Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme instalatie electrica
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
radu95101
Salutare frati de suferinta!
Am o mare problema (cel putin pentru mine e mare) de vreo 4-5 zile luminile la masina au inceput sa faca ca bradul de craciun in relanti;in turatie de pe la 1000 rpm incep sa se linisteasca.Atat luminile in bord cat si farurile joaca rol de semnalizare si nu pot sa inteleg de la ce anume pt ca am masurat tensiunea de incarcare a bateriei (14.18-14.30v) are o mica variatie.Va rog sa ma ajutati cu un sfat.


P.S:opel astra caravan 1.7dti
Sisi73634
La Focus se intampla la fel,se oxideaza firul albastru de la mufa din alternator.
radu95101
Am sa demontez alternatorul sa vad care sunt bubele ca nu pot sa merg asa cu masina.Am mai intrebat si in alte parti si cica ar fi releul de incarcare.Daca a mai patit si altcineva il rog sa imi spuna si mie care a fost problema.Multumesc.
dori94709
La alte masini am mai patit treba asta . Sunt mai multe variante :din releul de incarcare de pe alternator sau oxidate firele de masa de la baterie la sasiu sau la blocul motor sau firul de masa de la alternator la sasiu sau bloc motor.Posibil si firele de masa de la faruri sa fie.Sper sa te descurci.
cristian95382
Io zic sa verifici prima data releul care cupleaza cand actionezi faza lunga sau scurta,poate sa oxidat si nu face bine contact(si pe faza lunga si pe scurta face asa?)

mai fa o chestie cu motorul oprit pune faza lunga sau scurta si vezi daca nu se aude ceva pe la relee daca se aude clar releul e de vina , nu face bine contact(oxidat).Dar sar putea sa nua se auda nimic si tot sa fie devina releul.Bafta!
radu95101
Incep sa cred tot mai mult ca problema e de la releul de incarcare deoarece luminile in bord (display-ul din consola sau climatronic-ul) clipesc fara sa fie aprinse luminile(pozitie sau vreuna din faze).Sambata ma apuc sa demontez alternatorul si sa vad care e problema ca ma oboseste rau mai ales seara cand stau la semafor sau in intersectii.Multumesc pentru raspunsuri si am sa va spun si voua ce am gasit in cazul in care reusesc sa rezolv problema.
mihai79646
dupa demontare-se poate sa fie slabite doar niturile de aluminiu ce fixeaza puntea de releu;daca nu e vizibil asta,masurati diodele,daca arata cam la fel schimbati releul (cel putin) sau si releu si diode,dupa buget
Si puneti suruburi de 4 cu saibe grover si piulite in loc de acele nituri pacatoase
radu95101
Inca nu am apucat sa demontez alternatorul dar aseara am vazut ca luminile nu mai fac ca pomul de craciun nici daca pornesc toti consumatorii posibili.In concluzie cred ca e un contact care isi face de cap dar astept ziua de sambata sa vad ce gasesc.
ionut83652
poi daca pornesti toti consumatori si nu mai face sigur incarca prea mult !
a si incxa ceva tensiunea normala de incarcare e de 12-12,4 iar 14,4-14,8 e tensiunea normala a bateriei deci de la releu de pe alternator ai sugur o problema!
radu95101
Cred din ce in ce mai mult ca e vorba de un contact pentru ca la gropi incepe sa faca scandal sau se opreste.Nu am avut timp sa demontez pt ca am plecat intr-o delegatie dar o sa ma ocup.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.