Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Arta de a conduce automobilul,pentru cine nu a citit-o inca
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
mihai79646
am uploadat la http://www.rogepost.com/n/4921641003
sper sa nu supar pe cineva cu asta,si recunostinta vesnica autorului!
Horia49540
bravo, super carte
o am si am citit-o de nu stiu cate ori, si mereu gasesc ceva nou si interesant in ea
dupa parerea mea Petre Cristea a fost cel mai mare pilot pe care l-am avut vreodata
ma bucur ca mai stiu si altii de el :wave:
Baby Blues
Si eu am cartea dar nu am citit-o si cu ocazia asta , daca ziceti ca-i interesanta, o s- o citesc si eu.
LE: Am citit cateva pagini si deja am ajuns la o nedumerire: Deschideti sau duceti-va la pagina 31 si cititi nr.5 si 7. Dati-mi un raspuns. Eu nu stiu ce a vrut sa spuna.
Daniel82595
zice ceva de bara.....sau beri beer.gif :angel: . Habar n-am si eu sunt cam nedumerit.
Probabil ca pe vremea aceea mai toate masinile avea bare cromate care rezistau mai bine la mici atingeri. biggrin.gif
Baby Blues
Curios lucru. La pct-ul 7 zice ceva de celalalt care ar putea impinge masina atunci cand pleaca. biggrin.gif
eddie
Probabil o fi vreo traducere mot-a-mot din franceza,ca numai aia isi fac loc asa la parcarea laterala si la plecarea din aceeasi parcare.
Alex-F1
biggrin.gif blink.gif ...chiar ca nici io n-am inteles.... :bash: Poate la vremea cand a fost scrisa cartea, neexistand spoilerele astea de plastic/fibra vopsite frumos la culoarea caroseriei (care se si pot zgaria usor), se putea practica manevra cu atingerea/impingerea masinilor, fiindca majoritatea aveau bare de metal nichelate si alea nu se zgariau/indoiau daca le atingeai putin....alta explicatie io n-am gasit....voi ati gasit?
mihai79646
nu numai ca erau nichelate dar aveau si ceva tampoane de cauciuc unele
La italieni am auzit ca e o practica zilnica asta cu impinsul cu bara;cica se si vede pe masini efectul.. dar asta e aglomeratia
Baby Blues
M-as mira sa fie asta dar alta explicatie logica nici eu nu gasesc. In sprijinul a ceea ce ati spus cititi la pag.207, pct 28, lit c si descrierea de mai jos a operatiunii. :bash: :bash:
Cartea nu este rea dar este destul de depasita la capitolele tehnice si in ceea ce priveste exploatarea masinilor avand in vedere ca actual majoritatea masinilor au injectie. Oricum la vremea respectiva a fost o carte destul de folositoare. Multe exemple sunt date din anii 1930-1940 si banuiesc ca masinile erau cam altfel. biggrin.gif . Daca cititi cu atentie autorul a avut si o groaza de accidente cu care exemplifica anumite situatii.
Admirabil este faptul ca si el care in tinerete nu a condus destul de prudent admite ca ar trebui ca soferii sa "intre in toate intersectiile ca si cum nu ar avea prioritate". De altfel are niste propuneri destul de interesante pentru modificarea legislatiei rutiere printre care si limite de viteza in functie de pricepearea soferilor si capacitatea/puterea masinii. El insusi recunoaste ca e destul de greu sa legiferezi asta dar ..., nu se stie niciodata.
mihai79646: m-ai facut sa -mi pierd ziua libera citind cartea. biggrin.gif
RUE
in almanahul AUTO din 86 sau 87, Petre Cristea povestea cum a fost invitat la Monte Carlo 86 (la cursa) pt a asista la conferintele raliului si a celebra 50 de ani parca de la castigarea trofeului de catre el pe o masina Ford.

cartea e buna pt cine o are in biblioteca. poate o sa o citesc toata intr o seara linistita.
nu stiu cum as convinge nevasta sa o citeasca...
_Constantin_
Am citit si eu cartea de curand .... e foarte pertinenta. Pe alocuri inexata ca deh ... s-au schimbat multe dar 98% din ce scrie in ea e absolut adevarat. O recomand mai ales tinerilor soferi ce si-au obtinut permisul de curand.
admin
QUOTE (_Constantin_ @ Jul 10 2009, 10:53 AM) *
Am citit si eu cartea de curand .... e foarte pertinenta. Pe alocuri inexata ca deh ... s-au schimbat multe dar 98% din ce scrie in ea e absolut adevarat. O recomand mai ales tinerilor soferi ce si-au obtinut permisul de curand.



Pune-o undeva sa vedem si noi, linkul din primul mesaj nu mai merge.
Mariustom
Cere și ți se va da smile.gif
Alex-F1
Mda....am ajuns pe la pagina 60 (a cartii, nu a pdf-ului).....principiile au {cam} ramas aceleasi si in ziua de azi, dar exista si cateva "nepotriviri", care au reusit sa-mi smulga cate-un zambet! smile.gif Si, din exemplele personale ale omului, inclin sa cred ca era cam vitezoman si atunci cand nu era la curse whistling.gif .....ca sa derapezi si sa te lovesti de un cap de pod, in curba usoara, pe asfalt putin umed, trebuie sa ai ceva viteza.....io nu cred ca voi reusi performanta asta vreodata whistling.gif Oricum, tot respectul pt. autor.....clar cartea este scrisa cu mare devotament si dragoste fata de arta sofatului si nu numai! arigato.gif
marius68582
Aveti idee de unde as putea sa cumpar cartea ? M-ati facut curios.
N-am rabdare sa citesc pdf-ul,n-am nici macar rabdarea sa vad daca s-a descarcat.
RUE
poate la anticariat sau mica publicitate.
air_wolf
QUOTE (mihai79646 @ Jan 8 2007, 01:33 PM) *
nu numai ca erau nichelate dar aveau si ceva tampoane de cauciuc unele
La italieni am auzit ca e o practica zilnica asta cu impinsul cu bara;cica se si vede pe masini efectul.. dar asta e aglomeratia


si la francezi la fel. culmea, nu se supara nimeni pe faza asta.
marius68582
Ei bine,trebuie sa citesc cartea asta. whistling.gif
Faza cu nici un sofer n-ar trebui sa intre intr-o intersectie ca si cum ar avea prioritate e aur curat.

Am intrat ieri intr-o intersectie,pe verde,dar foarte incet si atent,pentru ca urma sa fac dreapta.Asta a fost marele meu noroc,pentru ca in acelasi timp o inconstienta a demarat in tromba din dreapta mea,probabil era parcata jumate pe trotuar,jumate pe trecerea de pietoni,taind practic intersesctia.Daca as fi intrat in intersectie hotarat sa merg inainte,cu o viteza normala de 50 km/h ,m-ar fi lovit in partea dreapta,fara nici o indoiala.Eu am reusit insa sa franez brusc si -o las pe inconstienta sa mi-o ia inainte.Trebuia s-o fi vazut,speriata,nu stia ce se intampla,ii facea Kadetul ala din anii '70 ca toti dracii... verymad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.