QUOTE(mike.omega)
Despre beneficii sau nu va explica F1anatic,
Alright
Link One
QUOTE
Turbo Magazine test using a dynamometer to evaluate the performance benefits from a Thermal R&D 3" mandrel bent stainless steel cat-back system.
important conclusions
1) Peak power increased by 5.8hp at a LOWER RPM
+2) The average power gain from 2500-7000 RPM was 5.5 HP.
3) Largest power increase was 8.3 and it occurred at 4000 RPM. Can you say mid-range guts!!!
Holy Shit ! 8 cai putere ! Cam cit ar costa asa ceva pt. un Subaru STi ?
Ieftin: 645 de dolari de la un tunerul cu reputatia cea mai solida in lumea Subaru.
Cit cistigi daca scapi de convertoarele catalitice ? La acelasi Subaru STi (care are 2 cred, Legacy GT are 3, acelasi motor).
La STi cistigi + 40 cp si + 70 lb-ft cuplu (la roti, deci la motor adaugi cca 25% din valoare) pentru un cost de 1800 de dolari ( 650 programatorul electronic, restul sint UP-Pipe si DOWN-Pipe cu un High Flow Cat Converter in loc de 2, si bineinteles tevi mai groase).
Grafic STi La Legacy, 575 dolari DOWN Pipe [2 convertoare catalitice inlocuite cu o teava mai groasa si High Flow Cat Converter] , 240 dolari Up-Pipe (fara convertor catalitic), 650 de dolari programatorul si rezultatele sint clare in poza
Legacy. + 41 cp + 66 lb-ft la roti (la motor, adauga 25% pierderi prin transmisie). pret total spre 1500.
Dar cit sa fie contributia convertoarelor catalitice numai ?
Legacy, ECU tune, cu toate convertoarele catalitice
Link + 28 cp + 29 lb-ft la roti.
Deci estimam macar 12 cp si 37 lb-ft la roti se datoreaza lipsei convertoarelor.
La STi cu ECU tune si toate convertoarele
Link cifrele sint + 17 cp + 33 lb-ft la roti.
Deci estimam anularea convertoarelor sa mai adauge + 23 cp si +37 lb-ft cuplu la roti.
In concluzie, pe proprie raspundere, afirm.
1) Masinile turbo nu sint masini normal aspirate si se preteaza mai bine la modificari.
2) Acelasi modificari la o masina turbo cit si la una normal aspirata, vor aduce cresteri de performanta mai mari masinii turbo
3) Daca ai posibilitatea sa faci un cat-back exhaust (evacuare sport) ieftina - fa-o.
4) Dar daca e de dat un ban si vrei sa creasca muschiul la motor - scapa de convertoarele catalitice - sau inlocuieste-le cu unele "high flow".