Daniel65671
Jan 17 2007, 10:10 AM
"Morcovul de Aur" pentru modelele cu defectiuni
Revista germana AutoBild este una dintre cele mai apreciate, pe plan continental, in presa de specialitate. Mare parte din notorietatea acesteia se datoreaza concursului Volanul de Aur, organizat anual, pentru a rasplati cele mai bune modele aparute pe piata. AutoBild organizeaza insa, de cativa ani, si un top al celor mai... enervante automobile, pe baza semnalelor transmise de catre cititori.
Este vorba de Morcovul de aur, top realizat pe baza defectiunilor reclamate de cititori (prin e-mail, telefon, fax, etc). Anul trecut, topul a numarat circa 10.000 de astfel de semnale, iar trofeul a fost adjudecat de catre Peugeot 307. Urmatoarele modele “votate” in 2006 au fost, in aceasta ordine, Mazda 6 si Volkswagen Touran.
AutoNews.ro, 17 ian 2007
DORU
Jan 17 2007, 10:35 AM
Wow, Mazda 6 ?!
James Kilowatt
Jan 17 2007, 01:14 PM
pai daca au dizal de pejeu...
ncristi
Jan 17 2007, 01:45 PM
CODE
pai daca au dizal de pejeu...
Da da nu dizalu a fost poblema
...dizalu asta mai este si pe volovo, 407 etc
CRG
Jan 17 2007, 02:04 PM
Yeah right.. :puke: Eu ma interesez deja cum o sa arate urmatorul model de Mazda 6 si jdpowerii astia imi spun ei mie ca masina e nashpa.. Is curios cine a "comandat" acest top.
poate au reclamat becuri arse, ca si eu am unul dupa mers permanent cu pozitiile aprinse timp de 34k..
A K U
Jan 17 2007, 02:12 PM
Daca cineva are convingerea ca aceste sondaje, clasamente, topuri etc. sunt facute dezinteresat, corect si profesional, sa ridice mana...
T u d o r
Jan 17 2007, 07:24 PM
Eu!! Eu!!!
Un link, ceva, sa stiu de ce mi-am luat cea mai proasta masina posibila? :samui: Ca sa nu mai spun ca, intr-o companie asa de selecta ca cea reprezentata de Mazda6 si Touran (
) ma simt chiar bine...
Totusi cum naiba... chiar nu-mi vine sa cred ca Touran-ul e catalogat asa. Poate nu au vrut aia de la VW sa le dea AutoBild-ului masina de test?
eddie
Jan 17 2007, 07:55 PM
mike.omega
Jan 17 2007, 08:06 PM
Eu pot sa fiu de acord?
Nu sunt nici fan Mazda si nici VW. Nu m-ar mira ca Mazda 6 sa ajunga in topuri negative, altfel de ce nu se vinde??? Stau eu is ma intreb!
C Z R
Jan 17 2007, 11:18 PM
Eu nu cred deloc in astfel de topuri, nu stiu de ce!? dar parca este ca la miss world: castiga intotdeauna cine trebuie
mai am acasa o revista cu topul fiabilitatii si sunt acolo masini analizate de ex. printre care toyota avensis care este luata ca fiabila doar pana in 2001 ???? si mai sunt multe astfel de exemple. Cat despre Mazda, cred ca peste 1000 de persoane mecanici si detinatori ai acestei marci mi-au spus ca este foarte buna, foarte fiabila si ca nu au avut probleme niciodata, chiar auzisem tot felul de povesti, dar nu o sa le spun aici, chiar mi-aduc aminte de cineva care avea Mazda 626 si chiar am mers cu ea, era destul de veche si era exceptionala.
T u d o r
Jan 18 2007, 09:24 AM
QUOTE(E d d i e)
Pai uite si tu... :samui: :samui: :samui:
Nici nu mai stii ce sa-ti iei in ziua de azi, ca si topurile astea se bat cap in cap de multe ori. In fine, noi sa fim sanatosi si sa facem parte din categoria celor care nu confirma regula...
ncristi
Jan 18 2007, 10:34 AM
Calsamentele astea sunt de kkt...uameni care n-are ce face si taie frunza la caini
Daca politicienii lor nu se ocupa cu biletele ca sa aiba poporu la ce sa caste gura mai baga cate un clasamnet idiot de 2 lei...
florin55503
Jan 18 2007, 10:44 AM
clasamentele de genul asta nu au nici o baza statistica si deci nici o relevanta. pot fi doar instrumente de manipulare
Andrei38283
Jan 18 2007, 01:48 PM
Astia nu sunt cei care au rasturnat Logan-ul la testul elanului???
ozz86651
Jan 19 2007, 03:45 AM
Eu-s posesor de mazda 6 (nevasta-mea mai exact
) da sa spui ca JDP face minareli e naivitate pur romaneasca. Ei din asta traiesc. Daca azi fac o minareala si sa zicem ca fac un ban in plus (desi ma indoiesc ca ar plati cineva asa ceva, putini citesc testele astea), e clar ca nu se mai duce nimeni la ei. Si atunci merita sa iasa de pe piata si sa piarda firma?
A K U
Jan 19 2007, 09:41 AM
Toata lumea face manareli, inclusiv ai mai mari dintre cei mai mari, stai linistit.
CatalinKRK
Jan 19 2007, 10:06 PM
Atunci spuneti voi ce masini trebuiau sa iasa ca sa nu fie manareala.
ncristi
Jan 20 2007, 08:30 AM
Dacia 1310, olcit, lastun.
C Z R
Jan 20 2007, 02:39 PM
Tarabostes
Jan 20 2007, 03:40 PM
topurile astea de fiabilitate sunt ca timpii de coborare la cupa mondiala de ski: in top 10 sunt diferente de sub 1 sec. Asta il face pe al zecelea un ratat in care sa arunce lumea cu rosii ??????????
Seri
Jan 21 2007, 02:37 PM
Acest top este realizat de cititori, deci este unul subiectiv si nu are la baza considerente tehnice. 307 cred ca merita sa fie primul, nu am auzit lucruri bune despre fiabilitatea lui, iar designul este banal (este o supa reincalzita).
Eu as fi bagat in top tot grupul VAG! :evil:
James Kilowatt
Jan 21 2007, 03:20 PM
Eu nu.... VAG are din partea mea o bila alba pentru benzinarele cu injectie directa, cu sau fara turbo ori biturbo (alaturi de Fiat cu JTS-urile).
Mai degraba as acorda morcovul respectiv marelui fost lider european reno care n-a mai scos nimic in premiera de pe vremea lui Napoleon si care in loc sa investeasca in tehnologie investesc in marketing. (in medie 10% din pretul unei masini e costul reclamei, fiind cel mai mare procent pe piata europeana)
ncristi
Jan 21 2007, 05:31 PM
QUOTE
307 cred ca merita sa fie primul, nu am auzit lucruri bune despre fiabilitatea lui, iar designul este banal (este o supa reincalzita)
Probabil ca asa au fost facute si topurile pe care le comentamnoi "eu cred ca asa si pe dincolo...am avut un vecin care....un prieten mi-a spus ca...am citit ca...am auzit parca ceva pe la televizor...etc"...si gata topu'
O tampenie imensa...ar trebui inchis topicul.
PS
James ai avut vrodata vrun renault sa vezi despre ce este vorba?
Legionaru'
Jan 21 2007, 06:16 PM
ncristi, de cate ori ai uscat apa din faruri cu uscatorul de par?
T u d o r
Jan 21 2007, 06:42 PM
QUOTE(Seri)
307 cred ca merita sa fie primul, nu am auzit lucruri bune despre fiabilitatea lui, iar designul este banal (este o supa reincalzita). :evil:
Daca 307 merita morcovul ala pe considerentul ca arata banal, atunci cred ca ar trebui desfiintate cateva marci din motivul asta. Printre ele as indrazni sa includ VW, pentru ca daca ziceam Opel ai fi luat-o drept un afront. Pot sa cred ca Pejo face masini proaste, cele mai proaste, dar sa zici ca au design banal...
In fine, topicul chiar ar trebui sa fie inchis, informatia s-a marcat si tot ce urmeaza e sa ne luam de par unii pe altii.
Toate discutiile pe care le facem noi acum suna exact cum a scris Seri mai sus, ceva de genul "am auzit ca...". Fiecare are parerile lui, mai mult sau mai putin documentate, mare parte totusi din experientele personale. Ori, sa generalizezi plecand de la un caz particular... nu prea e corect. Daca va gasesc eu un 307 care in 3 ani si ceva nu a avut decat o singura interventie de service, anume o bieleta si este rulat aproape numai in Bucuresti... votati sa dea morcovul altcuiva?
ncristi
Jan 21 2007, 09:31 PM
ncristi, de cate ori ai uscat apa din faruri cu uscatorul de par?
Daca te referi la condensul din faruri -fenomen absolut normal de altfe (am impresia ca si in manualul avensisului scrie) - te anunt ca in schimb avensisul lu socra-miu a avut
O sa-i transmit faza cu uscatorul de par
PS
Spre ex. ai avut probleme cu coloana de directie?...pt ca la noi deja a fost schimbata in primii 5000kM...sau ti s-a intmaplat sa ramai fara lichid de frana?...sau sa-ti scartaie franele sa nu poti sta in masina? ...vrei sa continui si cu greierasii
?
[/quote]
James Kilowatt
Jan 21 2007, 09:37 PM
@Ncristi
Taica-miu are Clio dCI si e chiar multumit de el
Nu vad ce legatura are, n-am spus ca-s masini proaste.
Eu n-as fi acordat morcovul pentru 307 pentru simplul fapt ca daca nu ma insel au fost primii care au bagat injectoare piezo la HDI-uri
E drept, povestea e deja prafuita...
As acorda o distinctie similara, gulia de argint si pentru citroen xsara care e campioana de raliuri si n-au in oferta nici o versiune sportiva si/sau awd....
Legionaru'
Jan 22 2007, 12:09 AM
[quote=ncristi]Daca te referi la condensul din faruri -fenomen absolut normal de altfe (am impresia ca si in manualul avensisului scrie) - te anunt ca in schimb avensisul lu socra-miu a avut
O sa-i transmit faza cu uscatorul de par
PS
Spre ex. ai avut probleme cu coloana de directie?...pt ca la noi deja a fost schimbata in primii 5000kM...sau ti s-a intmaplat sa ramai fara lichid de frana?...sau sa-ti scartaie franele sa nu poti sta in masina? ...vrei sa continui si cu greierasii
?[/quote][/quote]
Hai sa clarificam lucrurile:
- "solutia tehnica" la condensul din faruri cu uscatorul de par este data de Renault;
- la Toyota pur si simplu se schimba pe garantie, drept urmare ii poti transmite socrului tau ca poate merge linistit sa il schimbe in garantie; daca nu are timp acum are la dispozitie 5 ani de cand a fost achizitionata masina pentru ca beneficiaza de garantie extinsa la faruri. Gratis. Asa e la Toyota. La Renault se plateste.
- "coloana de directie" pomenita de tine este un simplu cuplaj de volan care risca sa se strice inainte de 300.000 km , problema prezenta pe un lot de masini; precum o firma care se respecta Toyota a facut review si l-au schimbat cu 0(zero) costuri pentru client.
- referitor la placutele de frana si lichid;placutele scot acel sunet cand sunt uzate,iar lichidul scade;daca l-a pierdut pe tot, in manual scrie ca in primii 1000 km sa se evite franarile bruste,poate socrul tau a franat violent si probabil vreo garnitura a sarit,daca nu s-a intamplat asa inseamna ca masina are un defect ce trebuie remediat.Si lla Toyota mai apar probleme insa mai putine ca numar si mai putin grave decat la alte firme.
Asta e parerea mea si o sustin!
_Constantin_
Jan 22 2007, 12:25 AM
Placutele nu scartaie pentru ca sunt uzate ci pentru ca toyota foloseste pentru livrare placute de frana ecologice care atunci cand sunt reci sau nefolosite de ceva timp scartaie la franari mai "lungi". Am vazut si masini cu 5000 km care scot sunetul respectiv, ma indoiesc ca necesitau schimbare. Dupa ce se schimba cu placute "din comert" acel sunet va disparea, eu unul l-am auzit de cateva ori in intr-un an si 20.000 km.
Referitor la morcovul de aur.... Passat 2.0 Tdi all the way.
HalbaSus
Jan 22 2007, 01:14 AM
QUOTE
As acorda o distinctie similara, gulia de argint si pentru citroen xsara care e campioana de raliuri si n-au in oferta nici o versiune sportiva si/sau awd....
Sustin in totalitate... am condus un Citroen Xsara Picasso si a fost cea mai traumatizanta experienta la volan: schimbatorul montat pe bord, ca la camioane, cutie prost etajata, trepte lungi, acceleratie zero (desi avea un motor 1.8 de 120 de cp sau ceva de genul), vitezometru digital, montat in mijlocul bordului (cred ca se vedea viteza cu care mergeam si de la 2 masini distanta)... scaune inalte, pe spatarele scaunelor din fata niste masute de picnic penibile care te duceau cu gandul la conserve ieftine... Ca sa nu mai zic de design si de faptul ca nici fiabilitatea modelului nu a fost una exemplara.
Cu atat mai mult merita acest titlu cu cat alte masini trebuie sa inregistreze o defectiune pentru a-si face soferii nefericiti, citroen xsara picasso chiar si in stare perfecta (cel pe care l-am condus eu era sub 10.000 de km si nu avea nimic stricat) te face sa-ti doresti un abonament de tramvai.
T u d o r
Jan 22 2007, 09:37 AM
Mai, ce naiba? Continuam sa ne dam cu parerea, cum spuneam mai inainte in mod subiectiv, prin prisma experientelor noastre personale.
Nu are nici un rost, pana la urma morcovul s-a acordat, cu toate implicatiile legate de reclama negativa care deriva din el. De ce, nu stiu. Dar sunt cu siguranta interese, mai mult sau mai putin vizibile pentru noi, cei din afara. Nu pot spune decat ca si eu, la randul meu, as fi acordat morcovul altei masini, dar pot fi acuzat ca arunc pisica in ograda vecinului.
Xsara Picasso nu o vad asa de proasta, e un monovolum orientat spre confort, la un pret foarte bun, deci aspectele de ordin dinamic sunt pe planul doi. E ca si cum am spune ca Loganul nu are finisaje si performante dinamice de Ford sau chiar Renault. Nu poate, pentru ca pretul e mai mic si trebuie scosi banii astia de undeva. Asta nu inseamna ca ar trebui acordat morcovul ala pentru acest considerent, nu? Din cate am citit eu, morcovul se acorda pentru numarul de defectiuni reclamate de cititori, prin orice mijloc de comunicare. Ori, cred ca un clasament intocmit dupa numarul de incidente de service raportate de catre service-uri pe baza fiselor/cartilor de interventie/etc ar fi mai acurat. Daca nu ma insel, cam asa procedeaza JDP, nu? E mai aproape de realitate. Desigur, acum o turbina inlocuita e tot un vot ca si o interventie pentru un bec ars, dar oricum e mai aproape de adevar.
HalbaSus
Jan 22 2007, 10:01 AM
QUOTE
Ori, cred ca un clasament intocmit dupa numarul de incidente de service raportate de catre service-uri pe baza fiselor/cartilor de interventie/etc ar fi mai acurat. Daca nu ma insel, cam asa procedeaza JDP, nu?
Nu, JDP merge pe baza de formulare de satisfactie a clientului... Din cate stiu singurii care merg pe datele luate din service-uri sunt cei de la ADAC.
HalbaSus
Jan 22 2007, 10:19 AM
QUOTE
Ori, cred ca un clasament intocmit dupa numarul de incidente de service raportate de catre service-uri pe baza fiselor/cartilor de interventie/etc ar fi mai acurat. Daca nu ma insel, cam asa procedeaza JDP, nu?
Nu, JDP merge pe baza de formulare de satisfactie a clientului... Din cate stiu singurii care merg pe datele luate din service-uri sunt cei de la ADAC.
T u d o r
Jan 22 2007, 11:00 AM
Mea culpa.
Anyway, ideea ramane. Dupa mine, cel mai sigur mod de evidentiere a defectelor/problemelor este dat de numarul de interventii in service si, daca se poate, gravitatea acestora. Sunt convins ca s-ar putea intocmi un astfel de clasament, dar poate e mai ieftin sau facil sa intrebam clientii. Ori, asta e din start subiectiv, pentru ca se rezuma la profilul psihologic al subiectului.
Costanza86138
Jan 22 2007, 11:56 AM
saracu Tudor! Cand avea Logan va luati de el ca are LOgan, acu va luati de el ca are "morcov" de aur... Uite ca am si eu morcov de aur de 2 ani si jumatete si 36.000 km la bord si am schimbat un amortizor pe garantie, ATAT! 307 are una din cele mai bune pozitii la volan si cred ca asta e lucru care imi place cel mai mult la el! Or fi proaste, nu spun nu... dar sunt altele si mai proaste!
ncristi
Jan 22 2007, 12:05 PM
QUOTE
"solutia tehnica" la condensul din faruri cu uscatorul de par este data de Renault
Daca asta a fost solutia tehnica data de renault atunci ar trebui sa-si bage uscatorul in c_r sau eventual sa-l vedem pe nenea Carlos masturbandu-se public cu uscatorul functionand ...
Idioti...dupa ce iti iau banii te trimit cu masina la coafor sa-i usuci farurile :bash:
T u d o r
Jan 22 2007, 12:43 PM
QUOTE(Costanza86138)
saracu Tudor! Cand avea Logan va luati de el ca are LOgan, acu va luati de el ca are "morcov" de aur... Uite ca am si eu morcov de aur de 2 ani si jumatete si 36.000 km la bord si am schimbat un amortizor pe garantie, ATAT! 307 are una din cele mai bune pozitii la volan si cred ca asta e lucru care imi place cel mai mult la el! Or fi proaste, nu spun nu... dar sunt altele si mai proaste!
Vezi si tu... n-am noroc si pace!
Off Topic: Si mie tot pozitia mi-a placut cel mai mult. In plus motorul, silentiozitatea si aspectul ingrijit si placut. Dar.. daca "e" proaste, n-ai ce-i face.
mike.omega
Jan 22 2007, 03:37 PM
Ceea ce era de demonstrat, s-a demonstrat!
Topicul se inchide, revenim la anul cu alt top al celor mai putin fiabile masini
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.