TLS-09
Jan 13 2007, 12:32 PM
Pentru ca am deschis zilelele astea un topic legat de service(si mai ales pentru ca Murphy nu doarme iar legile lui functioneaza perfect)
:evil:
azi am facut o vizita la Service la Procar (de altfel singura varianta in Timisoara).
Ce s-a intimplat?
De regula cand inchid usa la garaj ma uit dupa eventuale pete(ulei , antigel).Aseara am observat sub masina o pata de cca 20-30 cm diametru si apoi o diferenta de nivel (de la maxim pana la minim -3 cm) in vasul de expansiune.
Azi dimineata am mers la service(fara programare) dar cum erau doar 4 mecanici am asteptat sa se elibereze unul din ei (nu sint absurzi si daca rezolva programarile se ocupa de orice client).
A inspectat omul masina dupa ce a demontata scutul, aparatorile de noroi etc si a constatat pe partea stanga a baii de ulei prezenta unei spume rosii (asemanatoare ca aspect cu spuma poliretanica).
In felul acesta am aflat ca antigelul folosit la Skoda(G12) nu doar ca are aceasta culoare(rosie-stiam deja) dar si lasa aceasta dunga de spuma colorata(chestie care ajuta enorm la depistarea locului din care curge).
In concluzie am comandat o pompa de apa (undeva spre 250 RON) si urmeaza sa procedam la schimbarea ei.Nu stiu inca costul manoperei dar au estimat undeva la 4-5 ore!
Rugaminte: cei care au avut experiente similare referitoare la schimbarea pompei postati orice informatie utila legata de durata schimbului pompei, manopera facturata , etc. (urmand desigur sa revin si eu cu informatiile obtinute dupa rezolvarea problemei.)
marius96537
Jan 13 2007, 02:42 PM
este bine sa schimbi pompa dar cred ca te-ai pripit ca pompa este o piesa care este reparabila;si probabil te costa ceva mai putin;150-200ron cu tot cu manopera!
TLS-09
Jan 13 2007, 03:16 PM
Eu nu prea sint de principiul pieselor reparate. Nu vad ce garantie pot avea la o pompa reconditionata.Mai mult, schimbarea pompei presupune sa se umble putintel si pe la distributie( se da cel putin cureaua jos) asa ca nu am chef sa-mi umble niste neavizati pe acolo iar alt service decat reprezenanta nu stiu sa existe la noi in Timisoara(pentru Skoda evident).Cand or fi mai multe atunci poti sa alegi insa pana atunci nu prea am chef sa faca altii scoala pe masina mea.
In acste conditii nu prea am de ales. Oricum in 2oo lei nu am cum sa ma incadrez.Ba chiar daca mi-ar face cineva o oferta de pompa + manopera schimbare de 200 lei sincer as cam refuza-o.
AlexTM
Jan 13 2007, 08:55 PM
E adevarat ca poti sa o repari, dar nu la Skoda. La o Dacie probabil ca si eu m-as gindi la reparat, insa la Octavia ... am ajuns si noi la alte nivele
Oricum, mie mi-au schimbat pompa de apa la schimbarea curelei de distributie! FARA sa aiba, aparent nimic. Pur si simplu, asa se face la ei.
TLS, nu stiu citi kilometri are masina, dar daca se apropie schimbarea distributiei, macar poti sa le spui sa nu0mi mai schimbe pompa. Tot raul spre bine
TLS-09
Jan 13 2007, 09:01 PM
Pai asa ma gandisem si eu ca-i doar la jumatea drumului pana la schimbatul distributiei (are 45.ooo km), nu o sa mai schimb pompa atunci.
piciul
Jan 14 2007, 11:10 AM
QUOTE(TLS-09)
Pai asa ma gandisem si eu ca-i doar la jumatea drumului pana la schimbatul distributiei (are 45.ooo km), nu o sa mai schimb pompa atunci.
Totusi nu crezi ca sant cam putini KM?
TLS-09
Jan 14 2007, 05:24 PM
Ba cred ca-i devreme poate, dar asta e, nimic nu-i perfect.Acuma schimb pompa si la urmatorii 45.000 doar distributia.
ionut83652
Jan 14 2007, 09:45 PM
pentru schimbatu pompei de apa e necasara cam aceiasi manopera ca la schimbarea distributiei capacul la pompa de apa e pe cureaua de distributie si de obicei manopera e intre 2-3 mil in functie de service!
cred ca mai bine ii pui si distributia acuma !
oricum nu inteleg de ce ai dat attia bani pe pompa de apa ?cand in mod normal costa la undva 1,5-1,7 mil?
cat despre genialu care spune ca se poate repara sai explica ca acolo exista un rulment etans care nu permite trecerea apei printre el is al dracului de curios cum lar putea repara el si unde ?
(numa tampiti pe forumu asta)
TLS-09
Jan 14 2007, 09:52 PM
QUOTE(ionut83652)
(numa tampiti pe forumu asta)
Omul a dat un sfat nu cred ca a fost deloc rau intentionat.In consecinta nu merita un astfel de calificativ.Ar trebui oare creat un forum doar pentru "specialisti" la care muritorii, nestiutorii si pasionatii sa nu aiba acces?
Referitor la intrebarile tale:de ce costa atata pompa? Asta-i pretul pe care mi l-au spus la dealer pt.pompa originala.Nu am decat sa ma duc sa iau pompa din alta parte si sa ma incarce aia cu 100 RON in plus la manopera(ca sa ajung tot acolo) sau sa negociez sa-mi faca reducere la manopera si sa iau pompa de la ei.
Kun95299
Jan 15 2007, 08:12 AM
Legat de repararea pompei, este posibila. Si nici pompa noua nu rezista cateodata mai mult decat una reconditionata. Asta binenteles in cazul in care reconditionarea nu s-a efectuat la colt de strada.
Acuma, daca are omu ban tre sa fie prost sa reconditioneze, insa cine n-are bani e o solutie ff. buna si reconditionarea.
ionut83652, si rulmentu etans se poate schimba. De fapt rulmentul acela e de vina in 90% din cazuri pentru scurgeri.
TLS-09
Jan 15 2007, 02:42 PM
Iar in restul de 10% ar putea fi o fisura in corpul pompei sau scurgere la garnitura.
Chestia e ca la modul in care e pozitionata pompa(si cat de bine-i ascunsa) nu s-a vazut exact locul din care curge.
Partea proasta e ca indiferent care din variante ar fi , chiar si una care sa implice doar schimbarea sa zicem a garniturii(putin probabil) este destul de lucrat la intreaga poveste, asa ca manopera va fi ceva.
Referitor la reconditionat asta presupune sa gasesc un loc unde se reconditioneaza. Nu stiu cate au reconditionat pana acum de Skoda(indiferent ca principiul e acelasi cam la toate pompele) si nu-mi place mie ideea. Sint de acord ca poate sa tina la fel de mult ca una noua, dar doar alergatura dupa reconditionat presupune sa stau cu masina in service 2-3 zile, ceea ce nu prea ma incanta pe cand asa intr-o zi e gata.
DORU
Jan 15 2007, 02:55 PM
Cristi, curios cum a cedat pompa de apa la tine... In mod normal trebuia sa supravietuiasca macar pana la schimbarea distributiei (minim 90k km), dar cum si la mine dintr-un defect de fabricatie (s-a bocat un pistonas ce pompa ulei in rola mare de la distributie) a trebui sa schimb toata distributia la ~ 74.000km, si in cazul tau e vb de acelasi ghinion.
Si eu sugerez sa schimbi acum distributia + curea alternator, daca oricum platesti manopera pt pompa apa. Asta daca tii masina pana la 90k, altfel nu, evident.
Varianta reconditionarii ramane la latitudinea fiecaruia.
OFF-TOPIC: Ionut, nu-i ma gratula pe unii mai putin cunoscatori drept "tampiti", au timp sa invete daca vor. In plus, se pare ca de data asta omul avea dreptate. Sa nu aruncam deci primii cu piatra... Multumesc!
TLS-09
Jan 15 2007, 03:04 PM
Referitor la faptul ca pompa a cedat prea devreme asa mi-au spus si la service :nu au intalnit decat cel mult una la mie care sa aiba problema asta cu pompa pana la schimbarea distributiei (curat ghinion). O sa analizez chestia cu schimbatul distributiei sa vad unde ajung cu costurile si daca diferenta nu-i mare o fac si gata.
DORU
Jan 15 2007, 03:28 PM
Costul schimbarii distributiei cu manopera inclusa este de 1000 RON la Brady Trade din Buc.
serestely94734
Jan 15 2007, 04:30 PM
Poate fara TVA este 1000 Ron???
DORU
Jan 15 2007, 04:43 PM
CU TVA inclus. Dar fara pompa de apa.
piciul
Jan 16 2007, 10:45 AM
QUOTE(ionut83652)
(numa tampiti pe forumu asta)
Oare cine si de ce ne pune sa intram pe un asfel de forum
Dar sa revenim la pompa noastra de apa sau ma rog a lui TLS-09 ,eu propun si se pare ca da rezultate(nu am vazut nici una care sa cedeze)monteaza-ti una de Trabant pana la urma si Trabantul era fabricat tot de nemti :clapping: :help:
O zi buna ca doreste incontinuare puciul
TLS-09
Jan 16 2007, 11:40 PM
Da acuma ca trebuie sa schimb pompa(o placere nu alta) realizezi si tu cat de bine gust gluma asta a ta.
Aia de Trabant se potriveste si la Tour de 1.6 benzinar?Intreb sa iau doua(una de ezerva) ca nu se stie cand renunt la diesel si-mi iau si eu pe benzina(tot Skoda evident).
Servus.Aia era o lovitura de puci?(apropo de semnatura mesajului anterior)
AlexTM
Jan 17 2007, 08:45 AM
piciul
Jan 17 2007, 09:24 AM
QUOTE(TLS-09)
Da acuma ca trebuie sa schimb pompa(o placere nu alta) realizezi si tu cat de bine gust gluma asta a ta.
Aia de Trabant se potriveste si la Tour de 1.6 benzinar?Intreb sa iau doua(una de ezerva) ca nu se stie cand renunt la diesel si-mi iau si eu pe benzina(tot Skoda evident).
Servus.Aia era o lovitura de puci?(apropo de semnatura mesajului anterior)
Frate stai linistit si scuze pentru cele scrise mai sus,nu a foat cu rautate,romani mai fac si haz de necaz,cel putin eu unul asa ma consider.
Intradevar nici mie nu imi convine nici daca fac o pana dar sa ma lase pompa de apa,oricum mie mi se pare ciudat numarul de km relativ mici in care a functionat pompa ta.
Referitor la intrebarea ta,ce pot sa-ti raspund,ia frate doua ca poate ma lasa si pe mine dar voi sta impacat ca stiu unde sa gasesc asa ceva
O zi minunata iti doresc
Piciul Alcoolistul
DORU
Jan 17 2007, 11:03 AM
QUOTE(GhitaTM)
Alex, esti intr-o forma de zile mari. Am ras cu pofta !
TLS-09
Jan 18 2007, 11:27 PM
Sau monteaza pompe mai subrede, pe mecanicul ala il stim cu totii!
TLS-09
Jan 23 2007, 02:50 PM
Vesti proaste. Telegrafic scriu:nu-i pompa de apa 9asadar Piciule aveai dreptate e devreme la 45.000 Km pentru ea).Din pacate este un "por" in blocul motor(pentru care este muuuuult prea devreme, oricand e prea devreme pt asa ceva).
Momentan am demontat motorul(dat jos de pe masina) si l-am dus ieri la sudat blocul.Cost sudura 100 RON.
Maine revin cu detalii dupa ce ma conving ca nu mai scapa lichid de racire.Nu stiu manopera inca(demontare si remontare motor) dar estimez spre 800 .Varianta schimbarii blocului era exclusa momentan deoarece costa cca. 3000 Euro asa ca ...........
Sper sa nu apelez la singura solutie de inchis porii "adevarata" si anume mustarul de masa.
Revin.
L.E : porul este exact in dreptul pompei de apa(asta explica si impresia initiala a mecanicului) in plus va fi acoperita zona respectiva de placa ce sustine alternatorul. In concluzie nici nu pot porni motorul cu presiune in instalatie si sa vizualizez daca mai curge sau nu.Asta se va vedea mai incolo.
DORU
Jan 23 2007, 03:06 PM
Curat ghinion !
AlexTM
Jan 23 2007, 03:34 PM
Chiar ca e ghinion
Dar nu inteleg cum a aparut un por ACUM? Oricum, condoleante...
Mariustom
Jan 23 2007, 05:56 PM
Super nasol, Cristi :evil:
Dar oare, nu există o garanție a motorului pentru așa ceva? Căci una e să se întâmple ceva legat de uzura părților mobile DIN motor, și alta e o deficiență a caracteristicilor materialului din care e confecționat blocul motorului ?
Și, oricum, la 45.000 km să pățești ce ai pățit tu, ar trebui sesizați cei de la Skoda :bash:
TLS-09
Jan 23 2007, 09:25 PM
Certificatul de garantie l-am intors pe toate partile.Nu ai ce sa-i faci.Daca-i sesizez pe cei de la Skoda mai mult decat sa-mi spuna ca a expirat perioada de garantie si ca"sufera "alaturi de mine fara sa aiba ce sa-mi faca nu cred ca se va intimpla.Prefer sa nu ma enervez.
Nu o sa iau lucrurile in tragic(in fond era un amarat de por si nu un bloc fisurat sau alta grozavie).
Una peste alta trebuie dau o bere simbata la intalnire (daca-mi mai raman bani de-o bere
ca-i mai bine sa curga berea decat antigelul), ca daca nu-mi raman de-o bere atunci in mod sigur trebuie sa dau mai multe, nu?.
:cheers:
Oricum maine dimineata sint peste ei ca vreau sa plec de la service cu masina si nu pe jos.
PS :spre surprinderea unora, urmatoarea masina va fi tot Skoda.
TLS-09
Jan 24 2007, 10:36 PM
Asadar am facut-o.Astept 2-3 zile sa vad daca nu cumva scade nivelul de antigel. Manopera demontat -montat motor etc a fost 640 Ron , daca adaug si suta de lei de la sudura ajung la 740 lei in total. Oricum nu asta conteaza ci sa se fi rezolvat situatia.
ionut83652
Jan 25 2007, 12:14 PM
bravo!!!!!!!!!!!! :wave:
piciul
Jan 25 2007, 01:52 PM
QUOTE(TLS-09)
Vesti proaste. Telegrafic scriu:nu-i pompa de apa 9asadar Piciule aveai dreptate e devreme la 45.000 Km pentru ea).Din pacate este un "por" in blocul motor(pentru care este muuuuult prea devreme, oricand e prea devreme pt asa ceva).
Momentan am demontat motorul(dat jos de pe masina) si l-am dus ieri la sudat blocul.Cost sudura 100 RON.
Maine revin cu detalii dupa ce ma conving ca nu mai scapa lichid de racire.Nu stiu manopera inca(demontare si remontare motor) dar estimez spre 800 .Varianta schimbarii blocului era exclusa momentan deoarece costa cca. 3000 Euro asa ca ...........
Sper sa nu apelez la singura solutie de inchis porii "adevarata" si anume mustarul de masa.
Revin.
L.E : porul este exact in dreptul pompei de apa(asta explica si impresia initiala a mecanicului) in plus va fi acoperita zona respectiva de placa ce sustine alternatorul. In concluzie nici nu pot porni motorul cu presiune in instalatie si sa vizualizez daca mai curge sau nu.Asta se va vedea mai incolo.
Frate chiar este o veste proasta si pentru ca romanul face haz de necaz (te rog sa nu ma inguri) iati frate unbloc de trabant cu siguranta din acel bloc nu va curge niciodata antigel
TLS-09
Jan 25 2007, 09:09 PM
Gresesti profund Piciule.Eu as fi mers pe mana unuia de Oltcit ca avand racire cu aer chiar ca nu curge antigelul.
(Preventiv tin in portbagaj un flacon cu solutie de astupat porii de la Liqui Moly este cea mai buna am inteles, urmata de cea de la Valvoline si apoi de Elf).Acuma ca tot facem clasamente expun si preturile Liqui Moly-15,5 lei, Valvoline si Elf 19,5 lei.
piciul
Jan 26 2007, 08:28 AM
serestely94734
Jan 26 2007, 11:00 AM
Fratilor TRABANTUL are racire pe aer deci "0"antigel!! SCULA NEMTEASCA TRABANTUL CE MAI
TLS-09
Jan 26 2007, 08:47 PM
QUOTE(serestely94734)
Fratilor TRABANTUL are racire pe aer deci "0"antigel!! SCULA NEMTEASCA TRABANTUL CE MAI
De Trabant nu stiam ca are cu aer.In cazul asta evident o sa laeg Trabantu ca-i lucru nemtesc.
Azi am dat o fuga pana la Arad si inapoi, nu curge nimic.E de bine.
serestely94734
Jan 27 2007, 12:22 AM
Deci pana la urma cat a costat total?? La service particular sau la skoda?
TLS-09
Jan 27 2007, 12:57 AM
Am mai spus :la Skoda manopera demontat/montat motor,cutie, planetare etc(s-a dat jos tot ca a trebuit scos motorul) a fost 640 lei(80 lei/ora inclusiv TVA).Sudatul blocului motor a fost 100 lei la particular(de fapt avea firma de sudura omul).
Antigelul G12 a fost 38 lei.Total 778 lei.
Nu mai adaug tigarile fumate de mine in service ca iese mult mai scump.
piciul
Jan 27 2007, 07:19 AM
mike.omega
Jan 27 2007, 07:44 AM
@Piciul: intr-o zi la cafea iti recomand calduros sa iei la frunzarit regulamentul :coffee:
serestely94734
Jan 27 2007, 08:52 AM
Deci ai luat motorul jos la skoda si l-ai dus la alt service sa-l sudezi?? La skoda nu au vrut sa-l sudeze sau costa prea mult?Ma bucur pt. tine ca s-a putut rezolva si ca pana la urma nu te-a costat chiar asa mult. Eu nu am inteles exact ti-a fisurat blocul motor?
TLS-09
Jan 27 2007, 01:06 PM
La Skoda nu sudeaza(fonta sau aluminiu) ci schimba blocul. Costa blocul nou cca.3000 Euro si nu aveam de gand sa dau atat.Nu era fisurat ci avea doar un por milimetric dar problema trebuia rezolvata, de aia am dus blocul la o firma care doar suduri din astea face.
Mariustom
Jan 27 2007, 01:28 PM
@ serestely: "Fratele TLS-09"
a avut un por în blocul motor, în dreptul pompei de apă.
@ TLS-09: Să înțeleg că n-a mers negocierea "balcanică"
cu șeful de atelier ? Că după prețul manoperei, cred că te-a taxat conform STAS
Șii, înseamnă că, pe lângă berea promisă, vii și cu o ... sticlă ? :scratchchin:
robert92637
Jan 27 2007, 01:29 PM
Ai scapat oricum ieftin.Cand am citit pretul blocului ,3000E, mi-a stat inima .Iti doresc sa fie ultima problema pe care o ai cu masina.
DORU
Jan 27 2007, 02:53 PM
Cristi, Slava Domnului ca ai rezolvat-o cu b ine !
:wave:
TLS-09
Jan 27 2007, 04:31 PM
Mersi frumos Doru si Robert! :wave:
Pt Mariustom: pai am renuntat la negocierea cu seful de atelier ca era acolo si el si adjunctul si parca erau siamezi umblau doar impreuna.Am inlocuit negocierea cu ei cu o cutie de ciocolata pe care i-am dat-o tipei de acolo(sic!)
Pe urma am "negociat" direct cu mecanicul pt ca am gasit o sticla uitata in portbagaj de la sarbatori si cand a vrut sa puna piese acolo era sa o sparga.Asadar sticla-i dusa iar stocul e pe zero.
Daca mergeu pe STAS si ma "fracturau" la 80 RON /ora iesea mai mult ca au fost cam 6 ceasuri in prima zi, au montat pe motor cutia si alte chestii a doua zi da nu stiu cat timp(si poate faceau mai multe daca nu plecam eu ca tampitul cu cheia de la masina la mine) iar a treia zi au mai fost cam 4-5 ceasuri.Asa ca am iesit bine oricum.Au bagat pret normal dar au "umblat"in jos la ore.
Poate ca ar trebui schimbat titlul topicului acuma, ca tot s-a dovedit ca-i alta problema.
rvm
May 15 2007, 01:28 AM
ti-au recomandat ei unde sa sudezi? cum ai dus blocul, te-au ajutat, s-au te-ai descurcat singur? si eu sunt tot din Timisoara si asa... preventiv.... intreb si eu... doamne fereste...
TLS-09
May 15 2007, 09:43 PM
Eu aveam o recomandare de la cineva si ei aveau aceeasi recomandare(coincidenta).
Transportul il faceau ei, cel putin asa s-au oferit, dar eu ma grabeam si doream sa fiu de fata la intreaga chestiune asa ca m-am ocupat personal de transportul motorului la sudat.Nu am dus doar blocul ci intregul motor(sudura a fost pe exterior si nu s-a demontat nimic de pe motor)
Sa speram ca nu vei avea nevoie, dar daca .............dai un mp si te ajut cu tot ce pot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.