Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fum ca la balamuc, disparitie lichid de racire
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Andi95516
De cateva zile masina a inceput sa scoata ceva mai mult fum decat de obicei, fumul avea un oarecare miros de ulei, am fost la service si am schimbat uleiul am adaugat niste aditiv pt ulei de la STP.
Dupa 150 de km, masina a inceput sa scoata fum ca la balamuc, fum cu condens nu prea imi dau seama, masina este un opel kadett de 1,7 D, fumul parca numai miroase a ulei ars, este de culoare alb-albastrui. In momentul in care am patit chestia asta, uleiul de racire a disparut din vas.
Dimineata porneste bine, in shimb in momentul in care motorul sa incalzit, cand opresc si repornesc motorul pleaca in 3 pistoane, accelerez un pic si isi revine.

Care este cauza, ce se intampla cu motorul ?

Segmenti coxati ? Garnitura de chiuloasa arsa ? Chiuloasa fisurata ?


Va multumesc.
TLS-09
Cel mai probabil ai prajit garnitura.Daca ai mers mult nici segmentii nu cred ca se simt prea bine. Cand ai spus "uleiul de racire a disparut din vas" ma gandesc ca te refereai de fapt la antigel sau lichidul de racire.Chestia asta am patit-o si eu la un benzinar unde am mers vara cu 2 litri din 6 in instalatie, sau cel putin atat mai aveam cand am completat. Pentru ca oricum trebuia sa-i fac motorul am mai tras-o asa aproape 6 luni dar apa cam fierbea. In concluzie daca vrem sa fim pesimisti urmareste daca nu-ti fierbe apa in vasul de expansiune si pregateste-te sa-i faci o segmentare.


L.E : Daca citeam atent titlul topicului nu mai faceam observatia cu uleiul.
liviu8
Aceeasi problema am avut-o si eu acum ceva timp.Era garnitura fisurata.
Andi95516
Garnitura de chiuloasa fisurata, nu chiuloasa ?

La ce masina ati patit, si aceleasi simptome au fost ?


Va multumesc
Sisi73634
Garnitura de chiuloasa este,dar verifica si chiuloasa,poate s-a fisurat si un piston,mai verifica daca nu s-a scurtat vre-o biela,in momentul cand a intrat apa in cilindru, verifica si pompa de apa,poate de aici a pornit totul.Daca nu-ti baga apa in ulei segmenti nu au patit nimic.
marius95832
am schimbat nu demult o chiuloasa fisurata intre supapa si bujie. pana nu demontezi chiuloasa nu vei stii sigur.
Andi95516
Bun, nu am avut apa in ulei.

Adevarat a fost garnitura de chiuloasa fisurata la primul piston, am schimbat garnitura si ce mai era stricat erau culbutori si axa cu came pe care le-am schimbat. Toate bune si frumoase ieri am luato, motorul merge mult mai rotund acum de cat il stiam ultima data, insa fumul este in continuare, numai este asa mult ca ultima data dar este si este fum alb-albastrui.
Am scos furtunele de la epurator si pe acolo scoate fum.
Daca eu m-am uitat bine ieri la ulei cand am plecat cu masina cam dupa 100 de km mi-au disparut cam 500 gr de ulei.

Ce ma fac ? :bash: Help me !!!

Intrebare ca sa nu il segmentez credeti ca l-ar ajuta un Metabond OLD special pentru motoare uzate ?

Multumesc
Marian58158
Salut.
Am avut aceeasi problema la o Vectra din 95, cam acum 1 an.
Am un mecanic d-ala adevarat, de moda veche, dar care are-n el o meserie... arigato.gif
Deci: a trebuit sa schimb nu numai garnitura de chiulasa, ci si seturile inferioare si superioare (complet), pompa de apa, ansamblul intinzator, pastilele la culbutori, plus alte maruntisuri.
Masina a stat la el 4 zile, in care mi-a facut-o boboc. Cind am luat-o, nu m-a lasat sa merg cu ea ca de obicei, ci ca-n rodaj, iar la 500km a trebuit sa mai fac un schimb de ulei.
N-am de comentat, toata "distractia" a fost ca preturi 8mil piese si 5 mil manopera, dar a iesit treaba extra.
Daca vrei, te duc la mecanic, este unul dintre cei doi care pe vremea lui Ceasca preparau cap-coada masinile echipei de raliu de la Pitesti, motoare facute manual de 1750cmc, chestii d-astea.
Daca ai schimbat numai garnitura de chiulasa, nu rezolvi nimic. Fumul alb este rezultatul arderii combinatiei dintre ulei si apa, fum+miros de la ulei, alb si umezeala de la apa evaporata.
Partea nasoala este ca fiind pe motorina, temperaturile din motor sint mai mari decit la benzinar si urmarile pot fi extrem de costisitoare.
Andi95516
Chestia a inceput in felul urmator, a inceput sa scoata putin fum cu miros de ulei, imi manca ulei in parametri normali adiq 700gr la 7000Km, adiq cand ii faceam schimbul, la un momendat am mers ce e drept un pic mai tare cu ea adiq un 130-140 un drum de vreo 300km, cand am ajuns incepuse sa scoata fum bine, se vedea la relanti cum scoate, m-am uitat pe joja imi lipsea un litru si vreo 200gr. In fine am facut schimb am zis ca o fi fost uleiul deteriorat. Dupa care am facut 200 km si a inceput sa scoata fum rau, mai ceva ca un tractor am impresia ca era fum cu abur amestecat. A doua zi m-am trezit fara lichid de racire, atunci mecanici au constatat ca e garnitura, am reusit sa o schimb alataieri garnitura cu tot cu axa cu came si culbutori.
Scoate fum la cand se incalzeste motorul, am scos furtunul din epurator si scoate fum si pe acolo, si cum am spus cred ca mi-a papat 300gr in 100 km.
adrian47392
De regula garnitura sparta si disparitie lichid racire inseamna si supraincalzire chiulasa, deci arderea simeringurilor de supapa, de aci consumul exagerat de ulei
Daca masina a mers mai mult cu garnitura arsa si s-a supraincalzit si blocul motor atunci nici segmentii nu mai sunt in mintile lor.
Nnenea care ti-a schimbat garnitura, si zic eu degeaba axa cu came, trebuia sa stie asta si sa procedeze in consecinta
Andi95516
Axa cu came mi-a fost schimbata pentru ca pe 4 din paletele alea erau uzate vizibil, nici nu stiu daca mai deschideau supapele, si chiar si culbutorii vizibil uzati.

Ce reprezinta schimbarea garniturilor de la supape, defacerea minichiuloasei, sau data jos din nou toata chiuloasa blink.gif .

Multumesc la toata lumea pentru ajutorul acordat. Mai astept sugestii.
adrian47392
Andi , e vb de simeringuri supapa, nu garnituri ( o corectura facuta din..pedanterie). "Minichiuloasa " e de fapt palier ax cu came biggrin.gif . Si da, trebuie data iar jos chiuloasa.
Andi95516
Adrian, esti din bucuresti ? Ai service auto ceva ? As putea veni cu masina la tine sa te uiti la ea ?

Merci.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.