Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Oltcit Club R
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Oltcit
eddie
Prima mea masina cumparata pe banii mei a fost un Oltcit R alb cu geamuri fumurii, fabricatie 1991,pe care l-am luat in 1994.
Super masinuta,mi-a dat multe satisfactii,dar si multe belele de cap.
Masina nu avea decat vreo 47.000 de km. la bord,dar dupa aceea
mi-a picat fisa ca fusese taxi si cand s-au interzis masinile cu 2 usi la taxiuri,tipul respectiv a vandut-o.
El era taximetrist si mai avea o Dacie mai veche,cu care l-am vazut si acum cativa ani.Tipul mi-a spus ca era masina lui personala,dar la cum se inchideau usile de greu si scaunele nu mai aveau nicio pozitie de fixare....

I-am schimbat repede filtrul de benzina,pentru ca pur si simplu am ramas de 10 ori in drum,de la Movilita pana in Bucuresti,la prima mea iesire,la un pescuit.
Prima data mi s-a spart placa de presiune.A fost nevoie sa dau motorul jos.Atunci a inceput totul......am reusit performanta sa-i dau motorul de 3 ori in scurt timp.
Cand am vazut ca imi consuma ulei,nu am avut ce face si m-am gandit sa segmentez motorul,asta a fost a doua demontare-montare a motorului si a treia oara pentru ca pierdea ulei pe la simeringurile de tur-retur,care nu erau siliconice cum ar fi trebuit si sau prajit...

Si oricum mersesem cu ea dupa segmentare pe autostrada Fetesti-Cernavoda cu 150 km/h viteza indicata pe ceas. :bash:
Masina era complet nefiabila,nu trebuia sa umbli deloc pe la motor,ca sa nu ai probleme.Oricum erau destul de putini specialisti care isi bagau nasul la Oltcit si aveau preturi mult mai mari ca la Dacie.
Masina am avut-o pusa la punct dar m-a costat destul de mult,i-am facut de vreo 4-5 ori carbotestul.Ajunsesem sa ma imprietenesc cu mecanicul de pe Vergului de la Competrol.Cine a a vut Oltcit,sigur a trecut pe la el !

Cam asa arata Oltcit-ul meu,chiar mai bine,pentru ca avea geamuri fumurii.
eddie
Sau daca acela are o piesa in plus,atunci ca asta.... biggrin.gif
TLS-09
Chestia cu datul motorului jos m-a mirat si pe mine cand am vazut un vecin reparadu-si Oltcitul. Se pare ca motorul era greu accesibil si daca retin bine schimbul bujiilor era un chin fata de alte masini.
Pe urma au aparut si glumele cu Oltcitul: ca ti-l treci in buletin, ca te casatoresti cu el sau ca-i masina pe viata pentru ca nu mai scapi de el.
O singura data am condus Oltcit avand neinspirata idee sa-l imprumut iarna de la un coleg pentru un drum scurt de doar 30 Km.
A fost interesant , nu m-am plictisit catusi de putin. De ce? Simplu, ii bateau ambele planetare, stergatorul de parbriz nu-si prea facea treaba, baga gaze inauntru (asa am mers la - 15 grade cu geamul partial deschis), intram pe usa din dreapta si nu avea oglinda retrovizoare.
Desigur era un caz particular si nu pot sa nu-mi amintesc faptul ca la lansare era totusi singura masina care mai 'rupea" peisajul monotonizat de neschimbata Dacie.
eddie
Se conducea mult mai bine decat o Dacie si pozitia la condus era mult mai buna,manevrabilitatea la fel.
Gaze baga inauntru pentru ca pierdea ulei pe la capacul dreapta de la chiulasa care era situat deasupra galeriei.Uleiul curgea pe galeria incinsa si chiar de acolo se tragea aerul cald.
Ionut-35
Asa e, era o masina mai buna ca Dacia, dar avea si bubele ei. De exemplu, in afara de cele spuse mai sus, la o ploaie mai puternica daca aveai "norocul" sa intalnesti o balta mai mare trebuia sa alegi intre:
1. te intorci pe unde ai venit.
2. prestezi cruci pana faci febra sa nu-ti intre apa la delcou biggrin.gif

A avut si calitati:
- prima masina romaneasca cu discuri de frana ventilate (din cate stiu eu),
- caliatea executiei superiara ceorlalte autohtone ,atat la interior cat si la exterior,
- suspensie mai confortabila (bare de torsiune) cu posibilitate de ajustare,
- sunetul deosebit al motorului boxer, care era si ceva mai vioi decat cel de dacie multumita carburatorului dublu-corp...
TLS-09
QUOTE(Ionut-35)
Asa e, era o masina mai buna ca Dacia, dar avea si bubele ei. De exemplu, in afara de cele spuse mai sus, la o ploaie mai puternica daca aveai "norocul" sa intalnesti o balta mai mare trebuia sa alegi intre:
1. te intorci pe unde ai venit.
2. prestezi cruci pana faci febra sa nu-ti intre apa la delcou biggrin.gif

Asa e imi aduc aminte ca frecvent la ploi torentiale Oltciturile blocau intr-o veselie un pasaj in Timisoara.
offtopic.gif
Drept e ca daca stai acolo o zi intreaga nu exista sa nu-l blocheze cate un destept cu tirul (rar gasesti unul sa arunce un ochi pe indicatoarele cu limitare de inaltime).Iar aia care observa indicatoarele oricum blocheaza toata crculatia pana dau inapoi si intorc.
_Theo_
eu aproape toata copilaria mi-am petrecut-o cu oltcitu` lu` tata biggrin.gif eram innebunit dupa el...era verde metalizat (initial a fost bej dar prin 92 l-a vopsit) blush.gif muream dupa culoare...o credeam cea mai buna masina posibila, 10 ani l-a avut. mergea de rupea! in ultimii ani incepuse sa manance bani intr-una, dar avea tata un prieten mecanic la Rodae. Imi placea foarte mult sa ma duc la garajul tipului astuia...in fiecare zi erau adunate vreo 5-6 oltcituri nu neaparat cu probleme, se intalneau sa repare 1 oltcit si sa vada cum sa puna geamuri electrice la celelalte 4 blush.gif eu sunt un mare fan al oltcit-urilor cu probleme si partile lor bune. A! Mi se parea ca bordu` de la Oltcit e de la o nava spatiala blink.gif pt ca ma uitam la bordul daciei si mi se parea oribil biggrin.gif
Ciprian94742
Am un oltcit din 2004-2005 si l-am reconditionat. Ideea e ca la el nu poate umbla oricine, pentru ca nu e ca o Dacie care sa o repare orice neavenit. Ele sunt masini fiabile tat timp cat faci ceea ce trebuie, le pui piese bune, benzina buna si o intretii. Eu inca sunt uimit cum poate merge aceasta masina de conceptie anii 70. Am aprindere electronica, discuri si pe fata si pe spate (unele modele, nu cele modificate de romani), cauciucuri tubless, motor boxer, samd. Are performante de masina sportiva (comparat cu vremea de proiectare), iar daciile nu prea stau in fata lor. in rest ma surprinde pe zi ce trece cat poate sa reziste aceasta masinuta.
Adrian
toata discutia despre oltcituri mi-a adus aminte si de club 12 trs-ul meu.
de fapt a fost a lui taica-miu ca eu nu aveam carnet pe vremea aia.

la indemnul unui vecin, pe langa dacia 1300 pe care o aveam acum cativa ani buni, tata a cumparat un olcit la second in speranta ca va merge mai bine ca berlina. insa s-a dovedit a nu fi o alegere buna. desi avea aprindere electronica pornea foarte greu, nu tinea relantiul, trepida cand schimbai treptele de viteza, vara se incalzea foarte repede in oras, kilometrajul nu mergea etc. l-am tinut mult timp pe la mecanici si tot nu am rezolvat problemele. in final l-am vandut pe acelasi pret pe care l-am cumparat fara sa imi recuperez banii investiti. dar taica-miu zice ca daca ar fi luat unul facut de francezi ar fi mers mai bine decat trs-ul. e adevarat?
Cipp
Nu stiu altii cum sunt, da' mie unu' oltcitul asta nu mi-a placut de la inceput. O masina in 3 usi, in care am intrat de 2 ori si, al naibii de fiecare data in spate, unde mai pui ca am 1.88m, ce mai crima si pedeapsa! Daca mai mancai si o iahnie de fasole, apoi sa te tii tata miros de gaze dar nu dintr'ala de la capacu de ulei... In afara de faptul ca a avut un motor relativ mai imbunatatit tehnologic, mie mi se pare ca francezii ne-au vandut un stift. Intr=o seara a ramas unu cu o oltena in fata blocului meu si pana n-a venit mecanicul personal al tipului ala am stat si ne-am uitat la masina ca la Gioconda lui Da Vinci si am admirat frumusete de stift ce ne-au vandut francezii. Pai sa fi fost Dacia 1300, cobora baiatu' cu "sarma si patentu - misca rablamentu' "... Zicea si ala : B*** - mi - ** **** in el de oltcit, sa nu-mi iau io dacie, nu ma durea capu... Pentru cei care au avut noroc si au nimerit o masina buna, cred ca a fost o alegere fericita, dar eu pe cine stiu ca a avut oltcit, l-au dat aproape de gratis, macar sa scape de belele si cred ca nu asta si-au dorit atunci cand au luat masina asta. Ce ziceti, oltcit a fost la vremea cand a aparut o masina "de fite" ? Va spun asta din perspectiva unuia care la un moment dat a asistat la o discutie intre tatal meu si un vecin care incerca sa-i vanda parintelui meu, saracul, o bijuterie d'asta made by citoren axel. Si tata a refuzat!
_Theo_
oltena 12 TRS, dupa mine, a stricat numele Oltcit-ului! Oltcit-ul facut de francezi sau facut de romani la inceput era masina de masina! Poate am mai spus, motorul d p Oltcit a fost mult mai bun decat jaful de Dacie, si da era mai greu de umblat la el, nu orice tip cu patent poate sa umble la el! Tabla de pe Oltcit era de 4275037468 de ori mai buna decat de pe Dacie! N-am vazut Oltcit ruginit in mai putin de 5-6 ani daca era relativ ingrijit, pe cand la Dacie in 2 ani era dezastru! Oltcit-ul dupa mine a fost masina pentru cei tineri si inca mai este! Si a fost si va ramane o masina "a naibii" de tare biggrin.gif blush.gif
Eduard46373
Eu am avut unul acu 4 ani era din 86.Avea piese originale pe el,merega bine dar era terminat,a avut diversi propietari au schimbat fiecare ce au avut chef,avea carburator de dacie,delcou modificat ca platina nu se potrivea de la nimic,aprindere electronica de Peugeot 205GT.
A fost frumos,desi am avut ceva probleme cu diverse componente,ambeaj,planetara,discuri frana,electromotor,delcou...si mai pierdea si ulei pe la toate siemringurile,practic intr-o luna sau mai bne zis la 1000 km ,ca paoet numeregam cu e el asa de des manca un litru de ulei sau 2 ,depinde cum o forjam.Da imi placea ca fugea.
Mi-am luat-o rau cand in afara m-am luat la intrecere cu o dacie 1300,mai vecehe ca mien si m-a facut rau detot.Am reusit sa ating cu el "marea"viteza de 140km la ora.
Mi se parea ca mananca bani prea multi,dar acu facand o analaiza la masina cea noua care o am ,intr-un an cu revizii controlate la timp am cheltuit cam 1000 $.Asa ca acum nu mi se mai pare ca bagam bani multi in el.
Tata se luase dupa m9ine si isi cumaparase TRS din 94.
Mergea atre frumos a lui.Dar a mea paraca era mai solida si putin mai nervoasa.
Am vandut-o cu 8 mil.
Ammai vb odata cu cel care a cumparat-o si din pacate pe undeva prin Giurgiu a fost devastata din greasala in cadrul ciocnirilor intre 2 bande rivale.Asta e,imi pare rau dupa ea si dupa terbilismul care il avea cand ma dadeam cu ea.
L93783
Prima mea masina a fost tot un Oltcit .. RM. Un SH modificat si rasmodificat. Da' statea beton pe sosea si in afara orasului mergeam constant cu 140 la ora. Nu-i vorba ca si consuma cat un autobuz. Probleme .. o droaie .. inchiderea usilor, stergatorul de parbriz, cutia de viteze.. Dar fata de Daciile din perioada aia .. super masina. Iar motorasul ala .. demential de iute si silentios (dupa ce i-am schimbat tobele) biggrin.gif
Adrian
olcit cu 140km/h ??? bicycle.gif
_Theo_
crede-ma ca se poate smile.gif
L93783
QUOTE([Adrian)
]olcit cu 140km/h ??? bicycle.gif
Poate imi indica gresit si aveam doar 137 km / ora .. e posibil ..
sabina106227
si eu am inceput tot cu oltcit. francez.
se conduce mult mai bine decat o dacie. si in nici un caz nu mananca bani multi. si ajunge si la 140 la ora. va spun sigur. dar consuma la viteza asta, normal. biggrin.gif
si eu ma mir cum de mai pot saracele, ca-s batrane tare. probabil ca au fost ingrijite bine.
concluzie: la cat costa un oltcit, nu mai conteaza ca mai bagi 2-3 milioane pe an. pentru ca ai cu ce sa te deplasezi, satisfacator. si si in caz de "doamne fereste", valoarea pierduta nu e materiala ci sentimentala. biggrin.gif

si inca ceva, de fapt eu caut sa inchiriez un oltcit pentru o luna, maxim doua, pana plec iar din tara. sau o dacie, ca la ea se pricepe toata lumea.
din bacau ar fi perfect, sau pe aproape. daca auziti ceva da-ti de stire. multumesc.
ivd
eu am oltcit din 89 si nu m-a lasat inima sa il vand m-am atasat f. mult de el. Il stiu pe dinafara cu toate problemele lui:
- pierderea de ulei din cauza semeringurile tur retur(de aici mirosul de ulei ars in masina), pe la semeringurile axelor culbutorilor etc.
-zgomotul axelor cu came in cazul in care nu reglai culbutorii si nu-i dadeai ulei de calitate
-da problema cu baltile din cauza delcoului pus prost dar si din cauza ca era cu racire pe aer si deci prin circuitul de racire ajungea apa la delcou
Multe puncte pe minus avea dar credeti-ma o sa rugineasca in curtea mea si de dat tot nu-l dau(nu ca mi l-ar cere cineva poate doar cei ce se plimba cu carutele dupa fier vechi). Cum spunea cineva aici de teribilism la toti cei ce aveam masinuta asta se nastea un mic schumacher in subconstient doar de erea masina tip sport. Intr-un timp incepusem sa caut caroserie noua pentru el numai ca auzisem ca pe undeva prin mexic erea o linie de productie care mai facea asa ceva(gargara). In rest fata de ce se producea in tara erea net superior la toate, demaraj, stabilitate rezistenta caroseriei in timp, flexibilitatea in conducere confort(ma refer pentru sofer) si sa nu uitam de sistemul de franare(discuri de franare fata si spate si in plus etrierii fata ereau langa cutia de viteze). Se zicea pe vremuri " ca OLTCIT-ul are o frana de ingheata apele". Bineinteles ca mai tarziu cand romanii au inceput sa-si bage nasul au distrus totul inclusiv la RM au importat franarea fata ca la DACIA. Am vrut dar nu am avu ocazia sa-mi achizitionez un TRS-motor mai mare(1300cc nu 1100) 5 trepte de viteza- dar am vazut ce putea si eram incantat de el. Si acum dupa ceva ani de cand l-am lasat la garaj pentru o alta masina de ultima generatie tot il mai privesc si credeti-ma ma bucur ca este acolo si nu l-am abandonat cine stie pe unde, ca de ce sa nu recunosc nici el nu m-a lasat niciodata. Sunt cam romantic asa este? Asa sunt eu ma atasez de lucruri si imi este greu sa ma despart de ele. Poate ca a fost prima masina a mea si stiti cum este cu prima data!
lupul109776
Am olcit de 8 ani.Acum sunt la al doilea. Fabricat in '93, 150 mii la bord, consum pana in 7l/100km.Ambele le'am luat la 60 mii km, cu motoarele in perfecta stare si le'am mentzinut.Boala lor, infierbantatul.Primul l'am dezasamblat ...m'a lasat caroseria,dar motorul la 180mii , nu consuma gram de ulei intre schimburi...il am si acum,de rezerva.
O masina buna,daca e exploatata moderat.
Si inca ceva, toate reparatziile mi le fac singur...
viorel109094
Oltcit? Still work? biggrin.gif
Dany_CDE
QUOTE([Adrian] @ Jan 26 2007, 06:07 PM) *

olcit cu 140km/h ??? bicycle.gif


Crede k se poate...si tatal meu a avut un olcit din decembrie 88...acu vreo 3 ani veneam pe autostrada soarelui si am atins viteza de 150 de km/h...olcitu e masina buna..mult mai buna decat dacia din acele timpuri..
AlexRe
Da, un Oltcit bine intretinut poate atinge 140km/h wink.gif
Adi1971
Am avut si eu un Olcit 12 TRS fabricat in 1995 si nu pot sa vorbesc decat de bine de aceea masina. Nu am avut nicio problema majora cu ea in decursul a 5 ani, doar schimbat cauciucuri, pivoti, bucse bara torsiune spate si telescoapele spate. Motorul mi s-a oprit intro iarna din cauza apei din benzina si alta data s-a spart luleaua de la delco. Avea 5 trepte de viteza si dezvolta o viteza superioara fata de daciile clasice. Am vandut-o fratelui meu care a neglijat-o si in 2001 a luat foc si s-a dus. Cam asta a fost povestea primei mele masini care si acum imi trezeste amintiri placute.
Rebel
QUOTE (AlexRe @ Jan 15 2008, 07:31 AM) *
Da, un Oltcit bine intretinut poate atinge 140km/h wink.gif


Mai pune. Un 12TRS BINE intretinut si cu axe cu came foarte bine echilibrate (set frantuzesc) mergea si la 175 (dupa ceasul lui) cu erorile de rigoare.
RUE
un var al tatalui meu are un oltcit de prin 94 cred.. 12 trs, masina merge permanent... bine nu pleaca in spania cu el... dar in weekenduri si la serviciu e normal, are vitezometru mort de ceva timp dar a zis ca nu l duce la doctor ca nu vrea sa o atinga cu nimic. ma gandesc ca bucse etc a schimbat... dar masina se aude super, merge super si acum.
asta inseamna un bun propietar.
AlexRe
@Rue ... exista Oltcit-uri care sunt mult mai bine intretinute wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.