Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motor inecat de la apa
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Horea95875
Am o problema foarte stranie. Acuma cum a nins nasol si s-a facut multa apa pe jos, cand trec printr-o balta mai sanatoasa incepe sa-mi tremure masina, sa mi se inece motorul cand pornesc de pe loc, accelerez greu si uneori mi se opreste chiar motorul de tot cand ma opresc la un stop. Daca mi se opreste motorul, pot sa-l repornesc, dar se comporta la fel.

Si din cate am observat eu se intampla asta cand trec printr-o balta mai urata. Si cu ninsoarea asta, sunt destule acum.

Are cineva ideea despre ce poate fi?

Mersi.
James Kilowatt
Despre ce masina e vorba? smile.gif
Daca e una mai veche e posibil sa se ude delcoul.
Horea95875
da da, e mai veche, e din '83, un fiat regata (da, stiu, nu cea mai buna masina construita vreodata, dar de unde bani de ceva mai bun cand esti student) benzina, motor de 1,5.

si totusi, cand trec printr-o balta sa ajunga apa pana la delcou?

dupa ce trec prin balta, masina se comporta nasol de tot o perioada si dupa un timp isi revine. Delcoul asta se 'usuca' in timp? sau cum vine treaba?

Am inteles ca ar trebui sa curat capacul, da?

Doar asta ar putea fi problema? sau ar mai putea fi ceva?
James Kilowatt
E aproape sigur cu delco din anul ala. Daca ajunge apa pe sau in el, atunci scanteia se duce alandala si nu unde trebuie. Trebuie sa opresti si sa-l steri sau sa-l sufli sa se usuce. E pus intr-o pozitie unde poate ajunge apa?
Horea95875
nu, tocmai asta e. E undeva sus, foarte aproape de capota. Imi vine destul de greu sa cred ca poate ajunge pana acolo atata apa incat sa intre inauntru.

E posibil sa intre pe altundeva? Am schimbat de curand bujiile, e posibil sa intre pe acolo? ca bujiile sunt pozitionate mai aproape de pamant decat delcoul?

Aaa, si mai e o chestie. Tot dupa ce trec printr-o balta mare, fluiera. Fluieratul ala de alternator, curea de distributie, ma rog, intelegi.

Banuiesc ca nu prea are cum sa intre apa IN motor, nu? Stiu si eu, sa intre in ulei sau mai stiu eu ce. Intreb, ca nu ma pricep.

Mersi.
TLS-09
Apa pe la bujii nu poate sa intre.
Fluieratul e de la apa pe cureaua de la alternator.
Apa in motor nu poate sa intre din exterior.
La delcou vezi sa nu-ti faca putin condens.Da jos capacul,sterge-l,verifica si carbunele precum si cntactele sa nu fie oxidate.La fel si luleaua(axul care se roteste si da scanteie).
James Kilowatt
fluieratul e probabil de la alternator sau de la cureaua de la alternator care cand se uda poate patina.
Daca e sus delcoul, probabil problema e in alta parte.... In motor nu cred ca are cum sa intre apa iar daca reuseste, nu cred ca mai porneste. Odata udate bujiile la revedere. Tot o problema electrica trebuie sa fie.
Horea95875
OK, pai am desfacut capacul de la delcou, nu era ud, nu e crapat, deci nu cred sa fie asta problema.

Alte idei? Ce ar putea fi inafara de delcou?

Si mersi mult pentru raspunsurile de pana acum.
TLS-09
Platinile cum sint?Le-ai verificat.
Horea95875
Da, sunt OK. Oricum, le-am frecat bine cu o carpa. Acolo totul e in ordine, iar din ce am vazut eu ma indoiesc sa fie probleme contactele sau scanteie aiurea.
TLS-09
Vezi totusi sa nu fie puscate platinile. Incearca sa le cureti cu un smirglu fin si vezi cum merge treaba.Verifica si izolatorul ,in partea superioara sub siguranta trebuie sa aiba un izolator(inel) de textolit.
Horea95875
OK, o sa le curat.

Dar, asta nu explica de ce mie imi face probleme cand trec prin apa. Pentru ca este o legatura clara intre mersul sacadat al motorului si momentul in care eu trec printr-o baltoaca.
TLS-09
Ai incercat sa vezi imediat dupa trecerea care sint exact partile udate de apa ? Ma gandesc si la fisele de la bujii (dar si alea sint pozitionate sus, cum naiba sa ajunga apa chiar si acolo).In partea inferioara nu ai ceva sonde care sa dea un semnal eronat ?
Horea95875
ce-i drept nu m-am uitat. Eram in trafic, ma grabeam la servici. M-am uitat cand am ajuns dar se evaporase deja toata apa.

Oricum, o sa ma uit maine mai in detaliu ca deja e noapte. Revin cu detalii si poate poate ma poti ajuta cu ceva.

Mersi.
Sisi73634
Poate ai ceva sonde,gen sonda landa,care nu este izolata bine,sau socul de la motor.
Vasile63123
daca motorul este pe carburator si nu peinjectie, ma indoiesc sa ai sonda lambda. intrarea la filtrul de aer unde este, nu are cumva o teava directionata spre galeriile de evacuare sa absoarbe aer cald? daca da, atunci aia poate sa fie de vina, ca-ti suge un pic de apa in motor si daca suge mult, poate sa face hidrocompresie. apa nu se comprima, intr-un motor, la o cantitate suficienta se comporta ca metalul si distruge multe. In orice caz, problema neaparat trebuie sa o rezolvi, ca in februarie incepe iarna alba si nu o sa poti circula asa. daca se uda cumva platina, incearca sa montezi o aprindere electronica su senzor si nu mai ai treaba, dar aia nu pot sa-ti spun de la ce masina s-ar putea sa potriveasca. sub motor nu ai scut? aia ar trebui sa opreasca apa si noroiul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.