Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consumul Laditelor ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
cosmin - constantin88637
Salut, si La multi ani!, s umpic suparat pe consum , am motor de 1.3 pe curea si imi papa cam 13l/100, intradevar drumurile care le fac eu, s scurte 2-3 km, si mai tot timpul merg cu socul tras, ca nu apuca motorul sa se incalzeasca si eu deja ajung la destinatie.Oricum as vrea sa mai aud si alte consumuri, de exemplu ziceti-mi afara cat va ia, ca sa-i fac si eu la a mea un experiment afara, ii pun o st de 2l si vad cat merg cu ea. Am oprit pe un baiat cu o Lada si el imi " vindea fluturi" ca a lui ii ia 9 in oras....., si de aceea s tare derutat in legatura cu consumul.
gabriel cretu
cred ca s-a mai scris despre consumul asta al Laditelor.......
se stie ca sunt recunoscute ca fiind "gurmande",cu toate ca in cartea cu care se livrau scrie ca ,ma rog,producatorul ne multumeste pentru alegerea unui "autoturism confortabil,de viteza,cilindree mica,destinat a fi exploatat pe orice fel de drumuri mai putin cele de pamant cu fagasuri adanci,si la temperatura ambianta de la plus 40 pana la minus 40,grade biggrin.gif .........si se face specificatia ca este un autoturism economic,robust,etc.....deci economic,la vremea aia,pai te cred si eu daca era comparat cu pobedele,warshawele,moskwichurile.....ce mai erau pe atunci???? biggrin.gif ,normal ca erau economice.......azi le comparam insa cu tico,matiz,cielo,logan,nu? cam astea le au romanasii acum......eeee ce sa-i faci astea-s timpurile......
Ce cred eu dar nu sunt pe deplin convins este ca exista o extrem de mare diferenta intre ce consuma o Lada in afara si ce consuma in oras.....uite a mea cred (cu toate ca merg foarte rar in oras) ca papa cam 12-13 in oras insa in afara am probat la 80-90 constant consuma cam 7-7 si putin (7,2 mai exact dupa ce i-am facut un consum la vreo mie de km cand am fost intr-un concediu),consumul in oras nu l-am facut niciodata dar asa la aprecierea mea cred ca pe la 12-13-14 s-ar situa..........
Sa-ti spun o intamplare hazlie: un "tovaras" isi cumpara o fabia diesel si ma rog dupa ceva timp ne intalnim si-l intreb -cat iti consuma frate ,si el spune -bai cam 3 jumate 4 %.......-mamaaa,esti boier,zic.......pai lada mea i-a 12-13........la care el cica :-baa......boierul esti tu.......... biggrin.gif
cosmin - constantin88637
Merci mult , deci sa nu mai fiu asa panicat ca 13 in orash e un consum normal.
Horia49540
e normal 12-13 in oras daca faci drumuri scurte si cu soc
daca vrei sa ia mai putintel mergi cu socul cat mai putin, vreo 500 m-1 km maxim, dar apoi ai grija sa ccelerezi duuuulce si cu grija (sa simti pedala bine de tot:) ca sa nu o zmucesti, ca altfel mai rau o strici
a mea ia in oras 10 la drumuri mai lungute si mai libere si am avut un maxim de 14 la suta cand faceam Stirbei-voda-baneasa si faceam 25 minute de la sala palatului la lupoaica la romana (cred ca e un km), ceea ce iarasi e normal
la drum intins la 80 la ora ia cam 7 la suta, la 100 la ora cam 8
acum cand am fost la lacul rosu am mers doar la urcus si tare de tot ca sa ajung repe de si mi-a luat 9 (urcand mereu la munte si fara mila:)
la intoarcere n-am facut consumul ca am fost blocat 4 ore, dar intre sf gheorghe si comarnic mi-a consumat 17 l, un drum de vreo 80 km in 5 ore
:bash:
cel mai mic consm mi-a iesit odata prin apuseni cand am mers aproape toata ziua intr-a 4-a cu 50-60 la ora si mi-a luat vreo 5,5 l/100 !
dar de atunci nu s-a mai repetat biggrin.gif :wave:
Popescu91011
Asta vara, in concediu, am parcurs 1830 de km cu 147 litri de benzina, deci aproximativ 8%. Pe traseu am traversat de 2 ori Iasiul si Suceava la ore de varf, cand circulatia se aseamana oarecum cu cea din Bucuresti. De asemenea, am parcurs de 8 ori drumul dintre Tg Neamt si manastirea Agapia, drum pe care banuiesc ca stiti in ce hal este!
In concluzie, eu cred ca e un consum bun pt. o masina de 27 de ani.
Horia49540
corect, super consum, ca la carte biggrin.gif :wave:
Dragos56563
Acum... nu stiu ce sa zic... Pe verificate... Mie imi papa 9%- 9,5% in oras vara, si 10% iarna. Cit despre consumul la drum intins, mentionez ca eu nu merg cu mai mult de 80-85 km/h, iar la viteza asta imi maninca 5,5-6%.

Masina nu e pe gaz si are carburator de Lada dublu corp. Horia poate sa confirme.

:wave:
Horia49540
da, corect, masina e de serie (fara modificari) si in super stare
la 80-85 la ora masina merge exact la turatia la care motorul se simte cel mai bine :boxing:
si dupa cum reiese, consuma mai putin ca ale noastre...eu cred ca-i mai da cate o gura de vodka la 40-50 km beer.gif biggrin.gif
eugen93201
QUOTE(Horia49540)
corect, super consum, ca la carte

Concluzie: cartea nu minte! Am foarte mult de lucru pana ajung la acest consum !
Horia49540
ca masina sa consme putin per total e mai complicat: tre sa ai si ralantiul reglat perfect
dar ca la 80 la ora sa ai consul corect tre "doar": distributie bine reglata, avans foarte bine reglat, bujii cu valoare termica corecta
frane care sa nu fie blocate etc (astia sunt factori "perturbatori" externi:)
dar la carburator tre sa ai doar asa: jicloare corecte, nivel normal in camera de nivel constant, carburator ok (fara fisuri, aer fals etc.)
ralantiul influenteaza consumul pana pe la 2500 rot/min maxim, apoi actiunea lui e anulata
deci cu jicloare corespunzatoare si nivel corect tre sa consume asa la drum intins
Horia49540
spun asta pt ca unii au/avem probleme cu reglajul ralantiului, dar normal ca si asta ar trebui sa-l avem bun, ca sa consumam putsintel de tot biggrin.gif :wave:
eugen93201
QUOTE(Horia49540)
... bujii cu valoare termica corecta ...

Horia, te rog sa-mi spui care este valoarea termica corecta. Multumesc !!
Horia49540
ooops, m-ai prins, habar n-am pe de rost biggrin.gif
stiu ca ale mele sunt campion rn9yc si sunt super
dar o sa ma uit si-ti spun (abia pe marti cred)
champioanele astea sunt cam 60 mii/buc in bucuresti...
eugen93201
QUOTE(Horia49540)
ale mele sunt campion rn9yc si sunt super
dar o sa ma uit si-ti spun (abia pe marti cred)

Nu suntem la examen ! I'am sorry !!! Nu stiu ce bujii sunt recomandate pentru Lada conform cartii. Reci, calde ? Marca ?
Daniel82595
Valoarea termica corecta ajuta varful electrodului sa se mentina la o temp intre 500'-800' C evitandu-se astfel preaprinderile si ancrasarea bujiilor... deci randament bun biggrin.gif.
Eu stiu ca bujiile reci sunt bune pt lada. Marca bujiilor trebuie sa fie una de calitate.
PS: din auzite pot spune ca valoarea termica nu se mai trece pe setul de buji (eu unul nu am gasit-o pe vreo bujie, dar poate nu stiu unde sa caut biggrin.gif). Pur si simplu se alege in functie de motor.
eugen93201
Horia, te rog sa scrii in topicul "Probleme cu bujiile"
Daniel, te rog sa citesti topicul indicat.
Daniel82595
dap, m-am documentat :angel: :
-motoarele cu compresie scazuta si turatii reduse -> bujii calde (val termica 20-125)
-motoarele cu rap de compresie mari si turatii ridicate -> bujii reci (val termica 125-240)
-motoarele sport care au turatii si compresii mari -> bujii foarte reci (val termica 240-450)
Unde anume gasim chestiile astea pe bujii poate ne zice Horica biggrin.gif
Marius102861
azi am primit-o pe email
ce parere aveti despre pastila care se pune in combustibil si reduce consumul?
www.bendragomir.myffi.biz/romanian
Horia49540
eu unul nu cred
asta e o publicitte "americana" :spam1: ...daca sunt asa destepti sa faca motorul cu apa biggrin.gif
si (nu sunt chimist, dar asa cred) orice se pune in benzina pentru a reduce consumul va afecta si performantele...

mai erau unii prin anii 80 care cica au pus un economizor de benzina la o lada niva si la un range rover (era de fapt un feld e degetar in difuzorul carburatorului sau asa ceva) si se laudau ca au scazut consumul de la 14-15% la vreo 10-11, afectand nesemnificativ puterea...

poate o fi buna pana la urma chestia, nu stiu, dar nu vreau sa cred biggrin.gif :wave:
iulian104479
Pastile,economizoare,motoare pe apa,pe hidrogen,electrice,pe faina(am citit intr-o revista),pe rapita,etc.Daca tot apar de ce nu le baga in serie,pt toata lumea?Auzi doar la Discovery despre ele,sau zvonuri.Pai atata timp cat mai exista petrol,motoarele acelea nu vor apare.Si asta fiindca sunt multi bani in joc(cu extragerea,rafinarea,transportul-distributia,vinzarea produselor din petrol).
In topic:13l in oras,8-9l afara. :wave:
Daniel82595
Chiar ca miroase a americanisme....arata pastilele alea de parca ar fi aspirina biggrin.gif. O masina poate fi facuta sa consume mai mult sau mai putin dar afectand performantele. Parerea mea e ca mai bine ti masina curata, cauciucurile umflate la pres coresp, rotile si rulemntii in stare buna, ulei buna in motor si ulei multigrad in dif si cutie.....a si nu cari fiare dupa tine in porbagaj cum vad ca am capatat obiceiul smile.gif).
Ca un motor sa consume mai putin, lasand la o parte factorii constructivi, trebuie sa ai ori o scanteie mai puternica (eu am avut cu aprinderea electronica asa ceva si se supraincalzea motorul) ori un combustibil mai al naibii. Producatorul FFI se bazeaza ca pastila minune tocmai asta ar face insa se pare ca testele au aratat ca nu se intampla asa.
Uite ce zice aci:

MPG Caps, FFI and all the other "pill in your fuel tank" miracle workers.

MPG Caps, or any of the other "pill in your fuel tank" products are the cheapest and easiest-to-find miracle cures for increased power and gas mileage. The products are simple. They're normally pills, in a pop-out wrapper just like medical pills, or in a bottle. They smell foul and the manufacturers claim that one pill per 20 gallons of fuel will give you increased power and performance whilst at the same time cutting your mpg (in some cases they claim up to 30%). Explanations range from "organic engine conditioner that improves fuel economy and power by creating a micro-thin coating on the combustion chamber allowing fuel to burn better" all the way up to the fantastical "nanotechnology particles that seek out and change the molecular structure of refined gasoline to make it burn more efficiently". Wow. Impressive stuff, but as always, it's nonsense. Typically these pills are biodegradable plant or sugar compounds laced with food colouring and some odd petrochemical to give them an official smell. They don't work and are simply yet another scam to make you part from your money.
ABC reported on a AAA test of the MPG Caps and found their claims to be invalid.ABC report.
Texas recently closed down Bioperformance Inc. for fraud linked to their magic fuel pill: Report.
For my test of the MPG Caps fuel pills head over to my Product Reviews page.

http://abcnews.go.com/GMA/PainAtThePump/st...0045&page=1
http://www.consumeraffairs.com/news04/2006...fuel_pills.html
un test http://www.carbibles.com/productreviews.html#mpgcaps

Oricum si pastilele astea costa niste bani pe care ar trebui sa-i economisesti dar de fapt ii dai pe pastile pt masina....o fi bolnava? blink.gif
Flavius107424
Deci, revenim la consum, da? Recent am vrut sa fac un pariu da' n-am avut cu cine. Mai precis eu sustin ca a mea Natasha merge dus-intors Buc-Cta (km 0 - Bratianu) cu 1.400.000 lei vechi benzina. Asta in conditiile in care nu o scot din 120 la ora pe autostrada si nu ajung in mai mult de 2ore si 20min. pina la Cta. Acelasi timp inapoi. Suna aiurea pt cine nu-si cunoaste masina, nu si pt cine stie sa o exploateze corect. Iar despre consum in oras, cine-l calculeaza nu conduce ca mine, conduce stresat. Scuze, dar "ma dau cu ea" cum vreau eu, indif cat vrea sa pape. :argue:
Sula103604
Sa pape..ca nu degeaba ne bate incalzirea globala la usi smile.gif...eu is pe GPL..asa ca nu strigati la mine...poluarea produsa de mine e mult mai redusa decat a benzinarilor...singura poluare e poate fumu de cauciuc..hehe.....asa ca mai usor va rog cu consumul excesiv de benzina...biggrin.gif
iulian104479
Mda...Daca iti faci consumul,esti stresat,socotesti fiecare gram/km parcurs,alimentezi la gram exact pt cat mergi,bla,bla,bla.Gresit.Cand ti-ai luat masina nu l-ai intrebat pe vanzator cat consuma,nu i-ai facut consumul,n-ai fost curios deloc?daca nu,felicitari.Majoritatea soferilor isi fac consumul masinilor lor,si nu conduc deloc stresati,dimpotriva sunt relaxati fiindca stiu cum le merge motorul,masina. :wave:
Daniel82595
Consumul cu a mea Lada 1500:
- 7,5% afara buc-pitesti pe autostrada viteza 90 km/h ct cu 120 in depasiri
- in oras in jur de 11,5-12% ziua cu trafic si in jur de 9,5-10% seara
Flavius107424
QUOTE(iulian104479)
Mda...Daca iti faci consumul,esti stresat,socotesti fiecare gram/km parcurs,alimentezi la gram exact pt cat mergi,bla,bla,bla.Gresit.Cand ti-ai luat masina nu l-ai intrebat pe vanzator cat consuma,nu i-ai facut consumul,n-ai fost curios deloc?daca nu,felicitari.Majoritatea soferilor isi fac consumul masinilor lor,si nu conduc deloc stresati,dimpotriva sunt relaxati fiindca stiu cum le merge mo
torul,masina. :wave:

Cand am luat masina consuma 7.2-7.8 afara cu 8.5-9.5 in oras. P'atunci insa eram stresat k nu stiamu ce-i in ea. Mai nou o cunosc pana-n miezu' motorului, asa ca-mi permit sa-i las masca pe cei ce ne privesc ironic/arogant. Nu multe masini de 'spe'mii d'euro intra-n viraje umar la umar cu Natasha. Daca totusi o fac, ies dupa ea, cu stopurile aprinse! biggrin.gif Daca umbli-n frina de motor zilnic si mentii turatia sus crezi k mai speri la consum de vw lupo? :wave: Recent, in traseu Buc- Valenii de Munte- Brasov-Rasnov-Pitesti-Buc mi-a consumat mediu 8% O fi bine oare?
iulian104479
Deci pana la urma esti de-al nostru(ti-ai facut consumul in oras) biggrin.gif .Consum de Lupo,Lada n-o sa aiba niciodata(poate a d-lui Horia!),oricum poti sa consumi si 20l/100,daca asa esti multumit.Dar nu uita ca nu trebuie sa abuzezi de masinuta ta.Lasa asta in seama arogantilor cu "spe"mii de euro,care umplu service-urile cu problemele lor,si ecranele tv cu accidente mortale.
Km cat mai multi,probleme cat mai putine! :wave: arigato.gif
tzo99516
8% mama ce bine de tine,ultima data cand am mers cu tzo in afara orasului a consumat 12 si ceva:D numa ca avea mici probleme ca o platina cu o deschidere ce 1 in loc de 4,5 si un carburator ne regla ti un avans cam mare si cand l-am luat la fuga prin oras(cand am intrat in posesia lui) consuma 18% (cu carb dereglat si cu jigloare naspa si baritai avansu)si consuma tot 18 si cand schimbam sub 2500 de rpm,deci crezi ca aveam motive sa ma ingrijorez?biggrin.gif acu ultma achizitie consuma cam 10 in oras dar avea si o problema la ambreaj,era cam tocit?!
Flavius107424
si a mea are o probl cu ambreiaju, da nu-s sigur dak e zdrente sau de vina-i scurgerea de ulei de la spatele baii de ulei. cert e ca dak o incing, patineaza. rau! n-am timp sa verific, da' sper sa nu ma lase pana..... mosu de la care am luat-o zice ca i-au fost batute ferodouri de troleu pe discu' de ambreiaj (??!!!)
k.68177
Daca iti curge uleiul la spatele motorului, si nu e de la baie, e posibil sa fie semeringul... ca sa-l schimbi, trebuie sa dai jos motorul de tot...
Dragos56563
Salutare mai baieti ! Am revenit si io pe forum. Scuze de intirziiere, dar am fost ocupat. Batrinii forumului stiu ....

Ce va tot certati cu consumul ?

Daca e reglata consuma decent, daca nu, nu.

A mea de exemplu, in week-endu asta:

Bucuresti - Buzau - Rm Sarat - Focsani - Adjud - Bacau - Piatra Neamt - Bicaz - Gheoghieni - Miercurea-Ciuc - Sfantu Gheorghe - Brasov - Ploiesti - Bucuresti ( aproape 1000 km, cam 930 ) a consumat 57 de litri de benzina. Stiu pentru ca am stat cu ochii pe benzina ca pe butelie sa vad si eu cit mai papa. Asta inseamna 6% in afara. La mers perfect regulamentar. 90 in afara localitatii si 60 in localitate. Plus serpentinele de la Lacul Rosu si Bicaz unde trebuie sa tragi putin de masina.

Sanatate si sper sa ne vedem cit mai curind.

:wave:
Horia49540
salut :wave:
si bine ai revenit!

tu esti campionul la consum, 6 e o valoare respectabila! :boxing:

mie demult de tot mi-a iesit 7 buc-sinaia-pestera ialomitei(drum forestier de vit 1 si 2!)-sinaia-retur
si altadata prin Apuseni vreo 5.5-6, dar am mers cu a patra la vreo 50-60 la ora bicycle.gif

dar alea au fost singurele dati! biggrin.gif de atunci nu am mai mers prea regulamentar la drum intins, si la munte trag tare de tot de masina…si iese 8 la suta ! beer.gif

Dar cum ziceam, nimeni nu-l bate pe Dragos la consum, caci masina lui a fost mereu bine intretinuta si reglata, si mai ales condusa fara abuzuri (ai auzit, colegu din Cluj ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Si offtopic : cica batranii forumului stiu…uite ca eu nu stiam biggrin.gif si chiar ma intrebam unde au disparut Dragos, Cosmin, Cristi etc. blink.gif
Si apropo : cand facem o intalnire ?
:wave:


aaa, si felicitari pentru plimbare! beer.gif :wave:
Cosmin65397
Sunt prezent la datorie....am avut o mica vacantza de 6 zile la eforie nord,din pacate fara laditza pe care inca nu am facut-o....de la ultima intalnire nici nu am mai scos-o din garaj.
Ca sa fiu on topic...consumul,la stilul meu de "pilotaj" ajunge pe la 8 cred...
blush.gif
Horia49540
inseamna ca amandoi conducem la fel de "devotat" biggrin.gif

dar ce are lada ta? stiam ca e in stare ok...
Cosmin65397
De mers pot sa merg cu ea..dar caseta treb reglata, alta semicaseta,alti pivoti, de fapt cam toata articulatia si franele de pe fata parca...ne vedem duminica ,mai o vedeti si voi si va dati cu parerea
Horia49540
hai ca nu poate fi chiar asa de rau...o lada nu poate ajunge chiar in halul asta...si mai ales a ta biggrin.gif :wave:

o vedem si ne dam cu parerea :wave:
Sula103604
colegu' din Cluj va anunta ca a lui Lada ii papa 9 litri pe GPL...asa ca mucles astia cu tras de ele smile.gif)...ca eu trag de 2 ori cat voi si nici cum nu pot mari consumu la 10,11 sau chiar 12 litri....pe benzina cred ca ar papa vreo 8 poate 7,5..asta daca punem la socoteala cumintenia mea..ca de cand lucrez nu o mai pun pe fuga...iar acuma e in mica reparatie..o pregatesc ptr o inralnire cu colegu di n Bucuresti tongue.gif...eu zic ca 6 e prea putin... blush.gif ..si un Polo de 1.4 i-ar trebui sa-i fie rusine..dar deh...daca asa v-a iesit calculul..no comment...aveti mana de maestri..bravos...ati sfidat chiar si cartile din '70 ale rusilor..chiar azi ma uitam la consum..si scrie clar, alb pe negru.modelul Vaz 2101..la viteza de 80 km/h..consuma 8 litri de carburant...si am mai citit ceva..da nu va zic ...ca poate va suparati tongue.gif..cei care detin marcile de 2101...daca o sa insistati.....va zic...felicitari din nou celor cu consum redus de combustibil...
mihail81843
Ca o mica observatie smile.gif, pe gaz comsuma mai putin, trage mai bine si porneste mai usor daca se foloseste tipul de mixer care se pune pe talpa carburatorului, si nu cel care vine sus.Daca din intimplare exista si robinet cu reglaj de debit pe fiecare camera atunci performantele sint deosebite.Practic ai posibilitatea sa te joci cu puterea cum doresti. Eu prind pe GPL. , 120 fara mari probleme cu motorul destul de obosit biggrin.gif
Horia49540
bre eu cred ca tie iti consuma 8 cand sta pe loc in reparatie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

revenind la tonul serios, in carte scrie
la 1200 - consum 8l
la 1300 - 8,2 l
la 1500 8.5l parca
dar toate astea la 80 la ora si cu msina incarcata la maxim!!!
deci daca goala consuma mai putin
eu nu sunt asa maniac cu consumul
dar de cateva ori l-am facut
la 80 la ora 7 l
la 100 8l
pe Transfararasan(lasand in urma orice silueta de dacie biggrin.gif ) 10 l dinspre Arges spre Sibiu si 7,5 invers
pe Transalpina(drumul ala rau, mers 4 ore numai cu vit 1 si 2) + o portiune de 80-100 la ora pana la Tg Jiu a iesit vreo 11 litri

si sa auzim ce ai de zis de rau de lada 2101 (1200) biggrin.gif :wave:
Sula103604
asa vrea sa-l contrazic pe Dl Mihail, in primu rand, pe Gpl nu consuma mai puitin ci cu 1 l in plus fata de cat ar consuma pe benzina..asa e si normal..singura chestie e ca iesi mai avantajos la pret...iar viteza pe care o atingi poate fi si 150 la ora...in fuctie de acei robineti pe care ii strangi ptr consum mai redus..sau ii desurubezi ptr tragere mai buna...pe GPL am insurubat pana cand am cu pedala in podea 90 km/h..mai mult nu merge..iar cand e chef de dai sa mearga si sa traga....atunci butonul de benzina imi face cu ochiul...eu inca mai am benzina de acum 2 luni...ca imi cumparam benzina de contrabanda..fura unu de la tata'su bonuri de benzina..mergeam in OMV si alimentam cat imi trebuia..si cumparam litrul la 25 de mii...sper ca urmatorul an universitar o sa fie la fel de darnic cu benzina tongue.gif...si doi la mana pornirea dimineata pe gaz e nociva regulatorului..asa ca aveti grija...ca ii scurtati viata..numai bine
mihail81843
Colegul meu mai tinar, eu nu am afirmat ca obligatoriu pe gaz trebuie sa consume 1 litru mai mult decit pe benzina , aici gasim o ecuatie cu foarte multe variabile si f multi factori care contiribuie intr-un fel sau altul , iar despre robinetul de debit poti sa-l deschizi cit vrei, dar de la un anumit punct mai mult incurca. Pt o rezerva de putere pe GPL , exista un tip de vaporizator, care are o electro-valva pt debit suplimentar la pornirea la rece,debit care poate fi folosit print-un simplu push si intr-o depasire sau pentru un demaraj mai fitos,.. si unde mai pui ca tine si consumul in limite rezonabile.

beer.gif beer.gif
daniel88712
sa va zic si eu cu samara mea
pe benzina nu lua mai mult de 6 afara si 8 in oras. (motor de 1.3, nu consuma ulei dar n-are compresie buna)
acum am GPL, unde mi-a consumat si 12, si 10, si 9 afara. l-am reglat si dereglat de zeci de ori. nu-mi place cum merge pe gaz... mi-a mancat supapele (abia mai prindeam 80...) acum imi ia cam 10 afara (ceea ce nu prea ma incanta, ca inseamna cam echivalent 5 benzina), in mod normal ar fi trebuit sa ia 8, dar... compresia ii cam slaba la rusoica mea.
carburatorul e de dacie, de 1.3. m-am tot gandit, sa ii pun unul de 1.4? poate merge mai bine?
:wave:
mihail81843
Eu am incercat multe combinatii cu carburatoarele , cele mai bune rezultate le-am obtinut cu un carb de IBITZA dar si consumul era pe masura.
Carb de Dacie pe Lada nu ofera decit o pornire usoara biggrin.gif , si un consum relativ mic si ala daca carb este bine reglat s-au nou. In rest nimic POWER se obtine numai cu unul original.
Ca sfat ,...cauta si gaseste unul original si sa fie bun, daca nu cumpara investitia va fi amortizata prin banii pe care acum ii risipesti pe benzina.
Pt GPL. nu este normal ce ai patit , ce tip de mixer ai? :wave:
Dragos56563
Fiecare cu stilul lui de condus. Apropos... In manualul Haynes de reparatii ( presupun ca ai auzit de el - daca nu, sa stii ca e cel mai bun manual de reparatii, singurul facut in colaborare cu fabrica Togliatti ) scrie asa: scriu datele din sistemul britanic intrucit manualul e in engleza si apoi datele in metric.

Lada 1200 s

Fuel economy. At 94.5 km/h - 34.5 mpg ( miles per gallon )

Adica: la 94.5 km/h viteza constanta cu 4 oameni la bord consuma 6.84 l la suta. Iar eu cum nu eram la bord decit cu nevasta, presuspun ca as putea ajunge la 6.

PS: 1 mila = 1.60 km
1 gallon = 3.78 litri

PPS: Pentru Horia: Am avut licenta de dat, am fost plecat in concediu si acum am terminat cu toate.
Horia49540
felicitari pentru reusite, poate poti sa vii duminica :wave:

si tot de consum
cand eram mic am fost o data la mare cu lada unchiului meu : 3 adulti + 3 copii, masina full de bagaje, pe acoperis un sac imens cu jucarii biggrin.gif
viteza 80-100 la roa, rar 120, si a iesit 8.2 la suta
masina avea vreo 60-70 000 km si era perfect reglata
deci iar zic, asa cum zice si Dragos: daca e bine reglata si condusa cumpatat consuma foarte rezonabil :wave:
k.68177
Eu nu stiu ce sa mai zic... dar serios deja ma dispera faza cu carburatoarele de dacie.... Fratilor... intelegeti deja cu un carburator weber/ozon/solex/dellorto/etc dublucorp BINE REGLAT poti obtine consum apropiat de cel monocorp fara a pierde din putere.... Numai ca astea dublucorp se regleaza mai greu decat alea... presupun ca de aceea lumea pune carburator de dacie.... le e lene oamenilor sa le regleze sau nu sunt in stare sa faca efortul de a le regla. Saptamana asta am vazut Opel Ascona, Lada 1200, Renault 18 cu carburator de dacie... nu stiu ce i-a apucat pe oameni... Lada am condus-o, si sincer am constatat ca asa papa tot atat (pe la flansa tragea aer fals, nu se putea regla ralantiul normal, de la solicitare s-a uzat mai rapid) ca si cu carburatorul ei original. Pt. ca motorul era alezat la 1.4, nu avea masina putere... Motorul dadea rateuri peste 3500 rpm, nu puteai depasi 100 km/h.. e prea mic carburatorul pt. motor... plus ca la pornire, pana se incalzea, dadea la rateuri de numa... Deci parerea mea e ca nu merita sa faca omul astfel de improvizatii... Cu banii aia mai bine duce masina la un meserias sa-l regleze carburatorul cublucorp calumea si gata.... :ban:
mihail81843
Nu stiu ce sa zic , dar era ceva in neregula ori nu era etansat ca lumea , ori carb avea bube ...cu flansa facuta cu simt de raspundere etansata bine nu are voie sa tuseasca atit doar nu are power . Conteaza mult si grosimea flansei , iar motoristii stiu de la motoarele in 2 timpi cind modificau motorul cu alt tip de carb , se jucau putin cu carb mai precis cu dist acestuia fata de cilindru.
De mers merge ,..... dar e de pref. originalul sau ceva asemanator , sint variante dar creste consumul.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Horia49540
tocmai m citit ieri un artilo scrsi de un inginer foarte competent prin anii '80 care zicea ca Lada merge cel mai bine si mai economic cu carburatorul original bine reglat
iar de reglat nu e greu: e exact ca la cl de Dacie, dar tre sa stii de care suruburi sa invarti biggrin.gif
daca e infundat, decalibrat etc e alta poveste... :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.