Help - Search - Members - Calendar
Full Version: fluiera cutia de viteza la cielo...
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
ALBERT29134
masina e din 2003 si e a mea de vreun an jumate'

De cateva luni, din ce in ce mai tare, fluiera cutia de viteza in treptele 4 si 5 ; fluieratul se inteteste la frana de motor si scade in intensitate la accelerare. la drum intins se aude tot timpul.

La ultima revizie i-au verificat nivelul uleiului din cutie si au zis ca e suficient. La cutie din cate stiu nu s-a umblat, nici macar la ulei, deci il are pe cel original. Masina are cam 30.000 km si nu a fost "forjata".

e normal? sa fie ulei prea mult? sau sa-l schimb? sau e altceva?

help! nu vreau sa ajunga ca dacia veche....
James Kilowatt
Subiect de service, pe acolo bantuie mai multi specialisti smile.gif
Vezi ca exista si o arie dedicata manualelor, vorba aia, cere si ti se va da wink.gif
adrian47392
fluierat in cutie de viteze manuala este datorat exclusiv danturii neconforme a pinioanelor. Deci deteriorarea profilului evolventa.
Daca ar fi o problema de lagaruire, respectiv rulmenti , uruie, altceva!
Gociu75
Daca fluieratul nu se aude la inceput, primii km, si se aude de abia dupa aceea e de la ulei. Oricum ar fi o idee buna sa il schimbi. Si cand il schimbi se verifici daca nu apare pilitura pe busonul de golire. De asemenea iti recomand sa folosesti ulei de cutie automata si sa il schimbi la 25-30k km.
stelian61244
banuiesc ca fluiera numai in mers la viteze mai mari si se poate sa nu ai suficient joc la pinioanele de atac , daca te pricepi o poti rezolva tu ,daca nu ia legatura cu un mecanic care stie gama daewoo si sa refaca jocul la pinioane (din piulitele laterale ale cv care string rulmentii conici ai grupului ).
atentie ! aceasta operatie se face lent, pas cu pas ,adica daca ai strins pe partea dreapta rulmentul cu 1 tura ,pe partea stinga il slabesti cam tot 1 tura sau 3/4 de tura in functie de cum e nevoie si viceversa,uleiul ptr cv sa fie cel recomandat de producator.
daca ai nevoie de documentatie am cd cu daewoo, bafta !!!
adrian47392
Stelian, grupul propulsor fiind transversal nu ai pinion de atac, asta numai la angrenaje la 90 de grade se gaseste (stii tu ceva insa , de la Dacie probabil)! Arborele 3 din cutie (in fapt diferentialul) nu permite reglajul distantei fata de arborele 2 . Din piulita amintita de tine
( in cazul de fata numai una, catre planetara stg) se regleaza numai prestringerea rulmentilor cu role ai arborelui 3 (montaj X). In cazul in care e prea strinsa uruie, nu fluiera, in caz ca-i slaba da un bufnet usor la schimbarea de flux de forta in angrenare ( frina de motor-accelerare)
Ramin la ipoteza pinioanelor uzate. Mai ales ca pinioanele treptei 5 sunt slabut prinse pe arborele 1 si 2, arestate cu inel zeger pe canelura, in timp fac joc, incep sa vibreze si se distruge dantura: probabil daca o sa desfaca cutia va gasi pinioanele ascutite, cu flancurile dintilor cetoase. Mai mult, pentru treapta 5 nici nu-i nevoie sa dai cutia de viteze jos, accesul e lesnicios doar desfacind capacul cutiei.
ALBERT29134
uzate pinioanele la 30.000 km?

asa de slaba sa fie cutia?

oricum ,ultimii 10 mii au fost facuti cu precadere in oras, deci nici vorba de a 5-a...

intr-adevar, in primii ani pe utiziliare masina a circular in majoritate bucuresti-turnu magurele, deci la drum intins, dar cand am cumparat-o nu avea nimic...de cand merg io cu ea a inceput cu fluieratul...a paguba blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.