Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fierbe apa la motor si da pe din afara...
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Vectra / Insignia
Florin96202
Nu prea ma pricep eu la masini....as dori niste sfaturi il legatura cu subiectul(Fierbe apa la motor si da pe din afara... ) am un Opel Vectra A din 1993 motor C20NE...vreau sa aflu din ce cauza da apa afara din borcan antigel...de ex..daca merg la drum lung nu se intampla nimic,temp nu creste mai mult de 50 grade,iar cand stationez imi da afara apa din borcan..[/b]
daniel40451
verifica termocupla ,ca altceva nu are ce sa fie
Florin96202
termocupla e noua
mihai79646
termostat defect ,deschis,ca ar trebui sa tea la 80-90 grade,si poate motoras electroventilator sau firele lui
Mariustom
Florin, faptul că temperatura apei, în mers, nu crește peste 50 grade înseamnă că, întradevăr, cum a zis și Mihai, termostatul e blocat pe deschis. Fă așa: în staționare, după cam 5 minute, chiar când începe să se încălzească apa, pune mâna pe furtunul ce iese din termostat spre radiator, ar trebui să fie rece. Abia când apa este caldă, peste aprox. 70 grade, ar trebui să se deschidă termostatul și acel furtun să fie cald.
Referitor la faptul că, în staționare (cred că de durată mai mare biggrin.gif ), îți dă afară apa din borcan, și eu cred că ai probleme cu ventilatorul radiatorului. Fă proba așa: cu motorul oprit, pune-i contact doar și cu o șurubelniță încearcă să pui în scurt bornele termocuplei (fără frică), ar trebui să pornească ventilatorul. Dacă nu, barem ar trebui să se audă releul de comandă cum țăcăne.
Spune-ne și nouă ce ai rezolvat.
Oricum, baftă :wave:
Florin96202
Si ventilatorul abia lam cumparat de la dezmembrari(120 RON...si termocupla e nou noutza BOSCH....
Florin96202
Inca ceva... termocupla e la 95 Grade...imediat cum da apa afara din borcan porneste si ventilatoru si totul revine la normal...
Mariustom
Florin, nu asemăna termocupla cu termostatul !!!
Termostatul face separația între cele 2 circuite de răcire, la început fără radiator, abia când s-a încălzit lichidul de răcire ȘI prin radiator. Vezi la ce ți-am spus mai sus !
Termocupla are un contact bimetalic în el care, la temperaturi ridicate ale lichidului ÎN radiator, cuplează ventilatorul.
Deci, atenție !!!

Și, ... termocuple noi defecte, am mai văzut eu :evil:
Dar, verifică TERMOSTATUL !!!
Alex-F1
Da, verifica termostatul....daca si ala e bun si termocupla e buna (porneste ventilatorul), atunci e mai nasol....garnitura de chiulasa....dar sa speram ca nu e asta!!!
Florin96202
multumesc f. mult pt.sfaturi.am rezolvat problema,am schimbat termocupla ,am pus una de 87 grade si pleaca ventilatorul mai repede.nu mai fierbe apa.
Mariustom
Florin, ne bucurăm că ai rezolvat problema fierberii lichidului în staționare, prin schimbarea termocuplei, dar la drum lung, faptul că nu trece de 50 grade temperatura lichidului de răcire nu-i a bună, motorul nu merge în parametrii optimi.
Trebuie să rezolvi și problema asta !

Totuși, încă o dată îți zic, verifică termostatul !!!
Florin96202
Cred ca am gresit eu,sub 90grade este o linie,am zis ca e 50,dar nu cred pt ca dupa linia de 90grade este linie (100grade)apoi urmeaza 110grade.nu trebuia sa schimb decat termostatul,am pus inapoi termocupla veche si deschide.va rog sa-mi suneti care este gradatia desub 90grade,acolo pleaca electroventilatorul.
Mariustom
Auzi, de cât timp ai mașina ? blush.gif
Florin96202
de 2 luni biggrin.gif are vreo importanta?
Mariustom
Are, că văd că acum o descoperi biggrin.gif .
daniel40451
vezi ca a fost dupa cum ti-am spus eu .
ai grija de masina ca este o masina buna
Florin96202
multumesc mult,o sa am grija.decand am cumparata am facut cu ea 2000km(2 luni)pana cand s-a stricat electroventilatorul,am schimbat electroventilatorul,acum cateva zile.l-am pus pe direct nu am avut probleme cu apa,dar cand am schimbat termostatul si termocupla numai probleme cu apa.dupa care am cerut ajutor la voi si am verificat termocupla cea noua,am inlocuit-o cu cea care a fost pe masina,s-a rezolvat.
TLS-09
Stai putin , tie iti merge continuu ventilatorul?Pai inseamna ca atunci nu-ti crestea apa si nu se incalzea motorul.
Florin96202
ma exprim eu necoerent.dupa ce s-a stricat electroventilatorul,am cumparat altul ,l-am montat,l-am legat la un buton din masina si il porneam doar cand se incalzea apa.dupa care am pus termocupla noua si termostat(crezand ca amandoua sunt defecte).dar dupa ce le-am pus pe cele doua pornea electroventilatorul prea tarziu,dupa ce se incalzea apa.la sfaturile voastre am trecut la verificari si am inlocuit termocupla cea noua cu cea care a fost inainte pe masina,surpriza...era buna.acum functioneaza corect,porneste cand ajunge aproape de 90grade.pe termocupla care a fost pe masina scrie 87.defect a fost doar termostatul care era blocat pe deschis(parerea mea de amator).acum am o termocupla noua de vanzare.
Mariustom
Dacă aproape de 90 grade îți cuplează ventilatorul, atunci e foarte bine. smile.gif
Dacă ai schimbat și termocupla, atunci e și mai bine.
Ne bucurăm că acum îți lucrează bine sistemul de răcire.
Toate cele bune :wave:
Gabriel97901
salut am in astra2.0 dti si vreau sa va intreb la ce temperatura lucreaza termostatul iar la bord cat tb sa arate temperat.Va spun ca la bord apa nu depaseste 90grade chiar daca circul in oras kilometri foarte multi sau in afara orasului .va spun acest lucru pt ca am fost cu o problema la tester si mi-a verificat sistemul de racire si mi-a gasit eroare si mi-a zis ca este senzorul de la ventilator defect si nu porneste ventilatorul.mi-a sters erorile si culmea ca dupa ce le-a sters chiar in momentul cand am oprit masina acasa mi-a pornit electroventilatorul.ce sa mai inteleg.Care sa fie problema.Astept raspuns.Va Multumesc
costyvh_3
QUOTE (Florin96202 @ Jan 8 2007, 06:29 PM) *
de 2 luni biggrin.gif are vreo importanta?

pati sa ma ajuti si pe mine am aceiasi problema imi spui cum ai facut?te rog
luky19
sal


sal am si eu un opel Vectra b si mi se urca apa la 100 si kand dau capacul jos da apa afara ce poate sa fie

ma ajuta si pe mine cine va rog
solmar
E un termostat care nu mai merge (s-a blocat) sau un senzor care nu-si mai face treaba.

PS Tine si tu la indemana un cofrag de oua si cand da semne ca incepe sa fiarba bagi repede un ou la fiert. In 3 minute ai micul dejun gata.
ionutalex01
Am un Opel Vectra,am schimbat termostatul,am bagat antigelul si imi fierbe apa. Care este cauza ? sa merg cu ventilatorul pornit ? daca cupla nu mai cupleaza
solmar
Problema e la radiator, e infundat pe undeva.
vildenSTAR
QUOTE (Florin96202 @ Jan 8 2007, 04:29 AM) *
Inca ceva... termocupla e la 95 Grade...imediat cum da apa afara din borcan porneste si ventilatoru si totul revine la normal...

Florine cred ca rezolvi daca schimbi busonul de la vasul de expansiune,nu are voie sa iasa apa pe acolo,motorul lucreaza sub presiune,deci ai supapa defecta.Bafta.

QUOTE (ionutalex01 @ Oct 27 2013, 04:01 PM) *
Am un Opel Vectra,am schimbat termostatul,am bagat antigelul si imi fierbe apa. Care este cauza ? sa merg cu ventilatorul pornit ? daca cupla nu mai cupleaza

Da niste lamuriri,cand iti fierbe? In mers ,in stationare?
vildenSTAR
QUOTE (vildenSTAR @ Sep 28 2018, 05:41 PM) *
QUOTE (Florin96202 @ Jan 8 2007, 04:29 AM) *
Inca ceva... termocupla e la 95 Grade...imediat cum da apa afara din borcan porneste si ventilatoru si totul revine la normal...

Florine cred ca rezolvi daca schimbi busonul de la vasul de expansiune,nu are voie sa iasa apa pe acolo,motorul lucreaza sub presiune,deci ai supapa defecta.Bafta.

QUOTE (ionutalex01 @ Oct 27 2013, 04:01 PM) *
Am un Opel Vectra,am schimbat termostatul,am bagat antigelul si imi fierbe apa. Care este cauza ? sa merg cu ventilatorul pornit ? daca cupla nu mai cupleaza

Da niste lamuriri,cand iti fierbe? In mers ,in stationare?

Verifica furtunul dupa termostat vezi la ce temperatura deschide si daca deschide,asta una la mana vezi termocupla la ce temperatura cupleaza ventilatorul,sant ventilatoare cu doua trepte si termocupla la fel,daca o ai simpla ar trebui sa cupleze pe la 100 de grade.Apa in motor la temperatura mare este sub presiune si nu ar trebui sa fiarba la 100 de grade,s-ar putea sa ai supapa de la vasul de expansiune defect.Un motor cald oprit trebui sa scoata aer cu presiune cand desfaci busonul de la vas ,numai trebe sa fii foarte atent sa lasi sa se raceasca un pic motorul pe la 50-60de grade za nu te oparesti.
vildenSTAR
QUOTE (luky19 @ Sep 10 2013, 01:42 PM) *
sal


sal am si eu un opel Vectra b si mi se urca apa la 100 si kand dau capacul jos da apa afara ce poate sa fie

ma ajuta si pe mine cine va rog

Nu mai face prostia aia sa desfaci busonul cand este apa asa fierbinte ,e normal apa in motor este sub presiune,vezi mai bine daca iti porneste termocupla,apa la 100 degrade nu fierbe sub presiune dar tu ai scos presiunea si sa dilatat brusc normal ca iese din vas.Tu vezi sa iti lucreze termostatul si termocupla si e ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.