Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pasager in Stage 3 Legacy
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
f1anatic
Acum 3 zile, mai precis miercuri, am avut ocazia de a fi pasager intr-un Stage 3 Legacy GT. In jargonul nostru, un Legacy GT este o Legacy cu motor de STi (ca asa vine din fabrica) iar Stage 3 inseamna

1) Catless Up-pipe (STi)
2) Hi-Flow Down-pipe (Perrin High Flow)
3) Turbo (TDC 20G turbo)
4) Engine Management (Cobb Street Tuner)
5) Big TMIC (Perrin Top Mounted Inter Cooler)

Un Legacy GT are din fabrica 3 convertoare catalitice si aceste tevi care duc gazele la turbina, si de la turbina in evacuare mai anemice ca diametru. Scapind de 2 convertoare catalitice si marind diametrul acestor tevi, masina va "respira" mai usor: quicker turbo spool, higher flow, higher exhaust temperatures, more fuel, more timing. etc.

Una peste alta, masina NU era optimizata, atingind doar 19 psi. Urmeaza sa fie dotata cu "water injection", pentru a elimína riscurile de detonare la turatii/presiuni inalte, atingind in regim de "forta" cca 22 psi boost. In momentul acesta avea cca 280 wheel horse power (adica vreo 350 cp) iar cind va fi gata, va avea consistent 320-330 wheel horse power adica vreo 400 cp.

Nici a mea nu este lenesa...dar vai... e timpul sa imi schimb turbo. Pentru cei care s-au "dat" cu STi-ul sau alte modele turbo de la Subaru, acest Legacy al prietenului meu este mai iute ca un STi, inca de pe acum scotind 0-60 mph in 4.54 sec (masurat prin data logging).

Senzatia nu o pot descrie decit ca una extrem de violenta. Lasind la o parte cucuiele de la cap (tot lovindu-ma cu capul de tetiera) la sfirsitul experientei, simteam o usoara senzatie de voma. (schimbasem placutele de frina cu unele noi si acum trebuiau "rodate". Procedura implica frinare puternica de la viteze intre 40 si 60 mph iar prietenul meu a decis sa o tina tot intr-o acceleratie si frina). Cu siguranta, o masina care cind o vezi pe strada, nu ii dai mare importanta (acum sinceri sa fim, Legacy arata cam banal) dar cind trece de tine, tot ce poti spune este "What The F...!!!"
G e o r g e
maniacs ... biggrin.gif
f1anatic
Mi-am schimbat placutele de frina cu Cobb Street Formula.
http://www.cobbtuning.com/products/?id=2454
Alea OEM mai aveau cam 50% viata. Schimbate la 25,000 de mile adica...40,000 km. Mai aveau deci viata macar 1 an, 1 an jumate dar deja le simteam moi. Discurile sint bune. Nu aveam trepidatii, greierasi, etc. Practic nu aveam nevoie de frine.

Sint exact cum spun. Pt. autocross si aggressive street driving. Inainte, pe uscat, daca frinam cit puteam...NU reuseam sa activez ABS-ul. Acum simt pedala cum pulseaza (deci lucreaza ABS-ul) daca frinez mai tare; prinde discul mai tare de il blocheaza. In teste empirice de la 80 mph pot spune ca sint initial doar putin mai agresive ca OEM dupa care dupa vreo secunda masina dintr-o data parca frineaza brusc (probabil se incalzesc placutele in prima secunda). Alelalte OEM erau mai progresive, mai lineare ca "feeling". Astea incep usor dupa care te smuceste brusc. Aproape ca a trebuit sa invat sa frinez din nou - distantele de frinare in mediul urban s-au redus cu circa 2 metri (frinind normal, asa cum eram obisnuit, de la cca 35 mph)

Costul ? well pe piata sint 210 (fara sa includ transportul) - eu le-am luat cu 150 noi noute si cum le-am instalat eu cu prietenii, (mecanicul mi-ar fi luat 130) am zis ca afacerea e prea buna sa o pierd. Greu de crezut ca le voi pune pe cele OEM inapoi pe masina ca sa le consum de tot...dar le-am pastrat totusi.

Rezumat: nu aveam nevoie de frine noi dar am adus imbunatatiri la un cost decent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.