurabil va saluta
mihail81843
Pacat ...garda moare dar nu se preda! Cu uniunea asta baietii, in scurt trimp din pasiunea nostra nu va ramine decit :Amintirea....Unde mai traim, noi senzatiile si bucuria de a conduce batrina noastra Ladita?!...... blush.gif
Matei93575
AAA Sper ca pana in iunie cand va fi intalnirea in Ardeal sa mai ramanem cativa si sa ne vedem aici in jud Mures.Am incredere ca unii baieti desi cred ca ar avea posibilitati nu renunta la Laditze pt ca tin la ele si inseamna ceva pt ei Salutare
Matei93575
:bandit: Eu am speranta ungurii sunt de ani buni in uniunea lui crac si tot au Laditze chiar daca au un bolid pe langa pt ca e pasiune.Pasiunea nu poate fii omorata daca e puternica.NO WAY
Georgian40398
Imi place ideea de a avea si o masina moderna (cu aer conditionat, airbag-uri) pe langa lada. Dar tb sa vad si daca imi permit 2 masini sad.gif

Teoretic stiu ca lada e mai ieftina de intretinut decat o masina straina, dar in cazul meu e de refacut motorul, banuiesc ca asta e singurul remediu pt fumul scos de tevusca aia... Am crezut un mecanic vechi ca faza cu tevusca se remediaza prin inlocuirea simeringurilor supape si branza... cica lasa, e bine ca in felul asta ai altfel de fum pe spate :bash: Si in final a iesit altceva, zgomot ca de tractoras aditional :minigun:
Daca mergea ca lumea era mai mare dragul o lada, altfel acum stau si analizez, cati bani m-ar costa diverse, daca nici asa nu rezolv ca lumea problemele, ce fac cu ITP-urile de acum inainte in caz ca se vor face doar pe bune. As avea nevoie de o analiza serioasa si exacta a masinii, sa stiu exact ce pot face.
daniel88712
QUOTE(Popescu91011)
400 ml ulei la 7000 de km? blink.gif



oameni buni
eu schimb acum uleiul la samara mea din 90. am mers 9000 km, am pus 500 grame ulei, si nivelul este la mijloc intre minim si maxim (chestia e ca uleiul care lipseste mi-a curs pe la garnituri, pe la capac, pe la semeringul de la axul cu came, ca am cutia balta de ulei, si azi rezolv scurgerile) dau mana cu oricine, ca dupa ce ii fac asta, nu-mi consuma nici 200 grame la 9000 km :puke:
Horia49540
asa e, ai dreptate, un motor nou sau proaspat refacut nu trebuie sa consume decat fff putin ulei (consum zero este o aberatie la orice motor din lume:) :wave:
tzo99516
intr-adevar,horia are dreptate,orice motor consuma ulei(foarte putin),acel ulei se pierde prin vapori(pt ca si el ajunge la o temperatura destul de mare,si prin faptul ca este "ars" pe cilindri cand trece pistonul,dupa explorie,normal acest consum infim de ulei se vede decat la drumuri luingi(peste 1000km)
Popescu91011
Referitor la consumul de ulei, în lucrarea "Automobilul de la A la Z", coord. de acad. C. Aramă, apărută la Editura Militară, București, 1985, la p. 126-127 scrie:
"În timpul funcționării o parte din plinul de ulei al motorului se consumă. Consumul de ulei al motorului este urmarea pierderilor prin neetanșeități și arderii lui în cilindrii motorului. Pierderile pot avea loc pe la orice garnitură ce și-a pierdut calitatea de etanșare dintre spațiile în care există ulei (...) și exteriorul motorului. (...) Consumul de ulei prin ardere are două aspecte. În primul rând, pătrunderea periodică a unei anumite cantități de ulei la partea superioară a cămășii cilindrului este necesară pentru asigurarea prezenței lui între segmenții superiori, piston și cămașa cilindrului. (...) Prin urmare, consumul unei anumite cantități de ulei prin ardere, chiar la motorul în perfectă stare, nu este un defect, ci - din contra - rezultatul unei necesități de ungere. (...) Consumul de ulei se controlează prin observarea nivelului de ulei din baie cu ajutorul jojei. Pentru un motor în bună stare, el nu trebuie să depășească 1,0-1,1 litri la 1.000 km".
Natasha mea consumă cam 250-300 ml / 1.000 de km de ulei Elf Competition 10W-40. Pe baza consumului înregistrat de mine și citind și textul pe care l-am redat aici (fragmentar), am fost nițel uimit de performanțele altor motoare, performanțe pe care nu le contest, ci doar m-au mirat și nedumerit, așa cum am încercat să sugerez prin "emoticons"-ul atasat mesajului meu pe acest subiect.
adrian-RHA
BUNA!
Referitor la pasiune, eu am cumparat o kia cerato pe motorina, super masina, in schimb am pastrat si lada. E adevarat o folosesc mai rar, dar de exemplu iarna e mana cereasca, o scuteste pe kia de la multe cazne. E super intretinuta, ii arde pana la ultimul bec (aseara i am reparat semnalizarea pe o aripa), nu papa ulei , si mi e f draga! OK recunosc cu kia cand am venit de la mare si erau 37 grade afara iar eu stateam la 23 era fain, dar nu trece o saptamana fara o tura cu lada!??!?! drive.gif
Asa ca se poate!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.