Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ML320 vs X5 3.0
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Mihai44627
sal baieti si fete.as dori si eu niste informatii despre aceste 2 modele Mercedes ML320 benzina, din 2002 si BMW x5 3.0 benzina..2001-2002 anul fabricatiei.Consumul,fiabilitatea,problemele fiecareia ,care e mai nice de condus plus,avantajele si dezavantajele fiecareia..si ce mai stiti voi despre ele. pretul fiind cam acelasi la amandoua...intre 25000-30000$ masinile full option (vb despre modelele pt N America). probabil nu sunt diferente mari ...desi mercedesul din US nu e prea laudat pe net. dar oricum..posibil ca unii dintre voi sa stiti mai multe.Merci smile.gif
HalbaSus
NU ML320... Am unul in familie si este una din cele mai proaste masini pe care le-am vazut. Fiabilitate care tinde spre zero, finisare de toata rusinea (ornamente de lemn din plastic, tone de greierasi, praguri de aluminiu care pica pe jos de cate ori te atingi de ele, daca vrei sa reglezi oglinda ramai cu butonasul in mana, daca dai mai tare sistemul de sonorizare BOSE (excelent de altfel) vibreaza fetele de usi in draci. Cutie automata care lucreaza in timpi geologici (poti fuma un trabuc pana schimba viteza) chestie care face ca orice depasire sa fie o aventura, consum de petrolier (maica-mea care conduce destul de pasnic are in timpul anului un consum fix de 20% iar acum iarna (si in unele perioade de vara) a urcat la 24%).... Singurul lucru bun la masina sunt performantele off-road (mai mult decat decente... oricum superioare X5-ului)... si ar mai fi franele care sunt excelente, avand o distanta de franare uimitor de scurta pentru un monstru de 2 tone - problema e ca dupa un drum de 2-300 km cu franari dese (adica in romania) franele se vor supraincalzi si bordul iti va arata ca un pom de craciun cu martorii ABS, ASR, ESP, EBD, etc...

Si nu cred ca este vorba de un caz izolat pentru ca in Top Gear Survey privind satisfactia clientului Mercedes ML a iesit PE ULTIMUL LOC (in 2003 sau 2004 nu mai stiu) si a ramas in cursa pentru ultimul loc si in ceilalti ani.
florin55503
am avut unul un ML 320 la serv. l-am condus doar de 4 ori consumul este foarte mare asta fiind si unul din motivele pentru care a fost vandut urgent si depus avansul pt un pathfinder. (undeva intre20si 35%)nu ii cadeau butoanele sau mai stiu eu ce, e foarte confortabila, dar in ciuda puterii(mai ales ca era si cutie automata) se misca destul de lent desi motorul se auzea fioros si dadea impresia de foarte multa forta. am inteles ca in off-road e mai capabila decat X 5

motorul 3.0 i pe seria 5 se comporta foarte bine dar pe x 5 nu am idee
Lucian55
Daca vrei sa iei X5 iti recomand motorul de 3.0d.
Cumplu mult mai mare decat la benzina, iar asta conteaza la o masina mare si grea
Mihai44627
ms baieti pt raspunsuri...halbasus...pot sa zic ca tu chiar m`ai speriat smile.gif)).am mers acum jumatate de ora cu un ML500 si fugea destul de bine.....dar na..era 5.0.nu am aceleasi pretentii de la un 3.2.interiorul e super....nu am vazut ornamente prost aruncate...am observat si eu partea de la schimbator ca e din plastic care imita lemnul.macar dealerul a fost simtit si a recunoscut si el ca e plastic.oricum..o sa ma duc zilele astea sa incerc si un ML320.nu stiu..mi se pare prea mare consumul care il ziceti voi...pt ca am un prieten care are un cadillac escalade si a zis ca baga cam 100$ pe saptamana...si il stiu ca merge super mult si na..cadillacul are 6.0.am mai gasit si un ML350 2003....dar are cam multi km...108000 25000$.si inca unu din 2002 cu 77000km.ala din 2002 are pachetul AMG la caroserie, 27000$.am citit si eu ca au iesit cam pe 147 sau cam asa ceva in topul SUV-urilor.dupa care pt cel din 2006 au investit nu stiu cate miliarde ca sa il faca mai reusit. si ma gandesc...daca 320 consuma atata cat ati zis...oare cat o consuma ml500???
BMW X5 3.0D nu gasesc aici.
si la BMW mai toate sunt cu km multi.peste 100000.daca sunt sub...costa mult prea mult pt un x5.
HalbaSus
Maica-mea are ML-ul de vre-o 2 ani... acum are in jur de 110-120k km. In tot timpul asta consumul nu a scazut sub 10% (in afara orasului) si sub 18-19% (in oras), maica-mea nu depaseste 50-60 km/h in oras si in general conduce destul pasnic (chiar foarte pasnic as spune). De altfel in cartea tehnica ML-ul zice ca va consuma 17% in oras... ceea ce poate e posibil, dar nu stiu unde... in Oradea consuma 20% in mod normal, daca o conduc eu jumat de ora consumul urca la 21-22% (ce-i drept mie imi place foarte mult sunetul motorului la ture inalte asa ca nu ma dau la o parte de la kickdownuri).

O alta problema cu masina ar fi fiabilitatea. In ultimii 2 ani a avut urmatoarele probleme:
- S-a stricat debitmetrul
- Pompa de apa
- Pompa servo
- Usa dreapta spate nu se mai deschide/inchide din telecomanda

Alte probleme la ML:
- Scaunele fata sunt foarte confortabile, dar bancheta din spate e oribila. Spatarul face un unghi perfect de 90 de grade cu sezutul, orice drum de peste 30 de km se lasa cu dureri de spate pentru pasagerii din spate.
- Repet (dar e poate cea mai oribila trasatura a masinii) cutia de viteze automata e GROAZNICA... am mai condus automate dar nici una nu a avut un timp de raspuns atat de lung. Sa faci o depasire dureaza o eternitate (calci pedala de acceleratie... astepti 1 secunda... masina iese din viteza trece la turatie de relanti... mai astepti 2 secunde... masina retrogradeaza... se tureaza tare de tot... si in final accelerezi). Poate as avea sentimente ceva mai bune fata de aceasta masina daca nu ar fi atat de lenesa (defapt motorul e unul destul de capabil dar e nenorocit de cutia de viteze). Nu am condus ML500 dar presupun ca cei aproape 2 litri in plus la cilindree pot compensa pentru o cutie lenesa... sau poate acel motor are alta cutie. Modelul nou stiu ca are o cutie complet noua care ar trebui sa se descurce mult mai bine.
- Are greierasi... multi... pe drum drept e OK (deci probabil in canada sau alte locuri civilizate nu o sa-i auzi) dar odata ce ai intrat pe piatra cubica (sau un drum din romania) ei isi fac simtita prezenta intr-un mod destul de suparator (pentru o masina premium)... in plus in diverse locuri poti gasi plastic de o calitate indoielnica... in general finisarea nu impresioneaza. Un exemplu ar fi capota... care e grea... si nu are un brat hidraulic care sa o sustina... ci ai nevoie de un suport din acela cu carlig (ca la dacia nova), suport care atunci cand nu e folosit se agata intr-o clema de plastic... plastic care s-a rupt de parca ar fi fost facut din portelan.... cupholderul din partea pasagerului refuza sa mai functioneze. Anumite bucati de plastic par a fi facute in colaborare cu hyundai... (asta in ciuda cantitatii impresionante de piele)
- Suspensia e un compromis groaznic intre sportivitate si comfort. Suficient de tari incat sa-ti mute rinichii daca treci printr-o groapa mai mare dar suficient de moale incat sa-ti creeze emotii intr-un viraj mai strans.

Plusurile masinii ar fi:
- Comfortabila (pentru pasagerii din fata)
- Performante off-road excelente (am iesit fara probleme din niste situatii unde chiar era nevoie de capacitati off-road) - are low range si diferential blocabil. La capitolul asta putine SUV-uri ii pot face fata... X5-ul cu siguranta nu.

Nu ma mira ca pretul masinii a scazut atat de mult... devalorizarea masinii a fost o consecinta a calitatii de care a dat dovada. Sfatul meu e sa stai departe de ML... daca nu iti permiti X5 cauta altceva... dar in nici un caz ML320.
Lucian55
Scuze nu am vazut ca locuiesti in Canada, recomandasem 3.0d crezand ca esti in ro.
Mihai44627
merci halbasus.....pana la urma cred ca raman la X5.piatra cubica ...stiu doar o singura strada in tot vancouverul.strazi mai proaste..sunt cateva dar nu cum sunt sau erau cele din ro..probabil le`au mai carpit si pe acolo. am vazut si eu..consumul 15 mile la 1 galon....cam 16% in oras si 14% pe highway.nu e cine stie ce trafic pe aici....canadienii se plang...dar na..ei nu stiu ce AVENTURA e sa conduci prin bucuresti. pana la urma benzina nu ar fi o problema..ca si x5 3.0 are cam acelasi consum. si 1L e intre 1$-1,10c....apropo...ML-ul tau din ce an e? ca am citit pe o adresa ca au mai lucrat un pic la motoare si la cutii cand au inceput sa faca modelul asta dupa 2002...dasta am si zis sa fie dupa 2002....are cateva prostii in plus..pt care iti mai ia 5000$...si cu pretul ai dreptate..mi se pare cam mic pt un SUV care mai e si Mercedes.ma uitam la un BMW 325 din 2002-2003....si e aproape la acelasi pret. oricum...vancouverul e cam cel mai scump oras de prin N america....cele mai mari taxe..cele mai mari preturi la case,masini...asigurari.daca faci comparatie intre preturile din montreal si vancouver la un mercedes sau un BMW...castigi cateva mii bune.....
oricum...BMW sa fie. Merci inca odata Halbasus

and no problem lucian.

http://www.buysell.com/root/detail/British...k_4_dr_awd.aspx

uite asta e minunatia care am gasit`o smile.gif
HalbaSus
ML-ul e din 99, inainte de facelift, dar din cate am inteles si versiunea dupa facelifit ar fi cam la fel ("premiul" pentru cea mai proasta masina conform Top Gear Survey l-a castigat prin 2004).
florin55503
din ce am citit stiu ca X5-ul are cel mai bun comportament rutier dintre SUV-uri. asta daca mergi doar pe strazi. in afara soselei lasa de dorit
Cso96419
a nu se confunda ML-ul vechi cu cel nou!! nu au absolut nimic in comun.
cel nou este de n ori mai bun, calitativ, conducere etc
este total alt concept.
nu mai e nimic valabil despre ce s-a scris despre cel vechi(desigur pana nu apar contraargumente fondate care sa critice noul model) ce am vazut si citit de spre modelul nou e super ok. inca nu am avut ocazia sa ma duc cu ea, dar am avut neplacerea de a merge cu modelul vechi care sa recunoastea are deja 10 ani. in acesti 10 ani multe s-au schimbat prin lumea auto.
x5 model care iese din productie, vine modelul nou in curand
HalbaSus
Asa e... dar discutam despre modelele VECHI. (ML din 2002-2003 si X5 din perioade similare), nu despre modelul nou de ML.
ncristi
Legat de mercedes nu am inteles niciodata de ce dau doar 18 luni garantie :angel:

O marca cu asa pretentii putea da macar 2 ani...
Cso96419
ms pt rectificare.
atunci 100% x5-merita fiecare ban. on-road e de n ori mai bun, are comportament apropiat de un break. fara balans, ruliu in curbe comportament neutru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.