Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intrat in UE cu tot cu taxa de poluare?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Eduard RO
Iaca ca am intrat si in UE.Intrebarea mea este am intrat cu tot cu taxa aia de mediu? blink.gif blink.gif Ca parca era vorba ca e in contradictie cu legislatia europeana si ca o sa se renunte la ea.
nitu67440
Deocamdata ramane an vigoare... :minigun:
Sisi73634
Taxa speciala este cuprinsa in codul fiscal pe 2007,orice modificare a codului fiscal se face cu 6 luni inainte de a intra in viguare.Pana in luna iunie, sigur ai sa platesti taxe speciala.Era o varianta sa aduci un autoturism cu euro 2 in decembrie,plateai vama si-n 2007 faceai cartea si -l inmatriculai fara sa mai platesti taxa speciala,era singura modalitate sa tragi statul asta(corupt) in ......
golfuletz
eu chiar sunt curios cum plateai in decembrie vama la o masina euro 2 ??? si apoi daca ce spui e adevarat cam cate sute de mii de masini s-ar fi adus,ce zici ? blush.gif
Claudiu89576
astazi - 03.01.07, pe juridice.ro a aparut urmatoarea stire: http://www.juridice.ro/stiri/24634/taxa-sp...tovehicule.html

in stirea respectiva site-ul anunta ca la art. referitor la taxa speciala fost introdusa sintagma "autovehicule comerciale"

intr-adevar, in codul fiscal, in forma in vigoare de la 01.01.2007, articolul cu pricina spune asa:

"Art. 2141. - (1) Intră sub incidența taxei speciale autoturismele si autovehiculele comerciale cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 tone inclusiv, cu excepția celor special echipate pentru persoanele cu handicap și a celor aparținând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și membrilor acestora, precum și altor organizații și persoane străine cu statut diplomatic, care își desfășoară activitatea în România. Nivelul taxei speciale este prevăzut în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul titlu. Pentru autoturismele și autoturismele de teren a căror primă înmatriculare în România se realizează după data de 1 ianuarie 2007 și pentru care accizele au fost plătite cu ocazia importului sau a achiziționării de pe piața internă în cursul anului 2006, taxa specială nu se mai datorează.
(2) Intră sub incidența taxei speciale și autovehiculele comerciale cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone, inclusiv cele destinate transportului de persoane cu un număr de peste 8 locuri pe scaune în afara conducătorului auto, cu excepția autovehiculelor speciale destinate lucrărilor de drumuri, de salubrizare, pentru industria petrolului, a macaralelor, precum și a autovehiculelor destinate a fi utilizate de forțele armate, forțele de securitate a statului, poliție, jandarmerie, poliție de frontieră, de serviciile de ambulanță și medicină. Nivelul taxei speciale este prevăzut în anexa nr. 4.1 care face parte integrantă din prezentul titlu.
(3) Sumele datorate bugetului de stat drept taxe speciale se calculează în lei, după cum urmează:
(100 - D)Taxa specială = A x B x C x ─────────, 100

unde:
A = capacitatea cilindrică;
B = taxa prevăzută în coloana 3 din anexa nr. 4 sau, după caz, în coloana 2 din anexa nr. 4.1;
C = coeficientul de corelare a taxei prevăzut în coloana 2 din anexa nr. 5;
D = coeficientul de reducere a taxei în funcție de deprecierea autoturismului/autovehiculului, prevăzut în coloana 3 din anexa nr. 5.
(4) Nivelul coeficienților de corelare și de reducere a taxei speciale este prevăzut în anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul titlu.
(5) Vechimea autoturismului/autovehiculului rulat se calculează în funcție de data fabricării acestuia.

Art. 2142. - Taxele speciale se plătesc cu ocazia primei înmatriculări în România."

articolul din Codul Fiscal spune"autoturisme comerciale". nu am gasit o definitie a acestei formule, insa presupun ca un autovehicul importat pentru uz personal nu poate fi considerat "comercial".

toate cele bune :brave:
Baby Blues
De ce credeti ca inclusiv pe un site specializat si plin de cunoscatori sau pasionati de masini exista inca confuzie? Pentru ca nici un functionar "amarat" de la Ministerul Finantelor nu a fost in stare sa iasa inca pe posturile de televiziune si sa lamureasca problema, sa faca un comunicat de presa sa spuna ceva. Eu ma hotarasem impreuna cu un prieten sa mergem in Germania sa ne luam cate o masina. Acum nici nu stiu ce sa mai fac. Sa-mi vand masina? Sa nu o vand? Banuiesc ca in spatele acestor "serparii" se afla niste interese foarte clare ale "alor nostri" sau ale "alor lor" biggrin.gif
Mandula
QUOTE(Claudiu89576)
articolul cu pricina spune asa:

"Art. 2141. - (1) Intră sub incidența taxei speciale autoturismele si autovehiculele comerciale ..."

articolul din Codul Fiscal spune "autoturisme comerciale". Nu am gasit o definitie a acestei formule, insa presupun ca un autovehicul importat pentru uz personal nu poate fi considerat "comercial".


Articolul cu pricina spune ca prevederile legale in discutie se aplica pentru doua categorii:

- autoturisme
- autovehicule comerciale (si nu "autoturisme comerciale", e un nonsens).

Conform art. 6 din OUG 195/2002 republicata ("noul" Cod rutier),

- "autovehicul" = vehiculul echipat cu motor în scopul deplasarii pe drum.
- "vehicul" = sistemul mecanic care se deplaseaza pe drum, cu sau fara mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru transportul de persoane si/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrari.

Troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Mopedele, vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite în exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrari, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule.

Asadar, autoturismul pe care vrei sa il importi pentru uz personal intra evident sub incidenta prevederilor referitoare la taxa speciala.
HalbaSus
Eu daca as avea nervii si timpul necesar as proceda in felul urmator:
- M-as duce in germania si as cumpara un SEL600 (care cred ca detine recordul la cea mai mare taxa conform CF).
- As merge sa o inmatriculez si in momentul in care m-ar intreba de vama as zice "n-am platit"... daca ar refuza inmatricularea (si mai mult ca sigur ca ar refuza-o) i-as actiona in instanta bazandu-ma pe prevederile comunitare care sunt de imediata aplicare si au forta juridica superioara legilor nationale.

Pacat ca nu am timp/nervi si bani de aruncat pentru o asemenea operatiune.
Mandula
Am auzit ca in Ungaria unii au avut timpul, nervii si banii sa faca asta, si au reusit sa castige in instanta. Insa ar fi vorba doar de o solutie inter partes litigantes, nu au anulat textul normativ respectiv, dar si-au inmatriculat fara taxa respectiva masina importata.

Poate stii mai multe, Halba, fiind mai aproape de fenomen, atat geografic, cat si profesional.
golfuletz
nu stiu cum e prin tara dar la noi in Arad datorita taxei aberante au ''explodat'' pur si simplu preturile la s.h. euro 3 ! acu' e mai bine ??? :puke:
bogdan96391
trimiteti scrisori (in engl, franceza sau germana) catre Comisia Europeana sa urgenteze procedurile de anulare a taxei de mediu pentru inmatricularea auto. Ei, spre deosebire de mafiotii ce conduc Romania, iau aminte la sesizarile cetatenilor. http://ec.europa.eu/taxation_customs/commo...ct/index_en.htm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.