Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pornirea greoaie la frig
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
valy95726
salut! am luat un opel astra DTI an 2001 ,119.000 km din germania si pt ca merge greu procedura cu noile numere,am tinut-o in parcare cam 2 saptamani.ce mi-a dat de gandit este faptul ca acum cu vremea asta rece,nu porneste la prima cheie,si destul de chinuit la a 2-a,a 3-a.....astept parerile si sfaturile voastre,sper sa nu fie ceva grav...multumesc
TLS-09
Din cauza frigului pornirea este mai grea iar bateria nefolosita slabeste.In concluzie ai doua motive sa-ti porneasca greu.Nu te ingrijora,nu-i grav.Vezi pe forum ce s-a mai scris pe subiectul asta.Eventual porneste-o din a doua cheie dimineata.Prima oara incalzeste bujiile, ia contactul, pune-le iarasi si cand s-au incalzit da la demaror.
Alex-F1
Bateria nefolosita slabeste la frig....da, dar cu o baterie buna, frigul nu ar trebui sa fie o problema (ma rog, pana pe la -5...-7 grade) si ar trebui sa porneasca din prima! Daca lasi masina la ger chiar si o luna si vii cu bateria buna, calda, din casa si o pui pe masina, ar trebui s-o ia din prima fara probleme! Bateria mea ingheata afara impreuna cu masina, dar dimineata la -5...-6 grade porneste perfect, din prima, ca vara....in ciuda celor 11 ani si 187.000 de km (la bord).....dar io circul zilnic cu masina! Dupa ce vei primi numerele, circula cu ea cat poti de mult, ca sa se incarce bateria sau pune o baterie noua si vezi cum sta treaba....cu o baterie noua ar trebui sa porneasca perfect, altfel....sunt alte probleme....speram sa nu fie.... :angel: Bafta si s-o stapanesti sanatos, fara evenimente neplacute! :wave:
Sisi73634
..
Sisi73634
Poate ai una sau mai multe buji incandescente arse.La modelul asta au fost probleme si cu pompele de injectie,partea proasta este ca nu poti pune de pe alta masina,doar daca schimbi si calculatorul masinii.
valy95726
sper sa fie totusi de la bateria nefolosita:)o sa merg oricum la un mecanic dupa ce iau numerele sa se uite un pic la ea.o sa va tin la curent.multumesc pt sfaturi,m-ati mai linistit:).bafta si multe impliniri pt anul ce vine!
Avram-5
Nu te agita. la motorul 2.0 dti, injectia e directa, dar....verifica:
1 Bateria-pica din moment ce are curent pentru a roti motorul
2 Dka ai curent pana la bujiile incandescente -releul bujiilor: service
3 Bujiile incandescente - verificare,(sunt in spatele motorului cum privesti din fata cam pe unde ai evacuarea). Eu cred ca totusi ai arse cel putin 2-3 buc de buji. Recomandare bujii -Beru pretul e undeva la 60 - 65 RON/buc
Se inlocuiesc usor, mai greu la cil 3 unde tre sa desfaci un colier de la conducta turbo. Poti face treaba asta si singur. Atentie dka nu ies nu forta - dute la service sa nu rupi vreo bujie in bloc ca e mai nasol! Bafta! beer.gif [img]
[/img]
gabi94006
avram,poti vedea cumva ca ti-au cedat bujiile???si care?si daca le desfac,cum imi pot da seama??
Andrei59324
QUOTE(valy95726)
salut! am luat un opel astra DTI an 2001 ,119.000 km din germania si pt ca merge greu procedura cu noile numere,am tinut-o in parcare cam 2 saptamani.ce mi-a dat de gandit este faptul ca acum cu vremea asta rece,nu porneste la prima cheie,si destul de chinuit la a 2-a,a 3-a.....astept parerile si sfaturile voastre,sper sa nu fie ceva grav...multumesc

1. Daca bateria este descarcata.....se vede la bord...cand dai la cheie se sting becurile....deci...alta baterie.
2.Daca ai vreo bujie arsa se aprinde la bord beculetul care simbolizeaza un motoras galben.
3.Este posibil sa se depresurizeze instalatia de alimentare cu motorina...cauza....unul sau mai multe futunase de pe returul de la injectoare este posibil sa fie fisurat si sa prinda aer.....sau orice alt furtunas din circuitul de alimentare.
Andrei59324
QUOTE(gabi94006)
avram,poti vedea cumva ca ti-au cedat bujiile???si care?si daca le desfac,cum imi pot da seama??

DA poti vedea p bord dupa cum am spus mai sus.......sau daca desfaci fisele de la bujii pui contactul....si cu un fir pus la un capat pe + de la baterie iar celalalt il atingi de capatul de sus al bujiei(cel mai subtire).....daca este buna face scanteie....daca nu e arsa.ATENTIE!!! Toate bujiile tre' sa fie acelasi fel...model firma....daca nu se scurt-circuiteaza intre ele...eu am avut 2 Bosch si 2 Behru.....si p alea vechi mi le-a ars.
Avram-5
Andrei are dreptate! scoate fisele de la buji si...simplu cu un fir de pe + le verifici, dar..... ideal la scoti afara si le alimentezi cu + si - iar bujiile tre sa se inroseasca. ATENTIE! nu mai mult de 5-6 sec! Dka vezi ca vreuna nu se inroseste (in fond e o rezistenta electrica) o schimbi! Ideea e ca e bine sa faci schimbul la toate bujiile! Ti-am recomandat deja tipul! in rest, partea de inalta presiune de pe sist. de alimentare las-o in seama service-ului! Sa facem si noi ceva bani biggrin.gif .Cerde-ma ca-i o masina buna ce-si merita banii desi opelul e masina saracului! Mie-mi place masina si motorizarea! sa ai bafta de ea si...fara evenimente!
mihai79646
QUOTE(Andrei59324)
QUOTE(gabi94006)
avram,poti vedea cumva ca ti-au cedat bujiile???si care?si daca le desfac,cum imi pot da seama??

DA poti vedea p bord dupa cum am spus mai sus.......sau daca desfaci fisele de la bujii pui contactul....si cu un fir pus la un capat pe + de la baterie iar celalalt il atingi de capatul de sus al bujiei(cel mai subtire).....daca este buna face scanteie....daca nu e arsa.ATENTIE!!! Toate bujiile tre' sa fie acelasi fel...model firma....daca nu se scurt-circuiteaza intre ele...eu am avut 2 Bosch si 2 Behru.....si p alea vechi mi le-a ars.


s-au ars alea ca erau vechi,nu ca erau diferite!

iar problema cu pornirea greoaie e de obicei de la furtunele de retur la acest tip;daca ar fi de la bujii s-ar aprinde martorul 'check engine' sau ala de catalizator
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.