Help - Search - Members - Calendar
Full Version: hibrid diesel vs hibrid benzina
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
M A R I U S
Eu zic ca e un versus interesant!Sper sa nu il transformam in diesel vs benzina!Din cate am mai citit se pare totusi ca motorul viitorului pare sa fie diesel hibrid( chiar Toyota vrea sa realizeze asa ceva), dar nici hibrid benzina nu e de lepadat!Voi ce parere aveti? :wave:
James Kilowatt
Ca inca sunt prea scumpe ca sa fie o solutie economica. Verde da, economica, nu inca.
ozz86651
Chiar si cit de verde ramine de vazut ca nici bateriile alea nu se materializeaza din apa de ocean.
_Constantin_
Daca tot ne apucam sa mergem cu trotinete de 2 lei macar s-o facem in primul rand : IEFTIN si de ce nu ... ecologic... Ori un hibrid nu e nici una din cele doua. E scump ca draq si nici nu e foarte verde. Am vazut mai de mult un reportaj despre o insula unde honda a realizat ceva foarte foarte verde si destul de rapid. Am impresia ca asta era propulsata de o baterie cu hidrogen... sau ceva de genu', in orice caz eu sunt absolut convins ca s-a descoperit o solutie dar inca nu e publica.

Scenariu: Tu inventatorul MARIUS ai descoperit cea mai tare baterie care va revolutiona automobilul... Eu ( Shell, BP, ESSO) vin si iti dau 100 mil de dolari sa nu publici inventia... ( o suma enorma pt tine, una derizorie pt mine)... ce faci? Eu zic ca ai accepta.
M A R I U S
Poate ca as accepta, dar poate nu... biggrin.gif Conform scenariului tau , ce-ai zice daca un alt producator mondial mi-ar oferi 1 miliard euro si ar folosi inventia mea pt productia de serie?Crezi ca m-as mai uita la ''amarata'' ta suta de milioane? biggrin.gif Oricum nu cred ca s-a descoperit ceva revolutionar dar care sa stea undeva ascuns de frica marilor companii petroliere( cam asta incerci sa sugerezi tu).Hai sa luam alt scenariu: eu, mare inventator descoper motorul cu apa( consum mediu 2l/100km apa chioara biggrin.gif ).Toyota,cel mai mare producator de automobile crezi ca nu e interesata de inventia mea?Nu ar vrea sa produca automobile cu apa?Sa aiba exclusivitate?Eu cred ca da si ar oferi oricat!Tu,Constantin mare companie petroliera ce poti sa faci????NIMIC!Da pana ajungem noi acolo, mai e mult!
ozz86651
La ce-i foloseste lui Shell? masina electrica nu e fezabila pe urmatorii 20 de ani cel putin cu siguranta iar petrolul poate sa nici sa nu tina atita. Shell stie bine care e viitorul si ca ei in 30 de ani nu mai au obiectuil muncii, de aia investesc in alte variante (solar, etc).
Cit despre inventia publica, hai sa fim seriosi. Una la mina, de unde a aflta Shell daca nu e publica? A doua la mina e ca inventatorii de obicei prefera gloria si recunoasterea banilor, banii vin oricum daca inventia e buna. Trei, daca shell scoate o galeata de bani pe o inventie da faliment, poti fi sigur ca imediat descopera altul ceva la fel. Patru, de ce sa fii mai sensibil la banii Shell decit la banii Honda si sa ai si inima impacata ca ai facut bine omenirii? Cinci, capitalismul si concurebta functioneaza cu totul altfel.... Shell ar face bani cu draga inima din bateria aia decit sa fie dependent numai de petrol care e limitat. Sase, asta e iar teoria conspiratiei atit de draga estului europei dar bazata numai pe aiureli.
Paul46623
QUOTE(_Constantin_)
Scenariu: Tu inventatorul MARIUS ai descoperit cea mai tare baterie care va revolutiona automobilul... Eu ( Shell, BP, ESSO) vin si iti dau 100 mil de dolari sa nu publici inventia... ( o suma enorma pt tine, una derizorie pt mine)... ce faci? Eu zic ca ai accepta.

Ceva oarecum asemanator s-a petrecut in cazul lui Stanley Ovshinsky. Chevron a cumparat patentul pentru bateriile sale NiMH de la GM (care, nesurprinzator, avea nevoie de bani), patent care expira abia in 2015. Evident, acest fapt ridica intrebarea: la ce ii foloseste unei companii petroliere un patent pentru pile electrice de masina (avand in vedere ca ei oricum nu produc nici un fel de subansamble auto si nici nu sub-licentiaza respectiva tehnologie)?

QUOTE(M A R I U S)
Toyota, cel mai mare producator de automobile crezi ca nu e interesata de inventia mea? Nu ar vrea sa produca automobile cu apa? Sa aiba exclusivitate? Eu cred ca da si ar oferi oricat!

Daca adoptarea la scara larga a unei tehnologii ar insemna o scadere cu 75% a cererii de piese de schimb (o industrie foarte importanta, de altfel), absolut nici o companie auto n-ar accepta s-o foloseasca. In general, oamenii obisnuiti nu sunt foarte dornici a-si sabota singuri afacerile.

QUOTE(ozz86651)
masina electrica nu e fezabila pe urmatorii 20 de ani cel putin cu siguranta

Asta-i cel mai mare mit al zilelor noastre. Exact acelasi lucru se spunea in anii '80. Iar acum au trecut "urmatorii 20 de ani" de atunci. Ca lacomia unora si prostia altora au facut ca automobilul electric sa ramana un concept/produs de nisa e cu totul altceva. Insa eu zic asa: daca o masina ca Tesla Roadster, care este varful de lance al ineficientei constructive (pilele electrice din ea sunt facute din 6800+ baterii de laptop prinse una de celalata, masinile sunt asamblate manual in regim de prototip, cutia are doar doua viteze s.a.m.d.), are performantele alea (0-100 km/h ~4 s, Vmax ~210 km/h, Rmax ~400 km, T.d.I. ~3.5 ore), ce performante (si ce pret, avand in vedere ca tot ce-i produs pe banda automata e invariabil mai ieftin decat ce-i produs manual) ar avea una construita (la un standard de eficienta adevarat) intr-o uzina robotica (asa cum sunt cele in care FIAT isi construieste motoarele FIRE)? O intrebare si mai buna ar fi: ce pret ar avea un vehicul (construit tot intr-o astfel de uzina) cu 1/2 din performantele TR-ului (un model "city-only")?
ozz86651
Cine zice ca se poate merge cu masina electrica nu a facut un calcul elementar (fizica de clase mici) cu cit curent iti trebuie ca sa alimentezi masinile electrice, deci ce retea electrica iti trebuie (capacitatea de trasport trebuie cel putin dublata, lejer 20 de ani ia asta) asta in conditiile in care in toate tarile dezvoltate reteaua electrica e in pioneze, la 95% din capacitate si orice mic virf de consum o da jos. De aici incolo iar respectivul nu a calculat cite centrale ca Ceranvoda sint necesare numai pentru flota Bucurestiului (facusem un calcul simplu si rapid altundeva, iesisera vreo 2GW), cit a durat Cernavoda si cit a costat. Nimeni nu pare a se gindi cit costa bateriile alea si cit litiu sau uraniu e nevoie pentru ele si cam in cit timp intram intr-o noua criza, a litiului sau uraniului (iarasi, poate vreo 20 de ani).
Hollywoodul stingist produce tot felul de aberatii de filme, ar nu tot ce zboara se maninca.
James Kilowatt
Ideea ca un cercetator nebun scoate inventia secolului si apoi poate fi cumparata e o himera. Pana cand sa apara un brevet apar teorii, care sunt publicate, recenzate, laboratoarele inseamna echipe si sefi care ii platesc, etc.... e imposibil sa o faci singur la tine in pivnita si sa tii totul secret. Parerea mea blush.gif

In plus, bateriile alea cumparate secret de shell cu 100mil trebuie sa se incarce intr-un timp comparabil cu facutul unul plin de benzina, alfel nu sta nimeni sa se complice cu ele. Celularul se incarca in 2 ore, cine are chef sa stea pe autostrada 3 ore si 2 ore in "curentarie" sa-si incarce bateriile?

In plus, energia inseamna 95% inca petrol + carbune.... cand o fi 95% pe plan mondial nuclear + regenerabila, mai vedem.

Si mai e si problema pretului....Masina trebiue sa fie foarte apropiata de pretul uneia obisnuite ca sa merite.
Io platesc in Belgoizia 13centi/kwh. La 130km/h aproximez ca Nubira mea haleste sa zicem cam 50CP, adica vreo 35kw. Un calcul simplu o ora=130km, consum 13centi*35kwh=4.55euro. PE GPL fac 130km cam cu 5E, si probabil si un diesel costa tot cam asa. Insa in pretul benzinei/diesel intra si o groaza de taxe, daca s-ar baga taxe de drum intr-un kwh electric rutier ar iesi mai scump.... Ca sa imi iau una electrica trebuie sa mi se ofere la un pret foarte corect, reviziile sa coste putin (daca trebuie sa schimb bateriile la fiecare 2 ani cu jumatate din pretul masinii sa ma mai astepte), si sa poata fi realimentata in cateva minute. Bateriile de laptop nu tin daca sunt folosite zilnic 2 ani si costa cateva zeci de euro una singura.....

In trafic urban insa cred ca e o afacere. O masina electrica ar consuma strict cat are nevoie si eventual cu recuperarea de energie la franare ar fi o aface chiar la preturile actuale ale curentului si ale carburantilor, cu conditiile de mai sus, sa poata fi realimentata repede si sa tina bateriile sau sa coste putin sa le schimbi.
_Constantin_
Sunt de acord ca teoria mea e putin :puke: dar personal cred ca petrolul va mai tine destul cat sa avem o masina electrica fiabila din toate punctele. Daca cineva mi-ar oferi ( a se citi a imi da dreptul sa cumpar) o masina care sa aiba jumatate din puterea avensisului si sa fie 100% ecologica si in plus ... alimentarea sa se faca la un pret mai mic decat benzina... as accepta. Eu nu inteleg de ce nu au facut draq Prius ala mai aratos, poate daca nu arata atat de nasol, lumea ar fi cumparat-o mai mult. Vreau sa intreb, tehnic ce i-a impiedicat sa o faca sa arate ca un CLS? blink.gif . De ce masinile viitorului trebuie sa fie monovolume? E pur si simplu prostesc, in primul rand aerodinamic sunt mai paguboase, in plus nu atrag cumparatorii... nu cred ca are nimeni wallpaper cu prius, in schimb bag mana in foc ca sunt sute care adora CLS, inclusiv subsemnatul.
:bash: M-am plictisit, ma duc sa ard niste combustibili fosili sa adancesc gaura in stratul de ozon. :flower:
James Kilowatt
Prius are coeficientul aerodinamic 0.26.... nu e urata degeaba biggrin.gif Desi si Accord are tot 0.26 si parca nu e asa urat.

Ozz a zis o chestie cu calculul ala elementar si cu dat jos reteaua renelului... daca un "rezervor de curent" inmagazineaza sa zicem vreo 300kwh (adica motorul e in stare sa dezvolte 60kw timp de 5 ore, comparabil cu un rezervor de benzina) ca sa-l incarci in 3 minute trebuie sa-i bagi 6000kw..... Adica 6Mw. Asta inseamna ca reactorul de la Cernavoda (700Mw) poate alimenta simultan 115 masini.... Iar 1200 masini simultan nu ar poate duce intreaga retea electrica a Romaniei.

Chiar presupunand ca am accepta sa alimentam in mai mult de 3 minute, problema tot nu se rezolva. Fiecare masina ar manca putere mai putina insa ar dura mai mult realimentarea iar in final numarul de masini care alimenteaza simultan ar creste proportional. E logic, energia pierduta pe drum trebuie recuperata din reteaua electrica.... sau, pe unitatea de timp, puterea dezvoltata pe sosele trebuie halita din retea.
HalbaSus
In plus cred ca e mai ieftin sa adaptezi masinile/tehnologiile existente la surse alternative de combustibil... e o idee mult simpla/practica decat masinile electrice.
Daca se termina petrolul putem trece la masini care merg pe biodiesel, gpl obtinut din balegar, etanol, etc... Nu trebuie sa construim centrale atomice doar de dragul alimentarii masinilor.
In plus, nici macar mult prognozata epuizare a petrolului nu e atat de aproape precum spun unii... Citeam undeva ca exista multe rezerve care ne-ar mai duce macar 200 de ani problema e ca ar creste si costurile de exploatare, iar atunci ar fi posibil sa fie mai ieftin si eficient sa produci etanol/biodiesel/gpl...
Iar companiile petroliere nu ar da faliment, tot ce ar trebui sa faca e sa inlocuiasca sondele de forare cu niste culturi de rapita si trestie de zahar... eventual modificate genetic astfel incat sa produca suficient biodiesel/etanol pentru toata planeta pe o suprafata mult mai redusa.
Cat despre ecologism... ar fi mult mai simplu si eficient ca in loc sa modifici toata industria auto sa schimbi tehnologia unor fabrici, sa inlocuiesti centralele "carbonifere" cu unele nucleare, etc... dar atunci iar iti sar aia treehugerii in cap.
Tehnologia hibrida mi se pare mai mult o chestie de imagine pentru starurile din holywood si politicieni gen al gore. Sa nu-mi spuna cineva ca un lexus 450h e nepoluant. Pentru a produce putere trebuie sa poluezi. E adevarat ca poti reduce gradul de poluare al masinilor si asta e bine, dar de aici pana la a trece toate masinile pe baterii e cale lunga.
f1anatic
Hibride pe benzina sint citeva...dar diesel hibride inca nu stiu de nici una. Doresc un exemplu.
Voi reveni cind am timp; dupa ce citesc totul si caut niste materiale pe net.
drabisan
Ma bag si eu la discutia asta:
1. Ptr. Constantin: tu te-ai urca intr-o masina cu un rezervor cu hidrogen? Reactia oxigenului cu hidrogenul este cel putin la fel de greu de controlat ca cea nucleara. Si, un singur accident - nepoluant - ar rade citeva zice de km de orice...Nu e o solutie, de aia nici nu se merge pe solutia asta altfel decit in proof-of-concept. Un singur accident si Bucurestiul se injumatateste - mare paguba...
2. Business-ul cu petrol nu pune problema unei spagi de 1 miliard de orice bani. Este urias si lipsa lui ar distruge economia pe termen scurt. Si nimeni nu este dispus la asta asa usor. Toyota, care vinde la greu masini, abea daca isi permite experimente de gen hibride. Presiunile sint mari pentru a nu se scoate pe piata nici o alternativa pentru petrol. Asta e parerea mea personala, nu-mi cereti dovezi. De ce nu se doreste macar realizarea unor baterii serioase pentru laptopuri? Teoria conspiratiei: varianta imbunatatita a bateriilor existente ar aduce o alternativa combustibililor fosili?
3. Citat din ozz86651: "masina electrica nu e fezabila pe urmatorii 20 de ani cel putin cu siguranta iar petrolul poate sa nici sa nu tina atita." Brucan, Dumnezeu sa-l ierte...
4. Citat din ozz86651: "A doua la mina e ca inventatorii de obicei prefera gloria si recunoasterea banilor, banii vin oricum daca inventia e buna." Intreaba-l pe Diesel care a murit om al strazii...
5. Citat din HalbaSus (absolut de acord):"Citeam undeva ca exista multe rezerve care ne-ar mai duce macar 200 de ani problema e ca ar creste si costurile de exploatare, iar atunci ar fi posibil sa fie mai ieftin si eficient sa produci etanol/biodiesel/gpl..." - undeva in Afganistan (oare de ce vor unii sa-l democratizeze) exista probabil cel mai mare zacamint ne-exploatabil inca.
6. Eu nu vreau hibrid diesel. Nu vreau sa scot fum ca penibilul cind dau si eu o talpa. Ce-i drept pina acum sint atit de coplesit de fumirile tdi-urilor nemtesti incit nu vreau motorina, dar astept proba contrarie...

Cred ca e cel mai lung post al meu: beau o bere pentru asta!
_Constantin_
Double post, scuze.
_Constantin_
QUOTE(drabisan)
Ma bag si eu la discutia asta:
1. Ptr. Constantin: tu te-ai urca intr-o masina cu un rezervor cu hidrogen? Reactia oxigenului cu hidrogenul este cel putin la fel de greu de controlat ca cea nucleara. Si, un singur accident - nepoluant - ar rade citeva zice de km de orice...Nu e o solutie, de aia nici nu se merge pe solutia asta altfel decit in proof-of-concept. Un singur accident si Bucurestiul se injumatateste - mare paguba...
2. Business-ul cu petrol nu pune problema unei spagi de 1 miliard de orice bani. Este urias si lipsa lui ar distruge economia pe termen scurt. Si nimeni nu este dispus la asta asa usor. Toyota, care vinde la greu masini, abea daca isi permite experimente de gen hibride. Presiunile sint mari pentru a nu se scoate pe piata nici o alternativa pentru petrol. Asta e parerea mea personala, nu-mi cereti dovezi. De ce nu se doreste macar realizarea unor baterii serioase pentru laptopuri? Teoria conspiratiei: varianta imbunatatita a bateriilor existente ar aduce o alternativa combustibililor fosili?
3. Citat din ozz86651: "masina electrica nu e fezabila pe urmatorii 20 de ani cel putin cu siguranta iar petrolul poate sa nici sa nu tina atita." Brucan, Dumnezeu sa-l ierte...
4. Citat din ozz86651: "A doua la mina e ca inventatorii de obicei prefera gloria si recunoasterea banilor, banii vin oricum daca inventia e buna." Intreaba-l pe Diesel care a murit om al strazii...
5. Citat din HalbaSus (absolut de acord):"Citeam undeva ca exista multe rezerve care ne-ar mai duce macar 200 de ani problema e ca ar creste si costurile de exploatare, iar atunci ar fi posibil sa fie mai ieftin si eficient sa produci etanol/biodiesel/gpl..." - undeva in Afganistan (oare de ce vor unii sa-l democratizeze) exista probabil cel mai mare zacamint ne-exploatabil inca.
6. Eu nu vreau hibrid diesel. Nu vreau sa scot fum ca penibilul cind dau si eu o talpa. Ce-i drept pina acum sint atit de coplesit de fumirile tdi-urilor nemtesti incit nu vreau motorina, dar astept proba contrarie...

Cred ca e cel mai lung post al meu: beau o bere pentru asta!


Mare paguba nu ar fi daca s-ar injumatati bucurestiul ci ca brusc ati fi vecini cu comunele din jur... biggrin.gif, romanes, iar referitor la tot acest thread : :cenzurat: BORING. Apropos... beau si eu o bere pt cel mai lung post al tau.
Dany_s
pt cine vrea sa se informeze despre cantitatea de emisii, si consumuri la masinile hibride si nu numai, vizitati

www.fueleconomy.gov

ex, comparatie intre GS 450H/550i/e550/ Jetta 1.9 TDI/ Prius/Civic Hybrid

consum:
oras - 9.4/13.8/15.7/6.7/3.9/4.8
hwy- 8.4/9.4/10.2/5.6/4.6/4.6
mix- 9/11.8/13.1/6.2/4.3/4.7

impact energy score: 13.2 barrels/17.1 barrels/19 barrels/10.3 barrels/6.2 barrels/6.9

emisii de greenhouse gas anuale: 6.4 tone/8.4 tone/9.1 tone/5.1 tone/3 tone/3.4 tone

air pollution score: 8/6/NA/1/8/9
James Kilowatt
@Dragbisan

1. Hidrogenul si oxigenul nu bubuie chiar atat de urat. Daca ar bubui atat de spectaculos, atunci cantitatea pe care trebuie sa o cari e muuult mai mica in asa fel incat in caz ca bubuie tot nu se depaseste o anumita energie. (am aproximat-o mai devreme la 300kwh, ca sa fie similara celei a unui rezervor de benzina)
1.1 Inca de pe vremea URSS-ului s-au scos niste granule care absorb hidrogen si-l elibereaza treptat, in asa fel incat rezervorul e presurizat la o presiune mica si o eventuala explozie nu e foarte puternica, oricum nu mai puternica decat cea a unui rezervor clasic de benzina.

Referitor la petrol, actualmente un zacamant se exploateaza la mai putin de 40% din capacitate. Toate zacamintele "epuizate" sunt pline la aproape 70%, insa sunt nerentabile economic. Daca insa pretul petrolului creste, devine rentabil sa fie re-exploatate.

La bateriile de laptop se lucreaza si inca intens. Nu neaparat din dragoste pentru chatterii din parcuri, ci pentru scopuri militare. De fapt si masinile hibride tot pe acolo s-au dezvoltat, si nu din dragoste pentru natura ci pentru a spori autonomia si a usura logistica.

Nu cred ca e vre-o companie petroliera care sa nu fie interesata de surse alternative. Daca o scoate concurenta, ani s-a terminat cu ei si cu afacerile lor foarte banoase.

Guvernele iau de fapt partea leului din afacerile cu petrol (in uniunea socialista europa) insa investesc in cercetare mai putin decat companiile private.....
ozz86651
Am zis eu ca astia cu teoria conspiratiei nu stiu nimic, da au citit pe internet. Asta nu ar fi nimic, ca nimeni nu stie totul, ce ma calca pe nervi e autosuficienta (stim noi mai bine, nu ne duce nimeni cu presul) si afirmatiile categorice.
1. Explozia hidrogenului nu e deloc spectaculoasa si arderea e la fel de controlata ca a gasului metan. De fapt H2 e oarecum mai sigur ca GPL pentru ca are interesanta proprietate de a "curge in sus", adica H2 iese printr-o gaura drept in sus, nu se impastie ca metanul (sau vaporii de benzina) care e greu. Ca sa-i dai foc trebuie sa vii cu flacara exact desupra gaurii, altfel nu ia foc nici de-al naibii. Evident in compensatie H2 are molecula mica si presiunea mare si iese peste tot, e foarte greu de tinut inchis, dar asta nu-l face periculos neaparat. O explozie de rezervor de H2 ar nenoroci o masina, doua nu jumate d ebucuresti... ca daca era asa aruncau astia bombe cu H2 inca din primul razboi. Ups, stai ca mi-am dat seama de unde vine confuzia... aia e cu totul alta treaba, se cheama fuziune si nu are treaba neaparat cu H2. Am vrea noi sa stim cum se foloseste aia in mod controlat.
2. Afacere insemna sa dai banii si sa-i si scoti dupa aia. Cit despre ca "nu se vrea" sa se faca o baterie de laptop, ma faci sa rid. Nu se vrea, auzi. Am un prieten japonez care asta face, cercetare in domeniul bateriilor. Intreaba-l pe el de ce "nu se vrea" cred ca face pe el de ris.
4. Diesel a murit mai demult din cite stiu eu. In ziua de azi un inventator, chiar de calibru minor, devine bogat in doi timpi si trei miscari.
f1anatic
Raspund cu citeva linkuri

100 mpg car Popular Mechanics
QUOTE
Recently, they've come close--in Europe. The Volkswagen Lupo 3L turbodiesel and the Audi A2, which use the same engine, have both edged close to 80 mpg. That's better than a hybrid. On the downside, that amazing three-cylinder diesel doesn't meet U.S. emissions standards and the vehicles are Ringling Bros. size by American standards.

alt citat
QUOTE
Marc Ross, a University of Michigan physicist, suggests that--other things being equal--reducing the mass of a typical light-duty vehicle by 10 percent would increase the fuel economy by 7 percent

continui
QUOTE
Weight savings can be found throughout a vehicle. Glass, for instance, is one of the heaviest components of an automotive body--heavier per square foot than the most commonly used steel. "Polycarbonate glazing will be coming into production within the next 10 years," Juechter says. The material is already used to cover headlights. For windows, a plasma process will be used to deposit a thin layer of glass on the polycarbonate, he says. "To an ice scraper or carwash it will look like glass, but you have a 50 percent weight reduction."

Any weight-reduction plan needs to account for wheels and tires. As these elements spin, their weight, in effect, increases. As a rule of thumb, the rotating weight of a spinning tire is 1.5 times its actual mass--so this is an area where trimming pounds really pays off.

Volkswagen 1-Liter Car
VW developed this experimental two-seater to use less than 1 liter of fuel per 100 kilometers. That works out to about 240 mpg. The 0.3-liter 8.5-hp one-cylinder engine, however, just doesn't have what it takes to handle U.S. interstates.


Respectiv citeva favorite:
The truth about hybrids
http://www.motorists.com/MA/1100027274.html
Masinile hibride e tot ce avem mai bun acum. Dar oare e asa cu adevarat ? Nici pe departe.

Aveam un link la un articol despre masinile cu hydrogen...si un altul despre proeictul marilor 3 din Detroit de a construi impreuna un supervehicul cu economie buna de bezina. Prototipuri au fost create dar proiectul abandonat imediat ce a venit Tufish la birou.
air_wolf
cred ca se face o confuzie intre combustibilul de racheta si cel normal, pentru uz civil.
principiile de functionare sint diferite.
in afara de faptul ca ar trebui sa-ti verifci furtunul de cauciuc permanent, alt inconvenient n-ar fi la utilizarea hidrogenului. exista supape de evacuare rapida care impiedica arderea prin eliberarea cu presiune a gazului. butelia de gaz e muuuult mai rezistenta decit un rezervor normal, are peretii dubli si nu se umple nicioada la 100% (desi exista si cretini care scot limitarea pentru 10km in plus).
la benzina am vazut prosti care pun plin ochi vara si apoi se mira ca da pe afara. si e mult mai periculos sa faci asta decit sa fumezi linga butelia de hidrogen.
tehnologia asta mai are multe de arata: teoretic poti umple rezervocul cu apa si sa faci separarea undeva pe traseu - o minicentrala.
James Kilowatt
QUOTE(air_wolf)
butelia de gaz e muuuult mai rezistenta decit un rezervor normal, are peretii dubli si nu se umple nicioada la 100% (desi exista si cretini care scot limitarea pentru 10km in plus). .


Mie mi-a stricat limitarea idiotul de mecanic autorizat sau laboratorul unde a fost facuta reomologarea instalatiei.... :bash: Am facut reomologarea (demontat tot, trimis la laborator si remontat) si dupa am constatat ca limitatorul ma lasa sa umplu la 95% fata de 80% cat e normal... profesionistii astia europeni.... :puke:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.