Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce parere aveti???
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
cristi94865
ce parere aveti despre Skoda Fabia 1,9TDI,PD.74kw,deoarece m-ar interesa una second-hand un 2002-2003 modelul hatchback.Este adevarat ca exista diferenta intre cele achizitionate din Germainia si cele achizitionate din Romania ca am inteles ca sunt net superior calitative cele achizitionate din Germania comparativ cu cele distribuite de dilari autorizati din Romania (pentru europa de est ar fi o banda la skoda incoparabila calitativ din toate punctele de vedere tehnice si optice).Ce parere aveti despre acest model?Mie mi se pare potrivit pentru volumul caroseriei la probemele locurilor de parcare din Bucuresti si traficului infernal mai ales un motor destul de puternic si economic pentru asemenea caroserie.Unde ma pute-ti sfatui sa ii fac o verificare amanuntita masini sa nu fie masluita la numarul de kilometri si anterior lovita si reparata profesional.
TLS-09
QUOTE(cristi94865)
(pentru europa de est ar fi o banda la skoda incoparabila calitativ din toate punctele de vedere tehnice si optice).

Scuza-ma dar asta-i o prostie.Auzi o banda pentru Europa de Est. Ma da ce importanti am devenit.
Alex-F1
Poate NEIMPORTANTI ai vrut sa zici, Cristi! Acuma nu stiu sigur daca si la masini exista benzi separate de productie pt. Europa de Est, mult mai slabe calitativ (desi nu m-as mira deloc sa existe), dar pt. alte produse fii sigur ca exista de mult timp linii "speciale" de productie pt. tarile astea mai "de mana a treia" ca Romania! Am mai vorbit despre asta in alt topic....in cazul masinilor, poate linii separate pt. Est nu or fi, dar cu siguranta la noi vin (si nu raman la ei) masinile care prezinta defecte de fabricatie, care iau note mai proaste la controalele de calitate de la iesirea de pe banda...de asta poti sa fii sigur....e confirmat si parafat :ban: Trist dar adevarat... :boxing:
Deci daca vrei Fabia, neaparat sa fie adusa din Germania, sa nu fie de la dealerii nostri mioritici scumpi si dragi :minigun: ....sfatul meu... arigato.gif
cristi94865
Salut a-ti multumesc pentru parere si sfat ieste logic ca Neamtul cei bun tine pentru el ce nui convine da la lumea a treia ca de exemplu la vinzari second-hand un vw skoda audi etc sunt cu 1000euro lejer mai ieftine in raport de marca model si fuge lumea de ele ca de Dracu cind aude ca sunt de la dilarii Mioritici AUDI A4 1,9 TDI 96KW 6 VITEZE
T u d o r
Oaaau!!! Cristi, tradu in limba lu' Eminescu ala, frate, ca n-am inteles nimic. blink.gif

In ceea ce priveste problema, nu cred ca exista linii de fabricatie speciale pentru tarile lumii a 3-a, including noi. smile.gif Ar presupune furnizori diferiti de componente, pentru ca asamblarea e doar partea finala a construirii unui autoturism, restul sunt piese de la mii de furnizori, ar fi cam greu sa tii socoteala, sa cumperi diferentiat, de prima mana pentru vest si de calitatea a doua pentru restul, etc. smile.gif
TLS-09
Cristi

Diferenta dintre mesajul privat primit de la tine si ultimul postat de tine este ca mi-ai spus TOVARASE (tot cu litere mari) si ca ai mai zis parca ceva despre masina mea(ceva greu de inteles).
Ce vreau sa-ti spun este ca scopul MP-ului este altul si nu sa-mi poti spune Tovarase. Asta poti sa o faci si pe forum iar daca pui bine in fraza cuvantul nimeni nu se supara.
Alex-F1
QUOTE(> T u d o r <)
nu cred ca exista linii de fabricatie speciale pentru tarile lumii a 3-a, including noi. smile.gif Ar presupune furnizori diferiti de componente, pentru ca asamblarea e doar partea finala a construirii unui autoturism, restul sunt piese de la mii de furnizori, ar fi cam greu sa tii socoteala, sa cumperi diferentiat, de prima mana pentru vest si de calitatea a doua pentru restul, etc. smile.gif


Furnizorii de componente nu ar trebui neaparat sa fie diferiti, ci ar putea fi aceiasi, cu diferenta ca fiecare furnizor in parte are si el la randul lui produse/piese/componente care primesc note mai bune sau mai slabe la controalale de calitate, iar astia cand monteaza masinile pt. tarile lumii a 3-a, folosesc {si} componente de alea cu defecte de fabricatie... Caz concret: jante de 19 pe un BMW la comanda (pret = ~ 90.000 Euro) care aratau ca porcu...fara luciu pe alocuri, cam zgariate, vopsite (cromate) cam neuniform etc....parca erau second, desi erau noi noute (masina de la dealer, bineinteles)! :bash: Proprietarul a refuzat-o si sa vezi cum in 3 zile au venit din Germania alte jante (acelasi model) brici, ca scoase din cutie! Deci, concluzia: jantele alea erau clar defecte din fabricatie, dar baietii de dincolo, perspicace cum au devenit, ce-au zis: "bey, BMW-ul asta merge la Romania, ia sa punem noi jantele alea naspa pe el, sa ne scapam de ele, ca si-asa taranu de-acolo nu stie/vede"....da iata ca taranul de-aici le-a dat-o-n freza la meseriasii de dincolo.... Si jantele alea naspa n-au fost montate aici in Romania, la dealer, cum au crezut multi, ci asa au venit din Germania! :minigun: Pai la urma urmei cui credeti ca trimit ei produsele cu defecte de fabricatie? Credeti ca Romania face exceptie? Credeti ca au o imagine asa buna despre noi incat sa ne ocoleasca si sa nu ne trimita si noua rebuturi? Alt exemplu: imbracamintea cu diverse texte scrise, dar la care sunt gresite unele litere, ce credeti ca fac cu ea, ii dau foc? NU! Merge {si} la Romaniaaaaa...in bazaruri....magazine de 3 lei....talciocuri.... Ca la ei sigur nu gasesti pantalon scurt pe care, in loc de "CORTEZ" sa scrie "CORTE3"... blink.gif
TLS-09
Ma Alex ma omori cu zile cu imbracamitea asta. Daca ma iau dupa tine o sa ajung sa cred ca toate electrocasnicele din bazar pe care scrie Panasunic sint originale dar au gresit aia o litera cand le-au vopsit. biggrin.gif
Eu nu cred in teoria asta cu vesticii si esticii.Si ma gandesc cat ar costa in "costuri de productie" pe aia de la fabrica sa "intrerupa" productia pentru a cauta "janta aia defecta pentru Romania".
O eventuala triere s-ar putea face dupa productie la CTC (cum se zicea pe vremuri) dar si acolo am dubii ca lucrurile stau chiar asa cum se spune.
T u d o r
OK, Alex, poate ai dreptate in ceea ce priveste calitatea pieselor de schimb comandate din est. Ma refer la controlul calitatii mai "permisiv", nu la altceva. Dar jur ca nu sunt capabil sa cred ca asta se intampla la BMW. Daca era vorba de Reno, Pejo, mai stiu eu ce producator de consum larg.... mai mergea, dar un producator de masini premium??? Ma gandesc doar la faptul ca dealerul jmecher de Romania o fi vrut sa-i bage pe gat omului cine stie ce stift recuperat de pe vreo masina cu dauna totala.

Dar sa revin asupra subiectului. Una e calitatea pieselor, unde poti controla strict destinatia (in cazul nostru estul salbatic) si alta e controlul asupra pieselor care sa fie montate pe o masina ce ar fi destinata estului. smile.gif Ma indoiesc sincer de posibilitatea asta. E adevarat ca sunt masini (a se citi serii de masini) cu anumite dotari ce au destinatie precisa (cum e cazul masinii mele, spre exemplu), dar nu am auzit vreodata de calitati diferite de fabricatie. Si nici nu sunt adeptul teoriei conspiratiei. smile.gif Iti dai seama ce ar insemna sa rasufle o astfel de veste? E clar ca ar trebui implicate sute de oameni in tarasenia asta, nu? E, sa presupunem ca X-ulesu, sef de banda la BMW se muta la Mercedes sau Audi la un moment dat. Ce crezi ca ar "transpira" prima data in presa? Exact... ca BMW face masini naspa pentru piata de est, care sa nu uitam ca e foarte atrasa de clasa lux, ca orice piata de lumea a treia, fara o patura de mijloc si doar cu extreme. BMW ar pierde mult mai mult decat ar castiga de pe urma lasarii pe piata a unui numar de piese mai ...trecute cu vederea. E valabil pentru orice producator rationamentul. Nimeni nu-si permite in lumea de azi sa aiba o imagine proasta.
Sincer nu cred ca au produse de o calitate pentru est si alta pentru vest... smile.gif

LE: Intre timp a postat Cristi cam acelasi lucru, dar mai concis. Salutare domnu', nu ne-am mai "incontrat" de mult. biggrin.gif Ce naiba se intampla... am ajuns la consens? blink.gif
TLS-09
QUOTE(> T u d o r <)
nu ne-am mai "incontrat" de mult. biggrin.gif Ce naiba se intampla... am ajuns la consens? blink.gif


Salut Tudooooor!
:wave: :wave: :wave: :wave:
Am ajuns la consens pe tema asta dar cu certatul vorba ardeleanului: nu inteleg de ce atata graba, avem vreme.! biggrin.gif
T u d o r
Cu Pejo-ul ai ceva? biggrin.gif Ca de Logan am scapat la insistentele tale... Vreau sa te anunt pe aceasta cale ca urmatoarea masina a mea va fi o Honda... Dar mai incolo, ca vorba voastra, ce atata graba? Si de unde atatia bani, as zice eu, olteanul... tongue.gif
TLS-09
Mai cu Pejo-ul personal nu am nimic.Nu mor dupa frantuzesti in general.
Dar daca ti-ar scrie toti timisorenii despre reprezentanta Peugeot din Timisoara jur ca te-ai speria.
Asadar la momentul oportun si la data crearii unui topic specific am sa revin cu amanunte interesante.
T u d o r
Ca sa nu stricam topicul omului, scrie-mi chestiile alea ingrozitoare la "totul despre masina mea" sau privat. smile.gif Mor dupa povesti cu monstri care mananca prezoane sau cuzineti... wink.gif BTW...nu stiu daca ti-a zis Marius, dar m-ai distrat teribil cu postul ala cu Marcu. Genial... biggrin.gif
ValiR
De timisorenii care merg la service-ul Peugeot din Arad vorbesti Cristi? biggrin.gif biggrin.gif Greu in tara asta si ca sa fim optimisti bine e ca Arad-ul nu e departe, altfel... wallbash.gif
Mariustom
offtopic.gif Măăăăăăăăii, dragilor Cristi și Tudor, voi vă iubiți devil.gif ?
Poate îmi iau un avertisment pentru asta smile.gif

Nu de alta, dar se infiripase o "idilă" și între alți 2 timișoreni pe topicul cu dedicație blush.gif Prietenii știu de cine vorbesc :coolspeak:

On topic: Revenind la diferențele între mașinile ce se comercializează în vest și cele de la "ceilalți" s-a mai discutat și aici , așa că, părerea mea,

topic closed

Mai vorbim,
Ciao :wave:
Alex-F1
Nah, c-o aparut si 'nea Marius (supranumit si "statisticianul"), care ne-a dovedit, ne-a inchis topicul si nu ne mai da voie sa vorbim aici! blink.gif Bre, astept ca si tine cu nerabdare sa devii ceva moderator, ca asa poate mai am si io o pila in staff-ul forumului!!! beer.gif Da' acuma ma lasi sa continui, da? Deci, io m-as bucura sa fie asa cum ziceti voi (Cristi si Tudor), sa fim si noi tratati pe picior de egalitate cu tarile mai civilizate si mai dezvoltate, dar nu stiu de ce am o retinere in sensul asta....am auzit mult prea multe faze, din mult prea multe surse, ca sa cred ce ziceti voi....sorry....asta e parerea mea.... Romania este una din tarile estice considerate cosul de gunoi al Europei....adica ce n-au ei nevoie sau ce nu corespunde standardelor lor, trimit la noi! :minigun: Nu ma faceti sa spun mai multe... :angel:
Mariustom
Glumețule, poți să-ți spui părerea, nu te-a oprit nimeni.
Doar că, atâta timp cât am arătat că mai există un topic cu o discuție EXACT despre același subiect, am crezut și cred că acest topic nu trebuia creat, sau cel puțin trebuie contopit cu celălalt.
Părerea mea ...

Și, Alex, n-am înțeles ce ai vrut să zici aici:
QUOTE
astept ca si tine cu nerabdare sa devii ceva moderator

:bash: :boxing: :evil: :evil: :evil:
T u d o r
Pai da, Alex, dar si eu am auzit povesti nemuritoare despre calitatea Passatului din Germania diferita de a celui care se vinde la noi, chestii cutremuratoare tongue.gif, despre materiale diferite, etc. Ori, daca te uiti la un Passat baza de gama si apoi la un highline, adica varf, se observa fara sa te duci pana in Nemtia diferenta de calitate a materialelor si dotarile mai generoase. Ce vreau eu sa zic e ca sunt destul de multi nestiutori, care din aceasta nestiinta genereaza mituri. Pentru cineva care nu se pricepe, e acelasi Passat, nu? Si uite cum s-a facut de o diferenta clara intre masina de la noi si cea din Germania. Vreau sa precizez ca povestea asta nu e chiar poveste, am auzit-o eu cu urechile mele. smile.gif Si omul ala nu m-a crezut, asa ca probabil ca si acum intoxica lumea cu teoriile lui. Degeaba i-am aratat poze cu ambele versiuni pe net, el o va tine asa pana la capat.
Sunt absolut convins ca 99% dintre informatiile care stau la baza mitului asta sunt asemanatoare cu cea pe care v-am spus-o acum. Si daca cineva a vazut in Franta un 307 Feline, va jura ca e muuuult mai bun calitativ decat Starline-ul meu, pentru ca e facut pentru Franta si nu pentru Romania. smile.gif

Marius, ce faci frate, ne iei painea de la gura? tongue.gif Cand ne aprinsesem si noi un pic, te trezesti tu sa faci pace... Pai asta e atitudine combativa? De aia se ciocnesc trenurile alea, ca tu in loc sa le indrepti pe calea cea buna stai sa ne impaci pe noi. :stretcher:
Alex-F1
QUOTE(Mariustom)
am crezut și cred că acest topic nu trebuia creat, sau cel puțin trebuie contopit cu celălalt


Deci, domnilor moderatori....executarea: ori stergeti topicul ori {cel putin} il contopiti cu celalalt...din doua, una biggrin.gif Pai se poate??? :bash:
Sa mai lamurim un aspect cu masinile: n-am spus ca TOATE masinile de la dealerii mioritici sunt nasoale....departe de mine gandul asta....sunt convins ca peste 60% dintre ele sunt absolut identice calitativ cu cele din vest, dar exista si un procentaj {variabil} cu defecte (mai mici sau mai mari), care trebuie si alea vandute, deci e si o chestiune de noroc.....oricum tu cand mergi la dealer nu stii de care prinzi....probabil nici ei nu stiu cate din masinile care le au pe stoc au defecte si cate sunt brici! Sa ne reamintim povestea cu vechiile Dacii 1310 cumparate (de romani) de la unguri....de ce? Pai fiindca chiar noi ne furam singuri caciula....adica Daciile fabricate pt. noi la Pitesti erau mai nasoale decat cele fabricate pt. unguri, culmea, tot la Pitesti...! Eh, asta ce mai e? Sau sa nu-mi spuneti ca alea de la unguri erau asamblate in Ungaria!!! Vorbeamos...
HalbaSus
Si mie mi se pare ca e vorba de un mit. In primul rand daca cei de la mercedes (spre exemplu) ar putea sa faca diferenta intre piesele "bune" si "proaste" ar reusi sa ajunga pe locul 1 in clasamentele JD Power (pe pietele vestice bineinteles) dar nu e cazul.

Sursa acestui mit cred ca e alta. Masinile din vest rezista mult mai multi km decat cele din romania. Dar asta nu cred ca se datoreaza calitatii fabricatiei ci conditiilor de exploatare: incepand de la combustibil, calitatea drumurilor, regimul de mers (nu-i tot una ca faci un drum de 600 in care mergi pe drumuri cu 2 benzi, sate, comune, gropi, cratere, depasiri, etc... sau il faci cu tempompatul pornit pe autostrada) .
T u d o r
Good point, Halba. Si ar mai fi ceva de adaugat, anume ca ei (sa zicem germanii, ca cele mai multe masini sh vin de la ei) fac foarte multi km intr-un an, deci vor fi masini cu varsta mica si foarte multi km la bord. In acest fel uzura e data doar de rulajul efectiv si mai putin de imbatranirea materialelor. Si o cumperi si zici "uite, golful meu (un exemplu mai des intalnit) are 200.000 km la bord si au fost schimbate doar consumabilele...", cand de fapt golful cu pricina are doar 3-4 ani si e normal ca in acest timp, in conditiile de rulare pe care le-ai amintit si tu, sa nu ai interventii de service.
Prin comparatie, un Golf luat in Romania in acelasi interval de timp face cam 100.000 km, poate si mai putin, dar in conditii de uzura mult mai "feroce". Si uite de unde vine ideea ca luand un sh din Germania esti mai avantajat decat daca ai lua o masina noua acelasi model, dar din Romania.
Jeff
Caz concret, Octavia mea, "fabricata pt. Europa de est, luata de la dealer": am 130000km, revizii respectate la sange, dar km facuti pe autostrazi in proportie de 50%. Am schimbat bucse bara stabilizatoare, placute si discuri de frana, ulei n-am completat in viata mea (nu e nevoie), motorul e curat ca lacrima, in intercooler nu am gasit gram de ulei, am pe undeva peste 140CP (de la 90 original). Daca masina era "de pe o linie de asamblare dedicata" trebuia sa se sparga de multe ori pana acuma. Eu cred ca doar optiunile fac diferenta (de ex. pachetul de drumuri grele, care nu stiu sa se mai doteze pentru alte tari decat Romanica).
florin55503
nici eu nu cred exista o linie speciala pt europa de est doar ca unele masini care sunt considerate ca nu indeplinesc standardele de calitate pt vest sunt livrate fara mustrari de constiinta catre tarile din est.

o alta chestie care zic eu ca e evidenta e faptul ca sunt unele masini care sunt facute pt europa de est in fabrici din europa de est si indiscutabil calitatea nu e aceiasi (vezi astra classic)

cineva a pus o intrebare destul de pertinenta. de ce un mondeo emai ieftin la noi cu mii de euro bune fata de germania?
James Kilowatt
MAi e un aspect.... mi se pare naiv sa crezi ca vre-o marca europeana isi permite sa vanda jafuri in timp ce ramane cu ele pe stoc si isi diminueaza capacitatile de productie occidentale....
T u d o r
QUOTE
cineva a pus o intrebare destul de pertinenta. de ce un mondeo emai ieftin la noi cu mii de euro bune fata de germania?


Pai da, dar promotia aia nu mai e, odata, si apoi masina venea cu diverse chestii mai subtirele. De exemplu, avea cauciucuri Hankook, etc. Asta nu inseamna ca modelul are piese mai slabe sau calitate a asamblarii mai proasta. smile.gif Si apoi, producatorul probabil a redus drastic profitul pentru modelul cu pricina, pentru a nu ramane cu stocuri. E cunoscut faptul ca la anul va aparea noul Mondeo, sau cum s-o numi. Asa procedeaza orice producator in dorinta de a lichida stocurile de piese sau modele ce urmeaza a fi inlocuite. Vezi si promotiile la Leonul vechi, etc. smile.gif
James Kilowatt
Nu toate masinile sunt mai ieftine in Romania decat afara. Preturile sunt cam aceleasi, functie si de promotii. Singurele evident mai ieftine la noi sunt renourile si skodele. Restul, de multe ori sunt chiar mai scumpe.
TLS-09
O sa va spun o poanta lamuritoare:
Un coleg mai in varsta era foarte bun prieten cu seful de la IDMS ( pentru cei mai tineri, asa de varsta mea IDMS-ul era intreprinderea care se ocupa in exclusivitate cu distribuirea Daciei pe vremurile ante 1989).
Bun, merge asta la director si-i zice: ma tu cum poti sa-mi recomanzi o Dacie beton, fara hibe, fara etc....care sa aiba.......etc?
La care directorul de la IDMS il duce in parcare unde erau mai multe Dacii, isi pune batista peste ochi merge putin si pune mana pe una.
Zice :"Uite ma asta-i cea mai reusita dintre toate din parcarea asta".
Normal ca la solicitarile de explicatii ale colegului (de genul da cum naiba stii tu cu ochii acoperiti care-i mai buna) raspunsul a fost : Da-le dracu ca toate-s la fel de bune!


Cam asa stau lucrurile si cu teoria asta a conspiratiei sau vest/este sau cum vreti voi sa-i spuneti.
T u d o r
Myth busted! biggrin.gif
Alex-F1
Tot nu m-ati convins.... tongue.gif
T u d o r
Pai convinge-ne tu de contrariu atunci. tongue.gif
TLS-09
Da dar cu argumente puternice, din alea care sa ne faca sa ne punem cenusa in cap pt. ca te-am contrazis, sa dam beri la tot poporul vreme de 1 an, chestii din astea.
Hai ca te-am stimulat Alex, acuma asteptam......


L.E. Ma Alex da ne mai tii mult?! Asteeeeeeeeeeptaaaaaaaaaaaam!
Mi-e groaza sa ma gandesc ce de argumente ai strans. Noteaza-ti sa discutam chestia asta si la urmatoarea intalnire a vesticilor (ca sa nu ma :bash: :bash: Mariustom nu am spus a timisorenilor biggrin.gif ) ca la ultima intalnire nu ai zis nimic de chestia asta.
Alex-F1
Bai ma lesh? Ca-mi vini chesh pi presh... laugh.gif Bre, fiecare cu parerile lui, parca asa era, nu? Ce vreti acuma, sa ajungem si aici ca pe topicul ala despre Schumi, in care unii il venerau, in timp ce altii il calcau in picioare si fiecare tabara se chinuia sa dovedeasca ca ea are dreptate? :bash: Vine Craciunul....trebuie sa fim pasnici si intelegatori unii cu altii.... :angel: Ok Cristi, de discutat o sa mai discutam noi subiectul la urmatoarea intalnire a vesticilor, mi-am notat in agenda!!! arigato.gif Hai pa pa!
T u d o r
Pai da, dar pe mine cine ma mai convinge? :nope: Ca eu sunt cam departe de Timisoara si mai sunt si oltean pe deasupra... untermenschen... biggrin.gif

Macar sa-mi comunicati rezultatul... Sa stiu si eu daca am cumparat masina pentru auslanderi sau pentru supraoameni... biggrin.gif Ati citit Nietzeche? tongue.gif
Skywalker
Toate masinile se strica mai devreme sau mai tarziu, ceea ce le face sa fie asa sunt (pentru Romania) 50% soferul; 50% starea drumurilor; 100% produse contrafacute pe care le cumparam pentru masina; 50% calitatea carburantului; 50% "mecanicii si lucrarile lor - deci - din aceasta cauza la noi se strica de 3X mai repede decat la altii.
James Kilowatt
Mecanicii si lucrarile lor sunt o cataclisma si pe alte meleaguri biggrin.gif
Mariustom
offtopic.gif
QUOTE(TLS-09)
la urmatoarea intalnire a vesticilor (ca sa nu ma :bash: :bash: Mariustom nu am spus a timisorenilor biggrin.gif )

Bine zis, Cristi biggrin.gif
QUOTE(Alex-F1)
Bai ma lesh? Ca-mi vini chesh pi presh...

Alex, de ce copiezi sloganuri de la radio? :bash:
QUOTE(T u d o r)
Sa stiu si eu daca am cumparat masina pentru auslanderi sau pentru supraoameni...

A ta e cu dedicație laugh.gif

On topic: O mai dați mult în bărci?
Că e un lucru clar: nu există dovezi nici pro nici contra biggrin.gif :harhar: laugh.gif tongue.gif :coolspeak: :punk:


Poate mai vorbiți ... ceva biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
T u d o r
Pai vorbim discutii si cuvinte, nu vezi? De "cult" ce m-am dat, am gresit si numele lu' nea ala, filosofu'... Ca pe saracu il chema Nietzsche, nu cum l-am poreclit eu, complet lipsit de buna cuviinta. tongue.gif
TLS-09
QUOTE(Alex-F1)
Bre, fiecare cu parerile lui, parca asa era, nu? Ce vreti acuma, sa ajungem si aici ca pe topicul ala despre Schumi, in care unii il venerau, in timp ce altii il calcau in picioare si fiecare tabara se chinuia sa dovedeasca ca ea are dreptate?


Pai parerea ti-am retinut-o, dar argumentele moncher?Unde-s argumentele?
Apai in plus noi sintem mai putin patimasi asadar o discutie nu strica, ca nu ne certam, stii bine!
Asadar argumentele sint:.....................................
Alex-F1
Bun, vad ca nu va lasati si ma provocati in continuare :boxing: biggrin.gif Atunci hai s-o luam altfel: nici la alte produse (din diverse domenii) nu sunteti convinsi ca exista diferente de calitate intre Vest si Est? Asta chiar ca e super-cunoscuta faza, iar daca voi n-o stiti, inseamna ca nu stiti pe ce lume traiti! :bash: Deci, acuma io vin si intreb: daca faza asta e valabila la o gramada de alte produse, atunci masinile de ce ar face exceptie? Si tot nu mi-ati spus: daca nu vin la noi in Est masinile cu defecte (repet, mai mici sau mai mari) sau cu piese mai ieftine in componenta, atunci unde merg? In Africa? In India? In China? Ca la ei sigur nu raman! Si nu sunt neaparat linii separate de asamblare pt. Est, doar piese mai ieftine (si mai proaste implicit), dar piesa in sine are aceeasi forma cu una de firma, buna si mai scumpa, doar ca, plastic vorbind, in loc sa-i puna la robot in mana o piesa buna, ii da una mai ieftina, ca doar robotul ala nu simte diferenta si o pune si pe aia proasta acolo unde trebuie, la fel ca pe una buna...si la final se stie per total la o masina care e procentajul de piese "bune" si care e cel de piese mai putin bune si asa i se alege destinatia....de fapt in functie de destinatie, se poate stabili de la bun inceput acest procentaj! In nici un caz nu mai sunt vremurile alea cand masinile stau in gramada, toate la fel de bune, cum spunea consateanul meu in "poanta" lui si sa alegi una cu ochii inchisi...doar ca acum e mascata treaba....ce-ati vrea, sa fie gramezi separate cu masini in curtea firmei si sa scrie la fiecare gramada "masini pt. Vest" sau "masini pt. Est" sau mai stiu io ce? De fapt aceste texte sunt scrise (probabil codat) in hartoagele firmei, dar in nici un caz nu sunt dezvaluite publicului larg, ci le stie doar cine trebuie din firma! Jeff zicea ca a lui nu s-a stricat, iar io spuneam ca nu tot ce ajunge aici e nasol....ar fi culmea....normal ca baga si de alea bune, amestecate cu de alea cu probleme, iar aici...la noroc....probabil omu a nimerit una de aia "buna" sau poate chiar una mai putin buna, dar la care a avut noroc sa nu cada mai nimic, fiindca a intretinut-o ca la carte! ...acuma hai, mingea e la voi...jucati.... bicycle.gif

L.E.: dar de acel mic sticker oval cu QC stiti? Il vedem aproape la tot pasul, pe aproape orice produs....chiar si in PC-ul pe care cititi aceste randuri, fiecare componenta are asa ceva lipit pe dansa....si sper ca stiti ca, cu cat numarul e mai mic, cu atat calitatea e mai spre mana intaia si invers....io am vazut un PC adus din Germania si inauntru pe toate componentele am gasit acel sticker pe care scria QC1.... blink.gif ...iar noi in astea ale noastre "autohtone" avem de la 8-9 in sus....am vazut si cu 23!!! :minigun: Parca am mai discutat mai demult pe aici cu cineva de faza cu acel QC si un coleg foarte luminat zicea ca cifra de dupa QC este numarul turei care a efectuat controlul calitatii... biggrin.gif :bash: Da domnilor, deci atunci pt. Vest doar turele 1, 2 si eventual 3 verifica totul, iar restul treburilor mai murdare o fac turele 5-6...12....23....nu? Buna afacere! blush.gif
James Kilowatt
Inseamna ca managerii lor sunt absolut cretini. Masinile QC1 si QC2 ruginesc prin stocuri, se inchid linii de asamblare si de dau oameni afara si noua pe pietele cele mai dinamice in europa trimit junkuri, asta in timp ce asiaticii investesc masiv cu intentia clara de a cuceri piata....

Eu cred ca toata povestea asta e o vrajeala. Sunt foarte multi dezamagiti de calitatea masinilor europene si a aparut zvonul asta cu calitatea diferita care ofera o oarecare explicatie. In realitate, masinile made in UE sunt slabe calitativ pentru ca banii in loc sa se duca in materiale de calitate si tehnologie se duc in impozite, prime de porc si salarii la muncitori care muncesc 32h/saptamana (cand nu sunt in greva) si sunt platiti 40. Asta e valabil si la marcile auto, si la cei care fabrica subansamble. La marci cu renume daca te duci la service ai de asteptat saptamani pana e un mecanic liber.

Alta diferenta intre est si vest este faptul ca un defect dubios este partial rambursat de constructor chiar si dupa ce masina a iesit din garantie, chestie care la noi nu s-a auzit. Dimpotriva, la noi ambreiajul e consumabil si neacoperit de garantie, in timp ce pe afara daca cedeaza in mai putin de 100.000km ti se plateste o parte din reparatie chiar si la o masina iesita de 5 ani din garantie (e un exemplu concret, la o skoda). De crapat crapa si in vest, insa daca e datorita calitatii piesei esti despagubit. Iar daca nu esti scrii la ziar biggrin.gif

Produsele contrafacute sunt si in Vest, nu numai la noi. Diferenta e ca in vest se mai si face cate ceva pe tema asta (desi mai mult se vorbeste in loc sa se faca). Tepe si produse ieftine si proaste se gasesc si aici. Diferenta este ca aici daca cumperi de la un magazin serios sau la un reprezentant platesti scump, insa ai garantia ca e un produs original. La noi risti sa platesti si mult si sa iei si produs contrafacut. Inclusiv armata belgiana a luat o teapa cu cutii de viteze contrafacute.... biggrin.gif
TLS-09
Bine zis James!
Diferenta intre asiatici si europeni o fac in buna masura mentalitatea si sindicatele. Diferenta se vede clar intre greva europeana si cea japoneza. Aia mor daca opresc lucrul. Nu concep asa ceva, isi agata o banderola de brat si cu asta au spus totul.
Numai trierea subansamblelor presupus a fi slabe calitativ ar duce la: costuri suplimentare, angajati mai multi, timp pierdut etc, toate acestea regasindu-se in pierderi pentru fabricant. Inca nu am auzit de un departament special pentru piese proaste la nici un producator.
Controlul de calitate este mai mult vizual la exterior iar la motor daca testele ar da rateuri asta s-ar vedea la testari in orice tara ai trimite masina asa ca nu tine.
Daca-mi amintesc bine doi distinsi colegi de pe forum postasera niste poze cu o marca germana si una japoneza parca vandute in America. Se atragea atentia asupra unor defecte vizibile de fabricatie. Nu cred ca nemtii sau altii trimit intentionat masini cu defecte in America.
Diferenta o face asa cum s-a mai spus mediul si modalitatea de exploatare a masinii.Romania are conditii specifice de care intregul popor se bucura inca( motorina mai proasta, gropi, praf etc).
In plus nu pot sa nu remarc faptul ca Alex a cam dat-o la intors putin admitand cel putin ca le amesteca pe alea bune cu alea proaste pentru Europa de est.
Producatorii nu-si permit in opinia mea sa aiba doua categorii de subcontractori( aia de subansamble bune si aia care fac piese proaste). Asta in afara de cazul in care vor sa dea faliment.Eventual furnizorii de piese mai dau gres la cate un lot. Si nici atunci nu cred ca-si permit sa le livreze unei firme(doar daca nu vor sa incheie colaborarea cu ei). Oricand sint altii dispusi sa le ia locul.
Eu nu cred in teoria asta a conspiratiei, o spun inca o data!
Alex-F1
QUOTE(TLS-09)
Inca nu am auzit de un departament special pentru piese proaste la nici un producator


Acuma sa nu exageram Cristi....nici chiar asa....sa nu-mi spui ca ai vrea sa auzi vreodata taman TU de asa un "departament special" (mult prea mult spus "departament special").... arigato.gif La urma urmei io m-as bucura sa fie asa cum ziceti voi, dar nu stiu de ce am io asa o retinere! Dupa tot ce-am auzit io de la o gramada de persoane (si e imposibil sa fie chiar toate povesti), io unu clar nu mi-as cumpara (cel putin momentan) o masina noua de aici... :puke: Oricum bani de-o masina mai de Doamne-ajuta noua nu cred c-o sa am io prea curand, dar de-un 9-10 mii de Euroi s-ar putea sa ma fortez in viitorul sper io nu prea indepartat si atunci stiti care e miscarea pe care o voi face, nu? Am mai spus, nu mai repet... :angel:
Mariustom
QUOTE(Alex-F1)
....in cazul masinilor, poate linii separate pt. Est nu or fi, dar cu siguranta la noi vin (si nu raman la ei) masinile care prezinta defecte de fabricatie, care iau note mai proaste la controalele de calitate de la iesirea de pe banda...de asta poti sa fii sigur....e confirmat si parafat :ban: Trist dar adevarat... :boxing:

QUOTE(Alex-F1)
....asta e parerea mea.... Romania este una din tarile estice considerate cosul de gunoi al Europei....adica ce n-au ei nevoie sau ce nu corespunde standardelor lor, trimit la noi! Nu ma faceti sa spun mai multe...

QUOTE(Alex-F1)
Tot nu m-ati convins....
Bre, fiecare cu parerile lui, parca asa era, nu?


Și Alex încheie cu:
QUOTE
La urma urmei io m-as bucura sa fie asa cum ziceti voi, dar nu stiu de ce am io asa o retinere!


Alex, așteptăm argumenteeeee, nu păreri blink.gif

Argumentul cu janta BMW-ului ca și cele cu alte produse nu se pot generaliza la mașini. Indiferent de țara în care se comercializează, concomitent cu impactul imaginii în țara respectivă, marca respectivă tot are grijă de imaginea sa, raportat la numărul de plângeri pentru modelul respectiv. biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE
in cazul masinilor, poate linii separate pt. Est nu or fi, dar cu siguranta la noi vin (si nu raman la ei) masinile care prezinta defecte de fabricatie, care iau note mai proaste la controalele de calitate de la iesirea de pe banda


Ba raman si la ei garla... pentru ca altfel e inexplicabil cum in sondajele de fiabilitate europenii ies la coada... ori aceste sondaje nu se fac in romania sau alte tari in curs de dezvoltare.
Asta inseamna ca o mare parte a "rebuturilor" raman la ei... defapt eu cred ca proportia de rebuturi este aceasi si la ei si la noi. Doar ca daca nimerim noi un rebut dam vina pe "teoria conspiratiei" in loc sa acceptam, ca un C-class nu mai e tot una cu "mercedes cobra" iar fiabilitatea unui passat 2.0 TDI nu e neaparat similara cu cea a unui golf 2 diesel.
booneK9
QUOTE(TLS-09)
[...] Inca nu am auzit de un departament special pentru piese proaste la nici un producator.
Controlul de calitate este mai mult vizual la exterior iar la motor daca testele ar da rateuri asta s-ar vedea la testari in orice tara ai trimite masina asa ca nu tine. [...]

Tocmai de aceea orice fabricant care se respecta are departament / oameni a caror menire este controlul calitatii. Sau poate ti-e mai drag termenul CTC. E valabil de la cel mai perfectionist producator de autoturisme, la producatori de electronice, la textile si la fabrica de conserve din cine stie ce satuc. Unii testeaza caracteristicile subansamblului, altii testeaza produsul finit. La unii se preteaza control vizual, la altii e musai sa pui produsul la cine stie ce tester.
Sau vorba bancului "sus pe rampa".
Nici un producator de pe lumea asta nu-si poate permite sa se bazeze pe "infailibilitatea" benzii de productie. Invariabil vor exista defecte / rebuturi / ...
TLS-09
BooneK9 nu ai fost atent, dar nici eu foarte explicit. Nu ma refeream la lipsa unui departament care sa verifice calitatea (asta-i calara ca exista probabil de la fabricantii de ace cu gamalie in sus...), ci mai degraba ca in cadrul unui fabricant de autoturisme s-ar ajunge la o triere Est/Vest facuta de departamentul aferent.
T u d o r
Mai, de 2 zile ma chinui sa gasesc o poza pe net, am vazut-o eu mai demult si nu mai stiu unde... biggrin.gif Arata o fabrica, daca nu ma insel cea BMW din Spartanburg. Erau acolo in parcarea fabricii cred ca 5000-10000 de masini aliniate frumos in careu pentru a fi trimise la comenzi. Daca tu, Alex, ma convingi ca aia se duc cu CTC-ul printre ele si le aleg dupa numarul turei, le ridica probabil cu un elicopter si le livreaza asa preferential pe piete, eu ma declar convins... tongue.gif
Alex-F1
Moaaaama, cu ce exemple vii si tu, Tudor :bash: ....pai foarte bine toate masinile alea ar fi putut fi pt. Vest, deci nu ar fi trebuit sortate in niciun fel, care-i problema? Tu acuma incepi sa faci misto, bag sama.... :evil: Pai io nu pot sa te conving, ca tu poti sa spui la infinit ca nu esti convins si atunci unde ajungem? :argue: ....mai bine ramanem fiecare cu parerile lui si traim linistiti in pace si prietenie biggrin.gif De acord?
James Kilowatt
@Alex
Si totusi, care sunt argumentele tale, fie ele si speculative? Mi se pare normal ca Tudor sa nu fie convins avand in vedere ca si tu ai postat numai pareri smile.gif
T u d o r
Eee, pai Alex, asa arata orice fabrica de masini. Era doar un exemplu, desi la cate X5-uri vezi la noi... suntem o piata serioasa... tongue.gif Si nuuuuuu....nu fac mistoooo...ce-ti veni? biggrin.gif Ca in pace si prietenie oricum traim. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.