Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Legenda vie: EVO
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mitsubishi
Jeff
Recunosc ca e "masina din vis", am ajuns sa strunesc un asemenea armasar cu ochi oblici. Nu am gasit informatii multe pe aici si ar fi fost pacat sa nu se mentioneze.
Un istoric destul de complet al modelului este descris aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_evo
Voi mentiona doar ca ultima versiune, EVO IX, se bucura de 280 CP la un cuplu de 400Nm, extrasi dintr-un motor turbo de 2L, 4 pistoane in linie. Masina se bucura de o reputatie impecabila in ce priveste stabilitatea in curbe si este rivalul direct al lui Subaru Impreza WRX STI.
Mai completati si voi.
George89725
Very nice
Jeff
Exista variante modificate la extrem, pana la 8-900 CP. Un link de unde se pot da jos niste filmulete relevante: http://www.amsperformance.com/videos.php (sper sa nu se considere reclama).
Mihai66305
Viitorul EVO X: 2.0 DOHC MIVEC turbo 300HP AWD

Just epic...





Mihai66305
Iata si versiunea hatchback, in stadiul de concept - superb :



Andrei Suzuki
A doua poza e aiurea rau,dar nu stiu de ce.
Oricum,no comment. INteresant faptul ca au ramas la 2L,in timp ce Subaru a trecut la 2.5L
Marius43590
eu as zice de laudat...

una din mandriile lor e ca scot multi cai la cilindree mica....
schumiallexx
Jeff, sa inteleg ca 26 decembrie a fost data luarii deciziei ?
felicitari oricum, am auzit de la fratele meu ca suna grozav si arata si mai si.
sa o stapanesti sanatos, sa ii faci rodajul si apoi ...distractie.
Jeff
Mersi, cam asta ar fi mersul lucrurilor biggrin.gif
Data luarii deciziei a fost cam acu doi ani, mai lipseau posibilitatile...
anton87190
Întradevăr superbe... la fel ca și noul meu Colt; cei de la MIVEC să trăiască!
Jeff
Legat de EVO IX, dupa 900 km la volan, pot sa spun urmatoarele: e o masina facuta pentru a fi CONDUSA, dar trebuie sa inveti s-o conduci, altfel te conduce ea pe tine. Nu iarta greselile, are o directie FENOMENALA si te solicita constant, intr-un mod antrenant. E o experienta superba. Ca si minusuri: lipsa confortului la drum (dar nu de aceea am luat-o), raza de bracaj mare si consumul pe masura puterii (cam 16 litri la suta in oras, dupa rodaj estimez ca mai scade putin). In rest, numai plusuri, senzatii, emotii, placeri... Am incercat s-o scot de pe traseu in curbe - nu se lasa! Integrala e perfecta, suspensiile f. bune, mai nou am inceput accelerari mai agresive: te baga in scaun.
ROBERT83551
Ce vrei sa spui prin lipsa confortului la drum? As fi si eu tentat sa-mi cumpar una si vreau sa stiu tot ce se poate despre ea. E obositoare la drumuri lungi? Nu e suficient de confortabila? Nu stai bine in scaun?

Si inca o intrebare. Cum se asterne la drum intins? O simti ca se lipeste de sosea?
Jeff
De lipit se lipeste de sosea prea bine - preia orice denivelare, are suspensii rigide, de aceea poate sa fie inconfortabila pentru cei cu pretentii (pt mine nu). In scaune stai f. bine (Recaro), doar ca-s cam inguste daca esti mai voluminos. Plus ca te solicita la volan, directia este f. precisa si trebuie controlata constant.
Iulian HondaFan
felicitari, Jeff... desi nu este un topic dedicat acestui model exceptional am discutat de el in multe locuri.

mai ales ca vor nu vor fanii Subaru nu pot sa nu il mentioneze... biggrin.gif

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...=mitsubishi+evo

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...=mitsubishi+evo

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...=mitsubishi+evo
Jeff
Mersi Iulian. Cred ca-s singurul posesor de EVO de pe forum - sau cel putin primul...
anton87190
Felicitări Jeff! Poate ne pui niște poze reale cu bolidul tău că alea de sus sunt de la prezentări...
Jeff
Uite-l:
Mikidutzaa
QUOTE
Legat de EVO IX, dupa 900 km la volan, pot sa spun urmatoarele: e o masina facuta pentru a fi CONDUSA, dar trebuie sa inveti s-o conduci, altfel te conduce ea pe tine. Nu iarta greselile


Vreau sa zic ca am exact aceeasi senzatie despre Impreza WRX! E greu sa o strunesti, dar si cand iti iese e superb. biggrin.gif
anton87190
Așa da! Frumos exemplar! Cine n-ar vrea unul?
R o b e r t
QUOTE(anton87190)
Așa da! Frumos exemplar! Cine n-ar vrea unul?


eu!




P.S as vrea chiar 2 biggrin.gif
bsarbu
Jeff, in ce bani te-a dus toata distractia ? Ai prins preturile cu taxele micsorate ? Ma bate si pe mine gandul sa fac un upgrade de la Eclipse la Evo (pana la urma tot motor 4G63 este, cu "miiiici" diferente smile.gif

Daca poti, spune-mi si mie un calcul si ce ai primit in banii dati, in cat timp a venit masina, de unde ai luat-o etc. Poate mai sunt si altii interesati, 10x.
R o b e r t



bsarbu
Arata foarte bine... si nici masina nu este mai prejos smile.gif. Vad ca sunt din showroom-ul Casa Auto, cu un 350D, well-done. Eu as fi "imbracat-o" pe tipa in lenjerie neagra, dar este OK si asa.

De fapt, un EVO negru ar fi interesant, dar ramane de vazut daca imi raspunde cineva cum este cu preturile.
R o b e r t
sunt cu un 350D, dar nu din showroom. a fost o expozitie Tiriac Auto si m-am dus si eu acolo... toate fetele erau imbracate asa. nu puteam sa ma duc sa-i spun sa se schimbe.
ca si info: tipa de la reprezentanta mi-a zis ca anul asta s-a vandut un singur Lancer Evo in Brasov blush.gif daca il vrei, poate rezolvi o reducere - ca sunt deschisi la orice
Ioan103584
Salut baieti. Aici un fan Subaru - deh, trebuie sa fie si din astia pe lume smile.gif

Stiu destule despre Evo IX si mai stiu si ca e greu pentru un profan (a se citi sofer normal nu pilot de curse) sa departajeze ca performanta cele doua rivale: Evo si STI. E mai degraba o chestiune de gust si din cite mi-am dat eu seama e si o chestiune de pret. Sint aici ca sa verific...

1. Cit a costat Evo-ul CIP?
2. Inainte sa-l cumperi, ai avut posibilitatea sa faci un test drive la dealer?
3. Pe la ce turatie simti ca se scoala motorul din pat? Ma gindesc ca 2 litri turbo care scot 280 cp si 400 NM ar avea nevoie de ceva ture ca sa treaca peste turbo lag...

In rest: Traiasca supercar-urile clasei muncitoare! smile.gif
bsarbu
Hai salut,

Inca nu m-am hotarat ce si cum o sa fac, mai ales ca dupa ultimele teste mi s-a parut ca nu imi doresc sa ajung pilot de curse, sau, mai rau, o cruce pe marginea din dreapta a drumului. In fine, ramane de vazut, dar ca sa-ti raspund la intrebari:

1. Sub 33.000+TVA nu cred ca il scoti in acest moment
2. Da, cu soferul lor si apoi direct eu la volan, insa a fost destul de scurt. Daca ar fi dupa mine, un test drive ar trebui sa dureze cateva ore.
3. La 3400-3500, deja trebuie sa fii atent sa nu-i lovesti pe cei din fata smile.gif.

Problema cu aceste masini este ca, in principiu, sunt rele si urate. Iar Subaru, mie mi se pare urat raaau smile.gif Asta fara legatura cu performantele. Evident, daca am avea bani, ne-am lua toti SL-uri.
Ioan103584
Mersi de lamuriri!

SL n-as lua (n-am inca 50 de ani). Evo X va fi interesant dar cu adevarat interesant ramine evo 360 FQ. Care, evident, nu se vinde in patria zimbrului.

Mie imi par si evo si sti urite dar prefer sti pentru ca nu vrea sa ascunda ca e o bestie. EVO are un styling mai discret, parca ar avea un complex de inferioritate. EVO in schimb cam bate STI pe circuit de ceva vreme (electronica superioara).

Ce nu-mi place la evo (tare) e ca au ramas calati pe motoare de 2 litri turbo in loc sa treaca si ei la 2.5l. Stiu ca se pot scoate sute de cai din orice cutie de chibrituri daca ai turbo suflante de marimea rotilor de tractor dar problema e intotdeauna turbo lag-ul. La 2.5l e mult mai putin.

Un Forester XT cu ECU resoftat dezvolta 405 NM la 2500 ture. E doar gratie cilindreei.
G e o r g e
cei de la prodrive au dezvoltat un sistem antilag si chiar l-au montat pe jucaria ce se numea P1 smile.gif recomand documentare pe tema . lag ce tinde spre zero exista !
Ioan103584
Exista. Motorul de 3 litri, 6 cilindrii in linie dual turbo de pe BMW 335ci dezvolta 400 NM de la 1500 de ture pina la 5000. Asta-i sfirsitul absolut al turbo lag-ului.

Pe de alta parte dezvolta 'doar' 300 cp. In urma unui tuning oarecare ar putea dezvolta mult mai mult cuplu si cai dar s-ar pierde caracteristica asta de cuplu de la turatii foarte mici...
Bogdan104277
Ioan, fii bine venit - fara comparatie, pe care sa o folosesti ca punt de reper nu poti sa stabilesti un lucru...
In privinta motorului...aici e toata subtilitatea si placerea - oricine poate scoate cateva sute de cai dintr-un monstru de 6 - 7 litri, nici nu e greu cam asta e standardul din ziua de azi in privinta puterii litrice. Acum sa scoti 280 Cp din 2 litri, adica 140 CP/litru este alta mancare de peste....
Asta in conditiile in care garantezi functionarea 100000 km, ca asa e usor - faci un monstru de 1000 CP si-l utilizezi cateva ore/sute de kilometri.
Si ce-ai obtinut?

In privinta turbolag-ului - solutia este sistem dual - turbocompresor si compresor mecanic, sau mai bine sistem biturbo plus compresor mecanic...
Ioan103584
Salut Bogdan.
Nu voiam sa aberez pe tema cp vs cilindree. Stiu si eu ca se poate scoate oricit si dintr-o cutie de chibrituri daca turbina e destul de mare.

De exemplu, Mitsu vindea in UK (poate si in alte parti) un Evo IX care scotea 400cp. N-a avut mare succes pentru ca avea un turbo lag f mare, si prin urmare, era dificil de condus in viata cotidiana.
In schimb FQ360 a avut un mare succes. Iarasi, acelasi motor si M acorda aceeasi garantie ca si la celelalte modele. blink.gif

Am vazut pe net motor de 2.0l de Subaru tunerizat la 700 AWHP... Ma rog, nu ma fascineaza tuningul la limita.

Lag-ul se scoate cu un compresor dar un compresor maninca din cuplul motor si asa mic la turatii mici si in plus adauga greutate masinii. Ori masa e f importanta la orice masina sport...

Eu ziceam de motorul de la BM pentru ca e intr-adevara remarcabil prin liniaritatea cu care livreaza cuplul maxim incepind cu 1500 rpm. Fara compresor.
Bogdan104277
Pai cine zice, Ioan, sa tii compresorul cuplat in permanenta? blink.gif blink.gif

Il tii cu sistem de cuplare, gen ambreiaj electric de A/C, realizat sa transmita puterea necesara compresorului... In functie de asta, plus o turbina cu geometrie variabila, si cu niste reglaje fine, din electronica, poti obtine un cuplu monstruos de la turatii mici dar si un raspuns liniar al motorului...
Cristi86127
Uite cat de viu e in poza/prezentarea asta...am visat vreo cateva minute cu ochii in monitor. biggrin.gif

http://www.mitsubishicars.com/MMNA/jsp/evo...ex.do?loc=en-us
Jeff
Un scurt update: masina a crescut in performante, 580CP la motor si un timp de 11.4 secunde pe sfert de mila. Asta ca sa rusinez supercarurile smile.gif
T u d o r
Jeff, felicitari.

Din cate stiu, ai una dintre cele mai rapide masini din tara pe 402 metri. Poti sa ne impartasesti din cunostintele si experienta ta, am deschis in sfarsit si noi o arie dedicata aici. Printre noi nu sunt foarte multi raceri, nici legali si vad ca nici "ilegali", dar potential ar exista. biggrin.gif
StefanVVTi
Felicitari pentru munca depusa si pasiune, Jeff!
Mie tot EVO IX imi place mai mult decat X... thumbsup.gif
Jeff
Mersi, si mie thumbsup.gif
StefanVVTi
Ceva evenimente, lately? Participari la KOE? biggrin.gif
Jeff
A fost ceva. M-am clasat onorabil, cu ambreiajul obosit si fara viteza a patra biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.