Jeff
Dec 26 2006, 10:33 PM
Recunosc ca e "masina din vis", am ajuns sa strunesc un asemenea armasar cu ochi oblici. Nu am gasit informatii multe pe aici si ar fi fost pacat sa nu se mentioneze.
Un istoric destul de complet al modelului este descris aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_evo
Voi mentiona doar ca ultima versiune, EVO IX, se bucura de 280 CP la un cuplu de 400Nm, extrasi dintr-un motor turbo de 2L, 4 pistoane in linie. Masina se bucura de o reputatie impecabila in ce priveste stabilitatea in curbe si este rivalul direct al lui Subaru Impreza WRX STI.
Mai completati si voi.
George89725
Dec 27 2006, 08:52 AM
Very nice
Jeff
Dec 30 2006, 08:25 PM
Exista variante modificate la extrem, pana la 8-900 CP. Un link de unde se pot da jos niste filmulete relevante:
http://www.amsperformance.com/videos.php (sper sa nu se considere reclama).
Mihai66305
Jan 11 2007, 08:49 PM
Mihai66305
Jan 11 2007, 08:58 PM
Andrei Suzuki
Jan 11 2007, 09:05 PM
A doua poza e aiurea rau,dar nu stiu de ce.
Oricum,no comment. INteresant faptul ca au ramas la 2L,in timp ce Subaru a trecut la 2.5L
Marius43590
Jan 12 2007, 12:46 PM
eu as zice de laudat...
una din mandriile lor e ca scot multi cai la cilindree mica....
schumiallexx
Jan 27 2007, 10:10 PM
Jeff, sa inteleg ca 26 decembrie a fost data luarii deciziei ?
felicitari oricum, am auzit de la fratele meu ca suna grozav si arata si mai si.
sa o stapanesti sanatos, sa ii faci rodajul si apoi ...distractie.
Jeff
Jan 28 2007, 01:28 PM
Mersi, cam asta ar fi mersul lucrurilor
Data luarii deciziei a fost cam acu doi ani, mai lipseau posibilitatile...
anton87190
Feb 14 2007, 12:18 PM
Întradevăr superbe... la fel ca și noul meu Colt; cei de la MIVEC să trăiască!
Jeff
Feb 14 2007, 11:42 PM
Legat de EVO IX, dupa 900 km la volan, pot sa spun urmatoarele: e o masina facuta pentru a fi CONDUSA, dar trebuie sa inveti s-o conduci, altfel te conduce ea pe tine. Nu iarta greselile, are o directie FENOMENALA si te solicita constant, intr-un mod antrenant. E o experienta superba. Ca si minusuri: lipsa confortului la drum (dar nu de aceea am luat-o), raza de bracaj mare si consumul pe masura puterii (cam 16 litri la suta in oras, dupa rodaj estimez ca mai scade putin). In rest, numai plusuri, senzatii, emotii, placeri... Am incercat s-o scot de pe traseu in curbe - nu se lasa! Integrala e perfecta, suspensiile f. bune, mai nou am inceput accelerari mai agresive: te baga in scaun.
ROBERT83551
Feb 17 2007, 08:46 AM
Ce vrei sa spui prin lipsa confortului la drum? As fi si eu tentat sa-mi cumpar una si vreau sa stiu tot ce se poate despre ea. E obositoare la drumuri lungi? Nu e suficient de confortabila? Nu stai bine in scaun?
Si inca o intrebare. Cum se asterne la drum intins? O simti ca se lipeste de sosea?
Jeff
Feb 17 2007, 10:30 AM
De lipit se lipeste de sosea prea bine - preia orice denivelare, are suspensii rigide, de aceea poate sa fie inconfortabila pentru cei cu pretentii (pt mine nu). In scaune stai f. bine (Recaro), doar ca-s cam inguste daca esti mai voluminos. Plus ca te solicita la volan, directia este f. precisa si trebuie controlata constant.
Iulian HondaFan
Feb 17 2007, 03:29 PM
Jeff
Feb 17 2007, 06:19 PM
Mersi Iulian. Cred ca-s singurul posesor de EVO de pe forum - sau cel putin primul...
anton87190
Feb 22 2007, 09:51 AM
Felicitări Jeff! Poate ne pui niște poze reale cu bolidul tău că alea de sus sunt de la prezentări...
Jeff
Feb 22 2007, 01:28 PM
Uite-l:
Mikidutzaa
Feb 22 2007, 02:48 PM
QUOTE
Legat de EVO IX, dupa 900 km la volan, pot sa spun urmatoarele: e o masina facuta pentru a fi CONDUSA, dar trebuie sa inveti s-o conduci, altfel te conduce ea pe tine. Nu iarta greselile
Vreau sa zic ca am exact aceeasi senzatie despre Impreza WRX! E greu sa o strunesti, dar si cand iti iese e superb.
anton87190
Mar 13 2007, 12:06 PM
Așa da! Frumos exemplar! Cine n-ar vrea unul?
R o b e r t
Mar 24 2007, 10:05 AM
QUOTE(anton87190)
Așa da! Frumos exemplar! Cine n-ar vrea unul?
eu!
P.S as vrea chiar 2
bsarbu
Jun 17 2007, 11:25 AM
Jeff, in ce bani te-a dus toata distractia ? Ai prins preturile cu taxele micsorate ? Ma bate si pe mine gandul sa fac un upgrade de la Eclipse la Evo (pana la urma tot motor 4G63 este, cu "miiiici" diferente
Daca poti, spune-mi si mie un calcul si ce ai primit in banii dati, in cat timp a venit masina, de unde ai luat-o etc. Poate mai sunt si altii interesati, 10x.
R o b e r t
Jun 17 2007, 03:28 PM
bsarbu
Jun 17 2007, 11:43 PM
Arata foarte bine... si nici masina nu este mai prejos
. Vad ca sunt din showroom-ul Casa Auto, cu un 350D, well-done. Eu as fi "imbracat-o" pe tipa in lenjerie neagra, dar este OK si asa.
De fapt, un EVO negru ar fi interesant, dar ramane de vazut daca imi raspunde cineva cum este cu preturile.
R o b e r t
Jun 18 2007, 08:01 AM
sunt cu un 350D, dar nu din showroom. a fost o expozitie Tiriac Auto si m-am dus si eu acolo... toate fetele erau imbracate asa. nu puteam sa ma duc sa-i spun sa se schimbe.
ca si info: tipa de la reprezentanta mi-a zis ca anul asta s-a vandut un singur Lancer Evo in Brasov
daca il vrei, poate rezolvi o reducere - ca sunt deschisi la orice
Ioan103584
Aug 15 2007, 10:47 AM
Salut baieti. Aici un fan Subaru - deh, trebuie sa fie si din astia pe lume
Stiu destule despre Evo IX si mai stiu si ca e greu pentru un profan (a se citi sofer normal nu pilot de curse) sa departajeze ca performanta cele doua rivale: Evo si STI. E mai degraba o chestiune de gust si din cite mi-am dat eu seama e si o chestiune de pret. Sint aici ca sa verific...
1. Cit a costat Evo-ul CIP?
2. Inainte sa-l cumperi, ai avut posibilitatea sa faci un test drive la dealer?
3. Pe la ce turatie simti ca se scoala motorul din pat? Ma gindesc ca 2 litri turbo care scot 280 cp si 400 NM ar avea nevoie de ceva ture ca sa treaca peste turbo lag...
In rest: Traiasca supercar-urile clasei muncitoare!
bsarbu
Aug 15 2007, 10:54 AM
Hai salut,
Inca nu m-am hotarat ce si cum o sa fac, mai ales ca dupa ultimele teste mi s-a parut ca nu imi doresc sa ajung pilot de curse, sau, mai rau, o cruce pe marginea din dreapta a drumului. In fine, ramane de vazut, dar ca sa-ti raspund la intrebari:
1. Sub 33.000+TVA nu cred ca il scoti in acest moment
2. Da, cu soferul lor si apoi direct eu la volan, insa a fost destul de scurt. Daca ar fi dupa mine, un test drive ar trebui sa dureze cateva ore.
3. La 3400-3500, deja trebuie sa fii atent sa nu-i lovesti pe cei din fata
.
Problema cu aceste masini este ca, in principiu, sunt rele si urate. Iar Subaru, mie mi se pare urat raaau
Asta fara legatura cu performantele. Evident, daca am avea bani, ne-am lua toti SL-uri.
Ioan103584
Aug 15 2007, 05:26 PM
Mersi de lamuriri!
SL n-as lua (n-am inca 50 de ani). Evo X va fi interesant dar cu adevarat interesant ramine evo 360 FQ. Care, evident, nu se vinde in patria zimbrului.
Mie imi par si evo si sti urite dar prefer sti pentru ca nu vrea sa ascunda ca e o bestie. EVO are un styling mai discret, parca ar avea un complex de inferioritate. EVO in schimb cam bate STI pe circuit de ceva vreme (electronica superioara).
Ce nu-mi place la evo (tare) e ca au ramas calati pe motoare de 2 litri turbo in loc sa treaca si ei la 2.5l. Stiu ca se pot scoate sute de cai din orice cutie de chibrituri daca ai turbo suflante de marimea rotilor de tractor dar problema e intotdeauna turbo lag-ul. La 2.5l e mult mai putin.
Un Forester XT cu ECU resoftat dezvolta 405 NM la 2500 ture. E doar gratie cilindreei.
G e o r g e
Aug 15 2007, 06:46 PM
cei de la prodrive au dezvoltat un sistem antilag si chiar l-au montat pe jucaria ce se numea P1
recomand documentare pe tema . lag ce tinde spre zero exista !
Ioan103584
Aug 15 2007, 06:48 PM
Exista. Motorul de 3 litri, 6 cilindrii in linie dual turbo de pe BMW 335ci dezvolta 400 NM de la 1500 de ture pina la 5000. Asta-i sfirsitul absolut al turbo lag-ului.
Pe de alta parte dezvolta 'doar' 300 cp. In urma unui tuning oarecare ar putea dezvolta mult mai mult cuplu si cai dar s-ar pierde caracteristica asta de cuplu de la turatii foarte mici...
Bogdan104277
Aug 20 2007, 03:55 PM
Ioan, fii bine venit - fara comparatie, pe care sa o folosesti ca punt de reper nu poti sa stabilesti un lucru...
In privinta motorului...aici e toata subtilitatea si placerea - oricine poate scoate cateva sute de cai dintr-un monstru de 6 - 7 litri, nici nu e greu cam asta e standardul din ziua de azi in privinta puterii litrice. Acum sa scoti 280 Cp din 2 litri, adica 140 CP/litru este alta mancare de peste....
Asta in conditiile in care garantezi functionarea 100000 km, ca asa e usor - faci un monstru de 1000 CP si-l utilizezi cateva ore/sute de kilometri.
Si ce-ai obtinut?
In privinta turbolag-ului - solutia este sistem dual - turbocompresor si compresor mecanic, sau mai bine sistem biturbo plus compresor mecanic...
Ioan103584
Aug 21 2007, 05:27 PM
Salut Bogdan.
Nu voiam sa aberez pe tema cp vs cilindree. Stiu si eu ca se poate scoate oricit si dintr-o cutie de chibrituri daca turbina e destul de mare.
De exemplu, Mitsu vindea in UK (poate si in alte parti) un Evo IX care scotea 400cp. N-a avut mare succes pentru ca avea un turbo lag f mare, si prin urmare, era dificil de condus in viata cotidiana.
In schimb FQ360 a avut un mare succes. Iarasi, acelasi motor si M acorda aceeasi garantie ca si la celelalte modele.
Am vazut pe net motor de 2.0l de Subaru tunerizat la 700 AWHP... Ma rog, nu ma fascineaza tuningul la limita.
Lag-ul se scoate cu un compresor dar un compresor maninca din cuplul motor si asa mic la turatii mici si in plus adauga greutate masinii. Ori masa e f importanta la orice masina sport...
Eu ziceam de motorul de la BM pentru ca e intr-adevara remarcabil prin liniaritatea cu care livreaza cuplul maxim incepind cu 1500 rpm. Fara compresor.
Bogdan104277
Sep 3 2007, 03:20 PM
Pai cine zice, Ioan, sa tii compresorul cuplat in permanenta?
Il tii cu sistem de cuplare, gen ambreiaj electric de A/C, realizat sa transmita puterea necesara compresorului... In functie de asta, plus o turbina cu geometrie variabila, si cu niste reglaje fine, din electronica, poti obtine un cuplu monstruos de la turatii mici dar si un raspuns liniar al motorului...
Cristi86127
Sep 11 2007, 05:15 PM
Uite cat de viu e in poza/prezentarea asta...am visat vreo cateva minute cu ochii in monitor.
http://www.mitsubishicars.com/MMNA/jsp/evo...ex.do?loc=en-us
Jeff
Jun 20 2009, 11:17 PM
Un scurt update: masina a crescut in performante, 580CP la motor si un timp de 11.4 secunde pe sfert de mila. Asta ca sa rusinez supercarurile
T u d o r
Jun 21 2009, 12:09 AM
Jeff, felicitari.
Din cate stiu, ai una dintre cele mai rapide masini din tara pe 402 metri. Poti sa ne impartasesti din cunostintele si experienta ta, am deschis in sfarsit si noi o arie dedicata
aici. Printre noi nu sunt foarte multi raceri, nici legali si vad ca nici "ilegali", dar potential ar exista.
StefanVVTi
Jul 3 2009, 08:04 PM
Felicitari pentru munca depusa si pasiune, Jeff!
Mie tot EVO IX imi place mai mult decat X...
Jeff
Oct 28 2009, 10:41 PM
Mersi, si mie
StefanVVTi
Oct 28 2009, 11:08 PM
Ceva evenimente, lately? Participari la KOE?
Jeff
Dec 9 2009, 11:51 AM
A fost ceva. M-am clasat onorabil, cu ambreiajul obosit si fara viteza a patra
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.