Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Leon vs. Carisma vs. Vectra
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
E95167
Salut,

Sunt la prima achizitie de masina, si sincer sa fiu nu prea ma pricep(doar strictul necasar). As vrea sa imi cumpar o masina second, dupa 1 Ianuarie, da stiu taxa-ecologica, etc etc. Pb. mea este ca nu stiu mai exact care masina mi s-ar potrivi mai bine: dintre Seat Leon, Mitrubishi Carisma si Opel Vectra.
1. Ceea ce caut e o masina cat mai sport, atat look cat si putere de asta imi place Leon-ul
2. de Mitrubishi am inteles ca ii cam scumpa intretinerea in Romania(ce parere aveti, are cineva?)
3. de Vectra nu is foarte atras nici de design si am inteles ca si consuma mai mult dar in schimb intretinerea e mai ieftina.
Bugetul ar fi de 10.000EUR. Alte propuneri de modele de masina? PS. Nu imi plac masinile populare gen: Focus, Golf, Astra. Si cu riscul de a ma repeta nu sunt un guru in de ale masinilor biggrin.gif

Orice parere/sugestie e binevenita, mersi.
florin55503
pai leonul e aceiasi masina ca si golful dar cu setari mai sport. dintre cele enumerate de tine as alege pe motorina leonul, pe benzina in schimb cred ca vectra e o solutia optima daca leonul nu e 1.8 T

PS: esti foarte vag in a exprima ceea ce vrei. motorina sau benzina?
E95167
QUOTE(florin55503)
as alege pe motorina leonul, pe benzina in schimb cred ca vectra e o solutia optima daca leonul nu e 1.8 T


In cazul Leon-diesel se poate compara costul de intretinere cu a unui GolfIV? Sau costurile ar fi mai ridicate?
Ar fi diferenta intre costurile de intretinere ale unui Vectra si Astra?
Mitsubishi anyone?
Mihai 36955
Mitsubishi are un coleg de-al meu, si cunosc masina foarte bine. Pot sa spun ca masina este tanc (in sensul bun), are cam tot ce ii trebuie, nu a avut nici o problema majora pana acum, consum multumitor ( este motorul 1.9 DID 102CP + CIP PUTERE), confort bun la drum, nivel de dotare satisfacator, iar despre Service, pot spune ca baieti de la M CAR isi cunosc meseria ( asta se intampla acum 1 an). Ce nu-mi place este ca are botul cam lung, dar asta fiindca eu sunt obijnuit cu masini cu bot mai scurt, in rest e super oK masina
E95167
Mersi, in sfarsit cineva cu informatii si despre Carisma :wave:
florin55503
costurile de intrtinre sunt similare
E95167
QUOTE
Regulile europene bulverseaza comertul cu masini

Incepand de anul viitor, pe langa taxa pe prima inmatriculare, pasionatii de bolizi pe patru roti vor trebui sa mai achite personal statului si TVA-ul pe care pana acum il plateau comerciantilor. Cumpararea unei masini personale noi, indiferent de tara din care provine vehiculul, il va transforma pe fericitul posesor intr-o persoana fizica platitoare de TVA in Romania.

De asemenea, orice persoana care efectueaza „ocazional” o livrare de mijloace de transport noi va fi considerata persoana impozabila pentru orice astfel de livrare, potrivit noului Cod Fiscal, ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Sau cel putin asa se poate intelege din noul Cod si din normele metodologice ale acestuia.

In cele peste 500 de pagini ale celor doua acte normative nu se spune nimic insa despre modul in care se va face acest lucru. Foarte probabil, ca si in alte state europene, inmatricularea masinii in Romania va fi conditionata de plata taxei pe valoarea adaugata.

Vizita la Fisc
Prevederea reprezinta o traducere a directivelor europene in legislatia romaneasca. Motivul: in Uniunea Europeana, in cazul tranzactiilor cu automobile se plateste TVA numai in momentul in care autovehiculul a ajuns la utilizatorul final. Astfel, TVA nu va fi achitata catre vanzator sau retinuta de catre acesta la sursa, ci va fi platita la Fisc de catre cumparator.

Acesta va avea obligatia, potrivit reprezentantilor Ministerului Finantelor Publice prezenti la un seminar organizat de Rentrop& Straton, sa depuna un decont special, pana la data de 25 a lunii in care s-a incheiat actul de vanzare-cumparare la administratia financiara.

O masina noua este, din punctul de vedere al legislatiei europene, un autoturism care a fost livrat in mai putin de 6 luni de la data punerii in functiune sau un autoturism care nu a rulat inca 6.000 de kilometri, potrivit afisajului de la bord.

Importatorii, scutiti de la plata TVA
Proiectul normelor metodologice ale Codului Fiscal, ce urmeaza a fi discutate in sedinta de Guvern, confirma faptul ca „achizitia intracomunitara de mijloace noi de transport este o operatiune impozabila (in Romania - n.r.), indiferent de statutul vanzatorului sau cumparatorului si fara sa se tina seama de plafonul de achizitii intracomunitare”.

De asemenea, ele confirma faptul ca „o persoana fizica devine persoana impozabila numai in cazul unei livrari intracomunitare de mijloace de transport noi”.

Cu alte cuvinte, firmele importatoare vor fi scutite de la plata taxei pe valoarea adaugata atat in statul de provenienta a masinilor, cat si in Romania, dar vor pierde si dreptul de deducere a acestuia. TVA se va plati de catre cumparator, probabil in momentul inmatricularii, odata cu nou-introdusa taxa pe prima inmatriculare.

Vanzatorul plateste TVA la masini second-hand
Situatia este diferita la masinile second-hand. In acest caz, TVA este platit de vanzator si ea se aplica asupra marjei de profit (diferenta castigata intre pretul de vanzare si cel de cumparare), si nu la intreaga valoare. Orice bun second-hand beneficiaza de un regim special de taxare.

Faptul ca dupa aderarea la Uniunea Europeana taxa vamala va fi eliminata si, in plus, ca importatorii de masini „la mana a doua” pot plati TVA doar pe diferenta, si nu pe intreaga suma de vanzare, a pus pe jar importatorii de masini noi, care-si vad astfel afacerile puse in pericol.

Fiind scutiti de TVA, platit doar in momentul inmatricularii de utilizatorul final, ei nu pot apela la regimul special de taxare. Asa ca au gasit solutia - au facut lobby pentru introducerea unei taxe pe prima inmatriculare, care penalizeaza dreptul de alegere al consumatorilor.


Daca am inteles bine din acest articol doar firmele care fac comert cu masini second sunt platitorii de TVA(pe diferenta dintre pretul de cumparare si vanzare), deci cei care aduc masini(o persoana terta) nu platesc nimica si as inmatricula eu masina. Taxa de prima inmatriculare pt un Leon(fabricatiile mai noi toate sunt dodate cu Euro4 ceea ce ar scadea costurile simtitor) ar fi de 1040EUR pt un diesel de 1.9 fata de un motor cu catalizator EUR3 1782EUR. In afara de asigurarea RCA obligatorie mai trebuie achitat si altceva din 1 Ianuarie 2007?
Are cinve informatii concrete referitoare la asta?
Multumesc anticipat. blink.gif
Mihai63349
Carisma este cam 99% fostul Volvo S40-V40. Se faceau prin Olanda. Motorul diesel de 1,9 este Renault, ala cu injectie directa fara C-R. Nu stiu de Carisma, dar fostul S40 a fost o masina fara probleme.
lucian39835
Mitsubishi este o masina foarte fiabila, cu conditia sa fie importata din Japonia, si nu facuta in Europa.
Vectra nu stiu ce cauta in alegerea ta.
Deci daca le excluzi pe cele 2, atunci alegerea ta e clara si (parerea mea) cea mai buna. Chiar nu vrei un Golf mai sport ?
Singura contestatie pe care o am in cazul Leonului este spatiul mic pentru pasagerii din spate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.