Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Transmisie Manuala vs tiptronic vs CVT
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Dan52141
Salut,

poate sa-mi spuna cineva care sunt avantajele diferitelor tipuri de transmisii ... ?
1 Se spune ca o masina care are transmisie automata consuma mult mai mult decat una cu transmisie manuala ... de ce oare ? blush.gif

2. Tiptronic sau Multitronic este diferita de CVT si daca da in ce constau diferentele?
Am observat pe noua corolla si toyota Auris au introdus acest tip de transmisie, CVT, este mai buna decat un tiptronic.

3. Si pana la urma daca o astfel de cutie este mai avansata tehnologig fata de una manuala si iti permite sa schimbi in mod continuu vitezele si in modul manual si in mod automat fara sa mai simti acea pauza datorata ambreiajului ... ma intreb de ce ne-am mai cumpara o masina cu transmisie manuala ? blush.gif (se presupune ca banii nu sunt o problema smile.gif )
danmatyas
nu consuma "mult" mai mult o automata decat una manuala.1.5 maxim 2 litri in regim urban in plus.de ce ne mai cumparam manuale? pt ca sunt mai ieftine, mai fiabile si in plus la multi le place sa frece in mamaliga smile.gif cat despre diferente? nu stiu smile.gif ii las pe altii.
ozz86651
CVT consuma mai putin de fapt decit manuala.
De ce manuala? ca oricit de destept e cvtul nu poate anticipa o situatie, e pliticos si enervant. E ca si cum ai spune de ce sa folosesti aparat foto cu reglaje manuale cind ai sapuniere.
f1anatic
DSG > Manual > tiptronic > CVT

CVT-ul are consum mai mic...dar dupa cum spunea si Ozzie, nu e nici iute nici nu anticipa sau raspunde imediat la schimbari (acceleratie, frina) brusti
florin55503
am mers doar cu tiptronic si e destul de enervant sa auzi motorul cum se tureaza in mers normal pana se hotaraste ea sa schimbe viteza. nu m-a impresionat pt ca nu raspunde la solicitarile pe care tu vrei sa le impui masinii decat partial
Paul46623
QUOTE(f1anatic)
DSG > Manual > tiptronic > CVT

CVT-ul are consum mai mic...dar dupa cum spunea si Ozzie, nu e nici iute nici nu anticipa sau raspunde imediat la schimbari (acceleratie, frina) brusti.

Mai corect ar fi:

DualTronic (DSG/S-Tronic/etc.) > alte robotizate > MCVT > manuala > automata cu "manual override" > CVT. Asta pentru performante. Pentru eficienta, MCVT vine prima, iar CVT ajunge la egalitate cu manuala.

Motivul pentru care consider Multitronic separat de alte CVT-uri este deoarece Jatco au 'trisat' cand au creat cutia lor (de pe Nissan etc.). Au pastrat o parte considerabila din piesele unei hidraulice, inclusiv convertorul de cuplu. Acum, convertorul de cuplu este necesar la majoritatea CVT-urilor auto, deoarece fara el cureaua aia metalica s-ar duce in cca 50.000 km (mai mult in cazul motoarelor mici gen Jazz, mai putin in cazul celor mari gen Murano). Asta nu era o problema pentru batranele Van Doorne (DAF) deoarece aveau doua transmisii (stresul mecanic fiind astfel injumatatit) si motorizarile lor nu erau foarte puternice, sau in cazul scuterelor (chiar si a mega-scuterelor de 650+ cc) deoarece motoarele lor nu dezvolta mare cuplu (principalul responsabil pentru uzura curelei). Insa convertorul de cuplu scade eficienta totala a sistemului, de aceea majoritatea CVT-urilor nu sunt asa de performante (sau eficiente) fata de modelul teoretic.
Cei de la Audi au evitat modelul clasic folosind un senzor (de fapt mai multi) de cuplu (plus programul aferent) in locul convertorului. De asemenea, cutia e mai robusta fata de un CVT clasic: Audi au ales sa foloseasca un lant special in locul curelei (cam de 2 ori mai rezistent si de vreo 3 ori mai scump). Rezultatul final e o cutie ce poate rezista la mai mult cuplu (380 Nm, in cazul celei montate pe 2.7 TDI) decat un CVT clasic, e mai eficienta si mai performanta decat un CVT clasic, insa e de vreo doua ori mai scumpa decat un CVT clasic (si inlocuirea lantului, pe la vreo 250.000 km, costa cat inlocuirea unei turbine variabile de ultima generatie).
ozz86651
Cui ii pasa de performanta sau consum? Manuala rulz si cu asta punct. Nici una din cutii nu e mult mai rea, doar ca nu e acelasi lucru. Parerea mea. Refuse, resist!
f1anatic
QUOTE(ozz86651)
Cui ii pasa de performanta sau consum? Manuala rulz si cu asta punct. Nici una din cutii nu e mult mai rea, doar ca nu e acelasi lucru. Parerea mea. Refuse, resist!


Las-o p-aia cu friends don't let friends drive automatics.

Daca as avea de ales intre DSG si manuala...iti spun ca as alege transmisia care ma lasa sa imi tin gherutele pe volan tot timpul :-) si sa frinez cu stingul.
Dan52141
Ce inteleg este ca raportat la cutia manuala, CVT-ul poate duce la un consum mai mic dar are o fiabilitate mai mica si nu ofera performantele unei cutii manuale.
Referitor la performante nu inteleg totusi care este diferenta fata de o cutie manuala din moment ce poti sa o treci in modul manual si sa schimbi vitezele la orice turatie vrei, fie cu padelele de pe volan fie inainte sau inapoi de la schimbator si asta fara hopurile specifice folosirii ambreiajului ... nu ar trebui in acest caz performantele sa fie mai bune comparativ cu o cutie manuala ?

Rezumand, nu stiu daca ma insel, CVT - consum mai mic (avantaj), cand esti plictisit sa schimbi vitezele treci pe automat (avantaj), cand ai chef de liniute sau alte nebunii treci pe manual si schimbi la ce turatii vrei tu in plus fara pauza specifica folosirii ambreiajului (avantaj).
Referitor la fiabilitate, daca o cutie de genul asta va tine in general 150.000 de km pentru mine este arhi suficient, oricum nu cred ca o sa ajung cu vre-o masina la valoarea asta ... la corolla mea am 4 ani si 65.000, adica mers normal.
Astfel impresia mea (de nespecialist) este ca va fi mult mai fun si mai utila o astfel de cutie fata de una manuala ... "monotona".

P.S. nu stiu cum este traficul in alte orase dar in bucuresti am avut momente in care tare mi-as fi dorit sa nu mai apas de 100 de ori pe ambreiaj in 100 de m sad.gif si atunci cred ca o cutie automata ar fi fost super.
Nicolae30758
Oricum s-au mai sofisticat si cutiile automate fata de acum cativa ani. Eu de ex. la Tribeca am trei variante la cutia automata:

1. Modul Normal D (cinci viteze);
2. Modul D SPORT: mut levierul in partea stanga ca si cum ash folosi tiptronicul (schimbat manual). In acel moment mi se aprinde pe bord semnalul SPORT. Chiar se simte diferenta fata de modul obisnuit D. Schimba mai repede, dar la turatii mai inalte si este f. folositoare la depasiri sau urcat pante mai abrupte
3. Modul manual +, -. Cand mut maneta de ex catre "+" mi se stinge semnalul SPORT de pe bord si pot folosi linistit varianta manuala, adica schimb eu cand vreau.

Cu atatea variante chiar este placut de condus. Eu de ex. ma joc incercand sa schimb manual mai bine decat modul SPORT si sa obtin rezultate mai bune. Pana acum nu cred ca am reusit, fiindca nu sant obisnuit cu schimbarea manuala si uneori uit sa schimb la un optim al turatiei si astfel pierd din performante.

P.S. Eu sunt fan cutii automate, chiar daca performantele lor sunt inca mai jos decat la cele manuale. Dar eu cred ca viitorul apartine automatelor chiar si prin simplul fapt ca in oras aglomerat sunt de 100x mai comode decat cele manuale. Acuma cine vrea sa faca liniute la semafor, sigur ca prefera o manuala. biggrin.gif Dar eu in primul rand ptefer comoditatea.
lucian39835
Pana acum o luna stiam destul de vag care este diferenta intre transmisii, insa acum, de cand am masina cu cutie tiptronic (si am 166 cp sub scaun cu AWD )......imi e dor de Passatul cu cutie manuala.
In primul rand haideti sa o luam sistematic:

De ce stam pe acest forum si discutam despre masini? Pentru ca ne plac. De aici reiese ca ne place si sa conducem. Daca sunteti de acord cu mine pana aici atunci ar trebui sa recunoasteti (si ma refer la fanii celorlate transmisii) ca desi o cutie manuala este chiar enervanta in aglomeratie, placerea de a conduce este de minim 5 ori mai mare cu o astfel de transmisie. Cutia automata si derivatele acesteia ( DSG, tiptronic, CVT, pps, ghgkg,Guefu,kgceg, etc ) rapesc cea mai parte a placerii de a conduce.
Iulian HondaFan
fiind un forum cu ceva iz tehnic e normal sa discutam de astfel de dispozitive. faptul ca transmisiile manuale robotizate au fost introduse de peste 10 ani pe masinile de F1 inseamna ca exista aavantaje fata de manuale. sunt de acord ca manuala da soferului control absolut asupra motorului.

QUOTE(Paul46623)
Mai corect ar fi:

DualTronic (DSG/S-Tronic/etc.) > alte robotizate > MCVT > manuala > automata cu "manual override" > CVT. Asta pentru performante. Pentru eficienta, MCVT vine prima, iar CVT ajunge la egalitate cu manuala.

Motivul pentru care consider Multitronic separat de alte CVT-uri este deoarece Jatco au 'trisat' cand au creat cutia lor (de pe Nissan etc.). Au pastrat o parte considerabila din piesele unei hidraulice, inclusiv convertorul de cuplu. Acum, convertorul de cuplu este necesar la majoritatea CVT-urilor auto, deoarece fara el cureaua aia metalica s-ar duce in cca 50.000 km (mai mult in cazul motoarelor mici gen Jazz, mai putin in cazul celor mari gen Murano). Asta nu era o problema pentru batranele Van Doorne (DAF) deoarece aveau doua transmisii (stresul mecanic fiind astfel injumatatit) si motorizarile lor nu erau foarte puternice, sau in cazul scuterelor (chiar si a mega-scuterelor de 650+ cc) deoarece motoarele lor nu dezvolta mare cuplu (principalul responsabil pentru uzura curelei). Insa convertorul de cuplu scade eficienta totala a sistemului, de aceea majoritatea CVT-urilor nu sunt asa de performante (sau eficiente) fata de modelul teoretic.
Cei de la Audi au evitat modelul clasic folosind un senzor (de fapt mai multi) de cuplu (plus programul aferent) in locul convertorului. De asemenea, cutia e mai robusta fata de un CVT clasic: Audi au ales sa foloseasca un lant special in locul curelei (cam de 2 ori mai rezistent si de vreo 3 ori mai scump). Rezultatul final e o cutie ce poate rezista la mai mult cuplu (380 Nm, in cazul celei montate pe 2.7 TDI) decat un CVT clasic, e mai eficienta si mai performanta decat un CVT clasic, insa e de vreo doua ori mai scumpa decat un CVT clasic (si inlocuirea lantului, pe la vreo 250.000 km, costa cat inlocuirea unei turbine variabile de ultima generatie).


ai si ceva documente referitoare la pierderile in diferite transmisii ? asta ti-ar putea sustine mai bine afirmatiile.

Multitronicul nu este al VAG transmisia fiind furnizata de ZF Friedrichshafen AG ( ca si Tiptronicul). de asemenea nu este adaptat si pentru variantele Quattro ci numai pentru cele FWD ale A4 si A6.

Ford, BMW, DCX au cumparat un design similar ( pe lant) de CVT de la ZF. cele pentru Ford produse la uzina de transmisii ZF-Ford din Batavia, OH sunt ca si cele Jatco cu un convertor de cuplu.

sunt si alti producatori japonezi de CVT-uri. Jatco face numai pentru Nissan, Mitsubishi si Chrysler... Honda, Toyota au propriile CVT-uri. exista diferente de design intre aceste variante.

Multimatic-ul Honda foloseste tot o banda metalica manufacturata de Van Doorne's Transmisie si nu are convertor de cuplu. cele 2 conuri de angrenaj se deplaseaza unul fata de altul actionate hidraulic si controlat electronic. exista un ambreiaj automat la iesirea din cutia de viteza care permite cuplarea motorului cu rotile la porniri si permite decuplarea motorului de roti la franarea de urgenta. sistemul folosit pe Multitronic este similar cu exceptia acelui lant special care este mai rezistent si suporta cupluri mai mari - pana la 350Nm ( ultimul motor cu multitronic este V6-le de 3.2l care are un cuplu maxim de 330Nm). Multimaticul a fost lansat in 1995, Multitronicul urmand 5 ani mai tarziu. Cuplu maxim intalnit pe una din aplicatiile Multimatic este 220Nm - Honda Oddysey japoneza 2.4l 160CP.

P.S. sunt cateva topicuri despre diferite tipuri de transmisii si subiectul pare sa revina pe masura ce noi forumisti sunt intersati de subiect. poate un moderator le poate unifica si face un "sticky topic" pe sectiunea tehnica.
Cso96419
se poate discuta mult despre subiectul in cauza, dar trebuie tinut cont si utilizarea masinii in cauza. ex cei care trebuie sa parcurga distante mari vor falosi cutii automate sau robotizate, din ratiuni de confort, consumul varieaza mai putin. de asemenea cei care circula mult in orase aglomerate, ex. taximetristii, e mult mai bine sa ai o cutie automata, nu-ti obosesti piciorul nu schimbi de 100 de ori pe zi. care din noi nu si-ar dori sa aibe o cutie automata atunci cand isi arde ambreiajul in ambuteiajul din centru?
desigur daca iti place condusul mult, cum imi place si mie, sa merg pe trasee virajate, prin munti, normal ca aleg manuala.
parerea mea e ca variantele optime sunt cutiile semiautomate, de gen DSG, SMG. in oras pui pe automat si nu ai nici o treaba, iar cand vrei sa mergi tare schimbi tu cand vrei, apare acel mic timp mort dintre schimbari, dar asta e, nu le poti avea pe toate.
cele cu variatie continua sunt inca in faza de dezvoltare, probabil peste 10 ani vor fi shi acestea mult mai performantem dar pana atunci io raman langa cele semiautomate.
Dan52141
Citez din specificatiile noului model Toyota Auris, pentru motorul 1.6 vvti:
- transmisie manuala 0-100km = 10.4 s
- transmisie multimode 0-100km = 12.1 s

este vorba de acelasi motor dar transmisii diferite. Ce nu inteleg este urmatorul fapt ... din moment ce la cutia automata poti sa optezi pentru schimbarea manuala a vitezelor folosind padelele de la volan si tinand cont ca nu mai exista timpii morti la schimbarea vitezelor nu ar trebui ca aceasta performanta 0-100km sa fie mai buna la masina cu transmisie automata folosita in modul manual?
Sau acest timp est dat pentru utilizarea ei in modul automat?
Sau poate ca datorita cutiei exista alte rapoarte de transmisie ceea ce face sa ajunga un cuplu mai mic la roata ?
Mikidutzaa
Cel mai probabil pentru ca are alte rapoarte cutia.
Iulian HondaFan
cred ca MultiMode ( care echivalentul tiptronicului la Toyota) are numai 5 trepte- de aici ratii diferite ale cutiei. probabil aici pierzi 0.7-1sec din sprintul 0-100km/h.

la asta se adauga alte 0.5-0.7sec pierdute datorita faptiului ca nu poti lansa de pe loc cu motorul turat - o manuala o lansezi pe la 4000rpm ridicand ambreiajul si lasand ceva patinaj ( wheelspin) controlat initial. cu automatele acest lucru nu este posibil.

toate transmisiile automate cu convertor de cuplu hidraulic ( Tiptronic, Multimode, Steptronic) au ceva patinaj in transmisie la schimbarile deviteza care nu se fac atat de promt ca la o manuala bine "mestecata" si mult mai putin prompt decat o semi-automata ( manuala automatizata) de tipul DSG.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.