Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Manta B [Restaurare masina]
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Andrei94700
Salut,

Sunt proaspat posesor de Opel Manta B (1977) - o am de 3 zile -
Nu am luat masina ca sa fie masina de zi cu zi, ci ca "masina de corason" smile.gif. Scopul este sa o aduc din starea derizorie in care se afla acuma la o stare cat mai aproape de cea de fabrica, eventual mici modificari de bun simtz.

Acum, sa va prezint masina:


Opel Manta B - 1977
Varianta 1,6 S Deluxe (cel putin asa am dedus din talon si de pe saitul Manta Owners Club).
Masina sufera la toate aspectele principale: motor, articulatii, suspensii, interior, iar la caroserie mai am de studiat.

In prima faza as avea nevoie de cat mai multa documentatie despre masina asta (manuale, schitze, coduri de piese, tot ce se poate), apoi daca stiti dealeri de piese si accesorii (noi si SH).

Dar sa incepem cu inceputul:

* ce tip de ulei de motor recomanda Opel pentru masina asta (nu ma refer la marca ci la indicativul uleiului)?
* ce tip de ulei de cutie recomanda Opel pentru masina asta (nu ma refer la marca ci la indicativul uleiului)?
* codurile principalilor producatori de filtre de ulei (FRAM, MANN, PUROLATOR, UFI, etc)
* coduri pentru filtru de aer
* coduri pentru filtru de benzina

De asemenea va tog sa-mi dati orice informatie credeti ca imi este necesara pentru a finaliza proiectul.

Multumesc anticipat.
florin55503
cel mai bine si mai sanatos ar fi sa mergi sa te interesezi direct la un magazin de piese de coduri. nu cred ca le stie nimeni asa, doar daca lucreaza in domeniu
Andrei94700
Asa ar fi frumos sa se poata face, dardaca te duci la un magazin de piese aftermarket si ceri de ex "filtru ulei Opel Manta B" iti spun din start ca nu au pentru ca baza de date acopera in general masinile de dupa '90. Chiar daca piesa respectiva exista, si e pe stoc, vanzatorul (in 90%) din cazuri nu stie sa o asocieze cu masina, sau si mai rau, iti da alt cod, iar faza asta chiar am patit-o.
Bogdan79883
Din pacate nu te pot ajuta cu inf de acest gen, dar voiam sa-ti spun "Sa o stapanesti sanatos!" Foarte frumoasa masina. Imi place la nebunie modelul. Cat mai costa asa ceva?
Andrei94700
QUOTE(Bogdan79883)
Din pacate nu te pot ajuta cu inf de acest gen, dar voiam sa-ti spun "Sa o stapanesti sanatos!" Foarte frumoasa masina. Imi place la nebunie modelul. Cat mai costa asa ceva?


Multzam fain wink.gif

Din pacate nu mai sunt foarte multe in tzara... iar de vanzare... sub 20 de bucati. Pretul variaza intre 1000 si 3000 in functie de starea masinii, imbunatatiri, motor, etc.
andrei27237
salut, eu am schimbat fara pb toate filtrele... incearca la magazine de piese auto mai "profi" nu la cele de la coltul blocului.... de ex daca aveti in bucuresti "autonet" trebuie sa le aiba chiar pe stoc, pt merg la f multe modele de opel.

bafta

sa ma ti la curent cu evolutia pe bestia ta.... ai grija sa o pastrezi cat mai originala.......
andrei27237
daca tot nu te descurci , machinui si te ajut eu cu filtrele.

uite - o pe a mea
Andrei94700
Am aflat intre timp si ceva coduri... le pun aici sa le vada toata lumea.. cu specificatia ca sunt pt motorul 16N

Filtru ulei mahle(knecht) 2014371
Filtru ulei mann W 712
Filtru ulei fiaam FT4531A
Termostat valeo 819851
Termostat febi bilstein 4747
Filtru aer mahle 7024466
Filtru aer mann C 2846
Filtru aer fiaam FL6338
Kit ambreaj sachs 3000 189 001
Kit ambreaj luk 623 0020 06
Bujii ngk BPR6HS


PS. foarte frumoasa asta verde a ta wink.gif
Andrei94700
Are cineva documentatie pt motoarele 16N de pe Manta? Senator, tu stii ceva despre ele?
Skywalker
O masina ca asta merita o restaurare 100% si transformata intr-un muscle car european dar asta implica costuri de zeci de mii de euro. La ce vrei sa faci tu te va ajunge undeva la 2.000 euro.
Senator
QUOTE(Andrei94700)
Are cineva documentatie pt motoarele 16N de pe Manta? Senator, tu stii ceva despre ele?

Stiu cate ceva , depinde insa ce te intereseaza. Ca si mecanica motoarele CIH sunt foarte asemanatoare (la exterior blocul e identic) , difera capacitatea cilindrica si alte elemente fiind permanent imbunatatite in decursul anilor.
Inteleg ca vrei sa o restaurezi...problema e ca acest motor nu iti va da satisfactii deosebite , Manta 1.6 fiind o varianta submotorizata.


Legat de uleiurile de motor nu e bine sa te iei dupa specificatiile producatorului , sunt oarecum superficiale sau optimiste.Motoarele CIH necesita ulei 20W-50 pe timp de vara, iarna se poate folosi 15W-40.Ceea ce e cel mai important e sa se foloseasca uleiuri de calitate si inlocuirea sa se faca periodic.
andrei27237
senator, si la 20e ar trebui sa pun vara 20w40 ?
Senator
Treaba e valabila pentru TOATE motoarele CIH , atat pentru cele cu 4 cat si pentru cele cu 6 cilindri si pentru DOHC-ul cu 6 cilindri in linie.

Atentie e vorba de 20W-50 vara , nu de 20W-40.
andrei27237
senator ... pe opelmania.ro ce va fi ? se prevede ceva interesant ..... numai opeluri RWD ... interesant ...

Si bineinteles ca pe cineva ca si tine , pt ca cunosti asa mult despre opel , tot timpul e ceva cu care te va "deranja" lumea.. biggrin.gif

asi avea nevoie de arcul ala din jurul axului clapetei de acceleratie .... nu ai cumva unu in plus? pt 20e
Senator
opelmania va fi , asa cum bine ai observat :help: , un site rezervat Opel-urilor cu tractiune spate , in mod special celor cu 6 cilindri.Va contine o istorie a modelelor Opel cu 6 si 8 cilindri , informatii legate de motorul CIH , de cel DOHC cu 6 cilindri in linie si poate...chiar si de variantele V6.In rest poze , dotari , dimensiuni , scheme electrice etc
Este in faza de proiect si chiar daca o parte din material e redactata , lipsa timpului liber ma impiedica pentru moment sa merg mai departe.


Nu am arcul respectiv , tot ce pot sa-ti ofer e codul arcului nou. Exista acolo insa doua arcuri , unul spre exterior iar altul spre exterior , nu stiu de care ai nevoie :

827 232 - arcul interior
827 233 - arcul exterior
andrei27237
merci pt coduri, esti un domn!

apropo de motorul 6 in linie de opel ... e adevarat ca sunt "inrudite" cu cele de bmw 6 l ?
Senator
Nu exista nici o legatura intre motoarele Opel si BMW cu 6 cilindri in linie , e prima data cand aud o astfel de supozitie. Difera total , as putea spune pana la ultimul surub si in afara de asta nu vad de ce era necesar un asemenea transfer de tehnologie.La aparitia motoarelor CIH cu 6 cilindri Opel avea o paleta de motoare mai larga si mai completa (1100-5400cmc)decat BMW , prima colaborare de acest gen a inceput abia in 1994 prin preluare motorului BMW 2.5TDS pentru Omega B.
andrei27237
aaaa da de astea diesel am auzit .... am stiut eu ceva .... :angel:
Serol
salut andrei,

in primul rand sa o stapanesti sanatos!
am si eu o manta b cu 1 an mai tanara ca a ta.la mine s-au schimbat multe de cand o am, adica din '96.
pot sa te ajut cu cartea tehnica de manta b..in english dar e super-buna.
in rest, ce sa zic.....cred ca daca vrei sa o restaurezi 100% trebuie sa te uiti bine la buzunar inante sa incepi asa ceva.
iar persoanele care se vor ocupa de ea, neaparat trebuie sa le verifici abilitatile de mecanici, inainte.asta ca sa nu ajungi sa vezi faze cum am asistat eu in 10 ani de cand am masina.la ora actuala am mecanic bun de manta, daca te intereseaza.insa daca vrei piese originale de manta, nu stiu cat de multi au habar....cand le ceri in magazine.eu pe a mea intentionez sa o " marit" dar cuiva care are cat de cat habar de manta.
in rest bafta si te astept cu intrebari.bag si o poza cu "baba" mea :wave:
andrei27237
Salut

De restaurat , sunt fericit, dar nu trebuie, a facut ac lucru pr dinaintea mea .... e in stare perfecta !!!

Tot ce vrea e un set de jante ..... sper sa gasesc geva fain....
Andrei94700
Multumesc de raspunsuri Senator si Serol...
Da, un manual in engleza ar fi util wink.gif. Despre partea de mecanica nu mi-e frica... aia o sa fie "manopera mea". Ce ma sperie insa e tinichigeria si interiorul.

Deocamdata.. dupa multe studii, am optat pt un ulei 10W40...
Cum vor evolua lucrurile va voi tine la curent wink.gif
andrei27237
serol .... te rog sa ma ajuti neaparat cu cartea pt manta ... cum facem?

Inca ceva vad ca ai acelasi motor ca si mine ..... am o intrebare...

sti ca te poti juca de la debitmetru cu raportul power/consum ,,,,,

e la mine e umblat la el .... te rog sa ma ajuti sa-mi spui cat consuma in oras si in afara sa stiu sa ma ghidez cu reglajul .... nu vreau sa fie mai economica sau ceva ... vreau sa fie exact cum o da fisa tehnica .... eventual pote imi spui si ce zice manualul....

Tks
cristian95382
am luat masina opel astra 1.7 DTI 2001 acum 2 luni si am observat ca in bidonul cu antigel este o pelicula subtire de ulei.Am intrebat un mecanic si a zis ca e ceva obisnuit la aceste modele ca are ceva bubba la motor,acum va intreb pe voi proprietari de 1.7 DTI daca si la voi e la fel multumesc mult! si apropo sunt nou pe forum ,dar e misto rau!
Andrei94700
QUOTE(cristian95382)
am luat masina opel astra 1.7 DTI 2001 acum 2 luni si am observat ca in bidonul cu antigel este o pelicula subtire de ulei.Am intrebat un mecanic si a zis ca e ceva obisnuit la aceste modele ca are ceva bubba la motor,acum va intreb pe voi proprietari de 1.7 DTI daca si la voi e la fel multumesc mult! si apropo sunt nou pe forum ,dar e misto rau!


Cristi... ai gresit topicul. Si nu e normal sa ai ulei in antigel... mai ales ca mcircuitul de ungere este total separat de circuitul de racire...
Andrei94700
http://www.youtube.com/watch?v=cWj1nIu0Cfo

Pentru placerea okiului vostru
andrei27237
saluatare am 1 pb cu manta mea draga ... :angel:

vezi poza atasata.... am descoperit ceva zgomote noi de cateva zile in fata si azi am avut vreme sa ma uit... pina la urma am gasit....
pe clopotul din interior la aripa este un inel pe care se sprijina amortizorul .... dupa cum vedeti in poza e rupt....
va rog cine se pricepe sa-mi dea niste sfaturi cum ar trebui sa-l repar ... mentionez ca nu este mincat de rugina pe unde s-a rupt ... sau nu pare sa fie....

banuiesc ca nu ar fi bine sa pun autogenul acolo , nu?
Ionut45405
Pare ca totusi e rupt acolo, chiar daca nu e ruginit... Poza nu e f clara, insa asa vad eu. Cel mai bine ar fi sudura electrica in mediu protector (MIG).
andrei27237
sudorul meu are sudura in argon.... aia e ok?
Ionut45405
Da, argon sau CO2. A, si verifica sa nu fie blocat amortizorul, tija stramba ceva, e ciudat sa cedeze daca nu e rugina!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.