Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia Tour 1.4 MPI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Pages: 1, 2
Cosmin96733
Salut. Sunt pe punctul de a achizitiona, in leasing, o Skoda Octavia Tour de 1.400 cmc, si nu am reusit pana acum sa conduc acest model (cu motorizare benzina 1.400). Ma intereseaza daca merita sa fac un efort pentru un motor de 1.6, avand in vedere ca nu sunt chiar pornit sa fac "liniutze", si, mai ales, ca nu vreau sa dau taxe mai mari la iubitul stat roman.
alexandru-179
salut...eu zic sa faci un mic efort si sa iei macar motorizarea 1.6 de 102 cai pt ca cea de 1.4 e mult inferioara pt gabaritul masinii si ai sa vezi ca pana la urma o sa iti consume si mai mult, plus ca atunci cand pornesti aerul conditionat la cea de 1.4 o sa ai senzatia ca nu mai pleci de pe loc sau ca mergi cu frana de mana trasa...75 cai sunt mult prea putin pt Octavia....Bafta! Plus ca motorul de 1.6 e foarte cunoscut gasindu-se atat pe vw cat si pe audi
piciul
QUOTE(Cosmin96733)
Salut. Sunt pe punctul de a achizitiona, in leasing, o Skoda Octavia Tour de 1.400 cmc, si nu am reusit pana acum sa conduc acest model (cu motorizare benzina 1.400). Ma intereseaza daca merita sa fac un efort pentru un motor de 1.6, avand in vedere ca nu sunt chiar pornit sa fac "liniutze", si, mai ales, ca nu vreau sa dau taxe mai mari la iubitul stat roman.


Frate vad ca ai primit deja un sfat si ma chinui sa iti dau si eu unul ,asta nu inseamna ca trebuie sal iei in consideratie!

Personal eu am o Skoda din septembrie de 1,6 si cred ca taxe mai mici nu plateam daca aveam pe cea de 1,4,puterea se cunoaste zic eu foarte putin,intradevar este mai mare si cred ca este si normal la cel de 1,6,consumul,aici este un mare semn de intrebare,spun ca este un mare semn de intrebare pentru ca am apucat sa circul si cu unul de 1,4 si bineintales si cu cel de 1,6,personal eu cred ca cei care spun " ca motorul de 1,4 este prea mic pentru caroseria Octaviei si de unde rezulta ca motorul trage mai greu cu un consum mai mare " cred ca se inseala,personal eu pot sa afirm ca este cel putin egal daca nu mai mic cu cel de 1,6,singura diferenta ,foarte putin sesizabila este in putere.
Trebuie sa ti cont ca motorul de 1,6 este de generatie veche(SOHC),chiar daca are unele imbunatatiri in sistemul de alimentatie,iar cel de 1,4 este de generatie relativ noua (DOHC)cu acelasi sistem de alimentatie ,daca nu sti ce inseamna te rog intre pe aceasta pagina http://www.samarins.com/glossary/dohc.html
Eu am luat o mica plasa in aceasta privinta cind am ales acest tip de motor ,crezand ca si cel de 1,6 est etot de tip DOHC,adica cu doua axe cu came si 16 valve,acum vad ca cei de la Skoda au modificat site lor.

O alegere cat mai corecta iti doresc

Piciul
Cosmin96733
Si adica, in romaneste? Stiu care e diferenta intre 8 si 16 valve, insa pe mine, in mod deosebit ma intereseaza parerea unei persoane care are 1,4 l, pentru ca din auzite sau presupuneri nu pot estima corect.
Intr-adevar, si mie imi pare mic 1,4 l pentru masina asa de grea, dar poate ca ma insel (ceea ce ar fi extraordinar, sincer).
AlexTM
Eu nu am avut de 1.4 ci o Octavia de 1.6 generatia veche cu 75 de cai, ca si asta de 1.4 acum.
Impresii? Se simtea in depasiri, uneori, ca ai avea nevoie de mai multa putere. Dar atit. Nu o problema radicala, te vei obisnui cu ea. Eu am condus-o aprox 50000 km, am fost in concedii cu ea incarcata si n-am avut probleme.
Chestia cu consumul crescut e o poveste, uita-te in consumurile de catalog.
Nu stiu cum e cu OHC si DOHC, nici nu ma intereseaza, ca oricum nu deschid capota. Trebuie ca masina sa mearga si-atit.
TLS-09
Personal as face un efort pentru motorul de 1.6, cea de 1.4 mi se pare submotorizata.
robert92637
Amcondus o 1,4 pe distanta C-ta-Buc si retur si sincer am avut impresia ca nu prea ''trage'' cand e nevoie .Cam aceeasi senzatie o ai si in Loganul de 1,4 desi nu cred ca e cea mai fericita comparatie .Daca diferenta nu e mare ia totusi 1,6 si in mod sigur ai sa simti cei 100CP.
Cosmin96733
GhitaTM, nu cred ca masina pe care ai condus-o tu avea aer conditionat, nu? Pentru ca si acesta, odata pornit, reduce simtitor puterea motorului.

Din ce studiez eu, precum si din raspunsurile voastre, cred ca, in ciuda costurilor, o sa optez pana la urma, pentru motorul de 1,6.
ionut83652
daca faci un efort pentru 1,6 iti recomand sa te mai strofoci un pic (900euro)si iati 1,9 tdi si ai si putere si consum f bun !(parerea mea)
eu personal as renunta la optionale pentru o motorizare bune si economica (nu ca aia de 1,6 nar fi buna dar dieselu e mai economic mai ales prin oras)
TLS-09
Zice bine Ionut atat doar ca strofocatu ala nu-i un pic ci ii destul de mult daca pleaca omul de la 1.4 benzina spre 1.9 TDI.
bexa96300
si eu sunt total de acord cu antevorbitorii mei :wave: , mai ales ca in timp diferenta de bani se va amortiza din combustibil beer.gif
TLS-09
Depinde cati kilometri va face omul pe an, cati ani estimeaza sa tina masina etc.s-a mai discutat.
bexa96300
sunt de acord cu tine TLS :help:
eddie
Mai bine un efort financiar mai mare la inceput decat un regret foarte mare dupa ce ne dam seama ce am cumparat ! ..... biggrin.gif
piciul
QUOTE(E d d i e)
Mai bine un efort financiar mai mare la inceput decat un regret foarte mare dupa ce ne dam seama ce am cumparat ! ..... biggrin.gif


La prima citire a acestui topic scris de E d d i e s-ar putea sa fie logic dar daca te gandesti cati dintre romani si-au luat LOGAN....................!
Totusi traim intr-o tara cu un nivel de trai destul de scazut si cred ca personal cu foarte multe figuri in cap biggrin.gif

Totusi sfaturi putem da toti,chiar daca Cosmin nu trebuie sa tina seama decat de bani pe care ii are si de gusturi, nu de aberatiile noastre asa ca draga Cosmine incearca sa faci un test cu toate masinile care le vei gasi pe la reprezentantele Skoda,ma indoiesc sa gasesti o Octavia de 1,4,eu nu am gasit nici pe cea de 1,6 sa fac un mic test mi s-a recomandat un diesel de 1,9 foarte bine pus la punct cu care de alfel mam plimbat vreo 10 minute pentru ca nu mi-am dorit o asfel de masina si nici putere financiara nu am avut.Daca nu ai nevoie de sportivitate,nici cea de 1,6 sau 1,9 d nu sant cine stie de sportive si aici trebuie sa lom in calcul ca,Skoda este o masina de familie nu sportiva,iar daca ti cont de consum atunci cu siguranta trebuie sa analizezi mai multe variante.

piciul
DORU
Am cateva chestiuni de lamurit:

1- Cosmin, AVIA din Bucuresti are motorul de 1.4 pe o Octavia de drive-test. Fa-ti o programare!
2- Am condus acest motor cu 2 pers in masina. Motorul este incredibil de elastic si suna f placut la accelerare. In plus, consumul urban este redus, mai mic decat la motorul de 1.6 8v 102 CP. Pare greu de crezut, dar n-am simtit nici o clipa ca nu poate duce onorabil caroseria! Cu AC pornit nu sunt mari diferente.

TE ROG sa citesti topicul "Drive-test - Impresii" pt ca am postat acolo mai multe detalii. Bafta!
G e o r g e
eu am avut vreo 2 ani un G IV cu motorul de 1.4 16v 75cp si tin sa zic ca e mult prea mic motorul pentru caroseria aia sad.gif
Cosmin96733
Diesel, nici nu se pune problema, din doua cauze:

1. cea mai importanta - depaseste bugetul prea tare
2. revizii mai scumpe

Daca am sugrumat veniturile pentru o rata de 180 sau 160 euro, sa mai dau si la o revizie inca 1000 lei, ma lipsesc.

Despre circulat multi km, nu se pune problema, ca nu cred ca trec de 15.000/an (deja e mult).

Am mers cu o Skoda 1,4, insa condusa de altcineva, si nu am sesizat putere redusa, insa persoana respectiva o conducea "batraneste", si nici nu a fost necesar aer conditionat.

Cat priveste drive test, in Ploiesti, de unde sunt eu, exclus sa cumperi o masina testata in prealabil, ca parca ai cumpara pui de la alimentara, nu un obiect de peste 10.000 euro. Prietena mea a cumparat o Fabia cu motor de 64 cp, doar de frica sa nu fie prea slab motorul cel mai mic (pentru ca nu sunt masini de drive test!). Iar la Bucuresti, sincer, nu prea am timp sa ma duc.
TLS-09
Avand in vedere ca optiunea ta trebuie facuta intre 1.4 si 1.6 pentru ca asta poti acuma, sfatul meu este sa iei 1.6.
AlexTM
QUOTE(Cosmin96733)
GhitaTM, nu cred ca masina pe care ai condus-o tu avea aer conditionat, nu? Pentru ca si acesta, odata pornit, reduce simtitor puterea motorului.

Din ce studiez eu, precum si din raspunsurile voastre, cred ca, in ciuda costurilor, o sa optez pana la urma, pentru motorul de 1,6.

Intr-adevar, nu avea clima.
DORU
Motorul de 1.4 16v este bun !
Doar daca masina este incarcata la maxim si ai AC vei simti ca 1.6 8v era mai potrivit. Dpdv al consumului, motorul de 1.4 este sub cel de 1.6, la aceeasi masa a masinii. Retineti, eu am mers cu Octavia 2 cu motor 1.4, care e mai grea decat Octavia 1 si nu m-a deranjat felul in care se misca. Si sa va mai amintesc ca sunt invatat cu 220CP?

Cosmin, hotararea este a ta, dar eu iti spun parerea mea. arigato.gif
AlexTM
Sa stii ca m-ai pus pe ginduri...
La anul probabil ca-mi voi schimba si eu masina si foarte probabil ca va fi O2.
Pina acum nu ma gindisem sa-mi iau de 1.4 dar cind va veni vremea, o sa fac un drive test
DORU
Alex, chair te rog! Citeste impresiile mele trecute in topicul "Drive-test - impresii". Pt cineva care merge linistit, fara iesiri sportive, masina se misca impecabil. iar modelul testat mergea urban 90% si avea in ultimii f multi km o medie undeva in jur de 8% ! Si asta in Bucuresti !!
serestely94734
Da dar fata de 1,9 TDI si 90CP consuma mult mai mult acest 1,4i!! Voi cei cu 1,61 cu ce consum va laudati de exemplu la mers constant pe sosea cu 100-120 km/h?????
AlexTM
In jur de 6, la 100 km/h


PS: n-a zis nimeni ca 1.4 consuma mai putin decit dieselul. E greu sa bati TDI-ul...
TLS-09
QUOTE(serestely94734)
Da dar fata de 1,9 TDI si 90CP consuma mult mai mult acest 1,4i!!


Da, dar omul a zis ca nu poate sa se intinda asa de mult pana la 1.9 TDI.
serestely94734
Depinde si cat umbla aproximativ pe an ca daca trece de 15000km/an merita un diesel de 1,9TDI. Eu cu 1,9TDI 90CP la 20000 km/an cat fac economisesc fata de un 1,6 cel putin 350-400 litri combustibil asta inseamna aproximativ 1200-1400 RON economie pe an!!!! Iar serviceul la mine fata de 1,6 este poate cu 150-200 RON maxim mai mare. band.gif
AlexTM
Mai e si impozitul, RCA-ul, CASCO-ul unde cheltui mai mult la diesel.
Una peste alta, tot ramine in avantaj, dar trebuie sa ai banii astia in momentul cumpararii masinii.
piciul
QUOTE(serestely94734)
Depinde si cat umbla aproximativ pe an ca daca trece de 15000km/an merita un diesel de 1,9TDI. Eu cu 1,9TDI 90CP la 20000 km/an cat fac economisesc fata de un 1,6 cel putin 350-400 litri combustibil asta inseamna aproximativ 1200-1400 RON economie pe an!!!! Iar serviceul la mine fata de 1,6 este poate cu 150-200 RON maxim mai mare. band.gif


Frate calculele tale sant doar relativ adevarate,asta nu inseamna ca nu iti dau dreptate in privinta unui TDI fata de a unui MPI,dar cu siguranta mai trebuie rotunjite unele cifre beer.gif
serestely94734
Hai ca am uitat de RCA putin mai mare cu maxim 120 ROM/an si impozit cu sa zicem 40 Ron/an mai mare. CASCO nu am asa ca nu il calculez. Pt. mine 1,9TDI imi aduce o economie de minim 1000 RON/an. In rest pretul pieselor:placute,discuri,bucse sau mai stiu eu ce sunt tot aceleasi cred sau fff putin diferite fata de 1,6i. Oricum CASCO la o masina noua de 1,6 cred ca este f apropiat de 1,9TDI?? Cat poate fi diferenta?
piciul
QUOTE(serestely94734)
Hai ca am uitat de RCA putin mai mare cu maxim 120 ROM/an si impozit cu sa zicem 40 Ron/an mai mare. CASCO nu am asa ca nu il calculez. Pt. mine 1,9TDI imi aduce o economie de minim 1000 RON/an. In rest pretul pieselor:placute,discuri,bucse sau mai stiu eu ce sunt tot aceleasi cred sau fff putin diferite fata de 1,6i. Oricum CASCO la o masina noua de 1,6 cred ca este f apropiat de 1,9TDI?? Cat poate fi diferenta?


Frate eu ti-am dat dreptate,este mult mai economicoasa pentru cineva care alearga cel putin 30000 km pe an si cui ii place putina galagie in habitatul masini ,sper ca am fost intales acuma.
Diferenta la CASCO nu o cunosc,cunosc numai ca eu dau 601 euro pe am pentru a mea,probabil pentru un TDI nu cu mult mai mult ,daca tinem cont ca aceasta polita de asigurare se calculeaza dupa valoarea masini blush.gif
Pentru mine la un salariu mediu cei 3 litri de benzina platiti in plus la o suta de km nu reprezinta mare lucru,tinand cont ca nu cred ca fac 10000 km pe an.

o zi buna iti doresc!
DORU
QUOTE
Pentru mine la un salariu mediu cei 3 litri de benzina platiti in plus la o suta de km nu reprezinta mare lucru,tinand cont ca nu cred ca fac 10000 km pe an.


Recunosc aici cazul meu: ~12-14.000 km/an maxim. Am calculat anul trecut cat platesc in plus avand benzina turbo fata de un diesel turbo: 100.000 lei/luna ! Cred ca am spus totul...stiti ca revizia labenzina e mai redusa ca valoare, la fel si consumabilele. Tragand linie, merg cat doresc si nu ma costa nimic suplimentar avand senzatii superioare la volan. Sunt un caz fericit, nu? biggrin.gif blush.gif
serestely94734
Dorule te contrazic cu economia pe care o faci!!! Tie sa zicem iti iese o medie lunara de 1000km?!Nu? Ei la 1000 km iti iese o diferenta de minim 15-20 litri combustibil. 15X3,2 lei/lit=48 RON iar 20 X3,2=64 RON Iar eu cred ca te incadrezi la variantaa 2a sau chiar o depasesti aceasta varianta!!!! 1,8i -ul tau papa la sosea la 120-130km/h minim 6,5 iar a mea papa 4,5 cred ca e diferenta de minim 2litri la 100/km!!
DORU
OFFTOPIC: Diferenta favorabila vine din nr km parcursi anual care este redus in cazul meu. Apoi, sunt un caz aparte intrucat circul preponderent extraurban cu masina (75% afara si 25% in oras). De ex, in ultimii 3500 km consumul mediu afisat pe BC este de 7,5l/100km. Chiar daca matematic valoarea finala este mai mare decat cea scrisa de mine anterior, diferenta nu o resimt la buzunar pt ca circul putin si pt ca reviziile ma costa putin. Nu includ aici nterventiile service neprogramate.
Mentiune: eu alimentez de multi ani neintrerupt cu MOL 98 Tempo Plus > ~37.000 lei/l.

P.S. Comparatia tb facuta intre masini motorizate diferit pe acelasi traseu si proportie afara/oras pt un calcul relevant !

BACK TO TOPIC !
piciul
@ sarestely

Frate nu stiu cum sa spun dar si tu si Doru aveti perfecta dreptate,se pare ca totusi tu nu ai inteles ce a vrut Doru sa scrie in topicul lui,la tine calculele matematice cred ca sant perfecte dar cred ca si la Doru daca tinem cont ca pe luna (pe pamant bineintales) acel cost suplimentar de 100.000 il da pentru ca are motorizare pe benzina ,daca ar fi avut un TDI cu siguranta ca ar fi fost cu un - (minus) in fata,dar nu ar mai fi avut senzatiile de a fi primul in partea cealalta a intersectiei.

Sper ca ai inteles care este ideeia,atat mere Doru cu masina deci atat il costa in plus fata de una pe motorina blush.gif Tragand linie se pare va este in castig beer.gif
Kun95299
Motorasul meu de 1.4 MPI (pe fabia sedan) papa in oras de la 8 -> 13 litri. In afara orasului de la 6 pana la 9 litri. Deci, chiar daca fac numai 10.000 km pe an tot mai bun ar fi un motor pe motorina.
Legat de ramas in urma la stop cu motorina...pai nu cred ca e cazul. Am facut linie cu un VW Golf 4 1.9 pe motorina la 130 cai. M-a lasat in urma fara probleme (si consuma golfu 6 litri in oras...si are o acceleratie de te lipeste de scaun cand accelereaza).
DORU
Kun, linia era disproportionata din start...hai sa nu mai poluam topicul omului.
Alex79127
Nu prea am intervenit in discutiile de pe forum pana acum, dar citesc toate mesajele in fiecare zi. Multe pareri pot fi subiective in functie de preferintele fiecaruia. Pana anul trecut in august am avut un Opel Vectra din 97 cu motor 1.6 - 16 v, de care am fost foarte multumit. Din septembrie 2006 am o Octavia Tour 1.9 TDI 90 CP. Am facut un mic calcul la combustibil si am facut o economie de 10 lei la fiecare 100 km, mentionez ca acum am 13 000 km (economie numai din combustibil 1 300 lei). Diferenta de pret la intretinere, RCA, impozite se amortizeaza fara problema. Sunt un "benzinar" convins dar avand in vedere numarul mare de km parcursi anual a trebuit sa fac un compromis. Daca nu mergi mai mult de 15 000 km anual nu se justifica sa cumperi o masina pe motorina din cauza costurilor de achizitie si intretinere mai mari. Cati kilometri mergi cu 2 000 Euro diferenta dintre acelasi tip de masina dar cu motor pe benzina sau motorina.
Kun95299
Doru, nu linia era importanta. Ce voiam eu sa subliniez era:
omule, fa un efort si ia-ti diezel. Nu te lua tu dupa cati km faci sau nu faci. Pui acuma 2000 Euro in plus, dar daca te hotarasti vreodata sa vinzi masina, i-ti iei banii inapoi.
Si stai linistit Doru, ca nu mai poluez topicu.
serestely94734
Dupa cum zice Alex la fiecare 100km parcursi indiferent ca in oras sau in afara castigi cam 10 Ron cu dieselul de Skoda.Si chiar la 10000 km pe an tot este o suma frumusica care iti acopera serviceul 1000RON si pe langa service acesti bani economisiti iti mai acopera RCA si impozit si-ti ramane si de cateva beute in oras cu prietenii.... band.gif Iar cine vrea sa treaca primul la stop sau sa se bage in scaun cand accelereaza sa-si ia masina de 250CP :bandit:
piciul
Da un lucru este cert,fiecare isi iubeste masina biggrin.gif beer.gif
Cosmin96733
Mai oameni buni, am trecut de la costuri reduse la liniute si alte prostii. Eu vroiam sa stiu cum merge motorul de 1,4 l la skoda octavia tour.

Va asigur ca as lua si eu un turbo diesel, dar nu mai am tragere sa dau multi bani pe o masina doar ca sa fac liniutze cu ea.

Iar in ceea ce priveste consumul, punand in balanta costul suplimentar generat de un motor diesel, sub aspectele impozit, rca, revizii tehnice si diferenta de pret, pe de o parte, si economia de bani rezultata din consumul redus de combustibil, la cati km parcurg anual, rezultatul nu cred ca iese in favoarea mea.

Va asigur ca mi-ar place sa am si un Ferrari, dar incerc sa stau cu picioarele pe pamant. Iar topicul l-am initiat pentru a ma lamuri, pana la un eventual drive test, daca pot sa raman la un motor de 1400 cmc, care pentru mine e o investitie corecta.
Kun95299
Pai daca tie- indiferent in cat timp ajungi la 100km/ora atunci e super ok motorul de 1.4 benzina. Consum redus si taxe mai mici. Vezi ca daca faci drive test o sa vrei motorul de 1.6...asa ca mai bine te duci direct si iei motorizarea 1.4 ca sa nu strangi cureaua.
serestely94734
Noroc de masina frate skodist band.gif Orice skoda=masina buna Asa ca ai facut o alegere buna.
AlexTM
Ia-ti Octavia 1.4 si felicitari pentru alegere smile.gif

PS: M-am uitat intr-un catalog auto s-am vazut ca acum are 80 de cai, nu 75. E adevarat?
bexa96300
deviez putin de la subiect :angel: ca sa va intreb ce fel de sistem este ASR-ul si cum functioneaza? :help:
DORU
Alex, da, din 2006 Fabia a primit 80CP in loc de 75 la motorul 1.4 16v, iar Octavia 2 la fel. Despre Octavia 1 stiu ca are doar 75CP. Insa motorul este acelasi, s-au facut numai schimbari la gestiune / soft.
DORU
QUOTE(bexa96300)
deviez putin de la subiect :angel: ca sa va intreb ce fel de sistem este ASR-ul si cum functioneaza? :help:


Uite ce usor era de gasit, e si Sticky:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=11401
Cso96419
mai bine o fabia cu 1.4, mai bine echipata.
chiar daca nu vei avea atata spatiu vei avea o caroserie mai usurica.
cu diferenta de pret mai pui una-alta pe masina.
diesel-ul se amortizeaza dupa ~100000 de km. numai dupa aceasta valoare se estimeaza ca vei avea profit din diesel.
daca in timpul cat ai masina nu faci nici atat, atunci nu merita.
daca tot ramai la O. mergi tot pe 1.4 daca nu esti un nebun al vitezei. masina tot de va duce unde vrei
Cosmin96733
In sfarsit, dragii mei!
Astazi, prin amabilitatea unuia dintre cei de la Mobel Ploiesti am avut ocazia sa conduc o Skoda Octavia 2 cu motor de 1,4.

Sa va spun ce impresie am avut:
-un motor constant in putere, demareaza relativ usor, fara sa fie necesara accelerare excesiva (ca la fabia, care este groaznica, din acest punct de vedere!)
-nu accelereaza deloc, aproape are un mers constant pe tot parcursul turometrului, la orice turatie ai fi, nu "pleaca"
-e ok, la greutate, dar pentru oameni foarte calmi
Alte impresii: un interior superb, cu radio cd incorporat, geamuri electrice, chestii.

Interesanta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.