Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme vitezometru si kilometraj!!!!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Adrian94843
Opel Omega Caravan 2.0 an 1991. Deci problema cu cele doua este ca nu mai merg. Subit!! Aseara au mers iar azi dimineatza liniste. Au legatura una cu alta, sunt pe acelasi cablu?? ce pot verifica? unde sa ma uit caci habar nu am! Multumesc!
Skywalker
Nu sunt pe acelasi cablu, verifica si sigurantele din bord, mai mult ca sigur s-a dus dreac una.
Adrian94843
aha! ok o sa ma uit, te anunt ce gasesc. Merci :wave:
Alex-F1
QUOTE(Skywalker)
Nu sunt pe acelasi cablu, verifica si sigurantele din bord, mai mult ca sigur s-a dus dreac una


Bey moshule, de ce prostesti omul? Cum sa nu fie bre vitezometrul si kilometrajul pe acelasi cablu? Si ce au sigurantele cu toata treaba asta? Ai beut cam mult de sarbatori??? biggrin.gif Deci, cand cablul de kilometraj se defecteaza, nici vitezometrul nu mai merge si nici kilometrajul nu mai inregistreaza kilometri.... Cablul cu pricina porneste din cutia de viteze si intra la ceasul din bord si ai urmatoarele variante:
- cablu rupt
- uzat melcul din cutia de viteze (sectiunea in care intra cablul) si cablul nu se mai invarte
- uzata sectiunea in care intra cablul la ceasul din bord si cablul nu se mai invarte
- iesit cablul din locasul lui la unul din capete (in cutie sau in bord) - asta e mai putin probabil....
Incearca astea si mai scrie-ne cum sta treaba... arigato.gif Succes!!!! :wave:
TLS-09
Bine zis maestre!
Si eu stiam ca asa trebuie sa fie dar nu m-am bagat ca nu am Opel si mi-era teama sa nu spun prostii chiar dac treaba sta cam la fel la toate marcile care folosesc sistemul clasic de cablu
Acuma intreb si eu : nu exista si varianta stricarii ceasului din bord (mai putin probabila totusi)?
Alex-F1
Chiar ca varianta cu stricatul ceasului din bord e putin probabila, dar se poate verifica simplu: cand omu va da jos bordu, ca sa vada ce si cum pe-acolo, cu o surubelnita mica, introdusa in locasul cablului, invarte scurt si rapid si daca acul vitezometrului se misca (salta umpic), atunci ceasul e bun....
Skywalker
Bas ca am beut cam mult, am incurcat vitezometru cu turometru.
TLS-09
offtopic.gif
Greseala recunoscuta e pe jumatate iertata!
Putem rezolva si cu jumatatea celalata dar pentru asta cred ca va trebui sa dai o bere la urmatorul meeting pe zona de vest!
Ce zici?
Adrian94843
ios umpic varza la masini asa ca avetzi grija ce ma indrumatzi ca draq dau foc la masina nevinovat :angel:

pe la pranz ma scobor la masina sa vad care draq e problema, ia spunetzi-mi ca sa vad de cablu de la ceasuri trebuie sa dau jos bordul???? down.gif si asta cum se face e mai greu? cu ce parte trebuie sa incep asta ca sa nu ajung sa trag ca disperatul de bord. Astept raspunsuri utile ca sa nu cobor de pomana la pranz!!!

Multumesc baietzi! :wave:
TLS-09
Nu cobora la pranz ca baietii cu Opel vad ca nu au accesat forumul inca. Da-i MP lui Alex si inteaba-l ca se pare ca a mai desfacut un cablu.
Adrian94843
ok asa fac! merci dar ideea e ca tre sa prind si eu ceva lumina ca in bezna....nici o sansa! :wave:
TLS-09
Ideea este daca ai acces sub bord in dreptul ceasului(vitezometru). In caz contrar vezi ce ai de desfacut ca sa poti baga mana sub bord(unde trebuie sa ai putina grija sa nu rupi ceva contacte sau fire).Plimbi mana pe cablu pana la capat si vezi ca in partea finala trebuie desfiletat. Merge cu mana in mod normal, fara cheie (de altfel profilul este rotund). Pe urma urmaresti la motor cablul pana la intrarea in cutie si il scoti si de acolo( intra prin filetare sau presare-depinde de model). Pui cablul nou si repeti in ordine inversa operatiunile.
Adrian94843
maine ma apuc de treaba. Ai idee unde gasesc piese opel, sau cablu cu pricina in caz ca trebuie schimbat? mentzionez ca locuiesc in bucuresti.
TLS-09
Pai si eu mentionez ca locuiesc in Timisoara, asa ca...... biggrin.gif Dar cablu se cam gaseste pe la orice magazin de piese auto cat de cat mai serios.
Adrian94843
biggrin.gif ok! ma uit maine daca e si oricum ma plimb cu cablu in brate ca sa fiu mai sigur blush.gif
TLS-09
Sa ne spui ce ai reusit Adi!Si daca ai reusit, evident... beer.gif
Adrian94843
nu stiu de unde sa incep cu cablul pentru ca nu prea am acces la ceasuri din bord, trebuie dat jos si nu stiu cum. La cutie care naiba e??? deh daca erau calculatoare era mai simplu ca la aia ma pricep nu la mecanica blush.gif

Ceva idei?? Merci TLS!!! beer.gif
TLS-09
La bordul de Opel sint tamaie(si nu numai la ala).Incepe sa ma enerveze Alex ca s-a dat la fund :bash: :argue: .
Nu ai pe sub volan, sau prin lateral stanga vreun panou care sa fie demontabil. In mod normal bagi mana si desfaci cablul(cu o singura mana si pe pipaite ca nu-i decat unul singur).Mi se pare aberant sa dai bordul jos pt asta.
La cutie este de asemenea unul singur ca eventuale alte cablaje sint electrice si au in capat senzori.Daca aflu mai multe revin. I-ai dat mesaj privat lui Alex?Hai ca-i un tip Ok daca poate te ajuta.
Sper ca nu ai probleme sa identifici cablul cu capota ridicata la motor?
Alex-F1
Aho aho copii si frati, stati putin si nu dadeati biggrin.gif ...aici sunt, dar stiti cum e zilele astea....cu alte treburi...alea, alea....ne pregatim sa incheiem anu cum se cuvine, nu? beer.gif Deci, TLs-ule....poate tu esti obisnuit sa bagi mana (nu spui unde) si sa pipai (nu spui ce)... biggrin.gif , dar iti zic io ca la Opel nu tine faza asta....astia is oameni seriosi, trebuie sa lucrezi daca vrei sa demontezi ceva! :bash: Deci, io la Omega nu stiu exact cum e bordul...iti pot spune doar cum e la Vectra: mai intai se dau jos capacele alea de plastic dintre volan si bord (2-3 suruburi, probabil mascate si ceva cleme), apoi apar suruburile cu care e prins bordul (ceasurile)...vreo 3-4 suruburi...se desfac si alea si apoi vine bordul cu totul afara, dar nu mult, doar atat cat sa bagi mana pe langa el si sa scoti mufele ceasurilor (2 mari si late la Vectra....acolo chiar ca e pe pipaite, cum ii place consateanului meu) si - atentie - cablul de kilometraj....asta are o siguranta metalica la intrarea in ceas, care trebuie apasata si in acelasi timp tras de el (din pacate, tot pe pipaite)....ar putea fi destul de intepenit, daca n-a mai fost scos niciodata....apoi vei putea scoate tot bordul....si cu ocazia asta il duci in casa, il mai cureti si tu, mai verifici sa nu ai becuri arse etc.... Cablul va ramane acolo in bord si poti sa faci o tura asa fara bord, ca sa vezi daca se invarte! Daca nu se invarte, e clar: e din cutie baiu si acolo intreaba si tu orice mecanic, ca-ti spune imediat unde este locul in care intra cablul in cutie si cum se desface...ar trebui sa fie un surub sau o piulita mare, care o desfaci cu mana (asa e la mine)! Dar intai scoate tu bordul si fa o tura si sa ne zici si noua daca se invarte cablul asa lasat liber sau nu, ok? Succes! :wave:
Skywalker
Sau... ii dai o bere sau mai multe lui Sky sa-ti arate, aaaa am uitat pe vremea asta ceva tarie ca inghet de frig linga masina.
Alex-F1
Sau asa....mai face si consateanul meu un ban cinstit gramada :angel: Iti dai seama....omu asta lucreaza la bord de langa masina....ce maini lungi trebuie sa aibe....numa bune de scos cablul de kilometraj... biggrin.gif Da nu stiu care la care vine....TM la B sau invers??? :bash:
Adrian94843
la tm nu prea am drum zilele astea (adica anu viitor sigur nu e in plan) biggrin.gif cu toate ca mi-ar fi convenit sa se rezolve problema repede dupa ce baga un priceput mana si nu io.
Daca scap de treburi azi dau jos bordul, ca oricum diseara ma imbat asa ca nu plec cu ea. beer.gif Daca il demontez azi va tzin la curent ce si cu. Daca nu o lasam pe anu viitor! band.gif

LA MULTI ANI la toti si toate i vorbim, va tzin la 220V.
TLS-09
Ma da complicat e la Opel frate! Acusi desfaci juma de masina pentru un cablu.Bine ca ramane placerea pipaitului vorba lui Alex biggrin.gif .
Sa ne tii la curent cu ce ai facut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.