Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mitsubishi-benzina in ulei
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Vasile63123
Salutare. Am si eu o problema destul de grava. Am luat un Mitsubishi 1.8 GDI, benzina, cutie automata, cu 95000 la bord. Problema mea este, ca dupa schimbul de ulei (Castrol Magnatec3 10W40), pe care am facut acum cu 230 km in urma, am constatat o ridicare de nivel al uleiului cu vreo 12 mm (aproape atata cat diferenta intre nivelul minim si nivelul maxim indicat)pe jorja si miroase tare benzina. Cum ridic capota la motor cald, ma loveste mirosul de benzina. Computerul de bord arata consum in oras 12,5 l/100km, in afara daca merg deja cu 60km/h sau mai mult, atunci consuma 6 litri, sau chiar si mai putin. Interesant e ca pe drumul spre acasa din Germania cca 1800km, nu s-a modificat deloc nivelul uleiului. Ceva miros de benzina tot avea uleiul, dar nu se simtea nimic cand ridicam capota. Cum am inceput sa umblu in oras, cu viteza mica, cum scrie la carte, imediat a aparut diferenta de nivel. E chestie de reglaj, sau injectoarele de benzina au ceva? Tocaie, parca nu-s reglate tachetii, dar alea nu se regleaza, sunt hidraulice, deci doar injectoarele pot fi sursa de tocait. Poate sa aiba legatura cu faptul ca la RAR nebunii aia au turat motorul la maxim? Dupa acest lucru, incetisor, in cca 100km la rolele de intindere a curelelor (servo si distributie) au aparut zgomote specifice rumentilor uzate. La pornire la rece nu prea se aude nimic ingrijorator, eventual ceva frecare mica, dar dupa ce fac 2-3 kilometri, se amplifica mult zgomotele astea si asa mi se pare ce nici nu mai merge asa masina cum a mers inainte.
Va rog sa ma ajutati cu ceva informatii utile.
Vasile63123
Salutare. Am si eu o problema destul de grava. Am luat un Mitsubishi 1.8 GDI, benzina, cutie automata, cu 95000 la bord. Problema mea este, ca dupa schimbul de ulei (Castrol Magnatec3 10W40) si filtru aer, pe care am facut acum cu 230 km in urma, am constatat o ridicare de nivel al uleiului cu vreo 12 mm (aproape atata cat diferenta intre nivelul minim si nivelul maxim indicat)pe jorja si miroase tare benzina. Cum ridic capota la motor cald, ma loveste mirosul de benzina. Computerul de bord arata consum in oras 12,5 l/100km, in afara daca merg deja cu 60km/h sau mai mult, atunci consuma 6 litri, sau chiar si mai putin. Interesant e ca pe drumul spre acasa din Germania cca 1800km, nu s-a modificat deloc nivelul uleiului. Ceva miros de benzina tot avea uleiul, dar nu se simtea nimic cand ridicam capota. Cum am inceput sa umblu in oras, cu viteza mica, cum scrie la carte, imediat a aparut diferenta de nivel. E chestie de reglaj, sau injectoarele de benzina au ceva? Tocaie, parca nu-s reglate tachetii, dar alea nu se regleaza, sunt hidraulice, deci doar injectoarele pot fi sursa de tocait. Poate sa aiba legatura cu faptul ca la RAR nebunii aia au turat motorul la maxim? Dupa acest lucru, incetisor, in cca 100km la rolele de intindere a curelelor (servo si distributie) au aparut zgomote specifice rumentilor uzate. La pornire la rece nu prea se aude nimic ingrijorator, eventual ceva frecare mica, dar dupa ce fac 2-3 kilometri, se amplifica mult zgomotele astea si asa mi se pare ce nici nu mai merge asa masina cum a mers inainte.
Va rog sa ma ajutati cu ceva informatii utile.
James Kilowatt
Orice ai face, schimba oricum uleiul fara sa stai pe ganduri, asta e contaminat si face rau. Daca poti, cu alta marca cumparat de la alt magazin. Intamplator acum vreo 10 ani tot cu Castrol am patit aceeasi problema cu Moskwichul... uleiul fusese botezat blush.gif . Cu ulei petrom chior nu am avut probleme....

Nu baga aditivi ca nu ajuta decat pe termen scurt, cresc vasacozitatea si chiar daca aparent arde ulei mai putin uzura creste.

Problema poate fi datorita segmentilor dusi (ar trebui sa masori compresia sa-ti dai seama de starea setului motor) fie amestec mult prea bogat (injectoare decalibrate, ECM care a luat-o razna.) Amestec bogat -> fum negru. Mergi la un service bun. Teoretic in manualul de service trebuie sa scrie cum se pot verifica si injectoarele (cu tot cu rampa si regulatoarele de presiune) si ECM-ul.
Vasile63123
Nu cred ca segmenti sa aibe ceva, ca altfel nu mergeam cu ea 180km/h in Germania + un cuplu motor, ca intr-o depasire la 140/h, ma lipea in scaun. Nici nu astept sa fie uzata setul la 95000km. La o dacia da, dar nu la o masina japoneza. Cum am inceput sa bag benzina romaneasca, am simtit o pierdere de putere. Astazi am pus o solutie de curatat injectoare in benzina si am alimentat top98, sa inbunatatesc benzina de petrom alimentat ulterior. Maine schimb uleiul si o sa vad, daca se va schimba ceva, daca nu se ridica nivelul si nu face asa miros de benzina in ulei, inseamna, ca injectoarele s-au murdarit din cauza benzinei romanesti. Nici in Moldova nu e asa proasta benzina ca la noi.
Vasile63123
Si inca ceva, fumul nu este colorat, pun servetelul de hartie si nu lasa urme si nici miros. Ceva apa picura din esapament, dar aia numai condens poate fi, deoarece e firg deja. Daca ar fi afectati segmenti, trebuia sa scoata fum negru, cea ce nu este. O sa vad rezultatul de la fuel injector cleaner si revin sa impart ce am constatat.
James Kilowatt
Daca ai dus un cilindru din 4, nu simti nimic la performanta, insa e destul cat sa-ti bage benzina un ulei. Testul de compresie e bun tocmai pentru asta, ca iti spune daca uzurile sunt uniforme si normale. Daca vre-un meserias de mecanic si-a scapat ochiul de sticla intr-un cilindru cand schimba bujiile nu mai conteaza ca are doar 95.000km. Una e o uzura, alta un defect.

Oricum, pune alt ulei (alta marca, alt magazin) si stai cu ochii pe el, poate asta a fost aghesmuit. N-ai fi primul care a patit-o...

Fum negru insemna amestec prea bogat, adica nu neaparat segmenti dusi. Segmentii dusi inseamna ca arde ulei, si scoate fum albastru. Insa daca ajunge deja sa scoata fum sunt dusi rau, si nu cred ca e cazul la tine la numai 95.000km.
Vasile63123
am schimbat uleiul, de data asta am pus unul cu mult mai ieftin, mineral, 15W40. Pana nu gasesc cazul nu are nici un rost sa arunc banii degeaba. Am facut o cercetare, tot am nulat computerul de bord, sa vad cum consuma in diferite situatii. Am constatat, ca la viteze mici, adica sub 40 , sau mai ales la semafoare consuma enorm, in loc de 3 litri, imi urca consumul pana 14-15 litri. Bineinteles ca nu poate arde atata benzina si ce ramane curge jos in baie. Cum ajung la viteza mai mare scade consumul. La 50/h are sub 9 litri, fiind cutie automata, 8 ar fi consumul normal in oras, dar nu numai la mers pe drum ci si la semafoare+franari+drum. Amestecul este foarte bogat asa. Am observat, ca a fost schimbata sonda lambda(al doilea sonda, ca are doua, una inaintea catalizatorului, una dupa), se vad urmele de chei. Poate sa fie elementul elementul de la filtru de aer, care regleaza amestecul?
Vasile63123
Chestia e ca nicaieri nu gasesc tester, adica nu in zona mea. Stau la Oradea si reprezentata care imi da pe internet m-a redirectionat la o firma, care deja nu mai are sediul la adresa data, acum o saptamana, sau doua am vazut pe ei acolo, dar astazi numai cladirea goala si un afis deteriorat am gasit. Mecanicii oradeani nu au nici soft, nici interface pentru tipul asta de motor, daca era diesel nu era asa mare problema, gaseam unde sa-mi testeze. Mai multi imi zic sa ma duc cu ea in Ungaria, acolo sigur casesc tester. E c-am scump, daca mai calculez si drumul, iese mult. Acum, timp de sarbatori, sunt in criza de bani, nu-mi permit sa fac nimic la masina, dar totusi, macar cauza ar fi bine sa aflu, sa ma pregatesc financiar de operatia necesara. Stie cineva unde sa ma adresez pentru o diagnostica in judetul Bihor? Codul motorului este 4G93
James Kilowatt
Consumul respectiv e la viteza constanta sau cand accelerezi, chiar si usor? Daca e in accelerare atunci e normal.

Daca nu gasesti tester sub nici o forma, atunci fa-ti singur rost de unul, insa ai nevoie si de un manual de service pentru motor ca sa ai valorile corecte ale senzorilor si semnificatia codurilor de eroare.
Tester dedicat poti cauta pe ebay.
Sau poti sa-ti faci interfata OBD-serial/usb, sa cauti un soft care se cheama Efilive (daca ai OBD2 e Efilive V5, daca e OBD1 e V4, iar daca e CANbus e V6, insa nu cred ca aparuse cand se comercializa GDI-ul la noi) care e dat trial gratuit de producatori si un fisier cu date pentru masina ta. Daca il gasesti full cu em ule e pe riscul tau wink.gif Te conectezi cu un laptop si-ti faci singur diagnoza. Eventual stergi toate codurile de eroare si apoi vezi daca mai reapare vreunul. O sonda lambda dusa poate fi depista de orice amator, pentru Nubira de ex exista un cod de eroare foarte clar.

Mufa de diagnoza cati pini are? DAca sunt 12 e probabil OBD1, daca sunt 16 atunci e aproape sigur OBD2.

Oricum, fa macar masurarea compresiei. Pentru asta nu e nevoie de tester si nici macar nu are nevoie sa cunoasca valorile bune. MAcar sa-ti spuna daca e uniforma in toti cilindrii.
Vasile63123
mai mult la stationat la semafoare, la mers in trepte in trafic consuma asa mult, daca merg cu viteza constanta, atunci imi indica consum mai mic, dar totusi nu prea coboara cub 12 litri. Cu cat mai incet merg, cu atat mai mult consuma. se simte si in fum ca nu e buna amestecul, e mai mult fum si are un pic miros de benzina. Bineinteles ca surplusul care nu arde, ajunge in baia de ulei. E posibil ca injectorul sa pise la viteza mica, sa nu pulverizeze cum trebuie? Oricum, fara tester nu ma bag in loterii, ca orice piesa costa o avere si ar fi pacat sa stric banii degeaba. Unde o gasesc mufa destinata testerului, sa aflu cate picioare are? Sub capota n-am vazut asa ceva, iar sub bord inca nu m-am uitat, e deja intuneric afara si nu vad nimic. Maine in fata blocului o sa incerc sa tin la turatie fixa, asa pe la 2000, sa vad si atunci indica mult. Astazi a fost mare aglomeratie in oras si cateodata imi indica peste 16 litri, odata a ajuns si la 18. Este o strada cu asfaltul total deteriorat, mai mult pamant, decat asfalt si este plina de gropi, acolo am facut vreo 500m cu viteza mica 10-15km/h, atunci a ajuns consumul la 16. Cum am ajuns pe asfalt si m-am dus cu viteza mai mare si constanta, imediat a scazut la 14. Sub 14 numai atunci scade, cand am drum fara semafoare, adica fara opriri.
James Kilowatt
Mufa de diagnoza e in general in cutia de sigurante din habitaclu.

E posibil sa fie injectoarele decalibrate sau vre-un senzor gen labda dus si atunci calculatorul sa bage benzina in nestire. In mod normal un senzor dus se descopera repede la diagnoza, daca mecanicul nu e venit cu pluta.
Vasile63123
Asta ar fi mufa de diagnoza? Din pacate asta nu are numai 5 pini. Inseamna ca nu potriveste la un tester obisnuit? Am nevoie de un interface special pentru ea? Alt locas de conectare eu n-amobservat in cutia cu sigurante. Semnul ochi+carte ar fi semnul mufei de diagnoza? Daca da, atunci numai mufa de pe poza poate fi.
http://daciakiller.tripod.com/mitsubishi/index.album?i=0
Vasile63123
Un injector decalibrat ce inseamna, este murdara si din cauza asta nu mai inchide bine valva ei si la presiunea aia de cateva bare nu face fata, sau este o chestie de reglaj din softul calculatorului sistemului de injectie? In manualul de utilizare a masinii nu am gasit nimic referitor la acesta problema. Nici de mufa nu zice nimic, contine doar chestii de utilizare si intretinere generala a masinii.
James Kilowatt
Injector decalibrat inseamna ce spuneai mai devreme, adica lasa sa se scurga benzina aiurea sau reactioneaza dubios la comanda de inchidere si deschidere.
Daca e o problema de calculator, asta se vede destul de usor la diagnoza.
Apropo, bine ca mi-am amintit. Fa macar o analiza la gaze, asta o poti face oriunde si iti poate spune daca arde benzina aiurea.

Mufa de diagnoza OBD2 arata cam asa

Cea OBD1 (ALDL) e cu 12 pini
matei67174
cred ca buba e garnitura de chiuloasa sau o supapa ciupita pe unde se strecoara benzina in capul pistonului de unde ajunge in baia de ulei dearece se strecoara foarte usor pe langa segmenti,nu cred cai injectia de vina ci chiloasa.multa bafta
Vasile63123
garnitura de chiulasa nu are nici o legatura cu asta, daca ar fi deteriorata trebuia sa sufle in careva parte cea ce nu face. Daca ar fi ciobita vreo supapa, atunci sufla ori in filtrul de aer, ori in esapament.
marius95832
vezi la returul de la injectoare are un furtun mic de vacum. verifica sa nu fie infundat sau crapat. daca e crapat la turatie mica nu deschide supapa de retur.
Vasile63123
odata l-am desfacut furtunul si am suflat ea, se auzea la busonul de la rezervor, inseamna ca nu este infundata, dar la fisuri nu m-am gandit. O sa vad, chestia e ca e foarte greu de accesat injectoarele, ca motorul sta transversal si ele sunt in spate, spre bord. O folosesc o oglinda mica si o lanterna, poate gasesc ceva. De cand am consumat benzina cu aditivul de curatat injectoare, si umblu cu benzina curata mio scazut consumul la 'normal', adica in jur de 12 si este interesant, ca baga cu mult mai putina benzina in ulei. Poate ar avea legatura si cu faptul ca mai nou nu astept la pornire la rece sa incalzeasca motorul pana decupleaza socul automat (care inseamna vreo 3 minute) ci pornesc dupa un minut si incalzesc motorul in mers. Poate ca atunci baga benzina in exces, mult mai mult decat este indicat, ca in timp ce merge socul motorul este mai agresiv de 2-3x decat fara. S-ar putea sa fie de aici si consumul mare, ca nu se regleaza napoi cum trebuie si inbogateste inutil amestecul de aer+combustibil.
Vasile63123
odata l-am desfacut furtunul si am suflat ea, se auzea la busonul de la rezervor, inseamna ca nu este infundata, dar la fisuri nu m-am gandit. O sa vad, chestia e ca e foarte greu de accesat injectoarele, ca motorul sta transversal si ele sunt in spate, spre bord. O folosesc o oglinda mica si o lanterna, poate gasesc ceva. De cand am consumat benzina cu aditivul de curatat injectoare, si umblu cu benzina curata mio scazut consumul la 'normal', adica in jur de 12 si este interesant, ca baga cu mult mai putina benzina in ulei. Poate ar avea legatura si cu faptul ca mai nou nu astept la pornire la rece sa incalzeasca motorul pana decupleaza socul automat (care inseamna vreo 3 minute) ci pornesc dupa un minut si incalzesc motorul in mers. Tot intra ceva benzina, dar in atata timp decat data trecuta, nici un milimetru nu a crescut nivelul, doar ca miroase. Poate cu socul baga benzina in exces, mult mai mult decat este indicat(pana 30% plus), ca in timp ce merge socul, motorul este cu mult mai agresiv, de 2-3x decat fara. S-ar putea sa fie de aici si consumul mare, ca nu se regleaza inapoi cum trebuie si inbogateste inutil amestecul de aer+combustibil.
marius95832
eu m-am referit la furtun de vacum. inainte de furtunul de retur este un furtun subtire cere merge la galeria de admisie. acela trebuie controlat.
oricum ai grija sa-ti schimbi uleiul de la cutie si filtrul la timp. cutiile automate de mitsubishi sunt sensibile.
Vasile63123
am verificat uleiul in cutie, nivelul este O.K., uleiul este super curat si nu are miros, probabil ca a fost schimbat la 60.000km. Si eu o sa-l schimb la 120.000. O sa vad furtunul ala, sper sa am acces la ea, ca fiind motor transversal, totul este in 'acoperire'. oricum mersi pentru sfat.
TLS-09
Uleiul la cutie de regula se completeza, schimbarea nu se impune, la cutiile manuale cel putin.
Vasile63123
In manualul masinii scrie schimb. Imi indica si tipul si cantitatea uleiului cerut. 7,5 litri Dextron II.
TLS-09
Daca asa scrie atunci nu se dicuta, ai dreptate sa-l schimbi.
xanaxer
цикл388.8минуBettрекоБайдWireFranПолеJerzJuleРоссПавлСредDancСпусXVIITescПочеlineрастGreeПавлКита25-1
DottAtlaсертLaurTwisMaxiистоChriстерсторСултPatrBlenWellAhavPalmColgКрупSorePantKweiЕремВыхоBonuGrim
сертEasyWindFELIThieНезаувлеMichСтепMyriVIIISelaFeliPaliNikiNikiакваЛеслPetePeteРоквGeorНакаБахтДроб
AndyMiyoFlasдругMORGZoneХолоAndrJannRusiZoneпресZoneZoneHenrZoneZoneСмирZorbСодеPaulАндрPedrДмитВайн
МамоакадJohnПоноXVIIStepAstoМуслТюльотлиКиссКалиWillкнигAntoПервхорофарфLighклейMABECataBekoBesswwwn
HangFavoSympPJ22РоссMistБуряNISSСхирFORDхороWithAvan1170книжScieМилаупаккомпигруStarWindКитаNeilBosc
уведсертChowЛитРMagiсмерЛитРЛитРXVIIЧаянтрудDarkЛитРучилTituгипоМейнЛиндwwwbРоссEditТабакотоЗверReco
ШтабLonemediСмотАвдеTerrВдов(ведPushTombФомиМаксMicrТитоBeatиспрPoweвузоБартКолеJuliТкачавтоиздакруг
PilkApplдеятНовиНайдLighLighLighSamsVietРухлЩеглЛениСтепКуанМедязадаЛапуМакаЛяхоtuchkasКрейSusa


удов392.7диопBettКругАлекFiskKhenАльтFounJackРоссXVIIПрудShouВалелитеPlatФилаCafeFullLaceсторКитаАрти
HomeAtlaTracGeorSchaотлиСодеChriБессFyodСклоSpicSmocWellOreaPalmAloeКремActiPantанглБобоТумаVoguLine
сертMari84х9FELIАберJame1960читаПалаKirkMichSelaAdaxтелеNikiMati45х1СуббпробNintРокоВечеде-лязыкGeor
видаMiyoродиРомеMORGZoneДомоОльдWolfRusiZoneубийZoneZoneMaurZoneZone`ИгрIdirБеккдопосвящDjanЕвроИван
БадьБиблАрутHenrискуDickШилоромаМееротлиNoelНовоАлекТереколхПервPalaклейParaклейMABECataBekoBurtJewe
муарParaЕпифКрашЗверElecВершNISSКочуFORDсентатерBlue2K42языкХолкрабоназвтексКитаWindwwwp1524склаTani
BorkлайкChowЛитРребеRobeKathЛитРМухиЛитРЛитРFantЛитРучилXVIIКленКашкЗыкоФренБубнEditКикнRichDigiКоро
ExNNСнежЗвезFranGreaStevВдовAtlaOZONавтоИнесJeffМеркИванэкзаСамоМошкЕгорМакфТкач27-3КуциСимокнигдеть
выруCathЗолоJujuмасоParaParaParaSamsDeixAstrКрасHeatПрохНикиБогаПлатМалуХундАгафtuchkasШалаШерг
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.